Ingedeukte borsten blijvend na explantatie?

Stel hier je vragen.
Eline073

Ongelezen bericht 06 okt 2021 11:31

Hi lieve allemaal,

Ik ben nu 2 weken verder nadat mijn implantaten zijn verwijderd. Durf al af en toe naar mezelf te kijken, niet makkelijk .. wat me opvalt zijn de deuken in mijn borsten, aan de zij/bovenkant is het tamelijk ingevallen. Kan dit nog ietwat bijtrekken dat iemand weet? Of zal dit blijvend zijn .... Ik ben 47 jaar en heb ze 17 jaar gehad, eigen borsten waren ook al best plat maar deze deuken kan ik me niet echt herinneren :-(
Mag niet klagen, I know, gezondheid voorop!

Groetjes, Eline
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 okt 2021 12:39

Hoi Eline, ik heb je berichtje verplaatst naar het deel 'Na de operatie > Het esthetisch resultaat'
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... .php?f=236
Daar lees je meer.

Succes!😘
Eline073

Ongelezen bericht 06 okt 2021 13:11

Oh sorry en thanks ☺️ En kleine rectificatie .. in de war, zit nu in mijn 2e week na de ingreep. Maar zal voor het resultaat niets uitmaken 😉

😘 Eline
Roos1210

Ongelezen bericht 07 okt 2021 16:08

Hi Eline,

Fijn dat ze eruit zijn!

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt met duiken. Bij mij is het gebleven maar ik denk dat dat per persoon verschillend is. Bij jou is het nog zo kort geleden dus er kan nog veel veranderen!
Eline073

Ongelezen bericht 07 okt 2021 16:23

Hi Roos,

Ja echt enorm blij daarmee, dat is maar klaar, eruit met dingen! Maar ja ze zien er zo raar uit ... Hoe lang is het bij jou geleden nu? En al volledig geaccepteerd? Het is een heel proces hè.

Liefs, Eline
Roos1210

Ongelezen bericht 13 okt 2021 14:25

Hi Eline,

Volledig geaccepteerd geloof ik nog niet ;) Het verschilt per dag maar het is overwegend positief. Bij mij is het nu iets meer dan een jaar geleden dus er zal nu ook niets meer veranderen.
Nina1

Ongelezen bericht 14 okt 2021 07:25

Hoi Eline,

Ook bij mij zijn er plekken waar het wat meer is ingevallen dan op andere plekken. Ook heb ik de implantaten lang gehad, 18 jaar, en Van Selms zei dat het kan dat de implantaten je eigen borstweefsel aantasten, dus waarschijnlijk is dat op die plekken gebeurd. Misschien trekt het nog wel wat bij als het vocht wegtrekt. Van bovenaf gezien valt het meer op dan van voren in de spiegel. Zelf heb je dus de meest kritische blik waarschijnlijk. op mijn foto's zie je het volgens mij niet: htt.ps://forum.meldpuntklachtensiliconen.com/viewtopic.php?f=261&t=3913

Liefs, Nina
29 maart 2021 - explantatie door Van Selms
mei 2003 - McGhan 410 ST MM, 320 CC op de spier
Mijn verhaal: viewtopic.php?f=16&t=3437
Eline073

Ongelezen bericht 16 okt 2021 13:10

Hai Nina,

Dank voor je reactie, poeh jij hebt ze dus ook zo lang gehad, ik heb de 25e mijn controle afspraak staan bij Van Selms, zal dan van hem vast hetzelfde horen, dat het weefsel aangetast kan zijn. Wat een bende die siliconen en wat mogen we maar blij zijn dat we daar van zijn verlost.
Ja inderdaad, van bovenaf ziet er heel anders uit, het heeft tijd nodig, ook om te wennen, elke dag is weer een nieuwe en een meer gezonde!

Liefs, Eline
Anita

Ongelezen bericht 29 okt 2021 22:07

Hoi Eline en Nina,

Wat fijn dat jullie het achter de rug hebben.
Ik word aanstaande donderdag 4 november geopereerd.
Ik ben zo benieuwd of jullie drains gehad hebben van Selms?
Ik heb namelijk bij de eerste plaatsing drains gehad en bij de tweede in 2012 na de lekkage ook drains en die hebben ze beide keren wat langer laten zitten in verband met veel wond vocht. Ik ben een beetje bang dat Selms besluit om geen drains te plaatsen. Ben dus erg benieuwd of jullie ze wel hadden. Tevens ben ik benieuwd of jullie je ziek voelde na de operatie van de narcose? En hebben jullie het gered met alleen paracetamol? Ik heb tramadol voorgeschreven gekregen..maar hoorde van de apotheker dat je daar erg misselijk van kunt worden en overgeven. Ik vind het allemaal een beetje spannend en heb nu bijna iedere avond hyperventilatie. Ik hoor graag van jullie.

liefs ANita
Eline073

Ongelezen bericht 30 okt 2021 10:18

Anita schreef:
29 okt 2021 22:07
Hoi Eline en Nina,

Wat fijn dat jullie het achter de rug hebben.
Ik word aanstaande donderdag 4 november geopereerd.
Ik ben zo benieuwd of jullie drains gehad hebben van Selms?
Ik heb namelijk bij de eerste plaatsing drains gehad en bij de tweede in 2012 na de lekkage ook drains en die hebben ze beide keren wat langer laten zitten in verband met veel wond vocht. Ik ben een beetje bang dat Selms besluit om geen drains te plaatsen. Ben dus erg benieuwd of jullie ze wel hadden. Tevens ben ik benieuwd of jullie je ziek voelde na de operatie van de narcose? En hebben jullie het gered met alleen paracetamol? Ik heb tramadol voorgeschreven gekregen..maar hoorde van de apotheker dat je daar erg misselijk van kunt worden en overgeven. Ik vind het allemaal een beetje spannend en heb nu bijna iedere avond hyperventilatie. Ik hoor graag van jullie.

liefs ANita
Hi Anita,

Wat ontzettend fijn, je kunt de dagen nu gaan aftellen voor jezelf, donderdag is jouw dag! Ik ben ontzettend blij idd dat ik het achter de rug heb, niet langer mezelf meer aan het vergiftigen en gaan voor een gezonde body (en mind :D )
Ik heb geen drains gehad van Van Selms, die heb ik net als jij wel gehad na het plaatsen (in 2004), gewoon vragen voor je de operatie ingaat, denk niet dat het standaard is. Heb net als jij ook tramadol op recept meegekregen, naast de diclofenac (hiervoor 1x per dag een maagbeschermer innemen) en paracetamol. Nu heb ik ooit eerder tramadol moeten nemen voor een andere operatie, en wist ... liever niet als het niet nodig is. Heb de 1e 3 dagen wel diclofenac ingenomen naast de pm, en vanaf de 4e dag niets meer. Wilde ook voelen wat er gebeurde.
Ben niet ziek geworden van de narcose, wel lekker lang slaperig ;-) heb nog nooit zo vast geslapen in de dagen erna.
Natuurlijk is het spannend en je leeft er ook ontzettend naar toe, het komt goed! Heel veel succes met de laatste geduld daagjes hoor!

Liefs Eline
Anita

Ongelezen bericht 30 okt 2021 16:10

Hoi Eline,

Lief dat je reageert. Wat fijn dat je er zo goed doorheen gekomen bent. Heerlijk de gedachten dat die gif bommen eruit zijn. Wat een bevrijding! Ik kan niet wachten. Op naar een gezonde body and mind :D Dus jij hebt ook de tramadol voorgeschreven gekregen. Ik krijg van diclofinac en naproxen ondanks de maag beschermer zo'n maagpijn :roll: Daarom heeft ze mij tramadol voorgeschreven. Ik ben zo benieuwd of ik het met alleen pm zou redden..dat zou top zijn. Jij bent dus lekker slaperig geweest na de narcose...heerlijk! eigenlijk verplicht uitrusten hahahaha...
Wat apart dat jij hiervoor ook drains gehad hebt en nu ook niet bij Selms. Nou..misschien moet ik er gewoon op vertrouwen dat hij weet wat hij doet hihihi. Trouwens..ik heb niets gehoord over een soort van steun bh kopen. Had jij die al aangeschaft? of moet je wachten tot na de controle? Ik heb er nog geen 1 gekocht. Ik zou ook niet weten wat voor bh :oops:
Nu nog even geduld en dan word ik bevrijd...whahoe...
Dank voor je bericht. Dit doet me erg goed.

Liefs, Anita :x
Eline073

Ongelezen bericht 31 okt 2021 10:39

Anita schreef:
30 okt 2021 16:10
Hoi Eline,

Lief dat je reageert. Wat fijn dat je er zo goed doorheen gekomen bent. Heerlijk de gedachten dat die gif bommen eruit zijn. Wat een bevrijding! Ik kan niet wachten. Op naar een gezonde body and mind :D Dus jij hebt ook de tramadol voorgeschreven gekregen. Ik krijg van diclofinac en naproxen ondanks de maag beschermer zo'n maagpijn :roll: Daarom heeft ze mij tramadol voorgeschreven. Ik ben zo benieuwd of ik het met alleen pm zou redden..dat zou top zijn. Jij bent dus lekker slaperig geweest na de narcose...heerlijk! eigenlijk verplicht uitrusten hahahaha...
Wat apart dat jij hiervoor ook drains gehad hebt en nu ook niet bij Selms. Nou..misschien moet ik er gewoon op vertrouwen dat hij weet wat hij doet hihihi. Trouwens..ik heb niets gehoord over een soort van steun bh kopen. Had jij die al aangeschaft? of moet je wachten tot na de controle? Ik heb er nog geen 1 gekocht. Ik zou ook niet weten wat voor bh :oops:
Nu nog even geduld en dan word ik bevrijd...whahoe...
Dank voor je bericht. Dit doet me erg goed.

Liefs, Anita :x
Hi Anita,

Heel graag gedaan hoor. Ja joh ben zo elke dag nog steeds zo opgelucht, voelt inderdaad als een enorme bevrijding. En ook, this is me!
Tramadol is een echt een heftig spulletje, behoort volgens mij ook tot de morfine soorten, je kunt er rare dingen van gaan zien zeg maar :roll:
Niet fijn als je weet dat je maag zo gaat tegensputteren van diclofenac, misschien dan de pijn die je voelt tegen elkaar afwegen, wel of geen diclofenac. Mocht je wel voor de tramadol gaan ... voordat je gaat slapen innemen dat je de nacht goed doorkomt?
Je wordt in Jan van Goyenkliniek geholpen? Je krijgt een medische sportbh van daar (zit heel fijn, sluit van voren met haakjes), je kunt er daar dan ook 1 van bijbestellen als je dat wilt, heb ik niet gedaan. Wissel deze steeds af met een sportbh van de Hema die ha dik nog liggen, daar stap ik dan in haha. Ben hier nu zo aan gewend dat ik er haast tegenop ga zien om voor een "echte" bh te gaan volgende week, de volgende fase :lol:
Ik wens jou alvast heel veel succes! Hoop van je te lezen hoe het je vergaat, maar no worries, op naar gezondheid! Beste keus die je hebt kunnen maken.

Fijne zondag nog, liefs Eline
Ilja

Ongelezen bericht 31 okt 2021 11:55

Hoi Anita,

Ik wordt 5 november geopereerd. Ik heb inmiddels al vele operaties aan mijn borsten gehad ivm borstkanker.
Na vele operaties heb ik een prachtige reconstructie met siliconenprotheses en lipofilling.
Ik ben al vele jaren ziek en ineens viel het kwartje. Na vele ziekenhuizen bezocht te hebben werd er niks gevonden.
Toen heb ik besloten om mijn siliconenprotheses eruit te laten halen. Een hele moeilijke beslissing maar ik ga ervoor.
Ik las dat jij nog met wat vragen zit. Mijn ervaring met pijnstillers is om een spiegel op te bouwen door iedere 4 uur
1000 mg paracetamol te nemen. Begin er 1 dag voor de operatie mee. Ik kreeg altijd veel bijwerkingen van de tramadol
en de naproxin. De paracetamol is ook het minst schadelijk. Het werkt echt goed. Ook vroeg je hoe het met de drains gaat.
Soms kreeg ik drains maar niet altijd. Dit is alleen nodig als er teveel wondvocht is. Bij mij wordt nu ook het kapsel verwijderd
dus dan krijg ik misschien wel drains. Bij alleen de explantatie kreeg ik geen drains want er was weinig wondvocht.
Wat betreft de narcose heb ik ook verschillende ervaringen. Ik heb de laatste keer doorgegeven dat ik heel beroerd werd van
de narcose. Ze hebben daar rekening mee gehouden. Ik kwam bij en was alleen moe. ‘S avonds zat ik al weer op een feestje.
Heel veel succes 4 november. Spannend!

Groetjes Ilja
Anita

Ongelezen bericht 01 nov 2021 19:21

@Eline073
Hoi Eline,

Ik zie ook zo uit naar de opluchting..wat een bevrijding moet dat zijn :D
En die tramadol laat ik echt liggen tenzij ik het niet red met paracetamol. Want ik heb geen zin om dingen te zien die er eigenlijk niet zijn hahahaa..
Ik ben blij dat je het even meld over de bh. Ik wist het echt even niet. Maar gelukkig krijg ik er 1 van het jvg. Zitten ze echt zo fijn? Dan snap ik dat je straks weer moet wennen aan een andere bh. En anders gewoon lekker vaak deze weer aan doen :D Ik ben benieuwd hoe het straks voelt om weer gewone bh's te dragen. En jij gaat gewoon de volgende fase in :D Nog een paar daagjes en dan is het zover. Ik hou je op de hoogte.
Bedankt weer voor je reactie..lief :oops:

Liefs, Anita
Anita

Ongelezen bericht 01 nov 2021 19:32

@Ilja

Hoi Ilja,

Meid wat heb jij een hoop meegemaakt zeg..zo heftig.
En ik kan me zo goed voorstellen dat dit ook echt verdrietig is om nu toch een explantatie te doen. Ik hoop zo dat als ze eruit zijn. Dat de opluchting zo groot is en jij je echt veel beter gaat voelen, dat de rest alleen nog maar bijzaak is en je zo blij bent. Dat gun ik je echt.
Ik ben blij dat jij ook wat meer ervaring hebt met de narcose en de drains. HEt wordt bij mij een explantatie met kapsel verwijderen. Ik heb begrepen dat dr Van Selms ondanks kapsel verwijderen meestal geen drains plaatst. Ik laat het maar los en vertrouw erop dat hij weet wat hij doet. Ik had sowieso mega veel last van die drains. Mijn lichaam stoot het gewoon af. En wat een goed idee om een dag ervoor al te beginnen met paracetamol. Paracetamol werkt super goed bij mij..dus misschien ook wel goed genoeg voor de napijn :D Die tramadol laat ik maar voor wat het is. Ik heb geen zin in al die bijwerkingen. En wat Eline zegt..desnoods alleen voor de nacht. Maar ik ga kijken of ik het red met alleen paracetamol. Ik heb ook aangegeven dat ik last van de narcose heb..dus ik denk dat ze daar rekening mee houden. En ongelooflijk..je zat al op een feestje dezelfde avond hahaha..knap zeg! Ik wens jou ook heel veel sterkte en ik hoor graag hoe het met je gaat. Dat zou ik erg fijn vinden.

Liefs, Anita :)
Plaats reactie

Terug naar “Esthetisch resultaat”