Explantatie mw Kappel 02-12-2016

Deel je ervaringen en foto's
soluna

Ongelezen bericht 06 dec 2016 23:02

Vrijdag 2 december 2016 was het zover. Na 25 jaar door het leven te zijn gegaan met borsten die niet echt van mij waren, zijn ze in 2 uur tijd uit mijn lichaam verwijderd.

Ik ben blij. Voel me lichter. Opgelucht. Dit was de beste beslissing die ik kon nemen.

Onze dochter is net 4 jaar geworden. Ik heb haar op 1 maand na 3 jaar borstvoeding gegeven. Kunnen geven. Een dankbaar gevoel. Dat de keuze die ik maakte toen ik 19 jaar was me niet in de weg heeft gestaan bij het moederschap. En dat ik haar nu het beste voorbeeld kan geven.

Het afgelopen jaar heb ik mijn kop uit het zand getrokken en me gerealiseerd dat ik die tijdbommen kwijt moest. In september een eerste consult (dhr Niessen) gehad. En na een tweede consult (mw Kappel) ervan overtuigd dat ik ervoor moest gaan. Een explantatie mét verwijderen van de kapsels. Zonder lipo, fattransfer of lift.

In november had ik nog 5 dagen NLP cursus. Ik koos er zelf voor 'pas' in december onder het mes te gaan. Ik ben blij dat ik me mentaal heb kunnen voorbereiden. Een soort rouwproces heb kunnen doormaken. Het voelde toch als een soort van afscheid van iets dat langer dan de helft van mijn leven deel van me is geweest. En ineens was het moment daar.

De operatie is prima verlopen. Ik was 5 kwartier later dan gepland aan de beurt. Mw Kappel had s ochtends in de file gestaan waardoor alles later was begonnen. Het aanleggen van het infuus ging in 3x goed. Ik mocht de anesthesioloog een klap verkopen, zei hij, maar hij wist natuurlijk al dat ik daar na de operatie veel te groggy voor was. Mw Kappel zei me later aan de telefoon dat het allemaal wat lastiger was dan ze vantevoren had gedacht. De implantaten zaten er al zo lang in. Toch heeft ze beide kapsels volledig kunnen verwijderen. Om kwart voor 5 werd ik wakker. Mijn man en ik reden iets na 7 uur weg. En we waren om 9 uur thuis na een lange filerit. De implantaten heb ik meegekregen. Net als beide kapsels trouwens. Die had de anesthesioloog in de plastic zak laten zitten toen mw Kappel al weg was.

Ik heb vrijdagavond 1 dicoflenac en 1 paracetamol genomen. De drainflessen heb ik aan een sleutelkoord gehangen die ik op mijn nek droeg zodat ik wat mobieler was. Zaterdag heb ik slechts 2 dicoflenac genomen. En zondag nog 1. Ik heb nagenoeg geen pijn ervaren. Alleen een wat beurs rauw gevoel.

Gisterochtend zijn de drains verwijderd door een vervanger van mijn huisarts. Omdat de assistente had aangeraden vantevoren een pijnstiller te nemen, heb ik die ochtend heel vroeg een laatste dicoflenac genomen. Het verwijderen van de drains op dag 3 deed geen pijn. De incisieplek van de linkerdrain was wel wat pijnlijk, dus ik was blij dat ik ervan verlost werd.

Ik werd s ochtends na thuiskomst blij verrast door de bloemist. Een boeket van mw Kappel en haar team. Een mooi gebaar. Ze heeft me vrijdagavond, zaterdag, zondag én maandag gebeld om te vragen hoe het ging. Ik kan niet anders zeggen dan dat ze haar werk én haar patiënten zeer serieus neemt.

Vandaag is het 4 dagen na de explantatie. Ik heb het topje (rekverband) vanmorgen verruild voor een stretch sport tanktop van de Hema. Die droeg ik daarvoor al, toen ik nog een C cup had. Past prima.

Ik heb gisteren na het verwijderen van de drains voor het eerst mijn nieuwe (eigen) borsten gezien. Mijn man zag ze al bij de huisarts en was blij verrast. Ik zelf ook! Ik ben nu al erg blij met het resultaat. Het verwijderen van 270 cc implantaten heeft niet geleid tot erg ingevallen borsten. De tepels zijn wat ingetrokken, doordat ze sinds de operatie geen vrij spel hebben gehad vanwege de strakke topjes. Ik hou er rekening mee dat de borsten nog wel wat zullen invallen zodra de zwelling verdwenen is. We zien het wel. Ik lijk nu meer borstweefsel te hebben dan toen ik 19 was. Jippie!

Ik ben nu 9 maanden bezig met een natuurdietiste en heb al ontzettend veel vooruitgang geboekt. Ik hoop de komende periode van mijn laatste klachten af te komen. Woordvindingsproblemen, korte en lange termijn geheugen, rugpijn, kracht in vingers.

Here's to a new life!
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 dec 2016 11:40

FEEST Bevrijd!!!!!!!!!
Ben zo blij dat het achter de rug is en je zo positief bent. Dat is al de helft van je genezing!
Ik denk dat jij bij de grote groep hoort die gewoon weer (bijna) helemaal de oude wordt en lekker kunt genieten van je leven met je mooie gezin.
Ik gun het jou en ik gun het alle vrouwen die hier doorheen moeten!

Rust goed uit en laat je goed verzorgen door je man!

Hug KUSJE
soluna

Ongelezen bericht 07 dec 2016 12:28

Dankjewel lieve Luna +IK WENS+ Ik wou dat dat voor iedereen zo kon zijn!
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 dec 2016 16:17

Ja ik ook mop. Dat is mijn wens voor het komende jaar. Mijn wens voor ieder nieuw jaar...
+BIDDEN+ SUCCES! KNUFF
sexy-love

Ongelezen bericht 08 dec 2016 13:18

Heel veel sterkte soluna. Echt een goed verhaald.
Ik begrijp je helemaal.
Ik wens je een goed herstel toe.
Je borsten gaan nog veel veranderen, lekker van genieten.

Liefs x
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”