Explantatie Linnie74 - Dr. van Selms

Deel je ervaringen en foto's
Linnie74

Ongelezen bericht 25 mar 2019 16:24

Voorsteltopic-->Linnie74

Hallo lieve,stoere dames!

Vandaag was het dan zover, explantatie( mcghan, natrelle 415 cc textured achter de spier).
Operatie is goed verlopen, explantatie volgens de En-bloc methode en gelukkig geen scheuren, implantaten waren intact en het gewicht ook). Niets meer terug laten plaatsen.
Borstholte was schoon en zag er goed uit. Kapsels waren dun maar alles is verwijderd en wordt nog onderzocht door patholoog anatoom.
Ik voel mij prima! Kan eindelijk weer doorademen, oogwit is witter en ben super helder. Tuurlijk voel ik het effect van de narcose en branderig gevoel bij littekens. Overigens geen drain, bloedde namelijk niet.
Hoe het er nu uitzien? Plat, heb even gegluurd en ziet er gerimpeld uit net als mijn buik destijds na de bevalling. Uiteraard SUPER benieuwd hoe het er naar verloop van tijd uit gaat zien.

Voor wat betreft het financiële.. in eerste instantie is mijn operatie afgewezen. Hoewel ik een afspraak bij Nanayakkara in mei heb, wilde ik niet wachten. Dus operatie voorgeschoten (2450€ Jan van Goyen). Mijn medisch dossier van afgelopen jaren reeds in mijn bezit en bloedonderzoek met implantaten laten uitvoeren ( contact gehad met Nanayakkara op wat mijn bloed getest moet worden) dus met het volste vertrouwen ga ik in bezwaar.

En tot slot; niets dan lof voor Gijs van Selms en het team van Jan van Goyen in Amsterdam. Vriendelijk, respectvol en professioneel behandeld.
Protheses mee, na het en bloc verwijderen moet het kapsels worden losgemaakt. Bij dit proces sneed hij in 1 prothese, siliconengel kwam er natuurlijk uit.( voor de duidelijkheid ze waren al uit mijn lichaam) Een glibberige, kleverige substantie die je lastig van je handen af kan wassen.
Voor alle dames die nog in het proces zitten en nog een arts moeten kiezen; ga voor een arts die kapsels verwijdert, ook als is het dun. Bij zwetende prothes blijft het in het kapsel zitten en je lichaam lost het niet op.

Sterkte in het proces, komt goed!
En als jullie vragen hebben, beantwoord ik ze graag :D

Liefs,
Linnie
Laatst gewijzigd door Linnie74 op 28 mar 2019 17:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 mar 2019 16:34

Wat blij dat het achter de rug is! :D
Goed dat alles is verwijderd, applaus voor dr. van Selms!

Dank je voor je goede, uitgebreide verslag en het benadrukken van het belang van het verwijderen van het kapsel!!! ;)

Herstel maar gauw lieve Linnie!

X Luna

Klachten al gemeld? viewtopic.php?f=142&t=1689
Linnie74

Ongelezen bericht 25 mar 2019 16:43

Dank je wel Luna!
En ik voel mij ook (in positieve zin) verplicht om mijn ervaring te delen. Ik heb namelijk heel veel gehad aan het lezen van alle verhalen, het heeft mij nog meer gesterkt en geïnspireerd! ⭐️
Liefs!

Ps... tzt zal ik uiteraard foto’s posten.
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 mar 2019 17:10

Goed zo mop!!!👍
😘
Marbat

Ongelezen bericht 25 mar 2019 21:29

Ik wens je een voorspoedig herstel en fijn dat jij deze ervaring met ons deelt. 🍀🌹

Liefs, Marbat
Linnie74

Ongelezen bericht 26 mar 2019 09:19

Dank je wel Marabat, lief van je!🌺
diana1967

Ongelezen bericht 26 mar 2019 10:45

Wat fijn Linnie, dat alles achter de rug is en zo goed is verlopen
Ik kreeg een offerte voor ruim 7000euro, dat was wel met lift
Dus ben wel ietwat verbaasd over jouw bedrag, want anders was ik zeker naar dr Van Selms gegaan
Ben ook verbaasd dat hele dunne kapsels dus weg kunnen worden gehaald, dr Niessen zei wat anders
Maar ben ontzettend blij voor je
Neem je tijd om te herstellen hoor, een operatie is niet niks
lieve groetjes
Diana
Bisous

Ongelezen bericht 26 mar 2019 10:57

Gefelicteerd met dit goede nieuws.

Ik ben nu in deze groep en nog erg onzeker over het plaatsen van mijn verhaal. Weet nog niet hoe ik een nieuw bericht kan delen.

groetjes,
Bisous
Linnie74

Ongelezen bericht 26 mar 2019 12:36

Hoi Diana,

Ik weet niet wat de prijs van een lift is, ik heb alleen verwijdering incl. kapsels gedaan. Ik weet wel dat een lift een prijzige operatie is.
Maar weet je, je hebt het achter de rug en hopelijk zijn jouw klachten ook aan het verdwijnen en dat is het enige wat nu telt toch?
Liefs!

@Bisous, dank je wel!
Essi

Ongelezen bericht 26 mar 2019 20:51

Fijn dat het achter de rug is voor jou linnie74
Goed herstel gewenst
Linnie74

Ongelezen bericht 27 mar 2019 18:15

Dank je wel Essi!🌺
Sol

Ongelezen bericht 28 mar 2019 13:21

Dag linnie74

Fijn dat alles zo goed verlopen is :D

Beterschapsknuffel💐
Essi

Ongelezen bericht 28 mar 2019 15:17

Nog wel even een vraagje.
Ik lees dat van Selms alles heeft verwijderd d.m.v de enbloc methode. Ik dacht dat er in Nederland geen arts te vinden was die dit deed. Heb je hier zelf om gevraagd dat hij het op deze manier heeft gedaan of werkt hij zo altijd als het om kapsel verwijderen gaat. Heb je gezien dat het in zijn geheel is verwijderd bijv. een foto? En ik ben heel benieuwd naar welk bloed onderzoek je hebt laten doen, na over leg, maar zonder door de internist in het vu te zijn gezien. Ik vergeet zijn naam steeds....is zo ingewikkeld. Heb je dat bloed via een andere internist laten doen bij een ziekenhuis bij jou in de buurt of via de huisarts?
Mag ik vragen wat jou klachten waren ? Ik kan het niet zo snel terug vinden.
Groetjes Essi
Linnie74

Ongelezen bericht 28 mar 2019 17:19

Hi Essi,

Ik heb er om gevraagd en in principe verwijderd hij altijd en-bloc. Op consult had ik gevraagd of hij een foto wilde maken en dat was geen probleem maar op de dag van de operatie ben ik het gewoon vergeten. Ik mocht mijn kapsels achteraf zien hoor maar ik vond het wel prima en vertrouw Van Selms. Hij heeft mij namelijk al meerdere malen geopereerd. Ik vond het ook een fijne gedachte dat mijn kapsels worden onderzocht door de patholoog anatoom.
Ik heb Nanayakkara gemaild om te vragen waarop hij test en dat is: BSE,ANA,CRP,ENA. Dit is om ea uit te sluiten, je gaat er nl vanuit dat je klachten door de siliconen komen. Mijn huisarts heeft dit onderzoekje aangevraagd en de uitslag gaat naar Nanayakkara. In mei heb ik een afspraak.
Mijn klachten:
Fatique
Tintelingen linkergezicht
Doof gevoel rechter arm been
Pijn op mijn borstbeen
Blaasproblemen institiele cystitus ( auto immuun)
Cognitieve problemen ( concentratie, geheugen, moeilijk op woorden kunnen komen)
Hooikoorts
Ik hoop dat je iets aan mijn informatie hebt.
Groetjes,
Lin
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 mar 2019 17:29

Waar komt het gekke idee vandaan dat artsen in NL geen enbloc doen??? Vraag mij dat echt af, want ook Nynke beweerde dat, maar dat is echt niet zo..
Hoe een arts de kapsels verwijderd hangt van de situatie af.
Alleen tijdens de operatie kan de arts zien wat mogelijk is.
😘
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”