Beste dames ik heb vannochtend mijn internist gesproken en zij vindt dat ik aan de criteria voldoe voor asia syndroom. Ze geeft wel aan dat ze natuurlijk nooit kan zeggen van he ja dit is het want ja tis niet te bewijzen. Hieronder de kopie van t verslag. Ik wil graa weten wat jullie van dit verslag vinden en of t n goede kans maakt om toch die vergoeding aan te vragen bij Menzis.. de plastisch chirurg in t ziekenhuis gaat dit nog bekijken en instiren naar de verzekering. Hieronder de conclusie van de internist
Conclusie
38 jarige vrouw met mammaprotheses en al jaren scala aan klachten, verdenking ASIA met als major criteria: mammaprotheses,
spierklachten, chronische vermoeidheid, branderig gevoel en concentratiestoornissen er zijn geen minor criteria
Beleid
Patiënte werd verwezen met de vraag of bij haar sprake is van het ASIA syndroom (autoimmune syndrome induced by adjuvants) in samenhang met haar borstprothese(s), die zij heeft sinds 2011. Zij heeft sinds 7 jaar een scala aan fysieke en mentale klachten van. Daarmee voldoet zij wel aan de zogenaamde Shoenfeld criteria voor ASIA (te weten spierklachten, chronische vermoeidheid, branderig gevoel en concentratiestoornissen als major en geen minor criterium. Deze criteria zijn echter weinig specifiek, en kennen ook een differentiaal diagnose. Verder bestaat er geen echte diagnostische test voor het ASIA syndroom. Al met al vonden wij bij ons internistisch onderzoek onvoldoende aanknopingspunten voor een auto-immuun aandoening. Of de klachten zullen verdwijnen of verminderen na verwijderen van de borstprotheses is onzeker. Bij een klein deel van de vrouwen met ASIA syndroom is dit wel beschreven.
Internist verslag
Lieve Emina,
Het is heel belangrijk dat je dit topic even goed leest en de brief die er staat meeneemt naar de internist: viewtopic.php?f=95&t=3264
Bij het samenstellen van de brief moet antwoord worden gegeven op de vragen die er staan. Doet de internist dat niet, dan zal de verzekeraar dat altijd gebruiken om de aanvraag af te wijzen. Ik zie dit altijd weer gebeuren.
Succes en liefs, Luna
Ps. Heb je topic verplaatst naar het deel 'Internisten/immunologen'
Het is heel belangrijk dat je dit topic even goed leest en de brief die er staat meeneemt naar de internist: viewtopic.php?f=95&t=3264
Bij het samenstellen van de brief moet antwoord worden gegeven op de vragen die er staan. Doet de internist dat niet, dan zal de verzekeraar dat altijd gebruiken om de aanvraag af te wijzen. Ik zie dit altijd weer gebeuren.
Succes en liefs, Luna
Ps. Heb je topic verplaatst naar het deel 'Internisten/immunologen'
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan