Hallo allemaal,
Sinds vandaag op dit forum en wil me even voorstellen. Ik ben Elize en op 10juli is er een scheur in mijn rechter silliconen prothese geconstateerd door een mammo en echo. Ik had een knobbeltje in mijn linkerborst wat uiteindelijk niks bleek te zijn en in mijn rechter zit een scheur volgens echoscopist en lekken er siliconen onder de prothese en in mijn oksel.
Dr Van Onselen heeft mij in 2014 aan deze Silimeds geholpen en zei dat een lekken van siliconen onmogelijk was bij deze prothese en ze levenslang mee konden. Daardoor heb ik gekozen voor siliconen ipv zoutwateroplossing. Sinds vorig jaar april merkte ik verschil aan mijn borsten. Ik ben naar de kliniek gegaan en ze zeiden dat er niks aan de hand was. Na 10 juli ben ik bij plastisch chirurg geweest en die zei dat een MRI geen duidelijker beeld kan geven. De kliniek dr Van Onselen ben ik ook teruggegaan en die vertelde dat het mijn eigen schuld is dat er een scheur in zit en de kliniek hier niet verantwoordelijk voor is. Dat ze een MRI nodig hebben als bewijs en dat de zorgverzekering (Friesland zorgv.) dit ook moet hebben voor vergoeding van operatie. Maar dat ik de prothese alsnog zelf moet betalen. Woensdag krijg ik nu een afspraak bij een plastisch chirurg in het Vlietland ziekenhuis en die moet me doorverwijzen voor een MRI. Dr Van Onselen zegt dat siliconen een kwaad kunnen in je lichaam en reageeerde heel laconiek op mijn klacht. Aan het eind van het gesprek zei hij dat ze er wel binnen paar maanden uit moeten en hij nieuwe en grotere protheses wil plaatsen. Ik heb nu een afspraak op 4 sept bij hem maar wil me (door alle klachten) niet laten opereren door hem. Ook wil ik een explantatie, borstlift en lipofilling ipv nieuwe protheses. Al een jaar voel ik me zwaar vermoeid, geheugenverlies en mijn hele lichaam doet pijn. Ik heb heel veel bloedonderzoeken gehad maar daar kwam niks uit. Toen ik hoorde van mijn lek, viel alles op zijn plaats.
Ik word al maanden van het kastje naar de muur gestuurd en voel me met de dag beroerder. Heb 18sept een afspraak bij Frank niessen omdat ik (dankzij jullie berichten die ik al gelezen had) erop vertrouw dat hij dit netjes kan. Ik zag echter dat hij niet in de vergoedingenlijst van mijn zorgverzekering staat...
Ook heb ik de zaak aangemeld bij Das rechtsbijstand. Ik wil maximale schadevergoeding. Ik heb 3 kleine kids em het beheerst mijn leven volledig. Ook psychisch. Ik heb mijn sportabo bevroren omdat ik bang ben dat er mog meer uitlekt....
Grtjs Elize