Wat ben ik blij met dit forum en de vele informatie die er te lezen valt en wil dan ook iedereen hiervoor bedanken
Op 17 januari 2013 zijn de Mc Ghan 410 FM 395 cc bij mij na 12 jaar verwijderd. Ik voel me letterlijk en figuurlijk een stuk lichter en bevrijd. Toentertijd had ik heel weinig zelfvertrouwen en was heel erg blij dat ik ze kreeg, nu ben ik in een andere levensfase beland en heel erg blij dat ze eruit zijn. Mij werd toen wel verteld dat niet gevaarlijk zouden zijn en dat ze niet kunnen lekken.
De implantaten kwamen er heel uit, echter wel met wat rare witte vlekken die korrelig aanvoelen, vooral links was erg. De linkerborst deed ook het meeste pijn overigens. Ik heb ze thuis gewogen, de rechter weegt 410 gr en de linker 408 gr. Ik hoop dat de chirurg die 2 gram heeft kunnen opzuigen. A.s. donderdag moet ik voor controle naar de chirurg en zal ik aan hem vragen wat deze witte vlekken op de implantaten precies zijn.
Ik heb de implantaten in een emmertje meegekregen. Wat zijn ze groot! en zwaar! Heb ik echt die joekels al die jaren meegezeuld? Het laatste jaar ben ik wat klachten gaan ontwikkelen, zoals een brandend gevoel in de borsten, enorme jeuk onder de borsten, ook nekpijn, rugpijn en pijn in de schouders, waarschijnlijk doordat de implantaten letterlijk steeds zwaarder werden voor mij.
In de laatste maanden dacht ik steeds last te hebben van maagzuur. Vooral als ik iets warms dronk had ik echt pijn tussen mn borsten achter mn borstbeen. Wie denkt er nou aan siliconen? Ik niet, toen nog niet..... Nu de implantaten verwijderd zijn is de brandende pijn direct verdwenen tussen mn borsten en kan ik weer gewoon iets warms drinken zonder pijn. Hopelijk zullen alle overige klachten ook tzt verdwijnen.
De operatie ging heel goed, binnen 40 min was de chirurg klaar. Ik had ook geen drains. Voor de BV had ik een A cup, maar het viel me zeker niet tegen wat ik zag, ik denk dat ik nu wel een B'tje heb en hoop dat het zo blijft, maar er zal nog wel een hoop vocht inzitten waarschijnlijk.
Maar liever kleine en slappe borsten dan een ziek lichaam!
Ik kan m'n geluk niet op dat ze eruit zijn, zodra de operatie achter de rug was kon ik echt alleen maar de positieve dingen zien.
Ze doen natuurlijk nog zeer nu, het is nog maar 3 dagen na de operatie, maar ik heb vandaag al geen pijnstillers meer gebruikt, alleen nog penicilline. Een sport BH helpt ook bij de pijn. Merk wel dat ik nog erg moe ben.
Ik wilde graag ook mijn verhaal met jullie delen.
Groetjes van Fleurtje