Explantatie Lilly dr Schmidbauer ZGT Hengelo/Almelo

Deel je ervaringen en foto's
Lilly

Ongelezen bericht 30 jun 2018 09:58

Even terug naar donderdag 28 juni, de wekker gaat om 6 uur want om 7 uur word ik verwacht in het ZGT.
Mijn man brengt mij weg en blijft nog even bij me op mijn kamer.

Na de gebruikelijke vragenlijsten en dubbelchecks mag ik me om half 9 omkleden in een uiterst chique blauw gewaad en word ik naar de ok gereden.

Dokter Schmidbauer spoort de verpleging flink aan om mij klaar te maken voor de ok want ze is er klaar voor.
Ze vraagt mij of ik er ook klaar voor ben en tekent het een en ander af op de juiste borst.

Ik krijg een infuus en een haarnetje en dan nog even kennismaken met het operatieteam.
De verdoving wordt ingespoten en ik voel dat ik in slaap val.

Wakker worden na een narcose is zo raar, ik heb wat tegen de misselijkheid gekregen en een extra deken want ik heb eerder last van misselijkheid (overgeven met pijn en lege maag) en kou (En dus veel spierpijn) gehad.
Nu ging het dus vlekkeloos en heb ik ook geen drain gekregen, was niet nodig.

Na een uurtje kwam de verpleging mij ophalen om terug naar de afdeling te gaan.
Ik voelde me boven verwachting goed, had wel last van het drukverband dat steeds afzakte, het is tot 3 keer toe opnieuw verbonden.

Ik moest een nachtje blijven en had me voorbereid op niet slapen, want ik had nog steeds een infuus, toch van 0.00 tot 05.00 een oogje kunnen sluiten.

De volgende ochtend ben ik om 5 uur zelf op zoek naar koffie en wat te eten gegaan want ik had razende trek. De vorige dag niet veel gekregen.

De dokter kwam langs om het verband af te halen en de borst te bekijken, het ziet er echt super uit. Helemaal in evenwicht met de rechterkant... wat kan je lijf veranderen in 20 jaar :)

Ze zei dat ze de prothese en het kapsel goed heeft kunnen verwijderen en dat ze wel slijtage heeft gezien maar geen scheuren of gelekte siliconen.

Daarna kwam de fysio om wat oefeningen te bespreken en mocht ik naar huis!

De nacht ben ik vrij goed doorgekomen, ik heb een compressiehemdje aangedaan voor de nacht want de sport bh deed zeer onder de borst.
Ik gebruik paracetamol tegen de pijn maar eerlijk gezegd valt het me reuze mee.

Nu opknappen en mijn leven weer oppakken, ga ook zeker detoxen want ik wil hier echt een ommekeer maken. Helaas mag je een flinke tijd niet sporten, daar baal ik wel van want ik sport veel. Maar voorzichtig op de hometrainer moest kunnen zei de fysio.

Voor iedereen die nog moet, heel veel sterkte en succes.
Het is even een strijd maar de opluchting die volgt is onbeschrijfelijk.
Sol

Ongelezen bericht 03 jul 2018 20:28

Lieve lily

Dank je wel voor je mooie uitgebreide en positieve verslag!! Blij voor je dat het zo meegevallen is. Knap lekker op lieverd. Trouwens, wat super dat de ene kant nu in evenwicht is met de andere :D echt ongelooflijk hoe een lichaam kan veranderen. Toppie :D

Dikke knuffel
kiki

Ongelezen bericht 10 jul 2018 13:41

Hallo lilly
Hoe gaat het nu? Je schrijft over detoxen, ga je dat doen voor eventuele siliconen resten, was daar wel benieuwd naar
Gr kiki
kiki

Ongelezen bericht 10 jul 2018 13:42

Hallo lilly
Hoe gaat het nu? Je schrijft over detoxen, ga je dat doen voor eventuele siliconen resten, was daar wel benieuwd naar
Gr kiki
Lilly

Ongelezen bericht 10 jul 2018 19:54

Hoi Kiki, ja inderdaad detoxen om siliconenresten op te ruimen. Momenteel drink ik detoxthee en slik ik omega 3 en multivit, ik moet me er nog even goed in verdiepen wat ik nog meer kan doen.
Ik heb een boek besteld over de werking van je darmflora en wat je aan voeding nog eventueel kunt aanpassen om deze weer gezond te krijgen.
Hopelijk kan ik ook snel weer mijn sport oppakken, want van 4 tot 5 keer per week naar niks is echt ontzettend balen.
Ik ben nu anderhalve week na de operatie en waar ik de eerste week een nette, kleinere borst had is het nu weer formaat kokosnoot met een verdikking precies op de plek waar de prothese ook uitstak. Ik denk dat het vocht en/of littekenweefsel aan de binnenkant is. Moet donderdag toch voor controle en heb geen koorts dus maak me niet al te veel zorgen maar het lijkt of de prothese er gewoon nog in zit ..
Iemand daar bekend mee?
Odysis

Ongelezen bericht 10 jul 2018 22:03

Hallo Lilly,

Ai, dat klinkt niet fijn over je borst. Ik kan me zo voorstellen dat het inderdaad vocht is. Het is nog maar kort geleden. Maar lijkt me goed om even te laten checken donderdag.
Ik wordt zelf vrijdag geopereerd en hoop dat het mee gaat vallen. Ik moet me ook nog gaan verdiepen in het ontgiften. Ik heb in ieder geval alvast chlorella en spirulina gehaald. Waar is dat boek over darmflora van?
Sterkte met je herstel.

X Odysis
Lilly

Ongelezen bericht 11 jul 2018 20:35

Hoi Odysis,

Dat boek heet het slimme darmen dieet van Michael Mosley. Ben er net in begonnen, dus kan nog geen verslag doen.

Zal morgen nog een update geven over mijn controle.
Altijd fijn om dingen na te kunnen lezen als je dit traject ingaat.

Heel veel succes met jouw operatie! En ik hoop dat alles voorspoedig zal verlopen voor je.
Odysis

Ongelezen bericht 11 jul 2018 22:40

Hoi Lilly,

Bedankt voor je reactie.
Heel veel succes morgen.

Gr. Odysis
Lilly

Ongelezen bericht 12 jul 2018 14:57

Het blijkt een bekend verschijnsel te zijn dat de holtes na een explantatie zich vullen met vocht.
Mijn borst voelt strak aan dus men heeft in ieder geval de knoopjes van de hechtingen losgeknipt zodat daar wat minder druk op zit.
Over 3 weken weer voor controle en mocht het in de tussentijd nog meer opzetten of warm/stekende pijn krijgen dan moet ik direct aan de bel trekken.
Odysis

Ongelezen bericht 13 jul 2018 09:29

Hoi Lilly,

Fijn dat je duidelijkheid hebt. Vooralsnog iets om je dus geen zorgen over te maken. Hopelijk trekt het snel weg.

X Odysis
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 jul 2018 14:17

Lieve Lily,
Ik had de berichten niet gelezen en dus ook niet kunnen zien wat er speelde.
Als ik had gereageerd, had ik een deel van je zorgen kunnen wegnemen. Vochtophoping komt inderdaad heel veel voor en is geen reden tot zorg tenzij je koorts en veel pijn krijgt of je borst rood en warm wordt, want dan is het een ontsteking en moet je aan de ab.
Blij dat je bent gerustgesteld. Let nu goed op je opening dat daar geen bacteriën in komen. Dus niet aan het litteken zitten!

Sterkte! Komt goed hoor!
X Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Lilly

Ongelezen bericht 13 jul 2018 20:40

Thanks Luna, de hechtingen zien er goed uit moet ik zeggen, ook al goed gesloten.
De druk van het vocht is wel een vervelend gevoel, dus ik hoop toch dat het binnenkort wegtrekt.
Vandaag (2weken na) weer autogereden en dat ging prima.
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 jul 2018 12:55

Ok, gelukkig is alles dicht. Dacht dat het net als bij Cindy nog een beetje open was gebleven.

Sterkte verder mop!

Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Lilly

Ongelezen bericht 21 jul 2018 12:34

Thanks Luna.

Het vocht lijkt heel langzaam wat minder te worden maar het zit nog steeds ongemakkelijk en gespannen.
Hoelang duurt dat gemiddeld voor wondvocht wegtrekt?
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 jul 2018 10:36

Lieverd, dat kan heel lang duren. Reken op minimaal 3-4 weken in jouw geval, waarvan je er al 1 hebt gehad. Maar dan nog heb je tot 3 maanden nog wat restvocht zitten. Het gaat heel langzaam, maar maak je daar geen zorgen over, dat is heel normaal.
Blijf goed drinken en bewegen om alles af te voeren. Brantnetelthee is heel goed om vocht af te drijven.

Sterkte mop!

Het warme weer maakt alles erger helaas. Dit vertraagt de boel nog meer helaas :(

X Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”