Scheur in prothese

Lees wat de risico's zijn en deel je ervaringen.
Elize1983

Ongelezen bericht 25 aug 2019 09:22

Explantatie verhaal—>Elize

Hallo allemaal,

Sinds vandaag op dit forum en wil me even voorstellen. Ik ben Elize en op 10juli is er een scheur in mijn rechter silliconen prothese geconstateerd door een mammo en echo. Ik had een knobbeltje in mijn linkerborst wat uiteindelijk niks bleek te zijn en in mijn rechter zit een scheur volgens echoscopist en lekken er siliconen onder de prothese en in mijn oksel.
Dr Van Onselen heeft mij in 2014 aan deze Silimeds geholpen en zei dat een lekken van siliconen onmogelijk was bij deze prothese en ze levenslang mee konden. Daardoor heb ik gekozen voor siliconen ipv zoutwateroplossing. Sinds vorig jaar april merkte ik verschil aan mijn borsten. Ik ben naar de kliniek gegaan en ze zeiden dat er niks aan de hand was. Na 10 juli ben ik bij plastisch chirurg geweest en die zei dat een MRI geen duidelijker beeld kan geven. De kliniek dr Van Onselen ben ik ook teruggegaan en die vertelde dat het mijn eigen schuld is dat er een scheur in zit en de kliniek hier niet verantwoordelijk voor is. Dat ze een MRI nodig hebben als bewijs en dat de zorgverzekering (Friesland zorgv.) dit ook moet hebben voor vergoeding van operatie. Maar dat ik de prothese alsnog zelf moet betalen. Woensdag krijg ik nu een afspraak bij een plastisch chirurg in het Vlietland ziekenhuis en die moet me doorverwijzen voor een MRI. Dr Van Onselen zegt dat siliconen een kwaad kunnen in je lichaam en reageeerde heel laconiek op mijn klacht. Aan het eind van het gesprek zei hij dat ze er wel binnen paar maanden uit moeten en hij nieuwe en grotere protheses wil plaatsen. Ik heb nu een afspraak op 4 sept bij hem maar wil me (door alle klachten) niet laten opereren door hem. Ook wil ik een explantatie, borstlift en lipofilling ipv nieuwe protheses. Al een jaar voel ik me zwaar vermoeid, geheugenverlies en mijn hele lichaam doet pijn. Ik heb heel veel bloedonderzoeken gehad maar daar kwam niks uit. Toen ik hoorde van mijn lek, viel alles op zijn plaats.
Ik word al maanden van het kastje naar de muur gestuurd en voel me met de dag beroerder. Heb 18sept een afspraak bij Frank niessen omdat ik (dankzij jullie berichten die ik al gelezen had) erop vertrouw dat hij dit netjes kan. Ik zag echter dat hij niet in de vergoedingenlijst van mijn zorgverzekering staat... ☹️ Ook heb ik de voicemail van dr Kappel ingesproken met mijn vraag zsm geopereerd te worden. Zij wordt ook niet vergoed zag ik. Weet iemand hoe dit in zijn werk goed qua vergoeding want ik heb een scheur en dit is medische noodzaak. De Friesland zorg geeft me geen duidelijk antwoord maar ik wil gewoon zsm die dingen eruit. En ik ben bang dat ik het voor moet schieten.
Ook heb ik de zaak aangemeld bij Das rechtsbijstand. Ik wil maximale schadevergoeding. Ik heb 3 kleine kids em het beheerst mijn leven volledig. Ook psychisch. Ik heb mijn sportabo bevroren omdat ik bang ben dat er mog meer uitlekt....
Grtjs Elize
Essi

Ongelezen bericht 25 aug 2019 10:25

Lieve Elize,
Welkom hier.
Wat is het schrikken hè de ontdekking van een scheur.
En nog erger de ontdekking van een leugen die je door een arts is verteld en jij hebt geloofd.
Belagenlijk dat van Onsel jou de schuld geeft van de scheur.
Je besluit om te verwijderen is een goed besluit!
Laat je niet bang maken voor het natuurlijke resultaat, dat valt namelijk eigenlijk altijd heel erg mee. Je gezondheid voorop zetten, je hebt drie kleine kindjes. Kijk goed bij welke arts je gaat voor je explantatie. Een scheur valt altijd onder de verzekering! Totale vergoeding altijd. Bij dokter Kappel moet je volgens mij wel 20 procent zelf betalen, maar weet ik niet zeker. Ik bij bij dokter van Selms geweest in het Jan van Goyen en was erg blij met hem als arts en met zijn persoon als mens t.a.v mijn klachten. Ik ben ook bij Niessen geweest, maar uiteindelijk toch niet voor hem gekozen i.v.m het verwijderen van de kapsels.
Oh en het stopzetten van je sporten lijkt me goed. Ik durfde ook niet meer te gaan toen ik aan 2 implantaten lekkage had.
Heel veel sterkte en wijsheid de komende tijd.
Dikke knuffel essi
Elize1983

Ongelezen bericht 25 aug 2019 11:20

Dankje ben ook blij met mensen te kunnen praten die hetzelfde hebben of ook last hebben. O jemig dus jij had in beiden een scheur!? Hoe ben jij erachter gekomen? Moest jij ook perse een MRI als bewijs? En hoelang heb je hiermee doorgelopen? Mijn niet gescheurde silicoon links is ook ingekapseld.. rechts is heel appel en beweegt heel makkelijk. Misschien wel door de scheur.
Blij als ik snel terecht kan ergens, zelfs 18sept bij Niessen vind oo al lang duren.
😘
Maaike5581

Ongelezen bericht 25 aug 2019 11:37

Welkom, hier ben je op de juiste plaats voor goed advies.
Als eerste, het is NIET jouw schuld dat hij gescheurd is.
Qua verzekering technisch kan ik je geen advies geven.
Wel heb ik ook 3 kleine kindjes en de silliconen beïnvloedde mijn leven ook enorm.
Sinds 12 augustus zijn ze eruit en zijn ze gelift.
Ik hoop dat je snel de juiste arts kunt vinden en je er uitkomt met je verzekering.
Dorie

Ongelezen bericht 25 aug 2019 15:20

Wat een naar verhaal zeg. Heel veel sterkte gewenst. Snap dat je ze er zo snel mogelijk uit wilt. Ik wil ook voor een explantatie en lipo gaan. Ik heb echter geen klachten. Dus er is minder Haast bij.
Succes met alles!
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
wilmaatje

Ongelezen bericht 25 aug 2019 19:01

Jeetje wat een verhaal weer. Dr v. Onselen is heel lang geschorst geweest en heeft zelfs dode op zijn naam, dus zou daar niet terug gaan

Als je prothese lek is heb je recht op 100% vergoeding van het ziekenfonds.
Dr Niessen en Dr kappel vallen beiden niet onder gecontracteerde zorg en krijg je maar 75% vergoed

Omdat je prothese lek is, zou ik voor explant enbloc kiezen, daar anders alle lekkage in je lichaam blijft zitten. Dit kost tussen de 3000 en 4000. Dus 75% dan best veel, zeker als je nog een lift of lipofilling wilt

Kies voor een kliniek die gecontracteerd is, Van goyen kliniek Dr selms, (en nog een pssr) goeie)
Bergman clinics, Dr lichtenegger

Doe dit gelijk, anders ben je straks maanden verder, voor je de juiste heb

Ik word 10 sept door Dr lichtenegger geopereerd, explant (enbloc, voor zover dat kan) overnachting, plaatst drains en volledige vergoeding ivm systematische pijnklachten

Als je nog iets wilt weten, vraag gerust 😘🍀
Wilmaatje
Essi

Ongelezen bericht 25 aug 2019 19:05

Elize1983 schreef:
25 aug 2019 11:20
Dankje ben ook blij met mensen te kunnen praten die hetzelfde hebben of ook last hebben. O jemig dus jij had in beiden een scheur!? Hoe ben jij erachter gekomen? Moest jij ook perse een MRI als bewijs? En hoelang heb je hiermee doorgelopen? Mijn niet gescheurde silicoon links is ook ingekapseld.. rechts is heel appel en beweegt heel makkelijk. Misschien wel door de scheur.
Blij als ik snel terecht kan ergens, zelfs 18sept bij Niessen vind oo al lang duren.
😘
Bij mij was het rondje van de achterkant (Wat in het midden zit) er helemaal uit gegaan. Ik voelde een rare bobbel onder aan mijn borst op een dag onder de douche. Echo gehad en daar bleek uit dat ze lek waren.Dat was oudjaarsdag 2015 en half februari 2016 had ik een wissel. Stom had ik natuurlijk nooit moete doen!!! Was ik maar eerder op DIT forum terecht gekomen. Ik kwam op het andere forum terecht en vandaar die wissel. Ik had mijn imandaten al van af 1999 of 2000. Geen idee hoelang ze al lek waren. Ik heb nooit verschil bemerkt.
Ik kan wel jaren met lek gelopen hebben,wie zal het zeggen.....
Het is lastig nu voor je, maar gewoon stappen zetten op weg naar een gezondere versie van jezelf. Kijk anders of je misschien ook al bij een andere arts langs kan. Misschien kan je ergens anders eerder terecht.als dat niet zo is, zal je zien is de tijd ook zo weer voorbij.
Liefs essi
Essi

Ongelezen bericht 25 aug 2019 19:13

Elize1983 schreef:
25 aug 2019 11:20
😘
Bij mij was het rondje van de achterkant (Wat in het midden zit) er helemaal uit gegaan. Ik voelde een rare bobbel onder aan mijn borst op een dag onder de douche. Echo gehad en daar bleek uit dat ze lek waren.Dat was oudjaarsdag 2015 en half februari 2016 had ik een wissel. Stom had ik natuurlijk nooit moete doen!!! Was ik maar eerder op DIT forum terecht gekomen. Ik kwam op het andere forum terecht en vandaar die wissel. Ik had mijn imandaten al van af 1999 of 2000. Geen idee hoelang ze al lek waren. Ik heb nooit verschil bemerkt.
Ik kan wel jaren met lek gelopen hebben,wie zal het zeggen.....
Het is lastig nu voor je, maar gewoon stappen zetten op weg naar een gezondere versie van jezelf. Kijk anders of je misschien ook al bij een andere arts langs kan. Misschien kan je ergens anders eerder terecht.als dat niet zo is, zal je zien is de tijd ook zo weer voorbij.
Liefs essi
Elize1983

Ongelezen bericht 25 aug 2019 21:32

Dank jullie wel voor de lieve reacties en tips!
Hebben jullie ook een schadevergoeding via rechtsbijstand aangevraagd? Als siliconen kapot zijn heb je toh recht op nieuwe of in mijn geval iets vergelijkbaars als een borstlift meteen tijdens de operatie?
Ik hoor inmiddels niks meer van ACCZ klinieken, Belachelijk 😡
Elize1983

Ongelezen bericht 25 aug 2019 21:34

Hoe voelde jullie je trouwens tijdens de siliconen? En daarna toen ze eruit waren?
Elize1983

Ongelezen bericht 25 aug 2019 21:47

En nog een vraag 🙈 hebben jullie een MRI nodig gehad voor het constateren van de scheur?
Onzeker

Ongelezen bericht 26 aug 2019 17:34

OMG!! Echt dit is al het zoveelste negatieve verhaal over deze chirurg.
In de tijd dat ik juist alles aan het bekijken was voor mijn borstvergroting kwam er niet veel goeds naar voren. Bleh krijg al de kriebels als ik zijn naam lees.
Meid laat je niks wijs maken en het is zeker NIET jou schuld dat er een schuur in je prothese zit. Wat vreselijk dat iemand dat ook tegen je zegt.
Dat hij zo laconiek reageert op de klachten en er dus eigenlijk ook niet in gelooft zegt alweer genoeg.
Ik ben zelf op consult geweest bij dr. Selms en laat me ook door hem opereren. Ik ben nu in afwachting voor een afspraak. Ik had een zeer prettig gesprek en voelde me meteen goed bij hem.
Ik hoop dat je er met je verzekering uit komt.
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms

Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
Maaike5581

Ongelezen bericht 26 aug 2019 18:47

Ik kwam dit filmpje met hem tegen.
Dit zegt wel genoeg over hem denk ik...
https://www.dumpert.nl/mediabase/82231/ ... selen.html
Essi

Ongelezen bericht 26 aug 2019 21:14

Elize1983 schreef:
25 aug 2019 21:34
Hoe voelde jullie je trouwens tijdens de siliconen? En daarna toen ze eruit waren?
Bevrijding!!!!! Rust in mijn hoofd.
Essi

Ongelezen bericht 26 aug 2019 21:17

Elize1983 schreef:
25 aug 2019 21:32
Dank jullie wel voor de lieve reacties en tips!
Hebben jullie ook een schadevergoeding via rechtsbijstand aangevraagd? Als siliconen kapot zijn heb je toh recht op nieuwe of in mijn geval iets vergelijkbaars als een borstlift meteen tijdens de operatie?
Ik hoor inmiddels niks meer van ACCZ klinieken, Belachelijk 😡
Bij een scheur is het de zorg verzekering die voor de operatie moet betalen en als je voor nieuwe implantaten zou kiezen, moet je die meestal zelf betalen. Tenminste zo is het bij mij gegaan. Maar zoals ik al eerder heb gezegd... dat was het domste wat ik ooit gedaan heb. Uiteindelijk na net iets meer dan 3 jaar ze toch laten verwijderen.
Plaats reactie

Terug naar “Risico's, lekken, scheuren, zweten”