Mijn man brengt mij weg en blijft nog even bij me op mijn kamer.
Na de gebruikelijke vragenlijsten en dubbelchecks mag ik me om half 9 omkleden in een uiterst chique blauw gewaad en word ik naar de ok gereden.
Dokter Schmidbauer spoort de verpleging flink aan om mij klaar te maken voor de ok want ze is er klaar voor.
Ze vraagt mij of ik er ook klaar voor ben en tekent het een en ander af op de juiste borst.
Ik krijg een infuus en een haarnetje en dan nog even kennismaken met het operatieteam.
De verdoving wordt ingespoten en ik voel dat ik in slaap val.
Wakker worden na een narcose is zo raar, ik heb wat tegen de misselijkheid gekregen en een extra deken want ik heb eerder last van misselijkheid (overgeven met pijn en lege maag) en kou (En dus veel spierpijn) gehad.
Nu ging het dus vlekkeloos en heb ik ook geen drain gekregen, was niet nodig.
Na een uurtje kwam de verpleging mij ophalen om terug naar de afdeling te gaan.
Ik voelde me boven verwachting goed, had wel last van het drukverband dat steeds afzakte, het is tot 3 keer toe opnieuw verbonden.
Ik moest een nachtje blijven en had me voorbereid op niet slapen, want ik had nog steeds een infuus, toch van 0.00 tot 05.00 een oogje kunnen sluiten.
De volgende ochtend ben ik om 5 uur zelf op zoek naar koffie en wat te eten gegaan want ik had razende trek. De vorige dag niet veel gekregen.
De dokter kwam langs om het verband af te halen en de borst te bekijken, het ziet er echt super uit. Helemaal in evenwicht met de rechterkant... wat kan je lijf veranderen in 20 jaar
Ze zei dat ze de prothese en het kapsel goed heeft kunnen verwijderen en dat ze wel slijtage heeft gezien maar geen scheuren of gelekte siliconen.
Daarna kwam de fysio om wat oefeningen te bespreken en mocht ik naar huis!
De nacht ben ik vrij goed doorgekomen, ik heb een compressiehemdje aangedaan voor de nacht want de sport bh deed zeer onder de borst.
Ik gebruik paracetamol tegen de pijn maar eerlijk gezegd valt het me reuze mee.
Nu opknappen en mijn leven weer oppakken, ga ook zeker detoxen want ik wil hier echt een ommekeer maken. Helaas mag je een flinke tijd niet sporten, daar baal ik wel van want ik sport veel. Maar voorzichtig op de hometrainer moest kunnen zei de fysio.
Voor iedereen die nog moet, heel veel sterkte en succes.
Het is even een strijd maar de opluchting die volgt is onbeschrijfelijk.