Gezellige explantatie 27 maart door dr. Kappel

Deel je ervaringen en foto's
CarpeDiem

Ongelezen bericht 30 mar 2012 10:19

Goedemorgen iedereen,

Dinsdag 27 maart was het zover! Op naar Kliniekstad Heerenveen. We waren mooi op tijd, we waren er om kwart over tien en ik zou om 11 uur geholpen worden. We moesten in een wachtruimte wachten en die tijd leek wel heel lang te duren. Had ook echt trek, want mocht niets eten en drinken. Had ook uitgezocht waarom dat zo was: je kan anders stikken in je maaginhoud omdat ze tijdens de narcose een plastic buis in je keel stoppen (je krijgt dan een kokhalsreflex).

Om kwart over elf mocht ik naar boven. Mijn begeleiders mochten nog even mee en dan was het tijd om afscheid te nemen. Ik werd door een zuster mee genomen naar een klein kamertje waar ik een schort aan kreeg, een mutsje en een wegwerp-onderbroek. Daarna moest ik naar een kamertje en werden er foto's gemaakt. Toen mocht ik plaatsnemen op een bedje en kreeg ik een warmtedeken over me heen. Leuk gekletst met de zuster dus was erg geruststellend.

Na een tijdje kwam de anesthesist die het infuus in mijn arm ging brengen. Dat was even minder prettig want ik had nogal een stugge huid en kleine vaatjes. Maar ook dat liep verder goed. De assistent-anesthesist kwam ook nog even en samen maakten ze me aan het lachen.

Vervolgens werd ik met bed en al naar de operatiekamer gereden. Dat was toch wel even eng! Van die grote lampen boven je hoofd maakt het ineens wel heel definitief. Ik moest me verplaatsen van het bed naar de operatietafel en moest mijn armen spreiden. Ik kreeg allemaal plakkers op mijn hoofd en op mijn schouders zodat ze mijn slaap in de gaten konden houden gedurende de operatie. In de operatiezaal hebben we nog een beetje met elkaar gekletst en toen zei de anesthesist dat hij alvast wat van het narcosemiddel in ging doen, daar kon mijn hand van gaan branden. En ja, dat deed ie. Leek wel of hij er af ging vallen :) Minuut later zei hij dat hij er meer in ging doen zodat ik in slaap ging vallen. Het werd wazig en ik kan me niet eens meer herinneren dat ik weg ben gevallen.

Toen ik anderhalf uur later wakker werd op de verkoeverkamer was alles al achter de rug. Ik voelde me goed en heb heerlijk met mijn buurvrouw gekletst! De tijd vloog voorbij. Ook de verpleging was helemaal super. Om half vijf mocht ik naar huis. De hele weg in de auto heb ik lopen kwekken, mijn begeleiders verteld hoe lief ik ze vond en hoeveel ik van ze hield haha! Oooh ja, Dr. Kappel kwam nog langs. Het was allemaal goed gegaan en ze kwamen er heel uit! Ze heeft de helft van het kapsel maar kunnen verwijderen want de rest zat verkleefd aan mijn spieren en ribben. De siliconen vertoonden wel sporten van slijtage en vooral van zweten. Je ziet gewoon dat ze niet helemaal nieuw en vol meer zijn. Echt bizar.

Nu ben ik een paar dagen verder en trekken de littekens enorm. Voel me wel moe, maar verder goed! Ben ook meteen na de operatie begonnen met Chlorella, Visolie, Acai en Teunisbloemolie. Wel veel rillingen over mijn lichaam. Hadden jullie dat ook bij het ontgiften?

En damn... Dat slapen op je rug! Wat een ellende :) Ook een douche klinkt wel heel verleidelijk. Gisteren heb ik mijn haar gewassen en mijn lichaam een beetje met een washandje. Volgende week dinsdag mag ik weer onder de douche en donderdag gaan de pleisters er af! Heb het resultaat al gezien... was wel enorm schrikken! Maar ik zal nog wel foto's posten. Waar kan ik die het beste plaatsen? Ik doe hier in ieder geval even een foto van voor de operatie bij...

En dames... don't be afraid! De operatie viel reuze mee!

Liefs CarpeDiem.

Afbeelding
CarpeDiem

Ongelezen bericht 30 mar 2012 10:31

Oooh ja, had ook nog drains. Maar die mochten er dezelfde dag nog uit. Deed geen zeer hoor dames, beetje raar gevoel en het losknippen van de hechtingen waarmee ze vastzitten was een beetje pijnlijk, maar viel reuze mee!
Laura

Ongelezen bericht 30 mar 2012 12:56

oh meid wat fijn dat het zo goed ging . ben erg benieuwd naar de foto's
is het resultaat zo erg?? denk dat het allemaal wel goed komt
Wendy

Ongelezen bericht 30 mar 2012 13:08

Welkom terug CarpeDiem! En wat fijn dat de operatie goed is verlopen en het al met al mee viel! Haha, je vertelt erover alsof het een leuk uitje was! Moest ik wel om lachen :lol:
De eerste keer dat je je borsten weer ziet is altijd een shock he? Dat had ik ook hoor! Ik was compleet in tranen toen. Maar nu niet meer hoor...let maar op: over 2 maanden ziet het er al zo anders uit! Ik zie het nu bij mezelf, de huid wordt weer strakker en de boel fluft langzaam op. Geduld hebben.... (is lastig bij mij :roll: )
Die rillingen kunnen ook nog wel van de narcose komen misschien? Er wordt natuurlijk behoorlijk wat rommel in je lichaam gespoten plus dat er gesneden is in de kapsels, al met al aardig wat te verwerken voor je lichaam! Toen ik begon met ontgiften ben ik ook aardig wat dagen /weken flink ziek geweest. Fijn om weer van je te horen !!!
xxx Wendy
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 mar 2012 16:46

Wat fijn om van je te horen! Zie je nou, alles ging goed! Ben zo blij voor je! En blij dat je niet zoveel pijn had. Wat een wonder!

Heel veel sterkte nu de komende tijd!
Liefs, Luna
Laura

Ongelezen bericht 30 mar 2012 17:30

Meid moest net op mijn phone typen en dat gaat niet goed.

Maar vertel had je geen pijn?

En heb je nog hotelovernachting genomen??

Wow klinkt al minder eng, fijn om te lezen
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 mar 2012 17:46

Een heel ander verhaal dan de mijne waar jullie allebei zo van schrokken. Zie je nou dat het niet eng hoeft te zijn!
Pia

Ongelezen bericht 30 mar 2012 17:56

Hey implantaatloze,

Welkom terug.

Wat een stoer verhaal!
Ze gaan nu met de dag mooier worden.
Wat ontzettend fijn dat je pics plaatst. Ben erg benieuwd naar je foto's van 1 maand postexplant, 2 maand postexplant ;) lol

Wens je een vlot herstel en vooral veel plezier van je boobies die weer helemaal 100% van jou zijn.

They are back in business :D
Wolkje

Ongelezen bericht 30 mar 2012 18:15

Wat fijn om te horen dat het allemaal goed is verlopen, veel succes & sterkte met je herstel! Groetjes, Wolkje
CarpeDiem

Ongelezen bericht 30 mar 2012 19:23

@Laura: het resultaat is heel mooi geworden! Was alleen even schrikken omdat ze nog een beetje gerimpeld zijn en vooral kleiner dan je gewend bent… maar ik ben er nu al een beetje verliefd op. Ze zijn schattig! (zie de foto die ik zometeen ga proberen te posten). Ik had inderdaad op de dag zelf helemaal geen pijn. Nu wel een beetje last van de littekens die aan het helen zijn, maar meer niet eigenlijk. Kan ook gewoon mijn armen bewegen en zelf uit bed komen enzo. Heb geen hotelovernachting genomen, was een uurtje rijden naar huis en dit was ook prima te doen. Was de hele rit wakker en heb gewoon kunnen zitten. Was ook totaal niet misselijk. Dit kun je aangeven bij de anesthesist, volgens mij doet hij er dan een middeltje in tegen misselijkheid. Ideaal!
@Wendy: Bedankt. Het was inderdaad ook nog wel een leuk dagje uit. Hele ervaring rijker. Het was wel even wennen dat ze zo klein waren, maar begin ze toch wel heel mooi te vinden. Ja, geduld hebben, dat is ook niet 1 van mijn beste eigenschappen haha. Zou kunnen trouwens dat het de narcose is welke nog voor rare problemen zorgt.
@Luna: bedankt!
@Pia: bedankt! Ze worden echt met de dag mooier. Voelt inderdaad best goed, zo puur natuur.
@Wolkje: bedankt!

Zie hier foto van drie dagen PO.

Liefs CD.
Afbeelding
Pia

Ongelezen bericht 30 mar 2012 19:28

Sooo cute !!!

Iemand op realself.com vind dat boobies met implantaten een 'lactating mom look' hebben. Moest ik wel om lachen.

Leuk dat je verliefd bent op je nieuwe oude boobies.
Wendy

Ongelezen bericht 30 mar 2012 20:10

Nou CarpeDiempje, dat ziet er zo vlak na de operatie wel HEEL GOED uit! :D Hoeveel cc had je , want het lijkt niet eens zoveel kleiner?? Hey, ik zie dat je ook die band draagt, heb je geen last dat het zweterig wordt? Dat had ik namelijk wel, ik kreeg zelfs wondjes aan de bovenkant (daar waar de band zat) door het schuren van de rand...dus ben na 3 dagen maar overgestapt op sportbh's. :wink:
Veel succes met je herstel!!! Komt helemaal goed zo te zien!
xxx Wendy
nadia

Ongelezen bericht 30 mar 2012 23:07

Beste CD,

Wat fijn om te horen dat de operatie goed verlopen is en dat het goed met je gaat.
Heel veel sterkte gewenst!

Liefs Nadia
Nadia, 39 jaar. Sinds 2005 mcGhan style 410.
CarpeDiem

Ongelezen bericht 31 mar 2012 08:28

@Pia: dat kun je wel zeggen ja, haha!
@Wendy: thanks meis, ik had 240 cc. Heb geen last van die band verder. De boel blijft wel droog. Mocht jij gewoon op je zij slapen? En was het naar om die pleisters er af te laten halen? Die zitten natuurlijk helemaal op de wond geplakt :)
@Nadia: bedankt!
Wendy

Ongelezen bericht 31 mar 2012 09:12

CarpeDiem schreef:@Wendy: thanks meis, ik had 240 cc. Heb geen last van die band verder. De boel blijft wel droog. Mocht jij gewoon op je zij slapen? En was het naar om die pleisters er af te laten halen? Die zitten natuurlijk helemaal op de wond geplakt :)
Hey ik had ook zoiets, 225+250 cc. Volgens mij mag je gerust op je zij slapen als je dat kan hoor! Maar ik kon het gewoon 2 weken lang niet, ik moest echt op mn rug liggen. Bij mij gingen de pleisters er na 2 weken af. Na een week mag je weer douchen met pleisters dus dat weekt wel wat los. Pleisters eraf halen deed geen pijn hoor, alleen het ontsmetten met alcohol prikte een beetje. Ik dacht dat het echt een flinke wond zou zijn als de pleisters eraf gingen maar dat viel reuze mee, gewoon een klein sneetje, niks bijzonders. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”