Explantatie Luna69 bij Schuitemaker

Deel je ervaringen en foto's
Luna69

Ongelezen bericht 08 apr 2021 19:34

Nee helaas Nina,

De assistentes wisten er niets van dus dat moet ik echt met Schuitema bespreken. Hij was nu aan het opereren. Misschien is hij er maandag wel en anders kan ik het de 21ste vragen, dan heb ik controle.
Maar eigenlijk denk ik dat de prothese helemaal leeg is gelopen en dat er alleen nog een omhulsel over was. Mijn prothese lijkt trouwens wel ienemienie in vergelijking met de protheses die ik hier voorbij heb zien komen. En helder, terwijl de meesten wat mattig van kleur zijn. Ik zal eens kijken hoe ik foto’s kan plaatsen, maar ik heb nog niet goed gekeken naar m’n borsten. Ben er nog niet klaar voor ofzo :?
Trudie

Ongelezen bericht 08 apr 2021 22:14

ik duim voor een goed herstel!
Luna69

Ongelezen bericht 09 apr 2021 09:42

Dank je wel Trudie :)

Er is sinds gisteren veel minder uit de drains gekomen dus ik heb toch een hoopje dat ze er misschien vandaag uit mogen. Dat hoop ik zo dan kan ik lekker buiten gaan wandelen. Mijn conditie is echt weg, hebben jullie dat ook ervaren?

Twee positieve puntjes zijn na de explantatie is dat de oorsuizen een stuk minder zijn en mijn diabetes zo netjes geregeld. Ik heb zulke mooie bloedsuikers, als uit een boekje. Misschien omdat ik niet veel doe en niet veel stress heb hahaha maar dat maakt niet uit, is alleen maar beter voor mijn herstel :D
Trudie

Ongelezen bericht 09 apr 2021 10:42

Luna69 schreef:
09 apr 2021 09:42
Dank je wel Trudie :)

Er is sinds gisteren veel minder uit de drains gekomen dus ik heb toch een hoopje dat ze er misschien vandaag uit mogen. Dat hoop ik zo dan kan ik lekker buiten gaan wandelen. Mijn conditie is echt weg, hebben jullie dat ook ervaren?

Twee positieve puntjes zijn na de explantatie is dat de oorsuizen een stuk minder zijn en mijn diabetes zo netjes geregeld. Ik heb zulke mooie bloedsuikers, als uit een boekje. Misschien omdat ik niet veel doe en niet veel stress heb hahaha maar dat maakt niet uit, is alleen maar beter voor mijn herstel :D
Ik heb echt een week rustig aan gedaan..niet werken, lezen, Netflixen, wandelen en middag tukje. Daarna 1e werkweek van
3dagen van 4, 6 en 6 uur (ik heb een mentaal intensieve kantoorbaan)...de week erna een week van 4*6 en 1*4h..voel me na 3 weken wel weer op het energiepeil van voor de ingreep. Qua klachten voor explanatie had ik alleen last van kapselvorming.voor zover ik me bewust ben...dus ik had een normaal (en volgens vrienden en familie een hoger dan gemiddeld 😜) energie nivo voor de ingreep.
Luna69

Ongelezen bericht 09 apr 2021 14:13

Helaas ze gaan er op z’n vroegst maandag uit. Net gebeld. De pc heeft erg veel kapsel weggehaald dat hij bang is dat er nog meer bloed/vochtverlies komt. Dus leek hem beter tot maandag te wachten. Jammer maar goed alles wat er zo uitgaat hoeft m’n lichaam niet te verwerken. Ook op het hart gedrukt dat ik rustig aan moet doen en veel moet rusten. Ik was al weer met de was bezig kan niet stilzitten. Maar ik probeer me er dan toch maar aan te houden ;)
Luna69

Ongelezen bericht 09 apr 2021 14:16

Fijn om te lezen Trudie hoe jij dat weer hebt opgebouwd. Misschien wil ik ook te snel. Voor de ingreep was ik ook niet zo fit dus ik ga proberen rustig aan te doen.
Trudie

Ongelezen bericht 17 apr 2021 13:05

hoe is het nu luna?
Luna69

Ongelezen bericht 16 mei 2021 19:37

Sorry Trudie, lees net pas je reactie

Het gaat eigenlijk best wel goed. Er is niet veel meer over van mijn borsten maar de littekens genezen goed. Ik maak me wel zorgen over mijn linkerborst. Tijdens de explantatie zullen wat zenuwen doorgesneden zijn, mijn hele onderkant en de tepel is gevoelloos. Daarbij zitten er nog harde plekken in mijn borst en is mijn tepel naar binnen getrokken. Er zit een flinke deuk in mijn borst.

Hij is ook nog wat blauw. Rechts heb ik totaal geen problemen. Ze zijn niet mooi maar wel vertrouwd en voelen natuurlijk. En met gevulde bhtjes ziet het er niet eens zo raar uit onder kleding.

Ik heb meer bewegingsruimte rond mijn schouders, ik denk door dat het kapsel van mijn borstspier verwijderd is. Dat is wel fijn met sporten waar ik voorzichtig mee begonnen ben. Woensdag heb ik weer controle, we zijn bijna 6 weken onderweg nu
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”