Ik koos voor saline maar blijk siliconen te hebben

Protheses vanwege cosmetische reden.
LindaJose

Ongelezen bericht 09 dec 2020 15:41

Zo'n tien jaar geleden heb ik gekozen voor watergevulde borstprotheses in het UMCG door dokter de Lei. Ik weet nog goed welke afweging ik nam. Ik was bang om siliconen te nemen want mochten ze scheuren wilde ik geen siliconen in mijn lichaam krijgen. Afgelopen jaren kwamen er steeds meer schandalen en bewustwording over borst protheses in het nieuws. Altijd dacht ik fieuw gelukkig heb ik gekozen voor watergevulde protheses. Tot ik vorig jaar na de radar uitzending te horen kreeg van de database waar je je protheses kon laten checken.
Dit heb ik gedaan. Wat bleek ik had WEL siliconen protheses!
Dat het een enorme schok was is nog een under statement, ik kon het niet geloven ben ik nou serieus opgelicht door de chirurg? Het moest een fout zijn. Ik vroeg een gesprek aan met dezelfde chirurg als die ze heeft geplaatst. Goedgelovig dacht ik nog de chirurg zal hier ook wel van schrikken. Niets was minder waar. Met een defensieve houding achterover leunend armen over elkaar en met de meeste defensieve houding ontkende hij dat dit mogelijk was. Nee hoor zei hij, ik koos destijds NOOIT voor watergevulde protheses. Maar ik heb er wel voor gekozen zei ik nog. Nee kon niet. En wat hij vond van de nieuwste onderzoeken over siliconen intoxiteit? Allemaal media ophef en nergens op gebaseerd, bang makerij.. laat ik niet uitwijden over de second opinion want deze chirurg was gewoon een vrouwelijke versie van hem. Had ik ook helemaal niks aan.
Uiteindelijk heb ik de explantatie laten doen door Frank Niessen van de Mittsu kliniek, echt een aanrader.
Maargoed het zal altijd mijn woord tegen het die van de chirurg blijven. Ik heb mijn dossier opgevraagd maar ik heb geen enkele rapportage gekregen alleen de brieven die nadien aan de huisarts zijn gestuurd.
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 dec 2020 18:25

Lieve LindaJose,

Wat een verhaal!😢
Zeer verdrietig dat jij dit moest meemaken en zo bent belazerd!
Helaas was jij niet de enige...er zijn zoveel vrouwen op deze manier belazerd!
Goed dat je bij jezelf bent gebleven en ze hebt laten verwijderen. Wat zul je bang zijn geweest nadat je besefte dat je toch siliconen had😢

Hoe voel je je nu?

Heel veel liefs en sterkte!!!!❤💋💋

Luna
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 dec 2020 19:10

Heb in je andere topic al gezien dat het nog erg slecht gaat😢 https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... 208&t=3292

Sterkte!!!!!❤❤❤❤❤

Ps. Heb jouw topic verplaatst naar 'Stel jezelf voor'
Muisje

Ongelezen bericht 09 dec 2020 19:56

Mijn god wat een verschrikkelijk verhaal. Wat zul je erg geschrokken zijn. Wat een vreselijke man die chirurg, kun je hier geen stappen tegen ondernemen. Zoiets mag toch zeker niet gebeuren!
Heel veel sterkte en gelukkig heb je ze laten explanteren.

Liefs Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 dec 2020 20:03

Lieve Muisje, dank je dat je mij helpt herinneren!👍

Lieve LindaJose, doe alsjeblieft een melding over je klachten door implantaten bij: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... 142&t=1689

En doe een melding over wat deze arts deed bij: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... 142&t=2228

Wel doen, alleen zo zorgen we er voor dat anderen dit niet zal overkomen!!!🙏
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”