Ook nieuw hier (Explantatie Naath)

Protheses vanwege cosmetische reden.
Naath

Ongelezen bericht 06 nov 2015 22:48

Implantaten: MENTOR 150cc

Hallo allemaal,

Al een tijdje heb ik informatie op dit forum gezocht en meegelezen met een aantal verhalen, tips en ervaringen.

Ik wil nu graag mijn verhaal met jullie delen en hopelijk word ik wijzer van jullie ervaringen. Daarnaast vind ik het ook belangrijk voor de statistieken om me te laten horen.

In 2007 heb ik besloten een borstvergroting te laten doen. Ik ben tenger (47 kg - 1,67 lang) en doordat ik erg sportief ben had ik meer een getrainde mannenborst dan een vrouwenborst, vond ik zelf. Ik had een a-cup en ik wilde geen grote borsten, dus heb gekozen voor 150cc Mentor voor de borstspier. Ik was best tevreden met het resultaat, niet te groot en ik voelde me vrouwelijker. Wel waren mijn borsten wel gevoeliger dan voorheen in de pijnlijke zin, met stoten, stevig omhelzen of erop liggen had ik pijntjes. Soms ook steken. Aan de ene kant was er in de buurt van mijn oksel altijd al een rimpel te zien.

Soms kwam er weer een verhaal in de media over de risico's van implantaten en dan dacht ik wel "ik loop ook risico", maar ik stond er nooit erg lang bij stil. Tot een maand of 5 geleden... ineens werd mijn rechterborst veel groter en er ontstond een zichtbaar verschil in een paar maanden tijd. Ik maakte me zorgen en ben terug gegaan naar de kliniek van destijds. Conclusie was heel snel; kapselvorming. Ik ben heel goed geholpen moet ik zeggen. Het viel onder de garantie, eruit en nieuwe erin. Dat was voor mij het moment om ervoor te kiezen beide implantaten te laten verwijderen en geen nieuwe te laten plaatsen. Het kwam niet veel voor, die keuze, maar het werd gerespecteerd. Omdat het deels garantie was werd ook met de prijs rekening gehouden.

Vandaag vier weken geleden heb ik mijn explantatie gehad. Het is uiteindelijk allemaal best snel gegaan, en in de korte periode voor en net na de explantatie heb ik dit forum bezocht.

Ik dacht altijd dat ik geen klachten had die gerelateerd konden worden aan de implantaten, maar het lezen op dit forum heeft mijn ogen geopend. Ik schaarde mijn vage klachten onder ouder worden en minder weerstand hebben. Maar terugkijkend op de 8,5 jaar dat de implantaten in mijn lichaam hebben gezeten heb ik last gehad van; nachtelijjk zweten, haaruitval (dacht aan overgang), gewrichtspijnen (reumatoloog bezocht), ochtendstijfheid, meerdere ontstekingen, twee maal longontsteking, holte-ontstekingen en een ontsteking in alle aanhechtingen van beide benen tegelijkertijd.

In de laatste paar weken voor de explantatie had ik voornamlijk pijnklachten van de opgezwollen borst, kon uiteindelijk alleen nog met pijn functioneren (auto rijden, huishouden, werken). Mijn klier onder mn oksel is toen opgezët. Ik heb nog steeds pijn rechts en de klier is constant aanwezig met een zeurende pijn.

Over 2 weken heb ik een afspraak bij de chirurg. Ik ga hem vragen wat er nu precies uit mn borst is gekomen, want tot aan de operatie had ik meerdere meningen; kapsel, vocht en ontsteking. Ik heb de implantaten mee genomen en die zijn gelukkig in tact. Toch maak ik me nog een klein beetje zorgen.

Gelukkig voel ik me wel beter, geen ochtendstijfheid meer bijvoorbeeld. Mijn kleine borstjes zijn nogal ingedeukt en erg ongelijk, de rechter is een platte pannenkoek :( ik hoop dat dat nog goed komt.

Fijn dat je mijn verhaal hebt willen lezen. Alle tips voor herstel of anders zijn welkom!

Groetjes,
Naath
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 nov 2015 10:19

Goedemorgen Naath,

welkomme

Wat goed van je dat je besloot om de implantaten te verwijderen! Dat is nogal wat zeg heel goed van je!
Hoop dat je klachten langzaamaan zullen verminderen, maar ik heb er wel een goed gevoel over.
Als je wilt, kun je je lichaam wat ondersteunen met ontgiften. Hier lees je daar meer over: http://klachtensilicon.forum2go.nl/info ... en-f5.html
Als je klachten blijft houden, of als deze erger worden (wat ik niet denk) kun je naar Cohen Tervaert gaan of naar het VU. Hoop dat dit niet nodig zal zijn. Geef jezelf gewoon een half jaar tot jaar de tijd. Je zult zien dat klachten verminderen.
Jammer dat je borsten nu zo ingedeukt zijn. Misschien kun je proberen aan te komen voor lipofilling?

Vind het heel fijn dat je je ervaringen met ons wilde delen, dank je wel!

Ik wens je heel veel sterkte in je verdere herstel en wees gelukkig ok.

Dikke X
Luna +LOVE+
Janneke

Ongelezen bericht 07 nov 2015 11:16

Party time Hoi hoi ! een heel goed herstel gewenst ! Janneke FLOWER
nicky

Ongelezen bericht 07 nov 2015 13:23

Hay Naath.

Een herkenbaar verhaal ....
Onze lengte en gewicht zijn ut zelfde , de leeftijd waarschijnlijk ook. (48)
Ook ik dacht dat mijn klachten bij 'ouder worden' hoorde ...
Mijn protheses waren na 4,5 jaar beide kapot !!
Ook ik heb ASIA ....
Ik ben ik behandeling bij Cohen. Deze geeft jou tenminste de juiste medicijnen, om de ontstekingen tegen te gaan ...
En neemt je serieus !!
Ook ik heb mijn protheses laten verwijderen , zonder nieuwe te laten zetten ....
Dit voelde voor mij aan , als een amputatie !!
En die 'plate pannenkoeken' , dat zal helaas zo blijven ....
Ik voel me ook niet meer vrouwelijke !!
Maar zal nóóít meer iets aan mijn uiterlijk laten doen ...

Heel veel sterkte met jou herstel !!!
Liefs Nicky.
;)
Truuske

Ongelezen bericht 07 nov 2015 14:05

Hallo Naath en welkom op dit forum!

Allereerst gefeliciteerd met je beslissing om de implantaten eruit te halen!!! Heel goed van jou.
Ik weet dat het niet makkelijk is om te kiezen voor explantatie, omdat je in eerste instantie juist voor borstvergroting kiest om je wat "vrouwelijker" te voelen.
Maar onze vrouwelijkheid zit niet alleen van buiten en onze gezondheid is belangrijker!

Gun je borstjes nog even wat tijd om te herstellen en wie weet....... En je moet ook weer wennen aan je nieuwe oude borstjes (of is het omgekeerd!!!)

Lieve meid, veel sterkte en gun jezelf de tijd en hopelijk gaat het met je gezondheid langzaamaan weer beter.

Dikke
-kiss-

Truuske
Na 13 jaar implantaatvrij.......
Naath

Ongelezen bericht 07 nov 2015 17:07

Wat lief allemaal dames, dank jullie wel!
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 nov 2015 12:21

Nou die platte pannenkoek kan zich nog iets herstellen hoor. Mijn borsten zagen er ook vreselijk uit de eerste tijd na explantatie.
Laten we van het goede uitgaan ok? En anders heel veel lekkere dingen eten en wat aankomen en dan lipofilling doen.
Zou je dat willen?

X Luna
Naath

Ongelezen bericht 08 nov 2015 16:42

Nou... das wel een goeie vraag. Voordat ik de operatie inging zei ik dat wel, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe het precies inz'n werk gaat en of de resultaten mooi en blijvend zijn, wat het kost etc.

Voor nu laat ik het zo, misschien dat ik er later over na ga denken. Overigens is aankomen voor mij niet zo gemakkelijk. Ik sport veel juist om wat voller en zwaarder te zijn door spiermassa... Aankomen door eten is erg lastig.
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 nov 2015 18:05

Aankomen door eten is erg lastig.
Maar kan wel hoor. Ik kan het ook eet ook heel veel om niet af te vallen. Heb vaak maagdarm problemen, dus bij mij gaat het er gewoon af als ik niet oplet.

De resultaten van lipofilling zijn prachtig en het is zeker blijvend! :D
Lees hier meer erover en ik heb ook foto's van dames die niet op het forum staan, dus als je die wilt zien, moet je me even een pm sturen of mailen: forum@meldpuntklachtensiliconen.com Maar als ik kijk naar je gewicht en lengte, denk ik dat je echt heel veel moet aankomen om dit te kunnen doen. Je bent echt veel te licht! Heb je het net steeds koud??? Ik heb ook jarenlang een bmi van 17 gehad. Soms zelfs lager. Maar ja bmi zegt ook niet alles hoor.
Je zou over een tijdje een vrijblijvend consult kunnen hebben bij dr. Kappel. Als je langs je huisarts gaat en een verwijsbriefje vraagt, dan krijg je het consult gewoon vergoed. Kijk wel even of je verzekering een contract heeft met dr. Kappel. Zo niet, dan moet je 20% zelf betalen. Dat is op zich niet zo heel veel en het is wel de moeite waard om toch langs te gaan als je er mee blijft zitten. Dan weet je gelijk waar je aan toe bent en kan de arts je adviseren, ook over het aankomen enz.

Hoop dat er in de toekomst vet kan worden gekweekt voor vrouwen die erg tenger zijn. Dat zou echt fijn zijn :D
annahoj

Ongelezen bericht 09 nov 2015 15:27

welkom Naath, ik hoop dat de chirurg je antwoorden kan geven binnenkort. Wens je een goede weg van herstel toe
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”