Explantatie Sanne77 - Dr. van der Kar

Deel je ervaringen en foto's
Moeke

Ongelezen bericht 09 aug 2019 11:36

Hi Sanne,
Hoe gaat het inmiddels met je? Het is een hele kluif geworden hè.
Ik wens je heel veel sterkte als je dit leest.
Ik kan me indenken dat je even helemaal terug geworpen wordt op jezelf.
Het kost tijd maar het wordt uiteindelijk alleen maar beter!
Sanne77

Ongelezen bericht 11 aug 2019 14:24

Hoi lieve dames,
Ik heb de moed gevonden om mijn explantatie verbaas te delen.
06-08-2019 moest ik mij om 10:45 melden in de Jan van goyen kliniek, na 5 min wachten in de wachtruimte werd ik meegenomen naar boven (mijn partner mocht mee) daar mocht ik me omkleden in een operatie hemd, mutsje op en soort van slipper sloffen (heel charmant :D ) de rest van mijn spulletjes mochten in een kluisje. Vanaf daar mocht ik afscheid nemen van mijn partner en werd ik opgevangen door de verpleegkundige. Ik werd op een bed geïnstalleerd kreeg een infuus in mijn hand en kreeg wat boekjes om te lezen en te wachten tot nog even dr van de kar kwam praten en aftekenen en de anesthesist. Om 11:30 mocht ik mee lopen naar de operatie kamer (waar ik hem wel ff begon te knijpen, maar wat ze heel goed opvingen. Toen ik wakker werd kreeg ik een lekker ijsje en mocht ik wat bijkomen (narcose viel reuze mee). Na een broodje en wat drinken was het plan om de drains eruit te halen omdat ze maar weinig vocht/bloed hadden af gegeven de rechter ging makkelijk zonder bijz. De linker wilde niet echt en toen hij eruit was bleef hij nog even na bloeden (niks ernstigs zou je denken) dikke pleister erop en een strakke BH verder mocht ik naar huis. Ik was letterlijk nog geen 30 min thuis toen mijn linker borst helemaal opzwol, dus meteen even naar de kliniek gebeld die me meteen door verbond met het OLVG ziekenhuis en die mij op hun beurt weer doorverbonden met de dienst doende plastisch chirurg (die nog thuis was). Die vertelde mij vriendelijk om meteen naar de spoedeisende hulp te rijden op het OLVG oost en hij zou er ook aan komen. Toen werd ik bang, wat is er dan wat gaan we doen dan, dat ging in de auto even mis en ik vir flauw (mijn partner is heel erg bekend met mijn angsten en mijn snelle flauwvallen dus die was gelukkig niet onder de indruk). Eenmaal in het OLVG was ik weer een beetje bij en was de plastisch chirurg er ook binnen 10min en hij vertelde mij dat het weer open moest waarop ik heeeel hard moest huilen “ik wil niet, ik wil niet, ik wil niet” maar hij had gelijk het moest! En daar stond ineens dr van de kar voor mijn neus wat was ik blij om haar te zien (speciaal gekomen) tranen tranen tranen, ze zei het komt goed. Om ong 21:00 ging ik weer onder het mes en 22:00 was ik geloof ik alweer klaar (weet het niet heel helder meer na 2x narcose 🙈) ik werd naar mijn kamer gereden en mijn partner mocht door alle angst bij mij blijven slapen (want ik moest blijven) wat super fijn en lief en opgelucht was ik dat hij mocht blijven. Na een nacht niet zo best slapen moest ik weer een beetje vertrouwen krijgen, was super bang om alles nog (en nog steeds soms hoor bang dat ik nog gekke complicaties krijg ofzo.) smiddags werd mijn drain weer verwijderd (weer super eng) maar ging hartstikke goed. Na een long foto (omdat ik pijn aan me rug had) mocht ik naar huis. Nu inmiddels 4 dagen verder voel ik me met de dag beter en is de pijnstilling (paracetamol) gehalveerd, en stond ik vanochtend in de kinderboerderij, want ja het leven met een peuter van 2,5 gaat ook gewoon door. Op nog wat angsten na (voor irrealistische dingen zoals bloedproppen enz) gaat het dus super goed!
Ik ben wel sinds gister begonnen met detoxen om de 2x narcose uit me lijf te krijgen (plantaardig drankje kuur van 10 dagen) en al begonnen met vis olie om me lijf verder te detoxen ik denk dat dat ook goed helpt om je snel beter te voelen. Mijn protheses waren btw helemaal intact en ook niet kleverig en nog eigenlijk de zelfde grote en zwarte als toen ze erin gingen.
Ik zal ook wat foto’s posten straks in de foto afdeling. Meiden die nog moeten heel veel succes en sterkte jullie kunnen het! Ik ben zooooo blij dat ze eruit zijn ondanks hoe ik wil nooit meer mijn gezondheid op het spel zetten om er “mooi” uit te zien. Nu al blij en trots op me nieuwe (of eigenlijk oude) Fluffy zachte vriendinnen. 💪🏻 😘😘
D-borah

Ongelezen bericht 11 aug 2019 14:53

Jeetje meid wat een verhaal! Wat zal je angstig zijn geweest, lijkt me heel intens zo’n nabloeding en nog een narcose er bovenop! Gelukkig heeft dr Van der Kar je weer geholpen want allemaal weer onbekenden in een ander ziekenhuis die van je situatie niks afweten lijkt me ook niks. Heb je je implantaten ook mee naar huis gekregen? Zo raar om je te bedenken dat dat in je heeft gezeten! Gelukkig is achter de rug en helemaal goed gekomen he! Ik vind het ook bijzonder knap van je dat je al zo blij bent met je nieuwe oude meisjes, ik ben helaas nog niet zo ver😕 Hoe lang had jij ze trouwens en hoeveel cc?

Succes met genezen!

En ps...wat is dat met dat ijsje op de verkoeverkamer?! Die had ik ook gewild haha i.p.v. een gevoelloze tong🤔😅
Laatst gewijzigd door D-borah op 11 aug 2019 14:58, 3 keer totaal gewijzigd.
- Beauty is only skin deep -
Moeke

Ongelezen bericht 11 aug 2019 14:56

Hee Sanne, wat fijn dat je er weer bent. Wat een avond is dat geweest voor je zeg! Ik kan me je angst en bezorgdheid goed voorstellen. En dan nog bij zo'n vreemde arts. :cry:
Superfijn dat dr Kar er zelf ook al snel was. En de implanten nog helemaal in tact!
En wat ben je mooi!
Gelukkig vergeet je de ellende weer snel (net als een bevalling denk ik dan maar) en kan je alle energie nu stoppen in gezond worden.
Dank je voor het delen, ook van je foto's. :D
Essi

Ongelezen bericht 11 aug 2019 15:05

Sanne, je hebt het achter de rug meid!
Nu lekker opknappen.
Oh en ijsje??? Hebben wij niet gekregen hoor op de uitslaapkamer hahaha
Je foto's zien er goed uit.
Maar ben je nu via je tepel geholpen?
Heeft ze het ook nog over de kapsels gehad met je ?
Liefs essi
AmbervdV

Ongelezen bericht 11 aug 2019 19:59

Hey Sanne,

Wat dat ze eruit zijn en wat zijn je borsten nog vol! Fijn!
Wat een verhaal zeg en wat een pech ook. Top dat ze zo snel en goed gehandeld hebben. Wat gebeurde er dan dat het begon te zwellen en wat hebben ze gedaan bij die 2e operatie?
Ben daar wel benieuwd naar. Nu iig lekker bijkomen!

🍀
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Sanne77

Ongelezen bericht 12 aug 2019 11:54

Hi Meiden,

Bedankt voor jullie berichtjes! Haha ja die ijsjes heerlijk 😁 ik denk dat ze dat doen voor de suikers en om je keel wat te verzachten van de beademingsapparatuur.
Sanne77

Ongelezen bericht 12 aug 2019 11:57

AmbervdV schreef:
11 aug 2019 19:59
Hey Sanne,

Wat dat ze eruit zijn en wat zijn je borsten nog vol! Fijn!
Wat een verhaal zeg en wat een pech ook. Top dat ze zo snel en goed gehandeld hebben. Wat gebeurde er dan dat het begon te zwellen en wat hebben ze gedaan bij die 2e operatie?
Ben daar wel benieuwd naar. Nu iig lekker bijkomen!

🍀

Hi Amber,

Ja idd laten we het maar op pech houden 🙈 en idd heel fijn dat ze zo snel en goed gehandeld hebben pfff wat een ellende was het.
Ik heb achteraf te horen gekregen dat er dus in de borst een bloeding heeft plaatsgevonden daardoor zwelde hij helemaal op (een kapot gesprongen vaatje ofzo of was al stuk gegaan in de operatie) dat liep dus in me borst en werden stolsels. Ze hebben dus bij de 2de operatie de borst weer opengemaakt helemaal opnieuw schoongespoeld en toen heeft ze nog met een camera heel lang gewacht of er niet weer opnieuw een bloeding ontstond. Toen dicht gemaakt en een nieuwe drain geplaatst.
Moeke

Ongelezen bericht 14 aug 2019 18:07

Hi Sanne,
Hoe gaat ie inmiddels? Geen gekke dingen meer gehad?
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Estelle

Ongelezen bericht 14 aug 2019 20:11

Hoi Sanne

Wat fijn dat alles goed is gekomen. Jeetje wat moet je zijn geschrokken zeg toen je opnieuw onder het mes ging. Hoop dat je ondanks een kleine springerige dreumes toch af en toe je rust kan pakken. Zeker ook lastig nu je niet kan tillen enzo he?

Liefs Estelle
Sanne77

Ongelezen bericht 15 aug 2019 13:54

Moeke schreef:
14 aug 2019 18:07
Hi Sanne,
Hi Moeke,

Tot nu toe gaat het goed ben pijnstiller vrij, rij weer auto en ben weer wat mobieler. Nog beetje oppassen met niet tillen maar mag niet klagen nu. Geen gekke dingen meer gehad maar dat klop ik wel ff af 🙈🤭. Jij bent zaterdag aan de beurt toch? Hoe gaat het met je spanning?
Sanne77

Ongelezen bericht 15 aug 2019 13:56

Estelle schreef:
14 aug 2019 20:11
Hoi Sanne

Wat fijn dat alles goed is gekomen. Jeetje wat moet je zijn geschrokken zeg toen je opnieuw onder het mes ging. Hoop dat je ondanks een kleine springerige dreumes toch af en toe je rust kan pakken. Zeker ook lastig nu je niet kan tillen enzo he?

Liefs Estelle
Hoi Estelle,

Ja ik was behoorlijk geschrokken maar gaat gelukkig stukken beter nu. Ja tillen met een peuter is een dingetje 😁 maar hij begrijpt het nu redelijk gelukkig, vanaf volgende week mag ik hem weer voorzichtig proberen op te tillen.
Moeke

Ongelezen bericht 15 aug 2019 14:38

Sanne77 schreef:
15 aug 2019 13:54
Moeke schreef:
14 aug 2019 18:07
Hi Sanne,
Hi Moeke,

Tot nu toe gaat het goed ben pijnstiller vrij, rij weer auto en ben weer wat mobieler. Nog beetje oppassen met niet tillen maar mag niet klagen nu. Geen gekke dingen meer gehad maar dat klop ik wel ff af 🙈🤭. Jij bent zaterdag aan de beurt toch? Hoe gaat het met je spanning?
Wat fijn om te horen dat je alweer mobieler bent. Hoe gaat het met de vermoeidheid? Ook dat je auto kan rijden, was voor mij ook idd een dingetje om een afspraak met iemand te maken volgende week, is gelukkig uitgesteld.
Ja overmorgen ben ik aan de beurt. Als ik eraan denk beginnen nu langzaam de vlinders in de buik te komen. Verder ben ik er wel relaxed onder. Zal blij zijn als ik het achter de rug heb en kan beginnen met gezond worden!
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
diana1967

Ongelezen bericht 15 aug 2019 21:54

sterkte met herstel Sanne, en wees trots op jezelf
you did it!!
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”