even voorstellen ik ben Anouck

Protheses vanwege cosmetische reden.
anouck

Ongelezen bericht 02 feb 2012 20:35

Welke implantaten: ?

Dag mede strijders. Mijn naam is Anouck ben 39 jaar en heb een zoon van 13.
In 2004 toen ik ging scheiden van mijn ex nam ik siliconen prothesen ik voelde me vrouw op en top vrouw, maar na een jaar kreeg ik enorme ontstekingen op mijn gehele lijf die top op het bot aan, aan het ontsteken waren en zo erg dat er vele operaties volgden. Ik kreeg de meest rare dingen zoals verlammingen tot haar uitval vermoeidheid, droge mond altijd dorst opgezette handen en voeten lichamelijk helemaal stuk. Heb alle medicijnen voor reuma en A typische imuunziekten al geprobeerd ben in vele ziekenhuizen beland waar ik dan ook wel maanden in lag, aan de chemo kuren, prednison, medicijnen die je immuunsysteem uitschakelen noem het maar op en vaak werd ik nog zieker van de medicijnen dat, dat het ook niet waard is en was.
Nu 16 maanden geleden zijn mijn siliconen eruit, door Dr. Kappel mijn keuze was snel gemaakt kreeg te horen dat ik in een rolstoel zou eindigen of binnen 2 jaar hartstikke dood zou zijn Pfffffff
Heb inmiddels te horen gekregen dat ik Mctd heb eerst was ik enorm opgelucht dat het beestje een naam had na 7 jaar in ongewisse te zjn, maar nu ja nu kan ik niet meer de struisvogel politiek uit oefenen waar ik zo goed in was het verstoppen van mijn ziekte nu kan ik niet meer onder die grote steen wegkruipen, nu …,nu heb ik MCTD en dat door mijn eigen toe doen, want dat zeggen sommige mensen.(ze weten niet beter)
Voel me nog steeds doodziek en verlies nu na 7 jaar al een lange strijd soms wel eens de hoop en het geloof zelfs nu het zoveel aandacht krijgt in de media..Ik ben een enorm positief mens en maak ook vaak grappen over mijzelf en mijn ziekte maar de koek is op……..

Wens alle mede strijders een dappere strijd!

Veel liefs en sterkte Anouck
Marga MKS

Ongelezen bericht 02 feb 2012 21:48

Hoi Anouk ,
Jee wat heftig allemaal, maar een dingen moet je proberen,laat die schuldgevoelens los. Want toen dacht je dat het een goede keuze was en degene die je daarbij zouden hebben moeten adviseren omdat zij de experts waren hadden je beter moeten voorlichten.
Ik probeer altijd maar te denken;
Had ik ja gezegd tegen protheses als de artsen gezegd hadden dat er mogelijke bijwerkingen zouden zijn . of dat je om de 10 jaar ze zou moeten vervangen, of dat er vrij vaak complicaties zijn binnen 5 jaar ?
Ik denk geen van ons allen .
liefs
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 feb 2012 10:23

Ook voor jou lieve Anouk. Wat een verhaal. Dacht dat de mijne erg was...
Bij mij dachten ze ook aan MCTD. Mijn bloedwaarden wezen daarop. Ook Lupus. Nu ben ik 2 jaar verder en weet het nog steeds niet. Word weer onderzocht. Er zijn klachten bij gekomen. Had jij ook huidonstekingen?
Doeg, heel veel sterkte voor jou. Laat af en toe iets horen van je ok?

Liefs, Luna
Gerrie

Ongelezen bericht 03 feb 2012 23:13

anouck schreef:Dag mede strijders. Mijn naam is Anouck ben 39 jaar en heb een zoon van 13.
In 2004 toen ik ging scheiden van mijn ex nam ik siliconen prothesen ik voelde me vrouw op en top vrouw, maar na een jaar kreeg ik enorme ontstekingen op mijn gehele lijf die top op het bot aan, aan het ontsteken waren en zo erg dat er vele operaties volgden. Ik kreeg de meest rare dingen zoals verlammingen tot haar uitval vermoeidheid, droge mond altijd dorst opgezette handen en voeten lichamelijk helemaal stuk. Heb alle medicijnen voor reuma en A typische imuunziekten al geprobeerd ben in vele ziekenhuizen beland waar ik dan ook wel maanden in lag, aan de chemo kuren, prednison, medicijnen die je immuunsysteem uitschakelen noem het maar op en vaak werd ik nog zieker van de medicijnen dat, dat het ook niet waard is en was.
Nu 16 maanden geleden zijn mijn siliconen eruit, door Dr. Kappel mijn keuze was snel gemaakt kreeg te horen dat ik in een rolstoel zou eindigen of binnen 2 jaar hartstikke dood zou zijn Pfffffff
Heb inmiddels te horen gekregen dat ik Mctd heb eerst was ik enorm opgelucht dat het beestje een naam had na 7 jaar in ongewisse te zjn, maar nu ja nu kan ik niet meer de struisvogel politiek uit oefenen waar ik zo goed in was het verstoppen van mijn ziekte nu kan ik niet meer onder die grote steen wegkruipen, nu …,nu heb ik MCTD en dat door mijn eigen toe doen, want dat zeggen sommige mensen.(ze weten niet beter)
Voel me nog steeds doodziek en verlies nu na 7 jaar al een lange strijd soms wel eens de hoop en het geloof zelfs nu het zoveel aandacht krijgt in de media..Ik ben een enorm positief mens en maak ook vaak grappen over mijzelf en mijn ziekte maar de koek is op……..

Hoi Anouck,

Mijn naam is Gerrie en ik ben moderator op dit forum.
Bij deze heet ik je van harte welkom op ons forum.
We hopen dat je er wat aan hebt en steun vind.
Voor al je vragen en/of opmerkingen mag je mij of één van de anderen mailen.

Groetjes, Gerrie
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 feb 2012 18:34

Hoi Anouck,
Jij staat ook in de Volkskrant zag ik. Heel knap van je. Ik durf dat niet.
Dag lieve Anouck. Veel sterkte en heel veel liefs, Luna
Gerrie

Ongelezen bericht 04 feb 2012 18:39

Gerrie schreef:
anouck schreef:Dag mede strijders. Mijn naam is Anouck ben 39 jaar en heb een zoon van 13.

Hoi Anouck,

Groetjes, Gerrie
He Anouck,

Ik had je niet herkend maar wel leuk dat we samen in de Volkskrant staan.

Groetjes, Gerrie
anouck

Ongelezen bericht 06 feb 2012 21:17

maria schreef:Hoi Anouk ,
Jee wat heftig allemaal, maar een dingen moet je proberen,laat die schuldgevoelens los. Want toen dacht je dat het een goede keuze was en degene die je daarbij zouden hebben moeten adviseren omdat zij de experts waren hadden je beter moeten voorlichten.
Ik probeer altijd maar te denken;
Had ik ja gezegd tegen protheses als de artsen gezegd hadden dat er mogelijke bijwerkingen zouden zijn . of dat je om de 10 jaar ze zou moeten vervangen, of dat er vrij vaak complicaties zijn binnen 5 jaar ?
Ik denk geen van ons allen .
liefs
Hoi Maria,
ja het is en blijft een money making business, de artsen rijden niet voor niks in grote auto's maar ja hadden we het maar geweten dat het wolven in schaapskleding zijn.
Hoop dat we elkaar een beetje kunnen helpen en steunen voel me erg prettig op dit forum.

Liefs Anouck
anouck

Ongelezen bericht 06 feb 2012 21:19

Gerrie schreef:
Gerrie schreef:

Hoi Anouck,

Groetjes, Gerrie
He Anouck,

Ik had je niet herkend maar wel leuk dat we samen in de Volkskrant staan.

Groetjes, Gerrie

Nou moe we staan erin en hoe hoop dat ze er nog iets meer mee gaan doen? Fijn om een gezicht bij een medestrijdster te zien :-)
anouck

Ongelezen bericht 06 feb 2012 21:24

Luna schreef:Ook voor jou lieve Anouk. Wat een verhaal. Dacht dat de mijne erg was...
Bij mij dachten ze ook aan MCTD. Mijn bloedwaarden wezen daarop. Ook Lupus. Nu ben ik 2 jaar verder en weet het nog steeds niet. Word weer onderzocht. Er zijn klachten bij gekomen. Had jij ook huidonstekingen?
Doeg, heel veel sterkte voor jou. Laat af en toe iets horen van je ok?

Liefs, Luna
lieve luna, of wel mooie maan,

Ik heb uiteindelijk een second opinion gedaan in het leidse ziekenhuis en daar waren ze het erover eens dat ik dit heb mijn reumatoloog doet een beetje vreemd hier over maar ja die man weet ook niet beter,zeg ik maar.
ik had enorme onstekingen en wat eruit kwam was zo groen als het gras een beetje vies wat ik nu zeg maar ik zat ongeveer 3 x in de week om mijnabcessen op te laten snijden en die kwamen vooral in mijn geziecht voor, erg leuk nu een gezicht vol kraters. daarna op mijn hele lijf met vele operaties als gevolg.
Heel veel liefs en sterkte (maan)hopen dat je weer mag stralen
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 feb 2012 21:32

Dank je wel lieverd!!!
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 mar 2012 10:22

anouck schreef:Ik ben een enorm positief mens en maak ook vaak grappen over mijzelf en mijn ziekte maar de koek is op……..
Vind jouw woorden wel erg. Hoop dat het naar omstandigheden goed gaat met je Anouck. Laat weer eens wat van je horen. Dat zouden we fijn vinden.
Liefs, Luna
Clio57

Ongelezen bericht 04 mar 2012 11:13

Hai Anouck,

Ik weet niet wat ik moet zeggen, zit te huilen achter mijn computer...vindt het zo erg jouw verhaal en veel dingen zo herkenbaar.
Sorry, ik wou even laten weten dat ik je verhaal gelezen heb maar reageer later nog wel even...grijpt me nu gewoon even teveel aan :cry:

Liefs
Clio
okt. 2004: Mc Ghan ST-410MM 245 gr. op de spier
juni 2007 : explantatie ivm gezondheidsklachten + borstlift
Pia

Ongelezen bericht 04 mar 2012 12:47

Welkom Anouck,

Wat een horrorstory en lijdensweg. Abcessen zijn levensgevaarljik en pijnlijk. Hoe is het nu dan? Hoe ervaarde je de explantatie, je nieuwe oude borsten en hoe is het met de klachten gegaan?

Sterkte!
Siliconen zijn ondingen.
Liever natuurlijk plat dan nep plastic...
Clio57

Ongelezen bericht 05 mar 2012 14:11

Hallo Anouck,

Ik ben echt enorm geschrokken van je verhaal...zoveel operaties, medicatie, ziekenhuisopnames en niet wetende wat je hebt...ik ben er stil en verdrietig van :cry:
Wat een vreselijke rottijd en dat door zoiets 'onschuldigs' als siliconen want dat is ons verteld toch?!
Hoe ben je er trouwens achtergekomen dat de siliconen de veroorzaker van jouw vele klachten zijn?
Ondanks dat ik zelf wel eens gedacht had dat het de siliconen waren werd het eigenlijk pas bevestigd door een acupuncturist!
De andere artsen namen me gewoon niet serieus en stuurden me met een smalend lachje de deur uit (over serieus genomen worden gesproken :evil: ).

Jij hebt geen schuld aan je klachten, net zomin als alle andere vrouwen, ze hadden ons beter moeten voorlichten en meer vooronderzoek moeten verrichten...dáár zit de fout.
Ik ga geen energie (meer) verspillen aan schuldgevoel omdat ik het niet kón weten wat die dingen zouden veroorzaken en dus heeft dat ook geen nut en ik help mezelf er niet mee.
Ikzelf knapte pas echt op in het tweede jaar na de explantatie (in die tussentijd heb ik de moed ook vaak laten zakken).
Net als jij werd ik ook zieker van alle medicatie die ik kreeg (prednison, ontstekingsremmers etc), dat werd ook in het bloed aangetoond en vonden ze heel vreemd....
Nu slik ik geen medicatie meer, wel supplementen om mijn weerstand hoog te houden.

Ik wil je heel veel sterkte wensen en laat de moed niet zakken meid, wie weet worden de symptomen echt minder naarmate je de siliconen langer kwijt bent.
Houdt moed....hoe moeilijk dat ook is weet ik uit eigen ervaring.

Liefs
Clio
okt. 2004: Mc Ghan ST-410MM 245 gr. op de spier
juni 2007 : explantatie ivm gezondheidsklachten + borstlift
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 mar 2012 16:04

Hoop dat het wat beter met je gaat Anouck. En dat de pijnbestrijding helpt. Vond het erg om te lezen.

Zou je nog kunnen schrijven welke implantaten je had? Dan doe ik het op de lijst.

Heel veel sterkte Anouck en liefs,
Luna
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”