Hoe vrouwen zichzelf zien

Acceptatie van je borsten.
meisie

Ongelezen bericht 20 apr 2013 22:52

Dit is een heel oud topic. Het linkje werkte niet meer, maar heb een nieuwe gevonden. Prachtig filmpje!👍 Hoop dat jullie kijken en dat het jullie een beetje helpt in deze moeilijke weg. - Luna

https://www.wimp.com/forensic-artist-dr ... -see-them/

Hallo allemaal,

Hier een filmpje over hoe vrouwen zichzelf zien.
Ze beschrijven zichzelf bij een forensisch tekenaar die hun vervolgens tekent. Daarna worden ze door iemand anders beschreven en weer worden ze getekend door de forensisch tekenaar.
De portretten verschillen enorm.

Volgens mij hebben wij ook altijd zo naar onze eigen borsten gekeken...

Kijk maar eens wat vaker door de ogen van een ander ;)

Laten we eens wat liever voor onszelf zijn!

=liefs= Meisie
2002 McGhan 410 onder spier en in februari 2013 bevrijd!
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 apr 2013 13:49

Ik heb nog niet gekeken, maar vind jouw woorden mooi! Dank je dat je dat met ons wilde delen lieverd.

xxLunaxx
Francien

Ongelezen bericht 17 mei 2013 20:11

Weet je dat het bij mannen vaak andersom is??

Ik vind mezelf lelijk, nog steeds, dat blijft ook zo. Ik heb me ermee verzoend, er zijn belangrijker dingen dan uiterlijk.

Maar andere mensen vinden me helemaal niet lelijk, althans...dat zeggen ze!! :D
en dat is heel lief van ze, maar ik geloof ze niet!! :?
meisie

Ongelezen bericht 17 mei 2013 20:45

Francien schreef:Weet je dat het bij mannen vaak andersom is??
Wat doen wij vrouwen onszelf toch aan?

Al met al vind ik mezelf op foto's van vroeger er best leuk uitzien. Maar oh wat kon is toen onzeker zijn.

Tegenwoordig vind ik dat andere dingen dan uiterlijk je tot een mooi mens maken.
En heus, ik kan genieten van iemand die "mooi" is, er mooi uitziet aan de buitenkant. Maar dat maakt hem/haar nog niet meteen een mooi mens.

Al met al denk ik dat we wat liever voor onszelf mogen zijn én een beetje meer op de mannen mogen lijken ;)

=liefs= Meisie
2002 McGhan 410 onder spier en in februari 2013 bevrijd!
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 mei 2013 14:28

Ik vind jou helemaal niet lelijk Francien!! Hoe dapper is het dat jij jezelf laat zien!! En besef je wel hoe mooi je schijft? Hoe kan iets dat lelijk is zo iets moois op papier zetten? Niet doen hoor! Niet zeggen dat je lelijk bent! Je voedt dat minderwaardigheidsgevoel alleen maar op die manier. Doorbreek die cirkel alsjeblieft!
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 mei 2013 16:15

Lieve Meisie,

Ik heb vandaag het filmpje gezien. Zo mooi! Dit is echt een prachtig filmpje en zal het sticky maken, want alle vrouwen moeten dit zien!

Ik ben op een punt gekomen dat ik kan zeggen dat ik ergens ook dankbaar ben voor de bv en alles wat erna kwam, hoe erg het ook is en dat is het zeker. Het heeft heel veel van mijn leven afgenomen, maar toch heb ik er ook heel veel voor teruggekregen. Ik waardeer mezelf nu meer. En ik hou meer van mezelf dan toen ook al heb ik nog een lange weg te gaan.

Veel liefs, Luna
Francien

Ongelezen bericht 22 mei 2013 19:43

Wat je schrijft over je verandering na de explantatie herken ik Luna. Ik heb dat ook, al is mijn verhaal toch een stuk minder pijnlijk dan dat van jou: ik ben immers niet ziek geworden, ik had nog een keuze. Daardoor waarschijnlijk ben ik minder fanatiek dan veel mensen die wel ziek geworden zijn.
Bij mij veranderde er al iets puur door het lezen op dit forum. Aanvankelijk dacht ik, zoals jullie weten, aan een prothesewissel, tot ik hier aan het lezen was geslagen.
Het was helemaal geen liefde op het eerste gezicht..en ik ben nu heel eerlijk en ik maak me daardoor hier ook kwetsbaar...ik vond jullie te ongenuanceerd en te fanatiek, en zo voel ik het nog weleens.
Maar ik bleef lezen, want "iets" raakte me enorm, en ik kan niet goed uitleggen wat dat nu is al wil ik het wel proberen. Het is een kwetsbaarheid die ik heel sterk voelde, de strijd van vrouwen die zo geleden hebben, die zo ziek zijn geweest en nog steeds aan het worstelen zijn om op de been te blijven. Het verweer tegen het onrecht dat hen is aangedaan, met name omdat de klachten nog steeds slechts bij uitzondering serieus worden genomen en de wil anderen te behoeden voor zo'n lijdensweg.
Ik ervoer vrouwen die eigenlijk heel gevoelig zijn, en die tegen hun natuur in zich toch moedig en strijdbaar opstellen. Slechts weinig vrouwen kiezen een BV puur voor NOG meer fun; meestal is er een periode van grote onzekerheid aan vooraf gegaan. Of een verminking: borstkanker, mastopathia, een ongeluk..
En ook al ben ik zelf niet "om": mijn hele kijk op borstvergrotingen en het belang van esthetisch mooie, perfecte borsten veranderde.
Het is niet zo dat ik nu helemaal fanatiek anti-borstvergrotingen ben, maar ik sta er zelf anders in.
Voor mijzelf is het nu fijn om natuurlijk te zijn...zonder ingrijpende hulpmiddelen, back to basic. Ook mijn kijk op "mooi" is veranderd, al besefte ik altijd wel dat een mooi innerlijk een mooi mens weergeeft. Maar ik wilde zo graag ook een mooie buitenkant hebben...ik kon mooie, knappe mensen enorm benijden...het kan zo'n voordeel zijn. Ook was ik verzot op "mooie" mannen: als ze maar sexy waren pakten ze me zo in...met teleurstellingen, maar ook echt diepe ellende tot gevolg.

Ik ben niet alleen gaan beseffen dat mijn BV mijn uiterlijk op geen enkele wijze verfraaid heeft...het was een foeilelijk resultaat...maar ook dat "nep" mij niet gelukkig kan maken: ook al zou het mooi zijn geweest, ik was op den duur gaan verlangen naar "echt". Niet alleen op het gebied van uiterlijk, ook in bijvoorbeeld de liefde....gladde praatjes, zoetgevooisd geslijm en oppervlakkig macho tamtam raken me niet meer. Ik verlang "echt" voor mezelf op zoveel mogelijk gebieden van het leven.

Met mijn borstjes ben ik blij, al zijn ze verre van perfect. Ik houd extra veel van ze omdat ze zo lang ze bestaan zoveel te lijden hebben gehad, deels door mijn eigen beslissingen.
En ik ben vooral blij DAT ik nu in staat ben er volledig tevreden mee te zijn, dat ik het heerlijk vind om erin te knijpen en te voelen dat het gewoon van mij is..
In het verlengde daarvan ben ik gemakkelijker geworden met kleding, minder tuttelig op het gebied van make-up en haar. Extensions heb ik ooit ook gehad, maar ik pieker er niet meer over nu, al heb ik fijn, heel stijl haar waar niet heel veel mee te beginnen is en dat gaat pieken wanneer het langer wordt.
Het is niet zo dat ik content ben met mijn uiterlijk, ik ben simpelweg niet mooi. Maar ik vind het wel best, ik ben er amper mee bezig, het is nauwelijks een item meer.
Spullen die ik niet meer nodig heb geef ik weg aan mensen die het goed kunnen gebruiken, en ik snuffel in kringloopwinkels en op de marktplaats.
Het is net of ik door dit forum weer een stuk dichter bij mezelf ben gekomen.
Nou is het niet zo dat ik alle verval maar accepteer hoor, als ik een tand zou verliezen ga ik toch echt voor een implantaat! :D
Dat ijdele blijf ik altijd een beetje houden, en misschien is dat maar goed ook... ;)
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 mei 2013 16:06

Lieve Francien,
Je hebt wederom prachtig geschreven!
Ik waardeer je eerlijkheid heel erg. Hoezo maak je jezelf dan kwetsbaar door dit te zeggen? We mogen allemaal zeggen wat we willen. Niets moet, alles mag. Het is heel erg belangrijk dat wij ons gevoel kunnen uitspreken. Dat maakt ons echt niet kwetsbaar. Dat maakt ons Echt. We zijn stuk voor stuk zeer sterke vrouwen met allemaal een eigen verleden en allemaal eigen beweegredenen om een bv te laten doen, deze ongedaan te laten maken en daarna wel of niet voor een alternatief te kiezen. Wie zegt wat goed of fout is voor jou of mij? Niemand kan of mag dat bepalen. We zijn allemaal verantwoordelijk voor ons eigen leven en de levenslessen die we te leren hebben.
Francien, je bent zeker niet de enige die er zo tegenover staat hoor. Er zijn er veel meer hoor hahaha. Nee, joh, no problem!

Ik spreek nu even voor mezelf. Ik heb mijn hart op de tong. Daar kan ik niets aan doen. Ik ben mijn gevoel en spreek dat gevoel ook uit, altijd! Er zijn heel veel mensen die dat niet kunnen volgen. Maar that’s who I am and if you don’t like it, that’s your problem not mine.
Soms vinden mensen mij op bepaalde punten heel erg irritant. Ze snappen bijvoorbeeld niet dat ik zo lievig ben, ook naar onbekenden. Maar ook dat is wie ik ben. Anders kan ik niet zijn. Sommige mensen vinden het misschien ongepast, maar dat zegt meer over hen dan over mij. Vanuit mijn innerlijk voel ik geen afstand tussen de harten van mensen. Ik voel dat heel sterk en leef vanuit dat voelen. Dat gaat heel erg vanzelf. Dat is wie ik ben. Ik kan er niets aan doen dat anderen dat niet hebben. En ik zeg daarmee zeker niet dat ze het wel zouden moeten hebben. Ieder mens leeft/handelt vanuit zijn eigen geweten/besef/bewustzijn/manier van denken/voelen, weet ik veel meer hoe je dat kunt of wilt noemen
Veel mensen zijn een beetje bang voor personen die vol overgave zich aan de ander durven te geven. Vaak komt het omdat ze het niet gewend zijn. Maar het kan ook komen vanuit een confrontatie met een eigen onvermogen om het zelf te kunnen. Dus een spiegel. Juist datgene wat jou het meest irriteert aan de ander, is datgene waar jij nog iets af te werken of te leren hebt.
Aanvankelijk vinden de meeste mensen het raar als iemand is zoals ik ben, maar naarmate ze daar meer mee in contact komen, gaan ze toch wel het mooie en bijzondere ervan inzien en veranderen daarmee zelf ook een beetje. En dat vind ik prachtig! Ik zag eens een reclamespotje van milka. Met die paarse koe die mensen helpt om wat meer teder te zijn. Ik moest zo lachen toen ik dat zag, want ik kan mezelf er helemaal in vinden. Trouwens, dit staat allemaal los van wat Francien zegt hoor. Zij had het over het ongenuanceerd zijn en fanatisme. Ook daar is een verklaring voor. Ze noemt al veel zelf op.
Het feit dat ik mijn hart op de tong heb, zorgt ervoor dat ik in mijn schrijven inderdaad erg ongenuanceerd over kan komen. Ik leg mijn emoties in het schrijven. Dat is altijd mijn uitlaatklep geweest. En soms kan ik inderdaad echt heel erg in mijn emoties opgaan. Maar dat zijn momenten en emoties veranderen.
Op het forum strijd ik vol passie voor datgene waar ik in geloof. Het laatste wat ik ben is iemand die zwart/wit denkt of kortzichtig is. Wel is het zo dat ik bij dit onderwerp, siliconen, wel degelijk een zeer duidelijk standpunt inneem.

Ik ga nu iets over mezelf zeggen en ook namens Joke MKS iets zeggen. Ze mag me corrigeren als ik iets verkeerds schrijf.
De meeste van jullie hebben mijn verhaal gelezen. Bedenk wel dat dit verhaal maar een fractie van mijn weg laat zien. Wat nog erger is dan alle fysieke ellende die ik over me heen heb gehad, is het ongeloof en onbegrip van vele artsen. Vrouwen als ik moeten letterlijk opboksen tegen een medische muur van onbegrip en dat terwijl we het al moeilijk genoeg hebben. Niet gek dat we andere vrouwen willen behoeden voor al het leed dat wij hebben geleden.
Joke MKS heeft nooit siliconen gehad en kon er dus ook niet ziek van worden, maar heeft wel borstkanker overleefd en daarmee deelt ze wel degelijk veel met vrouwen zoals wij. Zij is de archivaris van de nalatenschap van Marlou Boots, de oprichtster van SVS. En in dit werk is ze een hoop narigheid en onrecht tegengekomen. Al deze dingen laten een mens echt niet onberoerd. Zelfs al zou je er verder niets mee te maken hebben.
Ik houd me al 2 jaar bezig met het onderwerp en heb ontzettend veel meegekregen van het geweldige werk dat Marlou Boots, Joke MKS en Monique MKS hebben verricht. Daarnaast heb ik zelf ook een bijdrage geleverd aan verschillende wetenschappelijke onderzoeken die op de website staan. Ik kan dus wel zeggen dat ik veel van het onderwerp af weet. In ieder geval genoeg om tot de conclusie te komen dat siliconen schadelijk zijn. Of ik er nou zelf ziek van ben geworden of niet.
Sinds vorig jaar hebben we dit forum. En ik heb inmiddels al vele vrouwen ondersteund in hun weg naar explantatie. Vergeet trouwens niet dat de verhalen die op het forum verschijnen, maar een deel zijn van alle persoonlijke verhalen die binnen komen. En allemaal even hartverscheurend. Natuurlijk sterkt dat mij nog meer in mijn strijd tegen deze sluipende moordenaars die siliconen heten. Natuurlijk ben ik fanatiek in deze strijd.

Sta even stil bij onderstaande:
Waarom zijn er in het verleden überhaupt protheses op de markt verschenen? Waarom niet doorgaan met het inspuiten van vloeibare siliconen? Dat er iets als een envelop is ontwikkeld laat zien men dondersgoed weet dat vloeibare siliconen zeker niet onschuldig zijn.
Waarom zijn er zogenaamde gummy bear protheses op de markt verschenen en bleef het niet bij de protheses met een vloeibare vulling? Dat deze verandering heeft plaatsgevonden, laat wederom zien dat men dondersgoed van de risico’s van lekkende protheses afwist. Waarom zoveel moeite doen als iets prima is zoals het is?
Waarom zijn er in de loop van de jaren protheses bij gekomen met verschillende lagen? Deze werden ontwikkeld om het zweten zoveel mogelijk tot een minimum te beperken. Waarom is dat nodig? Omdat ze dondersgoed weten dat zweten wel degelijk niet helemaal ok is. Waarom anders deze protheses ontwikkelen? En zo gaan ze steeds verder in de productie/ontwikkeling van siliconen protheses. Men weet dondersgoed van de risico’s af!

Ook over de monobloc neem ik een duidelijk standpunt in en Joke deelt deze. Het feit dat je door de monobloc het onderzoek naar borstkanker in de weg staat, vind ik persoonlijk erg eng. En het feit dat je borst ieder moment op springen kan staan, omdat er een scheur in je prothese ontstaat, ook. Ik begin er niet aan. Maar ik zeg daarmee natuurlijk niet dat wat voor mij geldt, ook voor een ander moet gelden. En dat wordt niet altijd gezien. Iedereen stelt zijn eigen prioriteiten in het leven. Dus ook hierin. Ik kies ervoor om mijn gezondheid boven een stel mooie borsten te plaatsen, maar dat is mijn eigen keuze en ik respecteer de ander die daar heel anders tegenover staat en het risico om het toch te proberen, aandurft. Ik vind dat erg moedig. Ikzelf durf het niet en vind het ook echt niet belangrijk. De ander wel en dat is haar goed recht. Wie ben ik om te bepalen wat voor de ander belangrijk moet zijn? Dus sorry dames die voor dit alternatief kiezen dat ik jullie misschien het gevoel geef dat jullie er niet mogen zijn. Dat is wel het laatste wat ik wil. Als je mij persoonlijk zou kennen, dan zou je weten dat ik wel de laatste ben die een oordeel velt over de ander of de beslissingen van de ander, welke dat ook moge zijn. Ik ben wel heel erg duidelijk in mijn eigen standpunt wat de monobloc betreft en dan kan het misschien zo overkomen, maar het tegendeel is waar.

Dat ik tegen siliconen ben, wil niet zeggen dat ik tegen lichaamsverfraaiingen ben. Ikzelf ben absoluut ijdel en wil er mooi en verzorgt uit zien. Alleen trek ik wel een duidelijke grens. Ik onderga geen behandelingen die een risico zouden kunnen zijn voor mijn gezondheid. Dat gaat voor mij te ver. Daar ligt mijn grens.

+LOVE+ Luna
Francien

Ongelezen bericht 24 mei 2013 18:15

Dat heb je heel mooi gezegd Luna, dank je wel voor je verhaal. Ik ga er nu niet uitgebreid op in omdat ik bij een vroegere buurman ga eten, maar ik wil je nog wel even zeggen hoe goed ik je begrijp. Als ik zelf zo ziek zou zijn geworden was ik waarschijnlijk ook zo fanatiek geweest. Nu heb ik wel het gevoel dat ik mensen wil waarschuwen, maar ik zal dat alleen doen wanneer iemand mij mijn mening zou vragen: wel of geen BV? Dan zal ik iemand helemaal de vrije keuze laten, maar wel vertellen dat sommige vrouwen heel erg ziek zijn geworden na een BV met siliconen.
Ik ben ook ijdel, net als jij, maar ik ben het nu op een andere, bewustere manier dan vroeger. Ik wilde ZO graag mooie borsten, het kon me toen niet schelen op wat voor manier. Als ik toen jullie forum had ontdekt was ik er zeker ander over gaan denken. Ik denk dat ik toen in de plaats van prothesen voor lipofilling was gegaan, als dat bij mij mogelijk was geweest. Desnoods had ik mezelf een bepaalde periode vetgemest, hahaha!!

En het hart op de tong hebben is toch alleen maar leuk Luna! Jij kunt dat hebben, je bent er totaal niet op uit om wie dan ook te kwetsen, integendeel. Ik vind het heerlijk, mensen die zo zijn, ik zou het zelf wel wat meer willen hebben. Tegen mijn zin heb ik altijd iets van:" Ik zal maar niet te close doen, daar zitten ze vast niet op te wachten." Ik kan het ook niet zo goed, er zit een bepaalde gereserveerdheid achter die ik bij mezelf niet erg prettig vind. Positieve, lieve mensen met het hart op de tong vind ik zo leuk!!

Maar ik ga nu naar mijn vroegere buurman toe, het is een aardig eindje fietsen nog! Later meer! :)
esart88

Ongelezen bericht 24 mei 2013 19:47

poeh Luna wat kun jij schrijven zeg!
Maar wederom mooi geschreven en blijf vooral wie je bent je bent mooi zo!
Ik meen wel op te merken dat je laatste reacties hier op het forum iets softer van toon zijn , ikzelf vind dit een beetje jammer want juist door die felheid van jou en nog een paar anderen ben ik juist goed wakker geschud en heb ik inmiddels een explantatie ondergaan.Dus daarom wil ik jullie bedanken voor jullie oprechtheid en eerlijkheid ten opzichte van siliconen ik heb er enorm veel aan gehad!!!

heel veel liefs!!

+Liefs+ Es +Liefs+
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 mei 2013 11:57

Lieve Francien en Ess, lief jullie reacties! Dank jullie wel!

Hier nog een mooi filmpje:
In dit reclamefilmpje roept Dove vrouwen op om hun vriendinnen te complimenteren en te wijzen op hun schoonheid. Zo wil Dove bijdragen aan een verandering van hoe vrouwen hun schoonheid zien. Uit onderzoek blijkt namelijk dat slechts 1% van de Nederlandse vrouwen zichzelf omschrijft als mooi en zich daar gemakkelijk bij voelt. Vrouwen staan zichzelf het meeste in de weg als het gaat om het accepteren van hun eigen schoonheid.
Luna MKS

Ongelezen bericht 16 jan 2022 18:48

Dit is een heel oud topic. Het linkje werkte niet meer, maar heb een nieuwe gevonden. Prachtig filmpje!👍 Hoop dat jullie kijken en dat het jullie een beetje helpt in deze moeilijke weg.

😘💞💖
Susana

Ongelezen bericht 17 jan 2022 08:53

Luna MKS schreef:
16 jan 2022 18:48
Dit is een heel oud topic. Het linkje werkte niet meer, maar heb een nieuwe gevonden. Prachtig filmpje!👍 Hoop dat jullie kijken en dat het jullie een beetje helpt in deze moeilijke weg.

😘💞💖
Welke is de link lieve Luna?🤔
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 jan 2022 12:18

Susana schreef:
17 jan 2022 08:53

Welke is de link lieve Luna?🤔