Pijn na explantatie

Lees hier ervaringen of stel vragen.
Djoeke

Ongelezen bericht 04 apr 2017 15:16

Hallo, vandaag is het 4 maanden geleden dat mijn protheses verwijderd zijn. De linker was gescheurd. 6 weken na de operatie ging het goed, nu de laatste maand heb ik toenemende pijn in de linkerborst. Het zijn pijnscheuten, dus niet continue. Ik train de borstspieren vaak. Kan het daar iets mee te maken hebben? Mijn plastisch chirurg is een a-communicatief persoon die het allemaal flauwekul vindt die ophef. Ze schiet steeds in de verdediging. Ik wil daar eigenlijk niet meer naar toe. Wie heeft advies voor me?
Groetjes Djoeke
Wenneke

Ongelezen bericht 04 apr 2017 19:40

Hoi Djoeke,

Ik ben 6 weken geleden geholpen.
En ik heb het zelfde ook heb ik pijn aan het litteken
Ik moet morgen op controle.wel bij een andere arts want die van mij
Is lang duurige ziek dus ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
Ga er anders mee naar de huisarts of vraag een andere arts

Liefst wenneke
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 apr 2017 09:33

Lieve Djoeke en Wenneke,

Wat jullie ervaren is heel normaal en hoort bij het herstel van het littekenweefsel aan de binnenkant en buitenkant van je borst. Mijn eigen ervaring is dat deze pijn na 7 maanden ook nog flink aanwezig kan zijn en af en toe toeneemt om daarna langzaam weer af te nemen. Het littekenweefsel is pas na een jaar helemaal af. En in deze periode kun je dus klachten blijven houden. Lees hier meer: http://klachtensilicon.forum2go.nl/gene ... -t513.html
Het trainen van je borstspieren kan deze pijn erger maken dat is heel normaal en moet je niet bang voor zijn. Ik had na mijn operatie ook heel lang heel erg gevoelige borstspieren.
Veel vrouwen ervaren dezelfde klachten als jullie en maken zich daar zorgen over, wat ik heel goed snap, maar deze klachten gaan wel weer over. En inderdaad het zijn van die nare pijnscheuten die ken ik heel goed. Je kunt er behoorlijk van schrikken als je niet weet wat het is.
Mocht je borst dik of rood zijn en warm aanvoelen, dan moet je natuurlijk naar een arts want dat wijst op ontsteking. Maar dat komt alleen in de eerste 2 weken na je operatie voor en daarna niet meer.
Mocht je maanden na de operatie wel ineens een dikke borst krijgen, dan meteen naar de huisarts en dit laten onderzoeken met het oog op ALCL

Sterkte lieverds!

X Luna
Plaats reactie

Terug naar “Complicaties of klachten na de operatie”