Allergan

Protheses vanwege cosmetische reden.
Rhani

Ongelezen bericht 19 mar 2021 19:53

Ik heb sinds 2009 siliconen borstimplantaten van Allergan. Geplaatst door Dr. Selms , Jan van Goyenkliniek. Ze zien er nog steeds mooi uit, weinig kapselvorming. Ik heb lichamelijke klachten die steeds erger worden. Ik heb een verwijsbrief met diagnose ASIA gekregen van dr. Beekman . Dinsdag 23 maart heb ik een afspraak met dr. Selms.. Ik wilde 2 jaar geleden al een explantatie en in dat gesprek nam dr. Selms aan dat ik ze wilde wisselen dus dat gesprek ging niet zo heel goed. Toen was de echo ook goed en ik had geen geld voor explantatie dus ik heb het maar zo gelaten. Het gaf wel veel onrust de afgelopen jaren omdat ik ze er eigenlijk uit wilde halen. Nu 2 jaar later ga ik met een verwijsbrief dus hierdoor zal het gesprek deze keer wel anders zijn. Ik hoop dat de zorgverzekering het gaat goedkeuren. Ik zou zo graag willen dat alles al geregeld was zoals de datum voor operatie en dat de operatie goed gaat. Ik heb al veel gelezen hier en heb er enorm veel steun aan. Wat mij boos maakt is dat ik in 2009 niet heb gehoord dat ik ze na 10 jaar moet wisselen, ze zouden er veel langer in kunnen blijven. Over het 'zweten' van de siliconen borstimplantaten was toen denk ik nog niet veel bekend. Ik kreeg wel te horen dat ik tzt een borstlift nodig zou hebben . Ik heb de brochure nog van 2009 en daar staan alleen maar voordelen in en geen enkel nadeel of waarschuwing. Nu is het 12 jaar later en denk ik had ik al deze informatie toen gehad dan had ik ze niet genomen.
Laatst gewijzigd door Rhani op 16 apr 2021 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
geruwde Allergan/mcGhan 275 gram 2009 tot 29-04-2021
viewtopic.php?t=3614
Marie

Ongelezen bericht 19 mar 2021 20:05

Lieve Rhani,

Welkom en bedankt voor het delen van je verhaal. Herkenbaar wat je zegt, dat als je toen geweten had wat je nu weet, dan had je het nooit gedaan.
(Bijna) iedereen hier is wijsgemaakt dat ze heel lang mee zouden kunnen (bij mij werd levenslang gezegd) en over zweten, lekker of scheuren werd al helemaal niet gepraat...

Ik ben blij voor je dat je nu een brief hebt waarin staat dat je ASIA hebt. Ik hoop voor je dat je na dinsdag snel een datum hebt en het ook snel achter de rug is.

Sterkte met dit hele traject!

Liefs Marie
Rhani

Ongelezen bericht 19 mar 2021 20:52

Dank je Marie๐ŸŒธ๐ŸŒบ
Fijne avond
viewtopic.php?t=3614
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 mar 2021 21:16

Lieve Rhani,

๐ŸŒทWelkom!๐ŸŒท

Alle vrouwen is van alles wijsgemaakt, dus het ligt echt niet aan jou hoor. Ze weten sinds het begin welke problemen er zijn en ook zeker dat implantaten kunnen zweten, maar dit is ons nooit gezegd, want anders hadden velen van ons het niet gedaan..
Er is vele jaren bewust informatie achtergehouden. SVS strijdt al sinds 1992 voor goede voorlichting aan vrouwen en pas in 2015 kwam dit in de vorm van een chirurgische bijsluiter, dus moet je nagaan hoe kwalijk dit is.

Ik ben heel blij dat je operatie vergoed zal gaan worden en dat je al best snel bij van Selms terecht kunt. En ik denk dat je al snel een datum zult krijgen. Alles komt goed!

Zou je het Welkomsbericht willen lezen? Dit is belangrijk, zodat je weet hoe alles werkt en waar de belangrijkste onderwerpen staan.

Ik wens je heel veel sterkte en succes voor de komende tijd!๐ŸŒˆ

Heel veel liefs,

Luna ๐Ÿ˜˜๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•
Ukkie78

Ongelezen bericht 19 mar 2021 21:51

Hoi rhani

Het is NIET stom,
Ons is gewoon 1 of ander sprookje voorgelegd.
Bij mij de eerste operatie in 1998, wegens medische reden, en kreeg toen de eerste mc ghan protheses, met de mededeling dat deze mijn hele leven meegingen....
Dus ik was toendertijd dolgelukkig dat ik na amputatie direct een reconstructie kreeg en dus in 1x klaar zou zijn voor altijd.
Dat bleek voor mij echter niet te gelden, gemiddeld elke 6 jaar kreeg ik problemen, eerst kapselvorming, daarna gescheurde prothese, en nu op het laatst vermoeden bia alcl.
Voorheen koos ik steeds voor een prothesewissel omdat mij werd gezegd dat ik alleen theezakjes over zou hebben , dus eigenlijk wordt je angst ingezaaid waardoor je toch steeds weer voor een wissel kiest.

Zelfs nu ik recent alleen de explantatie wilde werd toch steeds gevraagd waarom ik geen nieuwe protheses wilde....
Zelfs de verpleegkundige waar ik vandaag extra op controle kwam vroeg waarom ik geen nieuwe implantaten heb gedaan ๐Ÿคทโ€โ™‚๏ธ

Kortom neem jezelf niks kwalijk,
Veel artsen hebben nog veel te leren helaas.

Xxx
Rhani

Ongelezen bericht 20 mar 2021 08:51

Goedemorgen ๐ŸŒธ๐ŸŒบik voel mij nu iets beter door jullie berichtjes ๐Ÿฅฐ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜
viewtopic.php?t=3614
WabiSabi

Ongelezen bericht 20 mar 2021 09:49

Hi Rhani, ik heb diezelfde brochure thuis liggen van Allergan. Nee er werd ons niet verteld wat de gevolgen zouden zijn. Integendeel. Dus het ligt absoluut niet aan jou!
Ik ben vorige week door dokter Van Selms geopereerd.
Je bent in goede handen. Heel veel succes en moed in deze periode... je opluchting zal straks groot zijn X
Essi

Ongelezen bericht 20 mar 2021 17:44

Welkom,
Ook mijn is ooit verteld dat het allemaal veilig was. Als ze "ooit" zouden gaan lekken. Zou het niet door het lichaam gaan. Het zal in het kapsel blijven wat ons lichaam als een zakje er om het implantaat gaat vormen. Dat zakje nemen we dan uit het lichaam weg en alles is schoon.
Lekker, dat toen ik na jaren bij de arts terug kwam met aan beide kanten een lek, hij nรก de operatie vertelde dat de kapsels zo dun waren dat hij ze had laten zitten๐Ÿ˜–
Ze vertellen ons allemaal sprookjes!
Ik ben blij dat je vlug geholpen kan worden.
Liefs essi
Lien

Ongelezen bericht 20 mar 2021 17:54

Lieve rhani,
Ik nam en neem mezelf zoveel kwalijk maar we wisten het niet. Ik heb ze in een groot ziekenhuis laten plaatsen en zelfs daar ben ik voorgelogen. We kunnen onszelf niet kwalijk nemen wat ons niet is verteld. Ik vind het knap van je dat er er - in mijn ogen- toch snel bij bent en ze laat verwijderen. Je kan het! Heel veel succes en ik duim voor je dat je snel aan de beurt bent.
Veel liefs
Rhani

Ongelezen bericht 20 mar 2021 18:33

:) wabiSabi wat leuk dat jij de brochure ook nog hebt . Ik ben dan niet de enige die alles bewaard :lol: Wat goed dat je de operatie al hebt gehad. Ik hoop dat het goed gaat met jeโค
Essi ik heb ook heel weinig kapselvorming dus ik weet niet of dat eruit moet of niet :?: . Goed dat je het nu zegt dan ga ik het dinsdag vragen aan dr. Selms . Hopelijk gaat het goed met je๐ŸŒธ
Bedankt Lienโค ๐ŸŒบik hoop ook dat de operatie snel kan
viewtopic.php?t=3614
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 mar 2021 21:59

Lieve Rhani, hier het koppijn deel van Luna over de kapsels :lol: viewforum.php?f=229

Hoop dat je er wat aan hebt! xxxjes!
Essi

Ongelezen bericht 21 mar 2021 18:25

Rhani schreef: โ†‘
20 mar 2021 18:33
:) wabiSabi wat leuk dat jij de brochure ook nog hebt . Ik ben dan niet de enige die alles bewaard :lol: Wat goed dat je de operatie al hebt gehad. Ik hoop dat het goed gaat met jeโค
Essi ik heb ook heel weinig kapselvorming dus ik weet niet of dat eruit moet of niet :?: . Goed dat je het nu zegt dan ga ik het dinsdag vragen aan dr. Selms . Hopelijk gaat het goed met je๐ŸŒธ
Bedankt Lienโค ๐ŸŒบik hoop ook dat de operatie snel kan
Hahaha, yep!
Gaat goed met me hoor.
Ben ook door van Selms geopereerd bij mijn explantatie.
Heb extra betaald voor het verwijderen van de kapsels.
Ben gewoon zeer tevreden. Succes
Liefs essi
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 mar 2021 18:38

Lees de kapsels topics of in ieder geval het info topic, is belangrijk mop๐Ÿ˜˜๐Ÿฅฐ
Rhani

Ongelezen bericht 25 mar 2021 16:59

Yes :) heb alles gelezen Luna๐Ÿ‘. Ik heb afspraak bij dr. Selms gehad en hij gaat het hele kapsel verwijderen tijdens explantatie ,ook al is het heel dun bij mij. Het kapsel stuurt hij dan op naar afd.pathologie daar wordt dan onderzocht of er siliconen in zit.
viewtopic.php?t=3614
Rhani

Ongelezen bericht 16 apr 2021 22:48

Ik heb 23 maart het gesprek gehad met dr. Selms .Jan van Goyenkliniek heeft dezelfde dag de aanvraag ingediend bij mijn zorgverzekering VGZ(ik heb een verwijsbrief van de internist ivm ASIA) Op 10 april goedkeuring gekregen voor de operatie van VGZ. Weer een stapje dichterbij het verwijderen ....
viewtopic.php?t=3614
Plaats reactie

Terug naar โ€œStel jezelf voor (cosmetisch)โ€