Explantatie Peet bij de Bergman clinic

Deel je ervaringen en foto's
Peet

Ongelezen bericht 19 mar 2017 20:48

Op de verpakking van Bonusan staat :Dosering :Dagelijks 1 tot 4 capsules tijdens of vlak na de maaltijd innemen.
Dan mag ik toch max. 12 per dag of 4? Het is maar net hoe je het leest... :? Ik kom er niet echt uit...
WeerWennenAanAA

Ongelezen bericht 19 mar 2017 20:51

Google even op Chlorella van bloem wat de dosering is. Daar hebben ze het wel over opbouwen..
En deze even lezen;

http://www.kiwienzo.nl/tips-om-te-herst ... -operatie/
Peet

Ongelezen bericht 20 mar 2017 15:29

Bedankt Luna en Wendy voor het reageren.Ik heb even gechat bij een webwinkel en het is toch max 4 per dag...Ben blij dat ik het heb nagevraagd,want ik zat al op 6 in mijn opbouwschema... :? Blij toe want zo word het ook wat minder kostbaar,haha...
WeerWennenAanAA

Ongelezen bericht 20 mar 2017 15:37

Oeffff goed dat je checkte idd. Het verschilt dus ook flink per merk.
Bonusan zal een andere hoeveelheid bevatten dan blijkbaar.
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 mar 2017 17:00

Lieve Peet, je moet altijd de aanwijzingen van de verpakking aanhouden, omdat ieder merk een andere hoeveelheid in een capsule stopt. X
Peet

Ongelezen bericht 20 mar 2017 17:49

Hoi Luna, ik houd inderdaad ook altijd de dosering van de verpakking aan,maar ik vond dat je dit op twee manieren kon interpreteren...'Dagelijks 1 tot 4 capsules tijdens of vlak na de maaltijd innemen'
max 4 per dag of max 3x4 per dag,snap je wat ik bedoel? Omdat er overal over zulke hoge doseringen word gesproken ging ik eigenlijk twijfelen... Gelukkig zijn het er maar 4 per dag want ze zijn ook best prijzig...Het is gelukkig duidelijk nu !
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 mar 2017 20:10

Is goed mop :D

Ik had het volgens mij ook bij mijn verhaal over de dosering gezet dat je de aanwijzingen van de verpakkingen moet volgen, maar zal even kijken of het er duidelijk staat. Blijkbaar niet :oops:

Slaap lekker voor straks lieverd! +LOVE+
Peet

Ongelezen bericht 29 mar 2017 21:24

Ben vandaag 3 weken 3 weken geleden geopereerd,dus weer even een update...
Sinds 3 dagen ben ik even van 4 naar 3 capsules chlorella gegaan omdat ik veel buikpijn had...Dit gaat beter,dus ik verhoog binnenkort wel weer.Verder voel ik me de afgelopen dagen wel wat slechter. Ik ben mega verkouden,terwijl ik zoveel vitamines slik en lekker in de zon heb gezeten de afgelopen dagen,veel hoesten en neusverkouden...Verder heb ik ontzettende last van spierzwakte,vooral aan de voorkant van mijn hals,de hele dag zo'n lam gevoel in mijn nek...herkent iemand dit? Dit heb ik al een poos,maar de laatste dagen neemt het toe.Kan dit ook met het ontgiften te maken hebben? Verder heb ik ook meer een wattenhoofd als voorheen en sta ik niet zo vast op mijn benen. Misschien dat het ook slechter lijkt te gaan nu het eerste euforische gevoel dat ik van de protheses af ben een beetje wegebt... ;)
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 mar 2017 11:12

Hoi lieverd,
Het is heel normaal wat je nu voelt. Het slechter voelen na de explantatie komt pas na ruim 2-4 weken. Dit komt omdat je lichaam dan pas reacties gaat geven op de extra siliconen die zijn losgekomen tijdens de operatie. Het duurt even voordat je immuunsysteem daar op reageert. Dit slechter voelen kan wel even aanhouden, dus wees daar op voorbereid. Maar maak je geen zorgen, het gaat geen jaren duren hoor. Ik denk dat je na een paar weken of maanden weer met een stijgende lijn omhoog gaat.
Ik wens je ontzettend veel sterkte toe lieve schat. Ik weet hoe zwaar deze periode na de explantatie is, zelf dacht ik dood te gaan zo erg was het voor me, dus ik weet dat het K... is. Je moet je eraan overgeven en het ondergaan er is niets tegen te doen. Zoveel mogelijk gezond eten en veel water drinken en omega3 nemen, want dat beschermd je tegen ergere dingen. Ook vit D moet je nemen dat doe je toch? En de rest van de vitaminen.
Wat de chlorella betreft: gewoon de dosering aanhouden die bij jou de minste klachten geeft. Als je niet kunt ophogen, moet je je lichaam daar ook niet toe dwingen. Ieder mens is anders en wat op de verpakking staat zijn enkel richtlijnen.
Hoeveel mg omega3 gebruik je eigenlijk? Dat moet juist heel hoog gedoseerd zijn. Omega3 is van alles wat je slikt eigenlijk het belangrijkste.
Sterkte moppie!!!!!!!!!!

X Luna
Peet

Ongelezen bericht 30 mar 2017 13:55

Hoi Luna,

Ik slik van Bonusan 3x daags Omega-3 capsules van 1000 mg visolie (360 mg EPA en 260 mg DHA) En een goede multivitamine van Bonusan. Moet ik ook nog apart vit. D nemen? Dat doe ik nu niet.Er zit wel D3 in mn multi (300%RI)
Bedankt voor je meeleven!!
XX
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 mar 2017 15:21

Lieve Peet,
De meest vrouwen krijgen vit D van Cohen voorgeschreven, omdat dit helpt te beschermen tegen ontstekingen en tegen auto-immuunreacties. Jij bent niet naar Cohen gegaan. Normaal krijgen we minimaal 800E vit D van hem. Ik weet niet welke Multi je slikt. Ik slikte ook van alles, maar toch had hij bij mij gezien dat me vit d te laag was. Misschien kun je aan je huisarts vragen of deze je vit D wil testen. Cohen heeft pas geleden een onderzoek gepubliceerd die laat zien dat vit D echt heel belangrijk is voor vrouwen met ASIA. Ik had het onderzoek nog niet bij het topic over de vitaminen gedaan, maar wel op een andere plek. Ik zal het topic over ontgiften en de vitaminen eens nakijken en actualiseren.
Het is verder heel goed wat je allemaal slikt hoor, dus wees gerust. Alleen vraag ik me af of er in de omega3 van bonusan 1000mg per tablet zit. Klopt dit wel? Ik lees namelijk dat er maar 500 in zit. Dat betekend dat je dan maar 1500 binnenkrijgt en eigenlijk is dat te weinig. Dit komt omdat de meeste mensen teveel omega 6 binnenkrijgen via de voeding en omega6 maakt de goede werking van omega3 juist ongedaan. De kunst is dus om ook je omega6 inname zoveel mogelijk te beperken. Hoe meer omega6 je binnenkrijgt, hoe meer omega3 je moet gebruiken voor de antiontsteking werking. 3000mg is eigenlijk het minimale wat vrouwen moeten innemen. Ik merk het aan mezelf ook dat lager echt te weinig is en dat terwijl ik echt heel gezond eet.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

X Luna
Peet

Ongelezen bericht 30 mar 2017 15:43

Dankjewel Luna,voor alle info. Ik slik de softgelcapsules omega-3 van 1000mg. dus slik 3000 per dag. Vitamine D waarde was niet zo lang geleden nog goed en ik pak zoveel mogelijk zon! Hoe kan Asia trouwens worden vasrgesteld? Is dat te onderzoeken of gewoon op basis van klachten?)
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 mar 2017 15:55

Dat kan onderzocht worden, maar alleen Cohen en Nanayakkara weten meer over de ziekte. Ook dr Kappel, maar zij is geen internist.
Op basis van je klachten kan ook de diagnose worden gesteld en dat jij ASIA hebt is meer dan duidelijk lieverd.

Goed dat je 3 gram slikt echt super! Zal wel een hoop kosten he? Ik betaal ook veel voor me omega3 maar gebruik daarnaast ook lijnzaadolie, omdat algenolie duurder is dan visolie. In lijzaadolie zit helaas wel wat omega6 maar gelukkig niet zoveel. En verder krijg ik amper omega6 binnen gelukkig.

Als je vitD goed was dan zal er wel niets zoveel aan de hand zijn, maar artsen hanteren misschien wel een andere ondergrens dan Cohen dat weet ik echt niet hoe dat zit. Ik weet wel dat hij vit D echt aan bijna alle dames heeft voorgeschreven. Gelukkig zit er wat in de Multi. Kijk gewoon maar hoe het verder gaat. Teveel vitD is namelijk ook niet goed.
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 mar 2017 16:54

Hoi mop,

Heb toch nogmaals naar de Bonusan capsules gekeken en het is niet wat je denk. Er zit 1000mg visolie per capsule, maar geen 1000mg omega 3. Dit staat er:

Per dagdosering 2 tabletten:

Visolie (min. 18% EPA, min. 12% DHA) 2000 mg

Je had eigenlijk andere capsules moeten kopen. Waarom koos je voor Bonusan? We hebben een lijstje met goede merken staan. Bonsan is op zich wel goed voor de vitamines, maar voor de omega3 kun je beter andere kopen.
Laatst gewijzigd door Luna MKS op 30 mar 2017 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 mar 2017 17:05

Dit staat er verder:

Gebruik

Gebruik Dagelijks 2 tot 3 maal 1 capsule tijdens of vlak na de maaltijd innemen. Dit komt overeen met een hoeveelheid van ongeveer 600-900 mg EPA + DHA per dag. Zo nodig kan de dosering worden opgehoogd tot een dosering van 5 à 10 gram van beide vetzuren. Het duurt in het algemeen 1 tot 4 maanden voordat het effect van omega-3-vetzuren merkbaar is. Bij slikproblemen mag de capsule geopend worden.

Waarschuwingen Bij gebruik van hoge doses visolie (meer dan 5 gram EPA + DHA per dag) bestaat het risico op diarree. Voorzichtigheid is geboden bij gebruikers van bloedverdunnende medicatie. Bij doseringen van meer dan 3 gram EPA + DHA per dag (10 Omega-3 capsules of meer) is er een verhoogd risico op interne bloedingen. Raadpleeg hiervoor een deskundige.

Bewaaradvies Droog en bij kamertemperatuur bewaren. Buiten bereik van kinderen bewaren.

https://www.bonusan.com/nl/omega-3-capsules

Je kunt het dus ophogen maar als je een ander merk koopt, ben je denk ik wel goedkoper uit.

Het duurt inderdaad wel even voor je effect merkt, dat is mijn ervaring zeker. Maar je omega3 bloedspiegel komt al na 3 weken omhoog, dus vanaf dat moment begin je wel iets te merken al is het niet veel.
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”