Yes! Ze zijn eruit. In het MCL door dr. Mouës

Deel je ervaringen en foto's
sterre

Ongelezen bericht 04 mei 2014 14:12

Wat was ik nerveus maar wat viel het mee.
Mijn explantatie zit er op. Wat een opluchting zeg dat dit klaar is. De implantaten zijn nog intact (13 jaar) Ik heb ze mee gekregen, netjes in een zakje. Raar om ze zo te zien. Bizar dat ze zolang in mijn lijf hebben gezeten. Ze wegen nog evenveel als voor de operatie (iets meer zelfs) en het ziet er niet uit alsof ze hebben gezweet. Ik heb er ook al even flink in lopen knijpen en ze grondig bestudeerd. (merk:Perthese)Gelukkig niets aan de hand, zo lijkt het. Wel zit er in 1 een soort vouw. Ik zal mijn chirurg nog eens vragen hoe dit precies kan. (kapselvorming misschien?) Misselijk van de narcose ben ik helemaal niet geweest, sterker nog ik had meteen alweer trek in een flinke warme maaltijd. Ik had wel iets gekregen van te voren tegen de misselijkheid. (Na mijn borstvergroting 13 jaar geleden was ik nog dagen ontzettend misselijk en ziek en had ik heel heel veel pijn)
Ik had al even onder het verband geloerd (ooo en wat zat dit verschrikkelijk strak!!) en zag al dat er werkelijk niets meer zat en mijn borsten leken verfrommeld en ingedeukt. Dat was wel even schrikken maar doordat ik hier al op het forum had gelezen dat dit wel bij zou trekken, hoopte ik dan ook maar dat dit zo zou zijn. (lang leve het forum, dankjewel Luna!) Al zei de verpleegkundige bij het afhalen van het verband dat het niet heel anders gaat worden dan dat het nu is. Nu is het verband eraf en zie ik alles een beetje bijtrekken. De kreukels en frommels zijn al weg en het lijkt zelfs alsof er al iets meer terug komt. Kleine heuveltjes aan de onderkant. (Ik schat maatje ÁA, (van cup B naar cup AA). Alleen de bovenkant is wel heel erg plat, skischansjes met een deukje. Hopelijk komt dit nog wel goed. Dit vertellen ze er niet bij, als je protheses laat plaatsen. Als ze mij toen een foto hadden laten zien van het resultaat van borsten bij explantatie, had ik mij nog wel een keer bedacht. Een psycholoog had ik nodig, geen borstvergroting. Ik was nog piepjong.
Mijn ribben spieren en de wond doen wel pijn en heb hier pijnstillers voor gekregen. Ook ben ik wel erg suf van de narcose. Maar alles bij elkaar valt het me heel erg mee en ben ik heel blij dat het achter de rug is. De littekens/wond kan ik nog niet goed beoordelen, er zit nog tape op. (Ik heb geen drains trouwens)
Ik ben een week voor de operatie al begonnen met super gezond eten en veel water drinken en dat zet ik nu voort, om zo spoedig mogelijk weer te herstellen en die narcose troep weer uit mijn lijf te krijgen.
Spijt heb ik de eerste jaren nooit gehad na mijn borstvergroting want ik voelde mij hierdoor veel zelfverzekerder. Ik heb mij altijd erg minderwaardig gevoeld zonder borsten. Nu ik ouder ben, zijn er hele andere dingen belangrijk in mijn leven. Ergens voel ik spijt van mijn beslissing toen, maar besef ook, ik was jong…piepjong, heel beïnvloedbaar voor wat de buitenwereld zei en vond. Door mijn keuze van toen, heb ik wel heel veel geleerd. Nu kies ik voor gezondheid boven alles. Ik vind mezelf mooi zoals ik ben, puur, zoals ik ben.
;)
Janneke

Ongelezen bericht 04 mei 2014 16:27

Ik wens je een spoedig herstel Sterre ! Grtz. Janneke FLOWER
Bibi

Ongelezen bericht 04 mei 2014 20:53

Lieve Sterre, wat fijn dat het mee viel! Lekker uitrusten en herstellen nu. Liefs Bibi
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 mei 2014 09:35

sterre schreef:Nu kies ik voor gezondheid boven alles. Ik vind mezelf mooi zoals ik ben, puur, zoals ik ben.
;)
Lieve Sterre, Wat een prachtige woorden! -BLOEM-
Blijf deze mooie woorden vasthouden op moeilijke momenten. Deze zullen komen, ik weet er alles van.

Heel veel sterkte met je herstel meis. !Vrolijk!
Vergeet niet de behandeling om je te helpen met ontgiften.

Heel veel liefs en _Omhelzing , Luna
Francien

Ongelezen bericht 09 jun 2014 19:59

Ik hoop dat je goed herstelt Sterre! Hoe is het nu met je?
6x

Ongelezen bericht 11 jun 2014 09:54

Lieve Sterre,

Hoe is het met je?

Ik hoop dat je van het zonnetje kan genieten.

Sterkte met je verdere herstel.

Liefs Mik
BV 1991-Explantatie 2014

-De opluchting van verwijderen protheses is vele malen groter dan de teleurstelling van hoe mijn borsten er nu uit zien!-
ildiko

Ongelezen bericht 12 jun 2014 07:51

Ook ik ben benieuwd hoe het met je gaat Sterre IK -GEEF -JE - EEN - BLOEM
Greetz ildiko
sterre

Ongelezen bericht 08 jul 2014 21:40

Inmiddels is mijn operatie ongeveer acht weken geleden. Eigenlijk gaat het best heel goed met mij. Voel me goed alleen ben ik nog wel vaak moe, en heb ik nog steeds geen menstruatie gehad. Mijn borsten zijn nog erg gevoelig. Soms steekjes van binnen. Een normale bh kan ik nog steeds niet verdragen. Ik draag nu een sport bh van de Hema met vullingen. Mijn rechterborst is pijnlijker dan de linker. Dat bot doet ook iets pijn. Misschien ook wel omdat ik ondergewicht heb op dit moment en er niet veel borstweefsel zit. Het lijkt alsof ze iets volume hebben gekregen aan de onderkant maar helaas de bovenkant is nog steeds ingedeukt. Soort van theezakjes :( Toch sta ik nog steeds achter mijn keuze. Gezondheid boven alles. Wel heb ik al een paar verdrietige momenten gehad bij mijn zoektocht naar bh's. Ze verkopen bijna nergens een bh maat 75AA en als ze die al hebben, is ie vaak nog te groot. (alsof ze de cups tegenwoordig groter maken..) Hema, livera, hunkemuller en andere speciaal zaken niet... Dat geeft wel een enorm rot gevoel. Zelfs online al van alles geprobeerd. Neckermann en wehkamp. Een nieuwe bikini is ook triest. Dus tips zijn meer dan welkom! Ik wordt vaak doorverwezen naar De tiener collectie. Maar deze pas ik in omtrek niet en zijn vaak met speelse printjes. Niet zo vrouwelijk. Dan wordt ik toch wel verdrietig van mijn keuze van 13 jaar geleden. Als ik had geweten dat mijn borsten er nu zo uit zouden zien had ik mij nooit laten opereren toen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 jul 2014 11:53

Wat vreselijk lieverd om je zo te voelen ik weet wel een beetje wat je bedoeld met frustraties op zoek naar een goede bh. Maar ik denk dat als je wat aankomt je borsten ook weer wat voller worden. Als je je straks wat sterker voelt en gezonder bent ga je ook aankomen dat is goed voor je.
Ik weet niet of je bij dit topic had gekeken. We hadden daar linkjes staan naar een site met kleine maten misschien heb je er wat aan.
Heel veel sterkte verder lieverd en ik ben zo trots op je dat je hebt doorgezet!!
Je bent een kanjer!!! +Thumbs+Up+

Hug Luna
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”