Explantatie Mik door dokter van Selms

Deel je ervaringen en foto's
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 jul 2014 11:13

Hé was het gelukt? Had je het er zo afgetrokken? :shock: Jij durft!
Niet even ingevet? Bikkel! :cool:

Ik weet niet zo goed wat je bedoeld over het litteken. Maar misschien ook wel? De arts heeft je weefsel vanbinnen ook weer moeten hechten. De spier was doormidden en die heeft hij aan de binnenkant dichtgenaaid en dat zit nu vast en merk je vanaf de buitenkant. Als je straks je borstspieren aanspant, dan krijgt je borst een vreemde vorm, omdat binnen alles is vastgehecht.
In de eerste tijd is het littekenweefsel nog erg stug en kun je ook wat verhardingen voelen, ook kan het nog er trekken en best pijn doen, maar na verloop van tijd verdwijnt dit alles.

Hoop dat dit is wat je bedoelde en dat het je geruststelt.

Dikke kus mijn lief engeltje =liefs=
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
6x

Ongelezen bericht 02 jul 2014 22:57

Hoi Lieve Meiden,

Vandaag drukke dag gehad, mijn lieve dochter 14 jaar geworden.

Wel werd ik regelmatig terug gefloten, maar toch de dag vol kunnen houden. We hebben het niet gevierd, aangezien ze gewoon naar de training moest omdat ze hoog niveau speelt. Wij hebben haar daar overvallen met taart en toen was er toch nog een klein feestje. Helemaal leuk dus.

Nu moe, beetje pijn, maar wel trots.

Liefs Mik.
BV 1991-Explantatie 2014

-De opluchting van verwijderen protheses is vele malen groter dan de teleurstelling van hoe mijn borsten er nu uit zien!-
6x

Ongelezen bericht 03 jul 2014 09:02

Hoi meiden,

Ruim 2 weken na explantatie.
De wonden zijn genezen.
De pijn valt wel mee, de druk bovenop mijn borsten is weg.
Wat ik wel ervaar en ik had zo gehoopt dat dit gevoel weg zou trekken is dat mijn borstspieren zich constant vanuit zichzelf aan lijken te spannen.
Dit had ik altijd al en dacht dat dit zou kunnen komen doordat de protheses dual plane geplaatst waren en dat ik uiteraard hier last van had omdat er teveel spanning op die borstspieren stond, vanwege het feit dat ik longpatient ben en ik mijn hulpademhalimgsspieren soms heel hard nodig heb.

Maar nu is die druk weg onder die spieren en nu heb ik dit gevoel nog steeds en dat is zo enorm vervelend, bah echt een rotgevoel.

Herkennen jullie dit en is dit alsnog bij jullie weggetrokken.
Ik kan niet bij mijn pc terecht die is op vakantie.

Ik hoop wat reacties te krijgen.

Liefs Mik.
BV 1991-Explantatie 2014

-De opluchting van verwijderen protheses is vele malen groter dan de teleurstelling van hoe mijn borsten er nu uit zien!-
ildiko

Ongelezen bericht 03 jul 2014 15:40

hallo Mik ,
Ik heb geen antwoord op je vraag ........maar,
Ben blij dat die druk bovenop je borsten weg is IK -GEEF -JE - EEN - BLOEM en gefeliciteerd met je dochter gisteren FEEST vooral leuk dat je haar verrast had met de taart ..... zal ze zelf ook vast fijn hebben gevonden .
Fijn herstel verder en doe maar rustig aan ,want alles heeft zijn tijd nodig LOVE3 ildiko
6x

Ongelezen bericht 09 jul 2014 13:43

Hoi meiden,

Sorry even geen positieve berichtjes van mij.
Ik heb het zwaar, ben erg benauwd en dat geeft enorme vermoeidheid, dit heeft ook altijd weer zijn weerslag op je gezin.
Door mijn longziekte en al mijn andere lichamelijke klachten, teveel om even op te noemen, zit ik wel eens vast en heb ik het gevoel gevangen te zijn in mijn eigen lichaam. Het is allemaal zo confronterend en ineens besef ik dat er steeds meer mensen je gaan vergeten in mijn directe omgeving en als ik sterk ben dan kan ik deze gevoelens beter handelen, maar nu al een paar dagen ben ik verdrietig. Het revalidatiecentrum heeft contact met mij gehad en ik kreeg een klap in mijn gezicht. Tuurlijk wist ik dat de revalidatie er aan zat te komen, want ik zit al zo lang te kwakkelen met mijn longen dat er op dat gebied geen andere optie is. Toch heel even, heb ik de hoop gehad dat de revalidatie uiteindelijk niet nodig zou zijn.
Maar nee, de werkelijkheid heeft anders bepaald, ik moet en dat doet pijn!
We hebben het over interne revalidatie en dat is moeilijk als je moeder bent. Ik weet het ik laat mijn gezin niet in de steek, ik doe het voor mijn gezin en mijzelf, maar toch dat is een rationele gedachte, mijn emotionele gedachten laten mij hele andere dingen denken.
Zoals het er nu uit ziet moet ik 8 sept, 4 dagen opgenomen worden voor observatie dan krijg ik 4 dagen lang allerlei onderzoeken en dan een week later krijg je een behandelplan voorgeschoteld en de officiële opname zal dan 4 tot 6 welen later zijn.
Die observatie is op net moment, dat mijn dochter naar de 2de van de havo gaat en zij is heel gevoelig voor veranderingen in haar directe omgeving.
Pfff het lukt me even niet meer, natuurlijk weet ik dat er ook andere dagen gaan komen, maar die diepe momenten vind ik afgrijselijk.

Sorry meiden, pfff ik schaam me zelfs een beetje dat ik zo loop te klagen, ik kan natuurlijk ook blij zijn dat ik de kans krijg, maar ik kan nu even niet bij dat gevoel komen. Er is momenteel ook stress in huis, geen vakantie, echtgenoot gelukkig weer een nieuwe baan en onze dochter nog een paar dagen school, dus haar laatste loodjes.

Toch wens ik iedereen veel plezier met voetballen kijken......

Liefs Mik
BV 1991-Explantatie 2014

Janneke

Ongelezen bericht 09 jul 2014 14:47

Hoi lieve Mik, wat naar om te lezen ,maar schaam je niet ,das nergens voor nodig ! ja natuurlijk hoopte je op een wonder ! maar wat moet,moet ! Hopelijk komt men na die onderzoeken met een goed behandel plan ,waar jij je in kan vinden ! Hou je taai Meisje Knuffel Janneke xxx FLOWER
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 jul 2014 08:57

Afbeelding
Be strong!
_Omhelzing +LOVE+
Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
ildiko

Ongelezen bericht 12 jul 2014 22:36

Lieve Mik, wat naar om te lezen waar jij doorheen moet ,ikkan me goed voorstellen dat je hier geen zin in heb :cry: maar denk eraan een moeder is de spil van de familie Group hug maar dat maakt alles er nog steeds niet makkelijker op .....zou zelf ook gek worden van het gepieker ,maar uiteindelijk kies je toch voor je gezondheid lieffie LOVE3 .

Afbeelding
6x

Ongelezen bericht 17 jul 2014 08:38

Lieve Allemaal,

Vandaag heb ik mijn eerste controle afspraak, 4 weken geleden ben ik geopereerd.
Ik weet niet wat ik mag verwachten, wel heb ik een heleboel vragen.

Ik wil zo graag vragen of er op medisch gronden toch echt niet iets te doen is aan de ingevallen borst (complicatie longoperatie).
Eerst wilde ik nooit meer iets aan mezelf laten doen, maar ik ben enorm verdrietig dat ik niks pas en dat je overal inkijkt door de asymmetrie doordat de rechterborst is ingevallen boven de tepel zeg maar.
Zomerjurkjes vergeet het maar, een gewoon topje, lukt ook niet, ja hoog en strak en dat is met deze warmte echt niet fijn.
Over bikini's of badpakken gesproken, daar is helemaal niks in te vinden.

Ik weet dat ik realistisch moet blijven en dat er niet veel meer aan te doen is, maar ik vind het heel moeilijk om tegen bovenstaande feiten aan te lopen.

Ben er erg onzeker over, maar ja wie niet als je een ingevallen borst hebt.

Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs. Mik
BV 1991-Explantatie 2014

Luna MKS

Ongelezen bericht 17 jul 2014 09:16

Hoi lieve schat,
Vind het heel erg voor je dat je hier doorheen moet :(
Ik denk zelf wel dat er genoeg te doen is aan je borst. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat ook wilt. Ik zou er precies zo over gedacht hebben hoor als ik in jouw schoenen stond. Het is niet niks.
Met lipofilling zouden ze dat wel kunnen corrigeren denk ik hoor. Alleen kost het wel weer een hoop geld. Ik hoop dus ook echt heel erg voor je dat ze dit op medische gronden willen vergoeden voor je alleen vrees ik zo dat het nu nog niet gaat lukken. Maar je kunt het proberen hoor misschien met je met de verzekering gaan praten en je situatie uitleggen en ook laten zien wat er is. Wie weet maken ze een uitzondering voor je soms doen ze dat hoor. Ik weet dat een andere dame die pas geleden explantatie heeft ondergaan het ook vergoed zal krijgen. 1 van haar borsten van geamputeerd, daar krijgt ze straks lipofilling.
Heel veel sterkte met alles en heel veel succes straks bij de dokter. Hoop dat hij goed nieuws voor je heeft!

_Omhelzing Luna

ps. Kan zijn dat het over een tijdje wel weer vergoed gaat worden.
Laatst gewijzigd door Luna MKS op 17 jul 2014 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

ildiko

Ongelezen bericht 17 jul 2014 11:50

Hey Mik,

Ik kan het me goed voorstellen dat je dit graag wilt en ik hoop voor jou dat je het ook vergoed gaat krijgen ,want dit verdien je echt LOVE3 .. ...ik denk aan jou IK -GEEF -JE - EEN - BLOEM
Liefs ildiko
Janneke

Ongelezen bericht 17 jul 2014 18:08

Dikke knuffel Mikkie XXX Janneke FLOWER
ildiko

Ongelezen bericht 20 jul 2014 12:55

Hoi Mik,

Weet niet of je erover wilt praten/ schrijven :?: maar hoe was je wondgenezing ? en wat heeft de arts je geadviseerd qua opvulling ? IK -GEEF -JE - EEN - BLOEM ziet alles er mooi en goed genezen uit ......sorry als ik teveel vraag en geef ook aan als je er niet over wilt schrijven hé LOVE3 fijne zondag toegewenst .
Liefs ildiko
ildiko

Ongelezen bericht 23 jul 2014 11:27

Lieve Mik .......
Hoe gaat het nu met jou IK -GEEF -JE - EEN - BLOEM
Liefs ildiko
6x

Ongelezen bericht 23 jul 2014 12:01

Lieve Ildiko,

Dank je wel voor je interesse.
Ik was een paar dagen weg, mijn dochter had een toernooi in Oosterhout en daar had ik geen WiFi, en ik heb het forum alleen op mijn ipad staan, dus kon ik jullie even niet volgen. Ik was benieuwd hoe het allemaal met jullie ging en probeerde via mijn mannetje thuis wat berichtjes te lezen, maar dat werd wat omslachtig.

Met mij gaat het wel, ik heb erg veel moeite met hoe ik eruit zie, maar ja dat is niet anders.
Daar zal acceptatie een grote rol moeten gaan spelen.

De pc begreep mij helemaal en hij wil heel graag dat lipo vergoedt wordt, voor mensen zoals ik, die door een complicatie van een operatie asymmetrie hebben opgelopen, helaas is dit nu nog niet het geval, hij zei ook dat ik een geschikte kandidaat zou zijn om juist zo'n ingevallen borst op te laten vullen met eigen vet.
Oke leuk, maar ja ik heb het geld niet, dus gaat het feest niet door.
De littekens zien er goed uit en ik mag alles weer doen.

Heb het mentaal zwaar, maar ook daar kom ik wel weer uit.

Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat en ik zal zo snel mogelijk alle berichtjes doorlezen.
Neem me niet kwalijk als ik nog niet gereageerd heb op jullie berichtjes.

Liefs Mik.
BV 1991-Explantatie 2014

Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”