Echo laten maken zinvol?
Hallo allemaal, na wat ik aan informatie heb gekregen de afgelopen weken, heb ik begrepen dat een lekkende protese alleen gezien kan worden dmv een echo. Zo ook bij mij. Ik ben ontzettend boos, het heeft me jaren aan ellende opgeleverd, net terug van de dokter, en ze zegt dat ze waarschijnlijk al jaren stuk zijn. Waarom ben ik boos? Ik vraag me af waarom niet verplicht een echo word uitgevoerd om de paar jaar bij vrouwen met protheses? Dat zou dan toch logisch zijn, om veel ellende te voorkomen! Ik zou daar graag iets aan willen doen, als ik de juiste weg kan vinden, iemand een idee? Ikzelf wordt binnen twee maanden geholpen, want de dokter vind dat ze er zo snel mogelijk uit moeten. Aan de siliconen in mijn klieren kunnen ze niks doen helaas! Ook krijg ik een lift, vind het ontzettend eng, maar ook fijn dat ze eruit gaan. De verplichte echo zou toch te realiseren moeten zijn? Reacties meer dan welkom! Met lieve groet, Els.
Volgens mij adviseren plastische chirurgen het ook niet. Ik snap inderdaad ook niet waarom dit niet is. Lijkt mij eigenlijk inderdaad wel logisch...
Volgens mij is het advies nu alleen bij klachten langskomen...
Volgens mij is het advies nu alleen bij klachten langskomen...
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
Elske1963 schreef: ↑17 sep 2019 17:24Hallo allemaal, na wat ik aan informatie heb gekregen de afgelopen weken, heb ik begrepen dat een lekkende protese alleen gezien kan worden dmv een echo. Zo ook bij mij. Ik ben ontzettend boos, het heeft me jaren aan ellende opgeleverd, net terug van de dokter, en ze zegt dat ze waarschijnlijk al jaren stuk zijn. Waarom ben ik boos? Ik vraag me af waarom niet verplicht een echo word uitgevoerd om de paar jaar bij vrouwen met protheses? Dat zou dan toch logisch zijn, om veel ellende te voorkomen! Ik zou daar graag iets aan willen doen, als ik de juiste weg kan vinden, iemand een idee? Ikzelf wordt binnen twee maanden geholpen, want de dokter vind dat ze er zo snel mogelijk uit moeten. Aan de siliconen in mijn klieren kunnen ze niks doen helaas! Ook krijg ik een lift, vind het ontzettend eng, maar ook fijn dat ze eruit gaan. De verplichte echo zou toch te realiseren moeten zijn? Reacties meer dan welkom! Met lieve groet, Els.
Deze klacht/suggestie moet je hier melden https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
Sterkte!
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Ja het is ellende. Ik heb zelf geen echo laten maken en ga er voor mezelf nog maar vanuit dat er niks stuk isElske1963 schreef: ↑17 sep 2019 17:24Hallo allemaal, na wat ik aan informatie heb gekregen de afgelopen weken, heb ik begrepen dat een lekkende protese alleen gezien kan worden dmv een echo. Zo ook bij mij. Ik ben ontzettend boos, het heeft me jaren aan ellende opgeleverd, net terug van de dokter, en ze zegt dat ze waarschijnlijk al jaren stuk zijn. Waarom ben ik boos? Ik vraag me af waarom niet verplicht een echo word uitgevoerd om de paar jaar bij vrouwen met protheses? Dat zou dan toch logisch zijn, om veel ellende te voorkomen! Ik zou daar graag iets aan willen doen, als ik de juiste weg kan vinden, iemand een idee? Ikzelf wordt binnen twee maanden geholpen, want de dokter vind dat ze er zo snel mogelijk uit moeten. Aan de siliconen in mijn klieren kunnen ze niks doen helaas! Ook krijg ik een lift, vind het ontzettend eng, maar ook fijn dat ze eruit gaan. De verplichte echo zou toch te realiseren moeten zijn? Reacties meer dan welkom! Met lieve groet, Els.

Fabrikanten geven vaak levenslange garantie en zeker zoveel jaar terug. Ook mijn protheses hebben levenslange garantie, maar mijn pc gaf toen al het advies om na 10 max 15 jaar een wissel te doen omdat de kwaliteit toch minder wordt en om te voorkomen dat iets wel stuk zou gaan.
Ik denk dat het te duur zal worden om te realiseren dat vrouwen om de paar jaar een echo hiervoor krijgen. Helaas gaat het vaak allemaal om geld. Het is natuurlijk een idee om dit inderdaad zelf bij je huisarts aan te vragen.
Ik snap heel goed dat je het eng vind en eigenlijk ook wee fijn vind dat ze er uit gaan. Ik ervaar zelf precies hetzelfde.
X
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms
Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
Je bent niet de enige die hier boos over is!
Ik begrijp je boosheid helemaal! In mijn onwetendheid, ervan uitgaande dat ze niet stuk konden, had ik in 20 jaar geen echo gehad. Wel bij de huisarts geweest en die stelde een mammografie voor. Heb ik niet gedaan omdat dat niet safe voelde. Dat is inmiddels al 10 jaar geleden ofzo.
Een jaar of drie geleden een bevolkingsonderzoek gehad, wel een mammografie. Was helemaal veilig en kon echt geen kwaad zeiden ze. Uiteindelijk afgelopen juli een echo gehad op mijn eigen verzoek, leek me na 20 jaar wel gerechtvaardigd. Toen bleek ik bdz een ruptuur te hebben. Gelukkig zijn ze er inmiddels uit.
Wat ik in ieder geval vind is dat vrouwen met implantaten tijdens het bevolkingsonderzoek standaard een echo moeten krijgen!! En dat net zo goed kosteloos. Verder is het een lastig verhaal denk ik omdat het een zelf gekozen operatie is geweest. Wat de vergoeding betreft voor de echo. Misschien niet in het basispakket maar als je aanvullend verzekerd bent ofzo. We betalen ons al blauw aan verzekeringen en operaties!
Ik vind dat er een databank moet komen waar elke impantatie in staat. Dat vrouwen een oproep moeten krijgen voor een echo en dat er na 10 jaar een bericht gestuurd moet worden dat ze vervangen moeten worden. Daarbij vind ik dat dan niet tegelijk een wissel gedaan moet worden maar pas na 3 maanden ofzo. Veel vrouwen weten niet dat de klachten die ze hebben door de siliconen komen, en veel vrouwen zijn heel blij om hun eigen lichaam weer terug te hebben na explantatie! Iets wat je helemaal niet verwacht. Een soort afkoelingsperiode dus
Maar ja, ik kan wel zoveel vinden.
Er is al zo hard gevochten en alles is al geprobeerd door vrouwen als Marga en Jacqueline en Luna en dr Kappel.
Maar, er is ook een hele positieve flow, er komt steeds meer bekendheid over de gevolgen van siliconen en dingen gaan veranderen, dat kan gewoon niet anders!
Ik begrijp je boosheid helemaal! In mijn onwetendheid, ervan uitgaande dat ze niet stuk konden, had ik in 20 jaar geen echo gehad. Wel bij de huisarts geweest en die stelde een mammografie voor. Heb ik niet gedaan omdat dat niet safe voelde. Dat is inmiddels al 10 jaar geleden ofzo.
Een jaar of drie geleden een bevolkingsonderzoek gehad, wel een mammografie. Was helemaal veilig en kon echt geen kwaad zeiden ze. Uiteindelijk afgelopen juli een echo gehad op mijn eigen verzoek, leek me na 20 jaar wel gerechtvaardigd. Toen bleek ik bdz een ruptuur te hebben. Gelukkig zijn ze er inmiddels uit.
Wat ik in ieder geval vind is dat vrouwen met implantaten tijdens het bevolkingsonderzoek standaard een echo moeten krijgen!! En dat net zo goed kosteloos. Verder is het een lastig verhaal denk ik omdat het een zelf gekozen operatie is geweest. Wat de vergoeding betreft voor de echo. Misschien niet in het basispakket maar als je aanvullend verzekerd bent ofzo. We betalen ons al blauw aan verzekeringen en operaties!
Ik vind dat er een databank moet komen waar elke impantatie in staat. Dat vrouwen een oproep moeten krijgen voor een echo en dat er na 10 jaar een bericht gestuurd moet worden dat ze vervangen moeten worden. Daarbij vind ik dat dan niet tegelijk een wissel gedaan moet worden maar pas na 3 maanden ofzo. Veel vrouwen weten niet dat de klachten die ze hebben door de siliconen komen, en veel vrouwen zijn heel blij om hun eigen lichaam weer terug te hebben na explantatie! Iets wat je helemaal niet verwacht. Een soort afkoelingsperiode dus

Er is al zo hard gevochten en alles is al geprobeerd door vrouwen als Marga en Jacqueline en Luna en dr Kappel.
Maar, er is ook een hele positieve flow, er komt steeds meer bekendheid over de gevolgen van siliconen en dingen gaan veranderen, dat kan gewoon niet anders!
It's time to change the world!
Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Toch nog even een reactie hierop. Ik heb begrepen, aan de hand van alle info op dit forum (dank!) dat een echo of MRI dus niet altijd de eventuele ruptuur kunnen aantonen. Ik ben er al zeker van dat ik een explantatie wil... in hoeverre is een echo of MRI laten maken dan nog zinvol?
BV 2005 en 2007 - explantatie 7 maart 2020
🦚 Geen moment spijt, joepie vrij! 🦚
Toen ik mijn implantaten in 2003 kreeg , had ik de eerste 3 jaren erop wel een standaard controle bij de chirurg. Dat was dan alleen kijken en voelen, geen echo of mri, Tenzij er dus iets verdachts zou zijn.
Uiteindelijk zijn ze daar mee gestopt omdat het niet meer vergoed werd door de zorgverzekeraar. Werd me toen gezegd dat ik gerust elk jaar een controle mocht, maar dus wel het consult van 80€ zelf moest betalen. Dus ineens was het advies om pas bij klachten langs te komen.
Het is dus inderdaad een geldkwestie helaas
Uiteindelijk zijn ze daar mee gestopt omdat het niet meer vergoed werd door de zorgverzekeraar. Werd me toen gezegd dat ik gerust elk jaar een controle mocht, maar dus wel het consult van 80€ zelf moest betalen. Dus ineens was het advies om pas bij klachten langs te komen.
Het is dus inderdaad een geldkwestie helaas
2003 BV
Riep tot vorig jaar nog dat het de beste beslissing ooit was! Weet nu wel beter
3 feb wordt ik ervan verlost. Kan niet wachten!
Riep tot vorig jaar nog dat het de beste beslissing ooit was! Weet nu wel beter
3 feb wordt ik ervan verlost. Kan niet wachten!
Ik geloof niet dat het dan zinvol is, het enige wat ze dan kunnen zien is hoe erg de lekkage is. Als de prothesen er toch uit gaan, zou ik het niet doen, kost je alleen maar meer geld. Silicone kan indd naar je okselklieren emigreren en daar kunnen ze helaas niets aan doen... maar als je dat zou willen weten nadat je prothesen eruit zijn (en lek blijken te zijn) dan zou ik niet weten waarom je huisarts het niet toe zou laten.Jedaja schreef: ↑17 dec 2019 21:04Toch nog even een reactie hierop. Ik heb begrepen, aan de hand van alle info op dit forum (dank!) dat een echo of MRI dus niet altijd de eventuele ruptuur kunnen aantonen. Ik ben er al zeker van dat ik een explantatie wil... in hoeverre is een echo of MRI laten maken dan nog zinvol?
Zelf heb ik wel geluk, Ik ben echografist en kan mijn eigen borsten echoën. Als ik tijd heb ga ik toch ff kijken 🤫
Explantatie + lipofilling Dr Niessen 16 januari 2020. Mentor coh II 375 cc. Vervangen door 165 cc eigen vet
Happy!!

Ondertussen heb ik een nieuwe zorgverzekering afgesloten en me verdiept in de 'vergoedingen-materie' als het gaat om het verwijderen van siliconen.
Ik weet dus niet of ik een scheur/lekkage heb in mijn protheses. Alleen heb ik anderhalf jaar geleden een auto ongeluk gehad waarna ik (chronische)hyperventilatie klachten kreeg, dwz druk op de borst, heel erg benauwd (dagelijks), hartkloppingen, spierpijn in rug en schouderbladen...
Allemaal verklaarbaar volgens de huisarts, maar sinds ik op het forum kom ben ik gaan twijfelen. Wat nou als ik een scheur heb opgelopen door de klap, waardoor ik deze klachten heb gekregen?
Ik heb nu dus toch besloten om de echo aan te vragen. Want stel ze vinden wél een scheur, dan kan ik de explantatie vergoed krijgen en ik begreep ook dat de vergoeding vóóraf regelen makkelijker is dan eventueel achteraf?
Iemand daar nog advies of ideeën over? Zijn er dames die achteraf zonder problemen vergoeding hebben gekregen?
Ik weet dus niet of ik een scheur/lekkage heb in mijn protheses. Alleen heb ik anderhalf jaar geleden een auto ongeluk gehad waarna ik (chronische)hyperventilatie klachten kreeg, dwz druk op de borst, heel erg benauwd (dagelijks), hartkloppingen, spierpijn in rug en schouderbladen...
Allemaal verklaarbaar volgens de huisarts, maar sinds ik op het forum kom ben ik gaan twijfelen. Wat nou als ik een scheur heb opgelopen door de klap, waardoor ik deze klachten heb gekregen?
Ik heb nu dus toch besloten om de echo aan te vragen. Want stel ze vinden wél een scheur, dan kan ik de explantatie vergoed krijgen en ik begreep ook dat de vergoeding vóóraf regelen makkelijker is dan eventueel achteraf?
Iemand daar nog advies of ideeën over? Zijn er dames die achteraf zonder problemen vergoeding hebben gekregen?
BV 2005 en 2007 - explantatie 7 maart 2020
Lieve meiden,
Een echo laten doen is altijd verstandig, want als je een scheur hebt, krijg je dit vergoed. De meeste pc's vragen na explantatie consult standaard een echo aan. Dit wordt gewoon vergoed vanuit het basispakket. Je betaald natuurlijk wel je eigen risico.
Helaas is op een echo niet altijd alles te zien. Scheuren en lekken worden vaak gemist op een echo en zelfs een mri kan niet alles uitsluiten.
Een echo kan ook niet laten zien hoeveel er lekt zoals werd geschreven.
Als er op een echo niks te zien was, maar de arts vermoed wel een scheur, dan vraagt deze een mri aan, maar dit gebeurt weinig, omdat een mri duurder is.
Ik zou zelf altijd een echo laten maken al moet je je hoop er niet teveel op vestigen, omdat 9 van de 10 keer niets uit de echo komt ondanks een scheur..
Voor vergoeding op basis van systemische klachten verwijs ik jullie naar dit topic: viewtopic.php?f=186&t=1952#p25850
Heel belangrijk om te lezen!
Achteraf vergoeding krijgen is lastiger, maar niet onmogelijk. Ook ik heb dit voor elkaar gekregen. Toch is het beter om vooraf altijd een echo te laten maken. Ook ik liet dit doen al was daar het lekken dus niet op te zien...
Er waren meer vrouwen die achteraf vergoeding kregen, maar het is een moeizame weg. Maar goed, vooraf vergoeding krijgen ook...
Benauwdheid, druk op de borst, hyperventilatie enz. zijn zeer veel voorkomende klachten door siliconen. Dit staat los van stress, maar is een direct gevolg van de implantaten. Er is ook een naam voor deze klacht/ziekte. Het a-typisch borstpijnsyndroom door siliconen. We hadden daar wat onderzoeken over gevonden en hebben ze hier voor jullie verzameld: https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... jnsyndroom
Door de klap tegen je borsten zouden ze zeker kunnen zijn gescheurd of meer zijn gaan lekken door zweten. Dit was bij mij ook het geval. Ook mijn klachten intensiveerden en volgens o.a. dr. Susan Kolb komt dit vaker voor. Ook na een mammografie. Zelfs zonder scheur kan dit gebeuren.
Hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Liefs, Luna
Een echo laten doen is altijd verstandig, want als je een scheur hebt, krijg je dit vergoed. De meeste pc's vragen na explantatie consult standaard een echo aan. Dit wordt gewoon vergoed vanuit het basispakket. Je betaald natuurlijk wel je eigen risico.
Helaas is op een echo niet altijd alles te zien. Scheuren en lekken worden vaak gemist op een echo en zelfs een mri kan niet alles uitsluiten.
Een echo kan ook niet laten zien hoeveel er lekt zoals werd geschreven.
Als er op een echo niks te zien was, maar de arts vermoed wel een scheur, dan vraagt deze een mri aan, maar dit gebeurt weinig, omdat een mri duurder is.
Ik zou zelf altijd een echo laten maken al moet je je hoop er niet teveel op vestigen, omdat 9 van de 10 keer niets uit de echo komt ondanks een scheur..
Voor vergoeding op basis van systemische klachten verwijs ik jullie naar dit topic: viewtopic.php?f=186&t=1952#p25850
Heel belangrijk om te lezen!
Achteraf vergoeding krijgen is lastiger, maar niet onmogelijk. Ook ik heb dit voor elkaar gekregen. Toch is het beter om vooraf altijd een echo te laten maken. Ook ik liet dit doen al was daar het lekken dus niet op te zien...
Er waren meer vrouwen die achteraf vergoeding kregen, maar het is een moeizame weg. Maar goed, vooraf vergoeding krijgen ook...
Benauwdheid, druk op de borst, hyperventilatie enz. zijn zeer veel voorkomende klachten door siliconen. Dit staat los van stress, maar is een direct gevolg van de implantaten. Er is ook een naam voor deze klacht/ziekte. Het a-typisch borstpijnsyndroom door siliconen. We hadden daar wat onderzoeken over gevonden en hebben ze hier voor jullie verzameld: https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... jnsyndroom
Door de klap tegen je borsten zouden ze zeker kunnen zijn gescheurd of meer zijn gaan lekken door zweten. Dit was bij mij ook het geval. Ook mijn klachten intensiveerden en volgens o.a. dr. Susan Kolb komt dit vaker voor. Ook na een mammografie. Zelfs zonder scheur kan dit gebeuren.
Hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~