Explantatie Fleurtje door L.P. van der Weij

Deel je ervaringen en foto's
Fleurtje

Ongelezen bericht 20 jan 2013 15:12

Implantaten : McGhan 410 FM 395cc

Wat ben ik blij met dit forum en de vele informatie die er te lezen valt en wil dan ook iedereen hiervoor bedanken :D
Op 17 januari 2013 zijn de Mc Ghan 410 FM 395 cc bij mij na 12 jaar verwijderd. Ik voel me letterlijk en figuurlijk een stuk lichter en bevrijd. Toentertijd had ik heel weinig zelfvertrouwen en was heel erg blij dat ik ze kreeg, nu ben ik in een andere levensfase beland en heel erg blij dat ze eruit zijn. Mij werd toen wel verteld dat niet gevaarlijk zouden zijn en dat ze niet kunnen lekken.
De implantaten kwamen er heel uit, echter wel met wat rare witte vlekken die korrelig aanvoelen, vooral links was erg. De linkerborst deed ook het meeste pijn overigens. Ik heb ze thuis gewogen, de rechter weegt 410 gr en de linker 408 gr. Ik hoop dat de chirurg die 2 gram heeft kunnen opzuigen. A.s. donderdag moet ik voor controle naar de chirurg en zal ik aan hem vragen wat deze witte vlekken op de implantaten precies zijn.
Ik heb de implantaten in een emmertje meegekregen. Wat zijn ze groot! en zwaar! Heb ik echt die joekels al die jaren meegezeuld? Het laatste jaar ben ik wat klachten gaan ontwikkelen, zoals een brandend gevoel in de borsten, enorme jeuk onder de borsten, ook nekpijn, rugpijn en pijn in de schouders, waarschijnlijk doordat de implantaten letterlijk steeds zwaarder werden voor mij.
In de laatste maanden dacht ik steeds last te hebben van maagzuur. Vooral als ik iets warms dronk had ik echt pijn tussen mn borsten achter mn borstbeen. Wie denkt er nou aan siliconen? Ik niet, toen nog niet..... Nu de implantaten verwijderd zijn is de brandende pijn direct verdwenen tussen mn borsten en kan ik weer gewoon iets warms drinken zonder pijn. Hopelijk zullen alle overige klachten ook tzt verdwijnen.
De operatie ging heel goed, binnen 40 min was de chirurg klaar. Ik had ook geen drains. Voor de BV had ik een A cup, maar het viel me zeker niet tegen wat ik zag, ik denk dat ik nu wel een B'tje heb en hoop dat het zo blijft, maar er zal nog wel een hoop vocht inzitten waarschijnlijk.
Maar liever kleine en slappe borsten dan een ziek lichaam!
Ik kan m'n geluk niet op dat ze eruit zijn, zodra de operatie achter de rug was kon ik echt alleen maar de positieve dingen zien.
Ze doen natuurlijk nog zeer nu, het is nog maar 3 dagen na de operatie, maar ik heb vandaag al geen pijnstillers meer gebruikt, alleen nog penicilline. Een sport BH helpt ook bij de pijn. Merk wel dat ik nog erg moe ben.
Ik wilde graag ook mijn verhaal met jullie delen.
Groetjes van Fleurtje
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 jan 2013 15:32

Hoi Fleurtje,
Afbeelding
Wat goed dat je je verhaal hier verteld! En wat goed van je dat je de implantaten heb laten verwijderen! Hebben ze de kapsels verwijderd?
Ik word er iedere keer weer blij van als een dame zichzelf bevrijd van deze ondingen.
Afbeelding
Denk je aan het ontgiften? Is wel belangrijk.
Ik wens je een heel goed herstel!
Geniet van je vrijheid!

Heel veel liefs,
Luna

ps. door wie en waar ben je geopereerd?
Fleurtje

Ongelezen bericht 02 feb 2013 10:16

Hoi Luna,

Bedankt voor je reactie, erg lief :D Ik ben geopereerd in het buitenland, dus aan de naam van de chirurg heb je niet veel. 12 jaar geleden ben ik geopereerd in Kliniek Klein Rosendael door dr L.P. van der Weij.
Inmiddels ben ik nu 2 weken verder vanaf de operatie. Alles gaat gelukkig tot nu toe erg goed. De pijn wordt na 2 weken echt minder. Tot mijn verbazing begin ik ook beter te zien, zo vreemd. Kon niets meer lezen zonder bril haha. En met m'n rugpijn gaat het ook stukken beter. Ik had voordien nooit gedacht dat al die klachten gerelateerd konden zijn aan mijn implantaten,pfff. De hoofdreden dat ik die implantaten heb laten verwijderen was dat ik dacht ze moeten er nu maar eens uit nu ik nog geen ellende van ze heb........
De hechtingen zijn er uit, heerlijk, en ik heb nu alleen nog tape over de littekens om te beschermen.
Het enige vervelende is nog dat ik erg snel moe ben. Ik hoop dat daar nog wel verbetering in komt :roll: Hadden jullie dat ook?

M'n borsten zien er wonderwel goed uit. Een klein beetje slap en dat voor iemand van 50, ik mag niet mopperen. Maar al hadden ze er niet zo goed uit gezien, dat had ik graag op de koop toe genomen. Ben zo blij dat de implantaten eruit zijn. Ik kan niet benadrukken hoe heerlijk het voelt om weer helemaal mezelf te zijn.

De witte vlekken op de implantaten blijken afkomstig te zijn van de kapsels, bah. Geen wonder dat mensen ziek worden als je vlees begint te vergroeien met siliconen. De chirurg heeft zoveel mogelijk verwijderd, de linker borst was nog erger dan de rechter. Daar heeft hij flink in moeten graven.

Hoe gaat het eigenlijk inmiddels met jou?
Pia

Ongelezen bericht 03 feb 2013 17:23

Wat goed zeg Fleurtje dat je je mcghan 410's hebt laten weghalen.
Ik had ze ook en ook door dr.v.d. Weij.
Ik ben nog altijd ontzettend blij met mijn explantatie.
Had ik veeeeel eerder moeten doen, dat roept iedereen hier denk ik.
Je borsten zullen nu veeeeel zachter en natuurlijker aanvoelen, geen onnatuurlijk materiaal er meer in.

Zeer goede beslissng van jou. Herstel ze, maar bovenal geniet ze!
Siliconen zijn ondingen.
Liever natuurlijk plat dan nep plastic...
Fleurtje

Ongelezen bericht 06 feb 2013 09:17

Hoi Pia,

Dank voor je reactie. M'n borsten voelen idd heerlijk zacht en wat me vooral opvalt is dat ze niet meer koud aanvoelen. Of ik het nou warm had of koud, ze voelden altijd koud. Ze zien eruit als 2 oude bekenden haha, eigenlijk zijn ze niet veel veranderd van voor de BV, behalve dan dat ik er nu wel blij mee ben en toen niet. Nu denk ik goh, zo klein zijn ze helemaal niet.
Ik ben nu 3 weken PO en tjee, wat heb ik het de afgelopen week moeilijk gehad. Ik ben echt hondsmoe, maar waar ik nu vooral last van heb de laatste week is een ontzettende pijnlijke stijve nek, met gepaard gaande hoofdpijn. Hoop dat het weer snel overgaat. De eerste 2 weken had ik een halleluja gevoel, maar t'is nu even zwaar op het moment. Ik hou ook nog steeds een opgeblazen buik.
Ik moet gewoon overgebakken worden lol.
Had jij ook van die witte vlekken op de implantaten Pia? Ik zie dat je dezelfde had als ik.
Jammer trouwens dat er maar zo weinig dames terugkomen op dit forum, ik had graag geweten hoe het ze verder vergaat.

Groetjes van Fleurtje
Wendy

Ongelezen bericht 06 feb 2013 10:36

Hai Fleurtje, welkom bij de explant club! ;) Ik heb mijn implantaten een jaar geleden laten verwijderen en zeker geen spijt van gehad! Ik kreeg na een week of 2/3 een dip en werd heel erg ziek (ik denk toch een soort van ontgiften...ook van de narcose). Daarna knapte ik heel erg op en kreeg ineens veel meer energie! Dus het kan nog wel even duren die vermoeidheid hoor. Sterkte met je herstel!
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
sassiedepassie

Ongelezen bericht 06 feb 2013 22:41

Hoi dames

Ik vind het zo ontzettend fijn om al jullie ervaringen te lezen!
Heel blij dat ik dit forum gevonden heb :D
Ook ik ben door Dr Leo Peter van der Weij geopereerd, zo'n 9 jaar geleden. Ook ik heb de McGhan410. De explantatie wordt ook weer in kliniek klein rosendael gedaan, nu door Dr huup. Nog ruim 4 weken en ik ben verlost!! In de afgelopen weken heb ik hier veel gelezen en ik herken veel 'kleine' klachten die ik zelf nooit op de siliconen zou hebben gegooid. Ik ben dus heel benieuwd na de operatie welke van deze klachte gaan verdwijnen. Dat zal ik zeker hier vermelden. En dan hoop ik maar dat meiden en vrouwen die een bv overwegen hier eerst gaan lezen en dat zij door onze ervaringen, klachten maar vooral de feiten het uit hun hoofd laten!
Ik voel mij gesterkt door jullie verhalen en reacties en wil jullie dan ook bedanken voor alle tijd en energie die jullie in deze site hebben gestoken. Echt super! Een paar dagen na de explantatie hoop ik een positief verhaal te kunnen typen hier :D Wish me luck en tot laterrrr KUS+
Keira

Ongelezen bericht 06 feb 2013 23:15

Ik vind het ook fijn om alle ervaringen te lezen en het gevoel te hebben dat je niet alleen staat. Heel veel sterkte alvast sassie! Hopelijk gaat alles goed en is het snel voorbij en heb je weinig pijn!
Luna MKS

Ongelezen bericht 11 feb 2013 11:14

Blij om te lezen dat alles goed gaat met je Fleurtje.
IK -GEEF -JE - EEN - BLOEM Luna
Fleurtje

Ongelezen bericht 12 feb 2013 10:14

Calcium ?
:D Wat fijn om zoveel reacties te zien, allemaal bedankt.
Vandaag ben ik weer voor controle bij de PC geweest. Dat was me ook een bezoekje van niks :shock: Met 1 minuut stond ik weer buiten. Hij vroeg of ik een borstlift wil, nee die wil ik niet, ik ben hartstikke blij zo en voel er niks voor om weer onder het mes te moeten. De witte plekken op de implantaten blijkt calcium te zijn :shock: Is er iemand die mij kan uitleggen hoe je daar nou aan komt?? Ik heb geprobeerd er wat meer over aan de weet te komen, maar tot nu toe heb ik geen goed antwoord. De PC zei dat het iets is wat gewoon door je eigen lichaam aangemaakt wordt. Kapselvorming kan ik begrijpen maar calcium afzetting :?: Hopelijk kan iemand mij verder helpen waarom je lichaam dit doet bij die implantaten:? Ik zou het erg waarderen :D
Liefs van Fleurtje
Wendy

Ongelezen bericht 12 feb 2013 19:40

Geen idee wat die witte plekken zouden kunnen zijn....calcium? Wat een vaag verhaal!
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”