Explantatie 28.2.15 dr. Kappel

Deel je ervaringen en foto's
Ilse

Ongelezen bericht 10 mar 2015 08:47

Hallo,
Zaterdag 28.2 zijn mijn implantaten na ruim 6 jaar verwijderd door Dr Kappel in Utrecht!
Hierbij mijn uitgebreide verslag. :o
In Januari ben ik naar Dr Kappel in Zwolle geweest om te praten over een explantatie. Ik was van de buitenkant super blij met mijn borsten maar ik kampten al een aantal jaren met allerlei vage lichamelijke klachten. Ziekenhuis in ziekenhuis uit en uiteindelijk heb ik de diagnose ziekte van Graves gekregen. Een auto-imuunziekte. Via deze site kwam ik erachter dat veel van mijn klachten wel eens zouden kunnen komen door de siliconen dus na een halfjaar hakte ik de knoop door. Eruit met die troep!
Dr Kappel was erg aardig en vertelde mij dat ze veel ervaring heeft met vrouwen met deze klachten en daarom heb ik voor haar gekozen.
Oke de dag dus. Ik moest om 11.30 uur aanwezig zijn en zou om 12.30 uur geopereerd worden. Bij aankomt werd ik na een kamer begeleid en daar werden er door een assistent de laatste dingen gevraagd. Ik mocht mij uitkleden en het operatie-schort aandoen en zou even later opgehaald worden. Dit was een uur later en dat uur duurde wel een beetje lang maar ik was nog niet zenuwachtig en probeerde dat zo te houden. Toen werd ik opgehaald, nam afscheid van mijn vriend en werd na de voor-operatiekamer gebracht (geen idee of dat zo heet :) Daar kreeg ik van een erg aardige meneer een infuus ingebracht en daarna moest ik weer ruim een uur wachten (wel lekker in bed dat dan weer wel) De operatie voor mij liep heel erg uit.
Onverwacht moest ik nog even bloedprikken voor genetisch onderzoek voor Dr Kappel.
Nou het was mijn beurt :shock: ... Slik daar ging ik. Je bent gelukkig zo onder narcose en dat ging gelukkig heel relaxed.
Dan wordt je wakker. Yesss het is gedaan en achter de rug! Pfff.
Na ruim een uur op de uitslaap kamer werd ik goed wakker. Kreeg wat eten en drinken en er werd een praatje met me gemaakt. Of ik pijn had? Dat viel heel erg mee maar ik zei maar ja omdat ik bang was dat ik het wel zou krijgen haha je kan het maar beter voor zijn dacht ik.
Ander halfuur later kwam Dr Kappel verslag bij mij doen hoe het gegaan was. Nou goed dus. Geen scheuren of lekken. Wel hadden ze iets gezweet.
Ik had drains gekregen en toen ik die zag moest ik wel even slikken. Brrr dat ziet er best eng uit (ik kan niet zo goed tegen bloed en vooral niet tegen slangetjes met bloed die uit mijn lichaam komen haha)
Nou ik mocht dus naar huis. Thuis aangekomen met een bedje op de bank en een slaappil ingenomen zodat ik goed zou slapen. Ik ben namelijk geen rug slaper.
Maandag mochten de drains eruit Party time . De huisarts kwam bij mij thuis om dat te doen. Links ging prima. Recht niet zo. Het zat een beetje vast.. Auw dat deed wel ff pijn maar daarna voelde het meteen een stuk beter.
Daarna kon ik ook douchen en kijken hoe het eruit zou zien.. Ik durfde bijna niet in de spiegel te kijken. Toch maar doen Ils. Ai ai ai ik was niet blij.. Maar ja dat had ik ook niet verwacht. Het is niet anders. Dit ben ik. Gelukkig zijn komende zomer de ruim vallende shirt nog in ;)
Nu een week later voel ik me wel goed maar doe nog rustig aan.
Nou dit was mijn verhaal. Als jullie nog vragen hebben stel ze gerust!
Groetjes Ilse
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 mar 2015 14:33

Lieve Ilse, dank je wel voor je uitgebreide verslag! Hier kunnen anderen wat mee.
Wat vervelend dat je zo lang moest wachten, maar gelukkig is nu alles achter de rug.
Ik hoop dat je snel weer een beetje blij wordt als je in de spiegel kijkt, dat je vrede krijgt met je nieuwe borsten.
Heel veel sterkte de komende tijd lieverd. +LOVE+ IK -GEEF -JE - EEN - BLOEM
Heel veel liefs, Luna
Ginny

Ongelezen bericht 10 mar 2015 16:39

Wat een opluchting het is voorbij, drains weg en nooit meer bang hoeven te zijn of ze nog wel intact zijn.
Straks een goede bh kopen en je hebt echt geen ruim vallend shirt nodig hoor ;)

Doe het rustig aan,
liefs Ginny

FLOWER
annahoj

Ongelezen bericht 10 mar 2015 19:27

fijn om je verslag te lezen, dan ben ik alvast een beetje voorbereid voor de 28ste(ik heb maar 1 prothese)

Wens je een goed herstel verder
Mariyoki

Ongelezen bericht 10 mar 2015 19:33

Hoi Ilse,

Bedankt voor je verslag van je operatie. Het is erg fijn om te lezen dat het goed is gegaan en je ervaring bij dokter Kappel. Zoals je het omschrijft is het een geruststelling voor andere vrouwen die nog door dokter kappel geopereerd gaan worden. (zoals ik)

Heel veel beterschap, hoop dat je snel vooruitgang voelt in je gezondheid !
Cindy68

Ongelezen bericht 12 mar 2015 16:28

Hallo lieve Ilse,

Ik was even een paar daagjes niet meer op het forum geweest, ik heb met aandacht je verslag gelezen, wat fijn dat alles zo goed is gegaan, dat geeft mij echt al de nodige rust, ik wou maar dat ik al daar was waar jij nu bent hihi, maar goed voor je het weet kijk ik er ook alweer op terug!

Ik ben erg benieuwd hoe mijn nieuwe borsten er uit gaan zien, ik krijg natuurlijk wel nieuwe implantaten (monoblocs) want ik ben toch nog niet zover om ze echt helemaal te laten verwijderen.

ik wil erg graag weten of mijn klachten minder gaan worden of zelfs verdwijnen, dat hoop ik heel erg maar we zullen zien.

Ga jij nog iets doen aan het ontgiften? chlorella oid? heeft dr Kappel je dit geadviseerd?

Nou meis, doe het nog maar even rustig aan, ik zie dat ik al een operatie metgezel heb Mariyoki, ik zal haar ook even schrijven, erg leuk en fijn dat ik die dag niet alleen ben..

Xxxx knuffel Cin
Ilse

Ongelezen bericht 12 mar 2015 16:47

Nou op dit moment ben ik niet bezig met ontgiftten omdat ik eerst mijn lichaam even rust wil geven. Maandag ga ik naar Dr Kappel dus dan ga ik haar wel om advies vragen.
Fijn dat je nog een partner in crime hebt op je operatiedag ;)
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”