Ontsteking

Lees hier ervaringen of stel vragen.
Janneke

Ongelezen bericht 28 aug 2014 12:44

Hey Momo, Fijn te lezen dat t best goed met je gaat ! Dat plekje komt ook vast wel goed.. Even helemaal niks aan doen en zoveel mogelijk de lucht erbij laten ! Maar ja ,je kunt ook niet de hele dag in je blootje lopen hè :oops: Veel sterkte met t werk en de verhuizing Dikke knuffel Janneke FLOWER
Momo

Ongelezen bericht 28 aug 2014 23:38

thanks dames....denk ook dat ik het nu gewoon met rust moet laten, zag er best goed uit vanavond. Alleen de huid erom heen is rood en een beetje geirriteerd van de betadine.

Ja, de komende weken worden best spannend, ga ook niet zo maar verhuizen, ik verhuis naar duitsland. Ik kijk er wel naar uit maar ja, er zijn toch altijd mixed feelings voor grote veranderingen. Het word ook echt lastig om niet echt mee te helpen bij de verhuizing. Ik moet het gewoon geburen laten.......

IK -GEEF -JE - EEN - BLOEM IK -GEEF -JE - EEN - BLOEM
Your word is a lamp to my feet and a light to my path...........
ildiko

Ongelezen bericht 03 sep 2014 11:03

Hoi Momo , denk eraan dat je niet te veel gaat tillen en met spullen gaat slepen hé ....laat anderen dat maar doen ,want je heb maar 1 lichaam meis , heel veel succes met verhuizen SUCCES! BTW hoe gaat het verder met jou ?en met je wond ?
liefs ildiko
Momo

Ongelezen bericht 06 sep 2014 16:01

Hallo....

Had gisteren mijn laatste controle afsprak bij de PC. De wond is eindelijk dicht Yeah! en hij was er erg me tevreden hoe het er nu uitziet. Mij explantatie is nu 7 weken geleden. Ik kan me best vrij bewegen en vergeet soms dat ik toch nog niet alles weer kan zoals ik het wil :roll: Maar eens weet ik zeker, ik ben heel erg blij met MIJN borsten +Thumbs+Up+

Groetjes...... KUS+
Your word is a lamp to my feet and a light to my path...........
Francien

Ongelezen bericht 07 sep 2014 08:28

Dat is fijn om te lezen Momo!! Ik heb net je draadje gelezen, infecties zijn zo naar! fijn dat het nu weer helemaal de goede kant op gaat!
Janneke

Ongelezen bericht 07 sep 2014 18:33

FEESTJE xxx Janneke
Rosie

Ongelezen bericht 28 jan 2015 18:34

Hoi hoi

Ik ben afgelopen 21 januari geopereerd ..GELUKKIG ze zijn eruit..dus vandaag precies een week geleden
Nu begint aan 1 kant mijn hechting te irriteren ,, kan ook zijn dat het gaat ontsteken ..
Heb zojuist betadine er op gedaan ...

Moet over een week pas op controle ..zal ik wachten en met betadine blijven smeren of maar eerder contact opnemen met pc of huisarts
Iemand ervaring met het smeren van betadine en dat het toen weer de betere kant op ging .

Hoor graag reactie

Liefs ROSIE
Ginny

Ongelezen bericht 28 jan 2015 20:53

Rosie schreef:Hoi hoi

Ik ben afgelopen 21 januari geopereerd ..GELUKKIG ze zijn eruit..dus vandaag precies een week geleden
Nu begint aan 1 kant mijn hechting te irriteren ,, kan ook zijn dat het gaat ontsteken ..

Moet over een week pas op controle ..zal ik wachten en met betadine blijven smeren of maar eerder contact opnemen met pc of huisarts
Iemand ervaring met het smeren van betadine en dat het toen weer de betere kant op ging .

Hoor graag reactie

Liefs ROSIE
Zijn de knoopjes aan het eind van de hechtingen er al af, Rosie? Ik hoor wel eens dat die kunnen irriteren.
Ik zou gewoon even bellen, succes!
Rosie

Ongelezen bericht 28 jan 2015 21:36

Ginny schreef:
Rosie schreef:Hoi hoi

Hoor graag reactie

Liefs ROSIE
Zijn de knoopjes aan het eind van de hechtingen er al af, Rosie? Ik hoor wel eens dat die kunnen irriteren.
Ik zou gewoon even bellen, succes!
n

Hoi Ginny

De knoopjes zitten er nog in..
Ja misschien is het beter dat ik morgen even ga bellen ...dan weet ik het ook zeker..

Bedankt Ginny voor je reactie

Liefs ROSIE
Truuske

Ongelezen bericht 07 sep 2015 16:37

Het is vandaag ruim 2 weken geleden na mijn explantatie en capsulectomie. Ze zijn nog aardig "los" en als ik vooroverbuig dan behoorlijk rimpelig en dat geldt zeker voor mijn rechterborst. De tepel gaat dan echt helemaal naar binnen. Maar ja, deze kant had m.n. de laatste jaren behoorlijk wat te verduren gehad......en ze zijn ook nog zeer gevoelig.
Vandaag had ik eigenlijk mijn 1e controle-afspraak met dr. Kappel, maar omdat zij 2 weken in het buitenland is kan dat pas over 2 weken.
Nu mocht ik zelf de hechtpleisters verwijderen. De laatste dagen zag ik, door de hechtpleister heen, dat er wat vocht (beetje bloed en wondvocht zo te zien) in mijn beha zat (zal misschien al wat langer zijn geweest, maar had pas de laatste dagen witte beha's aan....)
Nu, na het verwijderen, zie ik onder mijn rechterborst een klein open wondje. Net of je tegen weefsel aankijkt en daar komt dus vocht uit......en gezien eerdere verhalen ben ik een beetje bang.
Heb nu maar een mail gestuurd naar de verpleegkundige, maar weet niet wanneer zij aanwezig is.....zul je altijd zien.
Hebben jullie suggesties????

Truuske :(
Na 13 jaar implantaatvrij.......
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 sep 2015 12:59

Lieve schat, het spijt me zo voor me late reactie!
Ga naar de huisarts zo snel mogelijk. Maar maak je niet heel erg druk want het komt wel goed maar je hebt denk ik wel antibiotica nodig.
Laat me even weten wat je hebt gedaan en hoe het verder gaat.

Oooh sorry hoor dat ik je mail niet had gelezen. Sorry!

Sterkte!!!

Liefs, Luna
Truuske

Ongelezen bericht 08 sep 2015 14:02

Oh lieverd :D

Verontschuldig je asjeblief niet. Niemand verwacht dat je de hele dag "op de computer zit". Je doet al zoveel thanks thanks

Ik kan nu de huisarts niet bereiken en probeer het nogmaals en zal het je zeker laten weten. De verpleegkundige heeft idd ook nog niet gereageerd en waarschijnlijk is zij, nu dr. Kappel in het buitenland is, ook niet elke dag bereikbaar........

Voor het moment doe ik er een steriel gaasje op en houd het in de gaten.

-kiss- Truuske
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 sep 2015 16:35

Ziet het er heel onrustig uit?
Het vocht is meestal gewoon wondvocht, maar als het er pussig uitziet is het niet goed. Helder vocht is niet zo erg.
Heel goed om er gewoon een gaasje op te doen. Niet teveel aan zitten ook. Gaasje niet helemaal plat tegen de wond doen hoor, want dan blijft het straks misschien kleven en dat moeten we niet hebben!!!
Sterkte lieverd!!!
Truuske

Ongelezen bericht 08 sep 2015 16:48

Dank je wel voor je zorgen, wat ben je toch een schat!

Nee, het is eigenlijk een klein stukje middenin wat niet gesloten is en wat open staat. Het lijkt of je tegen weefsel of zo aankijkt. Het is ook niet echt diep.
Gistermiddag na verwijderen van de hechtpleisters heb ik er een gaasje (inderdaad losjes) opgedaan en vanmorgen zat er wat bloed (vermengd met vocht?) in. Het was zeker niet doordrenkt, maar het is gewoon wat nattig en ik ga dan meteen denken: oh jeetje, wat nu.........

Ik doe ook geen zeep rechtstreeks erop, maar spoel af onder de douche en dep het droog en dan pas gaasje.

Zal het morgenvroeg nog bekijken en dan evt huisarts bellen om het voor de zekerheid even na te laten kijken.

Truuske
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 sep 2015 16:59

Heel goed alleen met water afspoelen en verder niets! En zeker niet met alcohol of waterstofperoxide of wat dan ook, want dat kan meer kwaad dan goed.
Goed schoonhouden is belangrijk. Gaasje 1 keer per dag verwisselen en verder gewoon niet aanzitten.
Maar de arts MOET er echt wel naar kijken hoor. Is het nog niet gelukt bij je huisarts? Anders de dokterspost bellen en langgaan bij een vervanger! Er moet wel degelijk even naar gekeken worden. Helemaal als je zegt dat je het weefsel er in kunt zien. Als het een heel klein openingetje dan kan het geen kwaad, maar groter wel. Het moet dichtgemaakt worden dan.

SUCCES MOP!

Huisartsenposten in Nederland:
https://www.zorgkaartnederland.nl/huisartsenpost
Het duurt vrij lang voor je aan de buurt bent helaas. Hier betaal je de normale gesprekskosten en kosten van je eigen risico.
Dokter.nl:
http://www.dokter.nl/persoonlijk-gesprek
Hier kun je ook bellen voor advies. Dit is enkel telefonisch advies. De arts kan je dan vertellen of het nodig is om een arts te bezoeken. Er wordt heel snel antwoord gegeven op je vraag, maar de gesprekken zijn heel erg duur!
Plaats reactie

Terug naar “Complicaties of klachten na de operatie”