Voorstellen

Protheses vanwege cosmetische reden.
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 mei 2020 13:42

De foto's van Maria en de reacties staan hier: viewtopic.php?t=3011
Mariaa

Ongelezen bericht 25 mei 2020 14:21

Luna schreef: โ†‘
25 mei 2020 13:42
De foto's van Maria en de reacties staan hier: viewtopic.php?t=3011
Dankjewel XXX
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 mei 2020 14:29

Had je het andere bericht gelezen? Melden bij het Landelijk Meldpunt Zorg is belangrijk! Ook bij het Meldpunt Bijwerkingen Implantaten. Dank je wel!

๐Ÿ˜˜๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•
Mariaa

Ongelezen bericht 27 mei 2020 02:21

Luna schreef: โ†‘
25 mei 2020 14:29
Had je het andere bericht gelezen? Melden bij het Landelijk Meldpunt Zorg is belangrijk! Ook bij het Meldpunt Bijwerkingen Implantaten. Dank je wel!

๐Ÿ˜˜๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•
Zeker, had mijn bijwerkingen vorige week al gemeld.
Alleen bij MBI
Nog niet bij landelijk meldpunt zorg.
Zal ik nog doen.

Ik kan weer niet slapen van de brandende pijn in mijn borsten en handen.

Hebben jullie ook ervaring met het onwijze nachtelijk zweten?
Zusss

Ongelezen bericht 27 mei 2020 06:01

Hoi Mariaa,

In het jaar voorafgaand aan mijn explantatie sliep ik ook hรฉรฉl slecht. Kreeg verschillende ABkuren en zware pijnstillers tegen de brandende pijn aan de borsten en ontstoken ribben....
Achteraf weet ik nu hoe dat kwam...

Brandende handen had ik ook. Heb jij daar een diagnose voor gekregen? Ik wel. Erytromelalgie.
Soms vlamt het nog op...hoop dat het nog verdwijnt die aandoening in de komende maanden.

Hou vol, de laatste loodjes zijn het zwaarst. Je kunt het! ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€

Liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar โ˜ฏ๏ธ
Op naar een gezond(er) lichaam โš–
Sammie

Ongelezen bericht 27 mei 2020 08:27

Hi

Nachterlijk zweten herken ik ook. Bloed heet en helemaal nat. Dan stond ik snachts te douchen en ging ik weer op een handdoek liggen omdat ik mijn man niet wakker wolde maken met het verschonen van het bed.
Maar niet elke nacht.
Ik moet wel zeggen dat ik het niet meer heb gehad sinds ik ongeveer niet meer werk. Sinds ik meer rust neem lijkt het. Als ik er nu zo over nadenk heb ik het lang niet gehad.
Hopelijk mag het bij jou ook overgaan.

Fijne dag en knuf
Sammie
Essi

Ongelezen bericht 27 mei 2020 15:44

Ja, ik had ook nacht zweten en brandende pijnlijke borsten.
Brandende handen dan weer niet.
Liefs essi
Mariaa

Ongelezen bericht 04 aug 2020 22:40

Hoi meiden,

Ik was de hele tijd heel druk met mijn vergoeding aan te vragen, maar ik weet het nu niet meer.
Mijn klachten nemen erg toe.
Dat nachtelijk zweten is nu echt heel extreem, en ik heb gevoelsstoornissen. Dan loop ik bijvoorbeeld door een menigte, en dan voelt het opeens alsof iemand slush puppy over mijn been heeft gegooid.
Wanneer ik dan voel op mijn been, is het niet nat en ook niet koud, maar het voelt echt zo.

Ik ben bang als ik echt voor vergoeding wil gaan, deze klachten alleen maar erger worden.
Ik voel mij ook erg depressief en de zintuigelijke overprikkeling is zo sterk aanwezig dat ik sinds twee weken ben begonnen aan antidepressiva.

Ondertussen gaan al mijn andere klachten ook gewoon lekker door. :cry:

Wie weet waar ik meer kan lezen over waarom het niet goed is om meteen lipofilling te doen?

Meer diepgang over dit:
"Kan ik tegelijk met explantatie lipofilling doen?
Ja het kan, maar eigenlijk is het (vooral bij klachten door siliconen) veel gezonder voor je lichaam om eerst een explantatie te doen, minimaal een halfjaar te wachten en dan pas lipofilling te doen.
Veel vrouwen doen lipofilling pas na explantatie. Een paar maanden na of zelfs jaren erna. Er zijn ook dames die het wel direct deden en deze zijn over het algemeen ook erg tevreden, dus het kan in principe wel al is het risico groter dat er meer vet verloren gaat. En ook bestaat er een veel grotere kans op complicaties."

Ik neig er nu toch naar om ze er snel uit te laten halen en te kijken hoe het resultaat is.
Wanneer ik vergoeding aanvraag, kunnen er nog wel tig verklaringen van artsen nodig zijn, die op hun beurt ook weer een wachtlijst hebben en mijn klachten worden steeds erger.

Als ik na een half jaar dan wel vreselijk baal van wat er over is, kan ik er altijd nog iets aan laten doen.
Maar dan is tenminste geen zomer . Want het lijkt me niks, in de zomer met al die drukverband broekjes etc.

Het herstel lijkt me ook sneller te gaan, wanneer je alleen verwijdering doet...
EvaSarah

Ongelezen bericht 04 aug 2020 23:47

Mariaa schreef: โ†‘
04 aug 2020 22:40
Hoi meiden,

Ik was de hele tijd heel druk met mijn vergoeding aan te vragen, maar ik weet het nu niet meer.
Mijn klachten nemen erg toe.
Dat nachtelijk zweten is nu echt heel extreem, en ik heb gevoelsstoornissen. Dan loop ik bijvoorbeeld door een menigte, en dan voelt het opeens alsof iemand slush puppy over mijn been heeft gegooid.
Wanneer ik dan voel op mijn been, is het niet nat en ook niet koud, maar het voelt echt zo.

Ik ben bang als ik echt voor vergoeding wil gaan, deze klachten alleen maar erger worden.
Ik voel mij ook erg depressief en de zintuigelijke overprikkeling is zo sterk aanwezig dat ik sinds twee weken ben begonnen aan antidepressiva.

Ondertussen gaan al mijn andere klachten ook gewoon lekker door. :cry:

Wie weet waar ik meer kan lezen over waarom het niet goed is om meteen lipofilling te doen?

Meer diepgang over dit:
"Kan ik tegelijk met explantatie lipofilling doen?
Ja het kan, maar eigenlijk is het (vooral bij klachten door siliconen) veel gezonder voor je lichaam om eerst een explantatie te doen, minimaal een halfjaar te wachten en dan pas lipofilling te doen.
Veel vrouwen doen lipofilling pas na explantatie. Een paar maanden na of zelfs jaren erna. Er zijn ook dames die het wel direct deden en deze zijn over het algemeen ook erg tevreden, dus het kan in principe wel al is het risico groter dat er meer vet verloren gaat. En ook bestaat er een veel grotere kans op complicaties."

Ik neig er nu toch naar om ze er snel uit te laten halen en te kijken hoe het resultaat is.
Wanneer ik vergoeding aanvraag, kunnen er nog wel tig verklaringen van artsen nodig zijn, die op hun beurt ook weer een wachtlijst hebben en mijn klachten worden steeds erger.

Als ik na een half jaar dan wel vreselijk baal van wat er over is, kan ik er altijd nog iets aan laten doen.
Maar dan is tenminste geen zomer . Want het lijkt me niks, in de zomer met al die drukverband broekjes etc.

Het herstel lijkt me ook sneller te gaan, wanneer je alleen verwijdering doet...
Lieve Maria,

Ben je al bij een internist geweest? Dat heeft bij mij veel aan het rollen gebracht (heb zelfs een brief met daarin mogelijke relatie met de protheses omdat ik te veel losstaande klachten heb). Een internist onderzoekt veel en kan net dat laatste zetje geven... ik heb ook een verwijzing voor een echo van mijn borsten (morgen ga ik bellen voor een afspraak) en dan kan de pc een verzoek doen voor vergoeding...

Ik lees dat je veel klachten hebt en een dik dossier.... ik zou echt bij een internist nalaten kijken wat de link is tussen je klachten...
hier is (gelukkig) alles uitgesloten qua (enge) aandoeningen... en herken je klachten van pijn oksels armen borsten brand gevoel borsten... moeheid, niet in slaap kunnen vallen (wakker worden van pijn in armen)... (ik heb dan ook hartkloppingen daarnaast... cardioloog, hartbewaking en alles gehad)... oja en allerlei bloedonderzoeken gehad... geheel uitgebreid...

Hier is het advies van iedereen om de pc de aanvraag te laten doen voor verwijderen van de protheses...
ik heb 10 aug bij van Selms een afspraak.. eerder bij de Bergman geweest (ook in 2005 in het Medisch Centrum Scheveningen geopereerd en eurosilicone) die zeiden de pijn kan duiden op een ruptuur ๐Ÿ˜ณ... maar mijn gevoel was niet okรฉ bij hun dus ga nog naar van Selms

Ik hoop dat je hier wat aan hebt? Maar ik krijg het gevoel dat de juiste mensen (artsen) iets ervan moeten vinden voordat je verzekering gaat uit betalen...

Oja en ik heb besloten als ze moeilijk doen ik gewoon zelf ga betalen en achteraf bezwaar ga maken...

Heel veel succes
Liefs EvaSarah โค๏ธ
Eurosilicone 280cc vanaf 2004
Sammie

Ongelezen bericht 05 aug 2020 09:07

Je gevoelens en kachten zijn zo herkenbaar.

Als eerste, niet dat ik je niet geloof en denk dat het wel meevalt, maar antidepressiva maakt alles erge de eerst weken. Daar moest ik zelf altijd erg aan wennen. Had ik veel meer last van alles waarvoor ik ze nam. En dan nog maar te zelwijgen van alle lichamelijke klachten die erger worden. En niet dat ze er dan niet zijn en tussen je oren zitten. Ze zijn er echt en worden verergerd. Maar vaak kan dat een bijverschijnsel zijn van de antidepressiva en moet je lichaam daar aan wennen.
Geen paniek dus dat alles helemal verkeerd gaat denk ik.

Verder kan je inderdaad als je niet meer wilt wachten je explantatie zelf betalen en later een vergoeding aanvragen. Hebben meer dames gedaan. Is wel lastiger en vaak moet je dan in bezwaar gaan maar dan heb je ze er in elk geval vast uit.
Maar je hebt niet perse een brief van een arts nodig. Als je een goed gevuld dossier hebt kan je die ook bij de aanvraag van de pc mee sturen. Dus dan laat je de pc de aanvraag doen bij je verzekering en dan laat je ze je heel medisch dossier mee sturen. Zorg dat je van elk ziekenhuis of kliniek je dossier hebt. Dat is ook voldoende voor een vergoeding. Wellicht gaan ze afwijzen en dan ga je in bezwaar.
Heb je alle opties en voorbeeld brieven gelezen hier op de site?

Wat je moet doen qua eerst alleen explantatie of gelijk samen met lipofilling?? Voor de verzekering maakt dat niks uit. Dat zul je echt zelf moeten beslissen.
Waar voel jij je het prettigst bij?
Vind je het belangrijk dat je lichaam eerst mag herstellen voordat ze nog een ingreep erbij krijgt?
Of vind je het belangrijk dat je lichaam maar 1 keer onder narcose hoeft?

Die keuze is voor iedereen anders maar geen van de keuzes zijn fout. Ga na wat jij voelt, wat jij belangrijk vind. Wat jij wilt.
Van beide situaties staan er hier verhalen en zowel positief als negatief. Dat kan je helpen oriรซnteren maar de keuze moet altijd de jouwe zijn. Ga naar binnen en vraag aan jezelf wat je gevoel voelt.

Als je je keuze hebt gemaakt dan zal je veel rust in je hoofdje krijgen. Als de antidepressiva werkt zal dat ook rust geven.
En als ze eruit zijn zullen veel van je klachten verdwijnen.
Ik heb alleen nog maar wat meer vermoeidheid dan normaal en rugpijn. Verder zijn al mijn klachten weg. En het is nog net geen 3 maanden geleden.
Geeft misschien hoop.

Veel sterkte en succes.
Liefs Sammie
Mariaa

Ongelezen bericht 19 aug 2020 12:37

Weet iemand van jullie waar ik de informatie kan vinden over onderzocht worden/in aanmerking komen voor vergoeding NA explantatie?
En hoe ik dat aan moet pakken?
Monique MKS

Ongelezen bericht 19 aug 2020 16:11

Moi Maria

Ik verwijs je hiervoor naar het topic over vergoeding viewtopic.php?t=1952 en de voorbeeld bezwaarbrieven
https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... .php?t=669

Hartelijke groetjes
Monique MKS
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

Alles zal aan het licht komen.
Plaats reactie

Terug naar โ€œStel jezelf voor (cosmetisch)โ€