Explantatie Sadness50 - Dr. José Budo (België)

Deel je ervaringen en foto's
Sadness50

Ongelezen bericht 30 dec 2018 09:50

Hallo allemaal :)
Ik wil hier graag mijn verhaal plaatsen, en misschien is het het voor anderen, die nog niet zo ver zijn, een opsteker.
In 2012 heb ik mijn eerste bv laten doen, bij de Welnesskliniek in Genk.
Mijn borsten waren echt super mooi daarna, een mooie C had ik. Helaas zat er van begin af aan in de linkerborst iets niet goed.
Zelf denk ik dat het een plooitje was, maar er werd in ieder geval niks met mijn klachten gedaan, want "het zag er allemaal prima uit"
Ik heb er 6 jaar lang mee rondgelopen, totdat ik de knoop zelf heb doorgehakt, en voor een wissel ben gegaan in Hasselt bij Dr Bosmans.. (Dom!!).
Ik had ze er toen meteen moeten laten uithalen, maar destijds was er nog niet zoveel negativiteit rondom de implantaten.
Om een heel verhaal kort te houden.. na mijn wissel in Hasselt had ik een cup D i.p.v
een cup C. Ik vond ze echt te aanwezig. Daarnaast het feit dat deze arts mij ervan overtuigde, dat op de spier veel mooier was dan onder de spier.
Nu ik uit ervaring spreek.. dit is voor mij niet het geval. Onder de spier waren ze meer één geheel met mijn lichaam.
Op de spier had ik meer het gevoel dat ik "ballen" had, zooo niet prettig.
Daarnaast voelde ik de implantaten duidelijk aan de onderzijde zitten. Vond dat verschrikkelijk.
Ook hier ben ik terug geweest met klachten, maar afgewimpeld, met de zin: "kom binnen 6-8 jaar maar eens terug..
Alsof ik ooit ergens terug zou gaan waar ik niet tevreden wegga!!
In de jaren erna kreeg ik steeds meer (vage) lichamelijke klachten. En het was alsof de implantaten er gewoon in gestopt waren, zo voelde het.
Als ik voor over bukte, hield ik mijn borsten vast, had ik het gevoel dat ze eruit vielen.
Ze waren vaak ook heel pijnlijk. Daarnaast was ik me echt élke dag bewust van mijn borsten.

Ik voelde gewoon, die implantaten moeten er uit. Na 12 jaar lang sukkelen was ik het meer dan zat.
Eerder was ik al eens in de Velthuis kliniek in Nederland geweest. Hier werd me gezegd, dat als ik ze eruit liet halen, ze ontzettend zouden gaan hangen, dus een borstlift was een must. Het prijskaartje daaraan was enorm!
Dat ging hem dus niet worden.
Toen zag ik in November Radar. En ik werd er letterlijk ziek van aan mijn maag toen ik het allemaal hoorde.
Dus toch..... ik wilde die implantaten echt zo snel mogelijk uit mijn lichaam.

Dr Budo nam in Radar deel aan het gesprek over de implantaten.
Nu ben ik iemand van aanpakken, en ben dus de dag erna gaan zoeken, hoe ik in contact kon komen met Dr Budo.
Dat ging allemaal snel en soepel. Heb op korte termijn een afspraak gemaakt in Sint-Truiden, en alles met hem doorgesproken.
Ik zou voor een explantatie gaan, dat was voor mij reeds duidelijk.
Heb wel, op aanraden van Dr.Budo, besloten 5-6 maanden af te wachten, alvorens een beslissing te maken voor een lift, een andere oplossing,
of om het zo te laten.

Wat ik echt heel fijn vond was dat het op korte termijn al gepland kon worden.
Mijn explantatie heeft plaats gevonden voor de Kerst. Ik heb die dagen dus gebruikt om te rusten.
En wat ben ik blij!! dat ze eruit zijn!!
Ja, ik heb nu een B, en ze hangen wat meer, maar ze voelen zacht en natuurlijk.
Ben nog in de herstelperiode, het is nu 10 dagen geleden. Ik heb maar weinig pijn gehad erna.
De littekens zijn nog een beetje gevoelig, en er zit nog een verdikte rand ónder het litteken,
ik neem aan dat dit normaal is en hopelijk nog verdwijnt?!!
(Dus als iemand daar ervaring mee heeft, hoor ik het heel graag!)
Grtjs en liefs Sadie
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 dec 2018 17:20

Hoi, dank je voor het delen van je ervaring met José Budo! Ik zal je topic naar de explantatie ervaringen verplaatsen en zijn naam erbij zetten.
Heel fijne, bijzondere man inderdaad! :D
Zou je hier even een review willen geven: viewtopic.php?f=189&t=1890

Ik weet niet precies hoe de verdikking is. Zit het maar aan 1 kant?
Het weefsel om het litteken heen kan altijd wat dikker zijn tijdelijk, maar dit trekt zeker weg.
Littekens worden eigenlijk eerst heel lelijk, dik en paars en dan pas beginnen ze minder te worden. 10 dagen is nog vrij kort..

Hier lees je over complicaties/klachten na de explantatie: viewforum.php?f=61

Mooie jaarwisseling morgen! :D
Liefs, Luna
diana1967

Ongelezen bericht 30 dec 2018 22:37

Hallo Sadie,
wat fijn dat alles uiteindelijk goed is gekomen.
waarom is er eerst bij jou een lift geadviseerd? hoe "hingen" je tepels?
sorry als ik dit vraag, maar mij wordt ook explantatie icm lift geadviseerd, ik kan bijna mijn tepels niet zien nu, met de implantaten nog
fijne jaarwisseling
lieve groetjes
diana
margot1

Ongelezen bericht 31 dec 2018 05:54

Die verdikte rand had ik ook met name aan de zijkanten van het litteken maar zijn nu inmiddels heel mooi genezen hoor!!
Wat Luna zegt; het is nog erg vroeg na de ok...
Je zal zien dat zelfs het hangen ook nog minder gaat worden!!! :lol:
Denk je dat je nu alsnog een lift gaat doen over 5/6 maanden (Wat het eerste advies is geweest) of laat je het zo?
Bij mij ging het precies hetzelfde... 1 pc adviseerde direct lift en andere gaf aan om het eerst maar eens aan te kijken....ben nu zo blij dat ik naar eerste advies geluisterd heb!!!
Succes met je herstel!
Sadness50

Ongelezen bericht 31 dec 2018 14:03

Luna schreef:
30 dec 2018 17:20
Hoi, dank je voor het delen van je ervaring met José Budo! Ik zal je topic naar de explantatie ervaringen verplaatsen en zijn naam erbij zetten.
Heel fijne, bijzondere man inderdaad! :D
Zou je hier even een review willen geven: viewtopic.php?f=189&t=1890

Ik weet niet precies hoe de verdikking is. Zit het maar aan 1 kant?
Het weefsel om het litteken heen kan altijd wat dikker zijn tijdelijk, maar dit trekt zeker weg.
Littekens worden eigenlijk eerst heel lelijk, dik en paars en dan pas beginnen ze minder te worden. 10 dagen is nog vrij kort..

Hier lees je over complicaties/klachten na de explantatie: viewforum.php?f=61

Mooie jaarwisseling morgen! :D
Liefs, Luna

Hai Luna, bedankt daarvoor, dit is mijn eerste keer hier, dus ik wist niet zo goed waar ik het moest plaatsen :-)
Hopelijk doe ik het nu goed..
Maar wat fijn dat jullie er zijn!

Dr. José Budo is idd een fijne man, straight to the point, en een goede Plastisch Chirurg.
Was ook super blij dat ik snel terecht kon. Ik liep er zo lang tegen aan te hikken.
En bedankt voor de link! Ik ga straks als ik tijd heb, zeker lezen hoe en wat!

Nee, de verdikking zit aan beide kanten ónder het litteken. Ik denk ook dat ik gewoon geduld moet hebben,
en dat die verdikking wel langzaam weg gaat, ze hebben uiteindelijk gesneden in het lichaam.
Het voelt nu echt al zoveel beter!! Daar waar ik voorheen elke dag mijn borsten "voelde", voel het nu weer gewoon normaal.
Ze zijn weer heerlijk deel van mijn lichaam, Zo fijn!!

Een hele mooie jaarwisseling voor strakjes!
Lieve groet, Sadie
Sadness50

Ongelezen bericht 31 dec 2018 14:08

diana1967 schreef:
30 dec 2018 22:37
Hallo Sadie,
wat fijn dat alles uiteindelijk goed is gekomen.
waarom is er eerst bij jou een lift geadviseerd? hoe "hingen" je tepels?
sorry als ik dit vraag, maar mij wordt ook explantatie icm lift geadviseerd, ik kan bijna mijn tepels niet zien nu, met de implantaten nog
fijne jaarwisseling
lieve groetjes
diana
Hoi Diana,

Je hoeft geen sorry te zeggen joh :)

we zijn hier allemaal blij als we antwoord op onze vragen krijgen, en hopen anderen weer te kunnen steunen.

Waarom bij de Velthuiskliniek meteen een lift geadviseerd werd, weet ik eerlijk gezegd niet.
Misschien omdat ze er automatisch van uit gaan dat ze gaan hangen?
Ik wilde er heen voor informatie, en de mogelijkheden.
Maar ik ging er hevig teleurgesteld weg.
Mijn tepels hingen eigenlijk goed, niet te hoog en niet te laag.

Maar Dr. José Budo raadde me aan de borstimplantaten te verwijderen, en dan eerst
een half jaartje te wachten om te kijken hoe het zich zou herstellen. En dan kon ik erna nog altijd een keuze maken.
Dat verbaasde me, maar ik stelde het wel heel erg op prijs, dat hij zo eerlijk was.
En wat ben ik blij dat ik ernaar geluisterd heb!!
Ik was wel ontzettend bang voor het resultaat, maar mijn dochter zei meteen erna, ziet er echt nu al prima uit Mam!!

Is het niet mogelijk voor je een raadpleging bij Dr. Budo te nemen? En je eens goed te laten informeren over het hoe en wat.
Sommigen zijn duidelijk echt wel wat voorbarig in het zeggen van wat er móet gebeuren..
Ik hoop voor je dat je dan een duidelijker beeld krijgt.

Ik ben echt blij dat ik bij Dr. Budo terecht ben gekomen.
De explantatie stelde eigenlijk niks voor, en ik heb verder amper pijn gehad.
Dus ik ben tot nog echt wel tevreden.
Ik zal je verhaal lezen en volgen. Sterkte ermee!!

Voor jou ook een hele fijne jaarwisseling strakjes!!
Veel liefs! Sadie
Sadness50

Ongelezen bericht 31 dec 2018 14:14

margot1 schreef:
31 dec 2018 05:54
Die verdikte rand had ik ook met name aan de zijkanten van het litteken maar zijn nu inmiddels heel mooi genezen hoor!!
Wat Luna zegt; het is nog erg vroeg na de ok...
Je zal zien dat zelfs het hangen ook nog minder gaat worden!!! :lol:
Denk je dat je nu alsnog een lift gaat doen over 5/6 maanden (Wat het eerste advies is geweest) of laat je het zo?
Bij mij ging het precies hetzelfde... 1 pc adviseerde direct lift en andere gaf aan om het eerst maar eens aan te kijken....ben nu zo blij dat ik naar eerste advies geluisterd heb!!!
Succes met je herstel!

Hoi Margot!!

Dank voor je bericht, wat ontzettend fijn om te lezen!
Je maakt je toch altijd zorgen :) maar denk idd dat het nog vroeg is, en ik het wat tijd moet geven.
En als het hangen ook nog wat mindert ben ik helemaal tevreden haha!

Zoals ik er nu over denk, ga ik niks doen.
Het ziet er vrij goed uit, en het moet nog genezen, verder ben ik geen 18 meer, dus dan heb je ook andere prioriteiten.
Wel denk ik eraan, om, als het weer mag, goede borstspieroefeningen te gaan doen.
En een goede bh. doet ook al veel :))

Ik ben echt heel blij dat Dr. Budo voorstelde af te wachten.
Zoals ik zeg, hij is eerlijk, en straight to the point.
Hij zegt het precies zoals hij het denkt, dat is superfijn.

Fijn je antwoord te lezen, en super dat jij je er ook zo goed bij voelt!

Hele fijne jaarwisseling
Lieve groet, Sadie
margot1

Ongelezen bericht 31 dec 2018 14:25

Hoi Sadie,
Ik bedoelde bij mijn verhaal uiteraard dat ik naar het TWEEDE advies geluisterd heb (dus géén lift!!!)
Ik ben na mijn operatie (die ong 2,5 maand geleden heeft plaatsgevonden) naar de lingeriewinkel gegaan en mij daar laten helpen/ adviseren.... wat je zegt: een goede bh doet wonderen :) ....
Ik ben inmiddels ook een bevalling en een x-aantal jaren verder waardoor ik ook altijd de instelling heb gehad dat borsten die nu wat meer hangen écht geen schande is, dit was sowieso gebeurt :roll:
Sadness50

Ongelezen bericht 01 jan 2019 12:10

margot1 schreef:
31 dec 2018 14:25
Hoi Sadie,
Ik bedoelde bij mijn verhaal uiteraard dat ik naar het TWEEDE advies geluisterd heb (dus géén lift!!!)
Ik ben na mijn operatie (die ong 2,5 maand geleden heeft plaatsgevonden) naar de lingeriewinkel gegaan en mij daar laten helpen/ adviseren.... wat je zegt: een goede bh doet wonderen :) ....
Ik ben inmiddels ook een bevalling en een x-aantal jaren verder waardoor ik ook altijd de instelling heb gehad dat borsten die nu wat meer hangen écht geen schande is, dit was sowieso gebeurt :roll:
Ja! Dat dacht ik ook al haha!!

En daar kijk ik ook wel naar uit hoor!
Om wat nieuwe lingerie te gaan kopen. Alhoewel ik overal wel wat anders lees,
ga ik de sportbeha toch eerst zes weken dragen, en daarna mezelf verwennen met iets moois!
Geen polonaise meer aan dit lijf :lol:

Ben het helemaal met je eens, tegen de zwaartekracht is nu eenmaal niks te beginnen.
En dan tien x liever een wat kleinere natuurlijke borst, dan die ballen!!
margot1

Ongelezen bericht 03 jan 2019 20:18

Ik heb de eerste paar dagen met rekverband er omheen gelopen....daarna zachte sportbh's en idd na ongeveer 6 weken weer gewone bh's...
Na mijn eerste na-controle ben ik begonnen met smeren!!
Sadness50

Ongelezen bericht 05 jan 2019 09:17

Hoi Margot,

Ja, ik heb ook een sportbeha aan dag en nacht.
Heb wel gister een bh gaan passen :) en meegenomen (weet niet of dat kwaad doet, maar neem aan van niet...)
Weet dat ik op een B uitkom, en hij zat mooi.
Dan heb ik strakjes tenminste al één BH die past.

De verdikte rand is er nog, maar ik merk toch dat het inderdaad al minder is.
En na die zes weken als alles in orde is, ga ik zeker ook smeren, de olie heb ik al!

Maar, zoals je zei, het hangen is ook al minder geworden, ik denk dat ik niet mag klagen strakjes.
Ik voel nog wat pijntjes hier en daar, maar dat zal ook wel minderen. Tis nog kort.

Groetjes
margot1

Ongelezen bericht 06 jan 2019 19:09

Je mag al smeren als de korstjes weg zijn....des te mooier geneest je litteken :D ... en houdt het lekker soepel... ik smeerde mijn hele borst (nog steeds) er mee in.... had het idee dat dit ook écht wel ten goede kwam van het tegengaan van de zwaartekracht....
Nu is mijn litteken echt een heel licht dun streepje
Sadness50

Ongelezen bericht 08 jan 2019 09:44

k heb niet zo zeer korstjes. Het litteken is nog wat rood en een kléin beetje opgezet.
Maar ziet er toch al heel mooi uit.
Is nog pas 2,5 week geleden. Dus ik wacht nog ff met die olie.
Mijn borsten smeer ik zo nu en dan wel al voorzichtig in.
En strakjes als ik op het litteken mag gaan smeren, smeer ik ook echt de hele borst mee in.
Ben het met je eens dat het goed helpt! (ben sowieso iemand die altijd smeert na t douche :D )
Sadness50

Ongelezen bericht 13 jan 2019 11:27

Ik heb trouwens nog een vraagje.
Sinds de explantatie, nu zo'n drie weken terug, slaap ik op mijn rug.
Maar omdat ik zware artrose in onderrug heb, is dit echt ontzettend pijnlijk.
Is het te vroeg om op mijn zij te slapen, (dan ontlast ik mijn rug) vanwege het feit dat de borsten dan waarschijnlijk
toch te veel opzij zakken?
diana1967

Ongelezen bericht 13 jan 2019 17:20

dat weet ik niet, eerlijk gezegd. Ik had ook gelezen dat je op je rug moet slapen
Maar volgens dr Van Selms is dit onzin en mag je gelijk op je zei
Ik zal het 23 januari aan dr Niessen vragen
groetjes
Diana
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”