Explantatie Hartje - Dr. Niessen

Deel je ervaringen en foto's
Daniëlle Slingerland

Ongelezen bericht 22 mei 2019 23:03

Luna schreef:
22 mei 2019 19:55
Lief Hartje,

Heb je berichtje gevonden! :D
Ik ga je vast succes wensen, want anders vergeet ik het misschien weer :oops:
Heel veel succes lieverd, alles komt goed!! Na zoveel jaren ga je het eindelijk doen en je kan het!!!!!!!!

Dikke kus, Luna
Thanks Luna, lief van je!
Heb alles klaarliggen, de voorbereidingen getroffen.
Heb grote twijfels dat dat drukpak gaat passen pffffff krijg het nu nog niet echt aan haha
Volop in de valeriaan gewenteld, vind mijn man heel fijn want dat stinkt :lol:
Ik ben vrijdag als eerste aan de beurt, mag me om 7.30 melden bij het operatiecentrum in Amstelveen.

grts, Danielle
Essi

Ongelezen bericht 23 mei 2019 15:17

Heel veel succes morgen. Laat ons weten hoe het is gegaan hoor!
Groetjes essi
Flora

Ongelezen bericht 23 mei 2019 18:42

Heel erg veel succes morgen!!

Zal aan je denken :D
Esthertje

Ongelezen bericht 23 mei 2019 20:17

Toi toi toi 🍀
Tina

Ongelezen bericht 23 mei 2019 20:44

Heel veel succes en sterkte morgen! X
D-borah

Ongelezen bericht 24 mei 2019 00:35

Succes vandaag!!!
- Beauty is only skin deep -
Sil325

Ongelezen bericht 24 mei 2019 15:57

Heel veel succes en voorspoedig herstel!
diana1967

Ongelezen bericht 28 mei 2019 23:00

hoe is het gegaan ? hoe gaat het met je?
lieve groetjes
Diana
Daniëlle Slingerland

Ongelezen bericht 29 mei 2019 18:54

diana1967 schreef:
28 mei 2019 23:00
hoe is het gegaan ? hoe gaat het met je?
lieve groetjes
Diana
Ik ga nog een uitgebreid verslag maken hoor maar ben nog zo slap en moe ...
Pijn is super mee gevallen, ziet er ok uit, explant ging heel soepel maar lift heel moeizaam zei hij want mijn borstweefsel was heel stug (vandaag eerste controle) maar geloof dat niessen schrok van hoe slap en moeilijk het met me ging.
Ging een dame voor me.naar binnen die was 2 dag eerder geholpen, explant en lipofilling, en die huppelde zo'n beetje door de wachtkamer in vergelijking met mij die hijgend boven kwam en na de eerste set pleisters afhalen moest zitten omdat ik me flauw voelde 😱
Maar goed ik geef de schuld aan de BII en doe nog maar een dutje ....

Thx voor alle lieve berichtjes allemaal

Liefs Danielle
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 mei 2019 19:55

Blij dat alles goed ging lieve schat!!! :D

Rust maar goed uit!

X Luna
Daniëlle Slingerland

Ongelezen bericht 29 mei 2019 19:56

Luna schreef:
29 mei 2019 19:55
Blij dat alles goed ging lieve schat!!! :D

Rust maar goed uit!

X Luna
Thx 😘
Daniëlle Slingerland

Ongelezen bericht 29 mei 2019 19:56

Oh btw eerste snelle foto's zijn gepost in het afgeschermde deel 😁
wilmaatje

Ongelezen bericht 29 mei 2019 20:05

Hartje

Tis ook niet niks he, verkleining en Lipofilling. kan me voorstellen dat je na 5 dagen nog niet lekker in je vel zit. explant en allen lipo is toch echt een stuk minder zwaar dan een verkleining erbij. het resultaat is al heel mooi na 5 dagen, nu lekker uitrusten en gezond de toekomst in

liefs Wilma
Daniëlle Slingerland

Ongelezen bericht 04 jun 2019 20:19

Ik moest me om 7.30 melden, oef dat is echt extreem vroeg opstaan voor mij..... Dr. Niessen opereert in Operatiecentrum Amstelveen waar ze een geweldig team hebben, heel lief en zorgzaam en zowat een privé verpleegkundige omdat het geen drukke dag was, maar 2 andere dames na mij.

Ik mediteerde en luisterde naar zoveel mogelijk ontspannende mantra's als ik kon en tijdens de voorbereidingen hielpen ze me ontspannen door oa. af te leiden de andere anesthesist hield zelfs mijn hand vast want was het moeilijk en zelfs op een gegeven moment pijnlijk. Het was lastig om mijn ader vinden en werd ik herhaaldelijk, tot het echt annoying en pijnlijk, op mijn hand geslagen.
Hierdoor ging ik toch redelijk relaxt de operatie in en ik kwam naar buiten alsof ik een heerlijk dutje deed met een mooie droom.

Ik mocht 's-middags naar huis, maar ze zorgden ervoor dat ik eerst voldoende dronk, at (ik heb wat bananen meegenomen), een toiletpauze had en weer een dutje deed.

Daarna is het een hele cyclus van (uiteraard allemaal geholpen) plaspauzes, eten en kleding wisselingen. Heerlijk om 2 mensen te hebben (man en moeder) voor de 24/7 zorg, ook al is het 5 uur 's morgens.......

De pijn was helemaal niet wat ik, op een positieve manier, verwachtte. Mijn lipo gebieden hadden het gevoel dat ik een Ab Bootcamp uit de hel deed en mijn incisies hadden een branderig gevoel maar nooit pijn. Wat betreft medicijnen blijkbaar ik had moeten nemen aspirine ochtend van de operatie, omdat ik had geen die moeilijk zou zijn geweest, maar ze voegde het toe aan mijn IV.

Ze gaven me 3 recepten die mijn man voor de zekerheid had gehaald ging halen voor het geval dat de dingen slecht zouden zijn tijdens het weekend. Die ik uiteindelijk niet nodig had omdat ik in staat was om te gebruiken waar ik altijd op vertrouw voor ondersteuning bij pijn, pijn, ongemak en mijn immuunsysteem; etherische oliën......

Details: 240 cc mentor, textuur, zoute implantaten zijn verwijderd, ik had een reconstructie en 130 cc lipofilling (vet uit andere plaatsen, ik had genoeg te dat ik kan missen).
De explant en lipo was het gemakkelijke deel, maar volgens de chirurg was de reconstructie het lastige deel omdat mijn weefsel een beetje taai was. Net als ik denk ik: 🤷
Mijn eerste controle gehad en hoewel de chirurg in shock was, was ik zo zwak dat hij blij was met de resultaten tot nu toe, ik ook, ook al ben ik op alle plaatsen zwart en blauw.
Vingers gekruist mijn vet houdt van de nieuwe locatie!

Dus wat is er anders sinds ik de operatie?
Het grootste verschil, afgezien van mijn borstomvang, is dat ik voor het eerst in maanden diep adem kon halen zonder alle soorten vervelende smurrie op te hoesten.
Het gebeurde zelfs vlak voor de operatie, dus stel je voor hoe verrast ik was toen ik uit de operatie kwam en sindsdien diep met gemak diep kan ademen. 🙏

De vocht in handen en voeten is zo goed als verdwenen, ik ben al een beetje afgevallen, mijn jeukende hoofdhuid is verleden tijd, mijn gezicht is weer wat vetter, geen gewrichtspijn tot nu toe en ik voel me gelukkiger, minder depressief!

De rest kost tijd en dat is prima, daar ging ik vanuit, iets dat 2,5 jaar veroorzaakte, daar moet mijn lichaam van bijkomen. Op dag 12 merik ik dat nog steeds veel rust en slaap nodig heb dus ik leef voorlopig nog vanuit mijn bed.
Dag 2 t/m 5 heb ik extreme hoofdpijn gehad en maar de laatste 3 dagen ga ik steeds grotere blokjes wandelen om van de zon te genieten en ik kan zelf uit bed komen en ik kan regelmatig douchen, dus alles bij elkaar genomen #gratefulaf dat ik de operatie achter de rug is en ik kan gaan herstellen.

Foto's staan in het afgeschermde deel ;)
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”