Scheur in prothese

Lees wat de risico's zijn en deel je ervaringen.
Elize1983

Ongelezen bericht 26 aug 2019 21:51

Hahaha wat een filmpje ๐Ÿ˜ก echt waar wat een kerel zeg!
Nou nu weet ik zeker dat ik er niet meer naar terugga.
Ik wil nooit meer implantaten, ga voor de borstlift en lipofilling.
Woensdag heb ik om 9.20 een afspraak bij dr Lichtenegger van Bergman clinics. Heb er echt zoveel zin in! Hopelijk kan ik snel terecht en geopereerd worden. Anders ga ik wachtlijstbemiddeling proberen. Ze waren heel begripvol.
Heb de fotoโ€™s van echo en mammo vandaag bij het ziekenhuis opgehaald dus die neem ik mee. ๐Ÿ’ช๐Ÿผ
Hopelijk heb ik geen mri nodig en kan ik die afspraak woe in het blietland zkh voor een mri, die ACCZ perse wilde, afzeggen. Hier zal ik nl ook weer op moeten wachten.
๐Ÿ˜˜
Essi

Ongelezen bericht 26 aug 2019 21:58

Lekker! Dan kan je dus vlug op eerste afspraak komen zeg.
Hoor even wat ze zal zeggen over de kapsel verwijdering. Je hebt van die slimid (ofzo iets) protheses toch?
En je lekkage.... Ik zou vragen of zo enbloc wil verwijderen voor je. En weet je zeker dat je een lift nodig hebt? Wil jij dat of heeft een arts dat tegen je gezegd?
Soms zeggen artsen wel dat het nodig is.... Maar is het eigenlijk niet nodig hihihi.
Ze opereert bij de Bergman in Hilversum toch ? Kijk even hoe mooi de lift bij Maaike is gedaan. Die is ook bij de Bergman geopereerd, maar bij de Blecourt. Is echt super mooi gedaan.
Liefs essi
Elize1983

Ongelezen bericht 27 aug 2019 08:04

Essi schreef: โ†‘
26 aug 2019 21:58
Hoor even wat ze zal zeggen over de kapsel verwijdering. Je hebt van die slimid (ofzo iets) protheses toch?
En je lekkage.... Ik zou vragen of zo enbloc wil verwijderen voor je. En weet je zeker dat je een lift nodig hebt? Wil jij dat of heeft een arts dat tegen je gezegd?
Soms zeggen artsen wel dat het nodig is.... Maar is het eigenlijk niet nodig hihihi.
Ze opereert bij de Bergman in Hilversum toch ? Kijk even hoe mooi de lift bij Maaike is gedaan. Die is ook bij de Bergman geopereerd, maar bij de Blecourt. Is echt super mooi gedaan.
Liefs essi
Thanks! Ik heb 410cc Silimed en had echt hangborsten door de 3 zwangerschappen die leeg waren. De keus had ik toen al maar Onselen zei implantaten zijn beter. ๐Ÿคจ
Is bij Bergman op advies van een van jullie bij deze arts.
๐Ÿ˜˜
Elize1983

Ongelezen bericht 27 aug 2019 08:13

Elize1983 schreef: โ†‘
27 aug 2019 08:04
26 aug 2019 21:58
Liefs essi
Thanks! Ik heb 410cc Silimed en had echt hangborsten door de 3 zwangerschappen die leeg waren. De keus had ik toen al maar Onselen zei implantaten zijn beter. ๐Ÿคจ
Is bij Bergman op advies van een van jullie bij deze arts.
๐Ÿ˜˜
Waar kan ik de fotoโ€™s van Maaike vinden?
Elize1983

Ongelezen bericht 27 aug 2019 08:14

En wat betekent enbloc?
Maaike5581

Ongelezen bericht 27 aug 2019 08:40

27 aug 2019 08:14
En wat betekent enbloc?
Je kan mijn fotos hier vinden:

viewtopic.php?f=106&t=2385
Essi

Ongelezen bericht 27 aug 2019 10:36

En wat betekent enbloc?
Enbloc is de borst open maken maar het kapsel niet. Daarbij zal het kapsel in zijn geheel worden verwijderd met het implantaat er nog in. De kans op lekken van siliconen in je lichaam zal zo tot een minimaal worden beperkt. Maar artsen zijn voorzichtig hiermee. Kans op bloedingen of schade aan borst of spierweefsel. Veel artsen zeggen ook dat het niet nodig is omdat het lichaam het kapsel zelf op gaat ruimen. De praktijk wijst echter anders uit.
Zoek even op het internet voor filmpjes over enbloc verwijdering. Zijn uit Amerika maar zo krijg je een goed beeld van wat het is.
Elize1983

Ongelezen bericht 27 aug 2019 11:58

Maaike5581 schreef: โ†‘
27 aug 2019 08:40
En wat betekent enbloc?

Ze zijn mooi geworden joh! Mooier dan met!
Hoe gaat t nu met je?
Moet je altijd overnachten daar?
Elize1983

Ongelezen bericht 27 aug 2019 12:00

27 aug 2019 10:36
En wat betekent enbloc?
Enbloc is de borst open maken maar het kapsel niet. Daarbij zal het kapsel in zijn geheel worden verwijderd met het implantaat er nog in. De kans op lekken van siliconen in je lichaam zal zo tot een minimaal worden beperkt. Maar artsen zijn voorzichtig hiermee. Kans op bloedingen of schade aan borst of spierweefsel. Veel artsen zeggen ook dat het niet nodig is omdat het lichaam het kapsel zelf op gaat ruimen. De praktijk wijst echter anders uit.
Zoek even op het internet voor filmpjes over enbloc verwijdering. Zijn uit Amerika maar zo krijg je een goed beeld van wat het is.
Door de scheur zwerven er al siliconen onder mโ€™n prothese en in mijn lymfeklieren. Maar ik snap dat dot miss wel beste is voor de linker die nog heel is maar idd ingekapseld. โ˜น๏ธ
Maaike5581

Ongelezen bericht 27 aug 2019 12:21

27 aug 2019 11:58
En wat betekent enbloc?

Hoe gaat t nu met je?
Het gaat echt super.
De operatie is nu 15 dagen geleden en nergens last meer van eigenlijk.
De pijn viel me alles mee, veel minder dan bij de vergrotingen.
Overnachten moet inderdaad, dat is vrijwel standaard bij iedere kliniek als je een lift laat doen.
Maar je wordt er goed verzorgd hoor.
Ook moet je je geen zorgen maken over drains, ze doen niet echt pijn. Meer vervelend dan pijn maar wel nodig om bloed en wondvocht eruit te krijgen.
De ochtend na de operatie mochten ze er bij mij alweer uit.
Bergman is misschien iets duurder dan andere maar het resultaat is er zeker naar.
Zoals je kon zien zijn de littekens erg dun dus ik verwacht dat je er in de toekomst weinig meer van zult zien.
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 aug 2019 12:38

Lieverd, wat een verhaal! Ik heb in het verleden wel vaker vervelende dingen gehoord over de pc die je opnoemt. Ik weet niet meer precies wat, maar zijn naam komt mij niet onbekend voor. Toch probeer ik wel terughoudend te zijn met oordelen, want ervaringen zijn natuurlijk altijd persoonsgebonden. Maar dat deze man jou de schuld geeft dat je een scheur hebt en ook nog eens je klachten niet serieus neemt, vind ik een kwalijke zaak! :evil: Goed dat je niet verder met hem wilt!
De operatie (verwijderen) wordt gewoon vergoed hoor. Inderdaad moet je wel bij een arts gaan die een contract heeft met je zorgverzekering. Anders betaal je een deel zelf. Misschien kun je door je verzekering laten uitzoeken waar je het snelst geholpen kunt worden. En dan gewoon een paar afspraken maken bij verschillende artsen. Die bezoeken en dan een keuze maken. Bereid je wel goed voor op het gesprek door ons topic hierover te lezen. Dan kun je een weloverwogen keuze maken. Kies voor pc die jouw wensen respecteert!

Sterkte lieverd!!!!

X Luna
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 aug 2019 14:59

Ps. Vergeet niet een melding bij de overheid te doen! viewtopic.php?f=142&t=1689
Hier antwoorden op veel gestelde vragen: viewtopic.php?f=208&t=2033
Elize1983

Ongelezen bericht 27 aug 2019 16:49

27 aug 2019 12:21

Hoe gaat t nu met je?
Het gaat echt super.
Overnachten moet inderdaad, dat is vrijwel standaard bij iedere kliniek als je een lift laat doen.
Ook moet je je geen zorgen maken over drains, ze doen niet echt pijn. Meer vervelend dan pijn maar wel nodig om bloed en wondvocht eruit te krijgen.
Bergman is misschien iets duurder dan andere maar het resultaat is er zeker naar.
Zoals je kon zien zijn de littekens erg dun dus ik verwacht dat je er in de toekomst weinig meer van zult zien.
Hi Maaike,

Oke dat klinkt wel fijn dat t meevalt. Ik vraag me wel af of ik de borstlift an sich wel vergoed krijg... heb jij dat vergoed gekregen? En welke verzekering heb je?
Dankje voor je reactie. Ik kijk er echt naar uit om weer mooie en gezonde borsten te hebben. ๐Ÿ™๐Ÿผ
Elize1983

Ongelezen bericht 27 aug 2019 16:52

Luna schreef: โ†‘
27 aug 2019 12:38
Lieverd, wat een verhaal! Ik heb in het verleden wel vaker vervelende dingen gehoord over de pc die je opnoemt. Ik weet niet meer precies wat, maar zijn naam komt mij niet onbekend voor. Toch probeer ik wel terughoudend te zijn met oordelen, want ervaringen zijn natuurlijk altijd persoonsgebonden. Maar dat deze man jou de schuld geeft dat je een scheur hebt en ook nog eens je klachten niet serieus neemt, vind ik een kwalijke zaak! :evil: Goed dat je niet verder met hem wilt!
De operatie (verwijderen) wordt gewoon vergoed hoor. Inderdaad moet je wel bij een arts gaan die een contract heeft met je zorgverzekering. Anders betaal je een deel zelf. Misschien kun je door je verzekering laten uitzoeken waar je het snelst geholpen kunt worden. En dan gewoon een paar afspraken maken bij verschillende artsen. Die bezoeken en dan een keuze maken. Bereid je wel goed voor op het gesprek door ons topic hierover te lezen. Dan kun je een weloverwogen keuze maken. Kies voor pc die jouw wensen respecteert!

Sterkte lieverd!!!!

X Luna
Thnx mop! ๐Ÿ˜Š ik kan niet wachten tot morgen joh!
Ben benieuwd naar dr Lichtenegger en wat ze gaat zeggen. Thnks voor de tips en adviezen, ik heb zoveel aan dit forum! Had ik 10juli al op moeten gaan, had me zoveel gepieker gescheeld.
23sept heb ik een afspraak bij dr Selms maar daar is ook een wachtlijst van 4-6 weken...en een vakantie van de arts dus dan ben ik half november aan de beurt. hebben jullie wachtlijstbemiddeling geprobeerd?
X
Maaike5581

Ongelezen bericht 27 aug 2019 17:30

27 aug 2019 16:49
27 aug 2019 12:21

Hoe gaat t nu met je?
Het gaat echt super.
Hi Maaike,

Oke dat klinkt wel fijn dat t meevalt. Ik vraag me wel af of ik de borstlift an sich wel vergoed krijg... heb jij dat vergoed gekregen? En welke verzekering heb je?
Dankje voor je reactie. Ik kijk er echt naar uit om weer mooie en gezonde borsten te hebben. ๐Ÿ™๐Ÿผ
Een borstlift krijg je nooit vergoed.
Het is namelijk geen medische noodzaak, het is echt cosmetisch.
Mijn operatie is (nog) niet vergoed.
We hebben het nu zelf betaald, ik kreeg steeds meer klachten dat we besloten hebben om het eerst zelf te doen en niet 10 maanden op de wachtlijst voor een afspraak om de klachten te laten koppelen aan de implantaten.
Plaats reactie

Terug naar โ€œRisico's, lekken, scheuren, zwetenโ€