Explantatie steffieL - Dr. van Adrichem
Even “ klagen” mag ook, he! Toch vind ik dat je t heel dapper doet allemaal. Ik volg je traject
. Is t te vergelijken met pijn en ongemak van protheses plaatsen? Rustig aan vandaag en geniet van zonnetje
! Wanneer trouwens terug naar dr. Adrichem? xx
hoi steffie
ik lees nu je verhalen, hoe gaat het nu met je?
moeilijk he, rustig aan doen, maar meid, wat heb jij mooie borsten na de explantatie overgehouden
veel mooier dan met
luister goed naar je lichaam he, ik herken een gedeelte van je klachten wel, vooral de koude rillingen
fijn dat je alles met ons deelt, daar put ik steun en kracht uit, dank je wel
lieve groetjes
Diana
ik lees nu je verhalen, hoe gaat het nu met je?
moeilijk he, rustig aan doen, maar meid, wat heb jij mooie borsten na de explantatie overgehouden
veel mooier dan met
luister goed naar je lichaam he, ik herken een gedeelte van je klachten wel, vooral de koude rillingen
fijn dat je alles met ons deelt, daar put ik steun en kracht uit, dank je wel
lieve groetjes
Diana
Lief bedankt. Denk wel dat het te vergelijken is.
Dinsdag en de maandag erna naar de verpleegkundige en in mei Dr van Adrichem. Maar ik kan altijd bellen als er iets is.
Ga echt proberen na te denken bij wat ik doe, valt niet mee hahahaha
Vandaag inderdaad genieten van de zon en mijn zoon (12) helpen met leren voor zijn toets(en).
Liefs
1e controle was goed. Mooie dunne wond.
Nog vocht in de borsten. Ze zien het vaker zo blauw.
Werk gebeld om toch later aan de slag te gaan.
Moet echt kalm aan doen! Beetje dezelfde richtlijnen als bij plaatsen van protheses.
Luisteren naar mijn lijf. En nu ben ik versleten.
Volgende week 2e controle.
Liefs Stefanie
Nog vocht in de borsten. Ze zien het vaker zo blauw.
Werk gebeld om toch later aan de slag te gaan.
Moet echt kalm aan doen! Beetje dezelfde richtlijnen als bij plaatsen van protheses.
Luisteren naar mijn lijf. En nu ben ik versleten.
Volgende week 2e controle.
Liefs Stefanie
Vanmorgen 2e controle gehad en het ziet er allemaal netjes uit.
De pijn/irritatie aan de rechterkant van mijn ribben en spieren komen van de forse bloeduitstorting. Gaat met paar weken weg.
Nu in mei op controle bij plastisch chirurg.
Kalm aan herstellen en goed naar mijn lijf luisteren.
Nog elke dag trots op mijn beslissing.
Verbaas me erover dat ik de druk en trekkracht op de linkerborst kwijt ben en dat ik het gevoel heb dat ik weer door kan ademen als ik lig.
Hoop dat alle klachten verminderen, de tijd zal het leren.
Oh ja... Wat voelt het allemaal zacht
Lieve groet Stefanie
De pijn/irritatie aan de rechterkant van mijn ribben en spieren komen van de forse bloeduitstorting. Gaat met paar weken weg.
Nu in mei op controle bij plastisch chirurg.
Kalm aan herstellen en goed naar mijn lijf luisteren.
Nog elke dag trots op mijn beslissing.
Verbaas me erover dat ik de druk en trekkracht op de linkerborst kwijt ben en dat ik het gevoel heb dat ik weer door kan ademen als ik lig.
Hoop dat alle klachten verminderen, de tijd zal het leren.
Oh ja... Wat voelt het allemaal zacht

Lieve groet Stefanie
Wat fijn te lezen dat je zo goed en vlot hersteld! Ik kan eigenlijk niet wachten tot ze er bij mij ook uit zijn! Krijg soms wel angst als ik verhalen lees van nabloedingen en flauwvallen. Liever lees ik jouw verhaal dan
. Blijf t spannen d vinden . Zal hopelijk tussen mijn oren zitten maar ervaar steeds meer last van “ die dingen”
Die koude rillingen waar jullie het over hadden, heb ik ook gehad. Zal er idd wel een beetje bij horen. Tis toch niet niks voor je plichaam. Fijn dat de controle helemaal goed was Stefanie! Die irritatie bij de ribben heb ik links ook. Ook idd een kleine bloeduitstorting daar.
Oefff hebben/hadden jullie ook last van geirriteerde/zere ribben en spieren op de plek van de bloeduitstorting?
Bij de controle zei de verpleegkundige dat het normaal is en dat het even kan duren maar vandaag weer meer last.
Ik zou eigenlijk 6 weken dag en nacht de sportbh moeten dragen, maar ik doe het af en toe toch even een uurtje uit.
Even de druk van de bloeduitstorting.
Verder gaat het goed hoor!
Liefs Stefanie
Bij de controle zei de verpleegkundige dat het normaal is en dat het even kan duren maar vandaag weer meer last.
Ik zou eigenlijk 6 weken dag en nacht de sportbh moeten dragen, maar ik doe het af en toe toch even een uurtje uit.
Even de druk van de bloeduitstorting.
Verder gaat het goed hoor!

Liefs Stefanie
Hoi allemaal,
Weer een teken van leven van mij.
Afgelopen woensdag, 22 mei, op controle geweest bij Dr van Adrichem (wat een kundige en lieve man, niets is teveel en hij neemt je echt serieus, een arts die met zijn hart werkt).
Alles geneest goed, ziet er mooi uit. De vorm is mooi, kan niet anders zeggen. Ik krijg nog na foto's, die komen dan later.
Heb de afgelopen weken een aantal keren fysiotherapie gehad ivm vocht tussen de ribben.
Dat was eigenlijk het enige vervelende en vooral pijnlijke na de operatie van 11 februari.
Dat gaat de goede kant op, kost tijd.
Sinds februari word ik niet meer wakker met tintelende handen en voeten, heb ik nog geen koortslip gehad en neemt mijn opgezette halsklier af.
Is wel bijzonder hoor!
Geen pijn meer aan de borsten, kan zonder pijn of branderig gevoel op mijn zij of buik liggen, heerlijk!!
Nog elke dag blij met mijn besluit en voel me steeds een beetje beter en af en toe wat minder maar mij hoor je niet klagen.
Ik hoop dat het elke dag wat vooruit mag gaan en alle klachten verminderen of verdwijnen, de tijd zal het leren.
Liefs Stefanie
Weer een teken van leven van mij.
Afgelopen woensdag, 22 mei, op controle geweest bij Dr van Adrichem (wat een kundige en lieve man, niets is teveel en hij neemt je echt serieus, een arts die met zijn hart werkt).
Alles geneest goed, ziet er mooi uit. De vorm is mooi, kan niet anders zeggen. Ik krijg nog na foto's, die komen dan later.
Heb de afgelopen weken een aantal keren fysiotherapie gehad ivm vocht tussen de ribben.
Dat was eigenlijk het enige vervelende en vooral pijnlijke na de operatie van 11 februari.
Dat gaat de goede kant op, kost tijd.
Sinds februari word ik niet meer wakker met tintelende handen en voeten, heb ik nog geen koortslip gehad en neemt mijn opgezette halsklier af.
Is wel bijzonder hoor!
Geen pijn meer aan de borsten, kan zonder pijn of branderig gevoel op mijn zij of buik liggen, heerlijk!!
Nog elke dag blij met mijn besluit en voel me steeds een beetje beter en af en toe wat minder maar mij hoor je niet klagen.
Ik hoop dat het elke dag wat vooruit mag gaan en alle klachten verminderen of verdwijnen, de tijd zal het leren.
Liefs Stefanie
Hoi! Wat leuk weer een positief berichtje van je te lezen. Het geeft mij weer wat moed nu de operatie wel heel dichtbij komt. Ik sta er achter dat zeker maar ben ook angstig. Dus lees veel berichtjes van vrouwen die me voorgingen. Het stelt me gerust. En zo fijn dat jij je goed voelt, nu ook door fysio en het ons laat
Weten. Groetjes!
Weten. Groetjes!
Hoi allemaal,
Vandaag precies een jaar geleden had ik mijn explantatie. Het gaat goed met me. Geen dag spijt gehad!!
Mijn borsten zien er klein maar mooi uit, de klieren in mijn hals zijn weer normaal, geen koortslip meer gehad en de pijn op mijn borst is weg.
Er zijn nog wel andere klachten maar die zijn te handelen zeg maar. Kan ook niet verwachten dat alles in een keer weg is of helemaal verdwijnt.
Al met al ben ik een heel blij mens
Voor degene die nog twijfels hebben of een explantatie ondergaan.
Ik zeg doen, je krijgt geen spijt, het is het waard!!
Lieve groet,
SteffieL
Vandaag precies een jaar geleden had ik mijn explantatie. Het gaat goed met me. Geen dag spijt gehad!!
Mijn borsten zien er klein maar mooi uit, de klieren in mijn hals zijn weer normaal, geen koortslip meer gehad en de pijn op mijn borst is weg.
Er zijn nog wel andere klachten maar die zijn te handelen zeg maar. Kan ook niet verwachten dat alles in een keer weg is of helemaal verdwijnt.
Al met al ben ik een heel blij mens

Voor degene die nog twijfels hebben of een explantatie ondergaan.
Ik zeg doen, je krijgt geen spijt, het is het waard!!
Lieve groet,
SteffieL