Napijn na explantatie lipofilling.

Lees hier ervaringen of stel vragen.
Repelsteeltje

Ongelezen bericht 18 apr 2022 03:51

Ik ben vrijdag geopereerd mijn protheses zijn er uitgehaald en er is door middel van lipofilling vanuit mijn benen en buik weer 480cc (beide 240cc) vet ingespoten. De pijn van mijn borsten valt echt super mee. Alleen de wonden van de lipofilling zijn best pijnlijk. Niet als ik stil lig of zit maar bij bewegen en vooral van zit naar lig en lig naar staan. Ook omdat je hierbij je been en buikspieren moet gebruiken van de verpleegkundigen mocht ik mijn armen absoluut niet gebruiken voor het afzetten. Ik heb dus hulp nodig om overeind te komen. Hadden jullie dit ook? Hoe deden jullie dit met slapen (laag bed). En hoe lang had je hulp nodig?
Ilja

Ongelezen bericht 18 apr 2022 09:55

Repelsteeltje schreef:
18 apr 2022 03:51
Ik ben vrijdag geopereerd mijn protheses zijn er uitgehaald en er is door middel van lipofilling vanuit mijn benen en buik weer 480cc (beide 240cc) vet ingespoten. De pijn van mijn borsten valt echt super mee. Alleen de wonden van de lipofilling zijn best pijnlijk. Niet als ik stil lig of zit maar bij bewegen en vooral van zit naar lig en lig naar staan. Ook omdat je hierbij je been en buikspieren moet gebruiken van de verpleegkundigen mocht ik mijn armen absoluut niet gebruiken voor het afzetten. Ik heb dus hulp nodig om overeind te komen. Hadden jullie dit ook? Hoe deden jullie dit met slapen (laag bed). En hoe lang had je hulp nodig?
Hoi hoi,

Ik heb precies hetzelfde gehad. Vooral op de plaatsen waar de gaatjes zitten waren heel erg gevoelig.
Op mijn buik was het het meest gevoelig. Ik had er ook een paar hechtdraadjes in zitten.
Ik droeg een vrij stevige drukbroek wat ik wel goed vond helpen. Ik kon mijzelf wel goed redden.
Ik kon mij in bed wel omrollen naar de rand van het bed zodat ik er zelf uit kon. Ik heb ook gewoon op mijn zij geslapen.
Ik legde 2 kussens op elkaar zodat ik iets hoger lag met mijn hoofd. Mijn borsten lagen daardoor niet helemaal onder druk.
Daar had ik trouwens helemaal geen pijn aan. Ik heb wel gelijk de volgende dag na de operatie steeds ieder uur een beetje
door het huis gelopen. Beweging is heel belangrijk. Ik heb ook 6 weken dag en nacht de drukbroek gedragen.
Het is nu voor mij 2 maanden geleden en de buik is nog wel iets gevoelig maar gaat heel goed.
Zorg dat je ook veel water drinkt. Ontlast je armen zoveel mogelijk. Je hebt echt je rust nodig voor het overleven van het vet.
Het kost even wat tijd maar het komt goed. Heel veel sterkte.

Groetjes Ilja
Repelsteeltje

Ongelezen bericht 18 apr 2022 10:50

Ilja wat fijn dat je reageerd je antwoord geeft mij wat geruststelling. Waren bij jou je benen ook zo blauw? Ik heb enorme blauwe benen aan de achterkant en binnenkant waar het vet weg gehaald is. Ene been erger dan de ander dat is eigenlijk waar ik het meest pijn heb dat hele blauwe opgezwollen stuk van mijn been.
Ilja

Ongelezen bericht 18 apr 2022 15:31

Repelsteeltje schreef:
18 apr 2022 10:50
Ilja wat fijn dat je reageerd je antwoord geeft mij wat geruststelling. Waren bij jou je benen ook zo blauw? Ik heb enorme blauwe benen aan de achterkant en binnenkant waar het vet weg gehaald is. Ene been erger dan de ander dat is eigenlijk waar ik het meest pijn heb dat hele blauwe opgezwollen stuk van mijn been.
Hoi hoi,

Geen zorgen hoor. Het is heel normaal dat je helemaal beurs bent. Ik had alle kleuren, blauw, geel, paars, ha ha.
Na 1 week werd net langzaam minder. Iedere dag ging het steeds een beetje beter.
Mijn benen deden bij de eerste keer lipofilling meer pijn dan de tweede keer. Ik had toen ook veel te weinig gedronken
en bijna geen beweging gehad. Daarom goed drinken en bewegen. Die zwelling kan soms wel lang duren.
Ik heb nu bij mijn flank aan 1 kant echt een hard stuk. Soms even geduld hebben, ha ha.

Groetjes Ilja
Essi

Ongelezen bericht 18 apr 2022 18:12

Repelsteeltje schreef:
18 apr 2022 03:51
Wat fijn dat je de explantatie al achter de rug hebt.
Ik zet je als nog op de lijst met komende operaties.
Laat me nog even weten bij welke arts je bent geweest.
En ik wens je een heel goed herstel.
liefs essi
Repelsteeltje

Ongelezen bericht 19 apr 2022 16:20

Dank je wel Essi. Ik heb het in het andere stukje met succeswensen gezet.
Plaats reactie

Terug naar “Complicaties of klachten na de operatie”