Explantatie monobloc en lipofilling door dr. Nio

Deel je ervaringen en foto's.
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 okt 2019 20:29

Ach wat naar dat je zoveel pijn hebt!😢
Het wordt snel beter dat weet ik zeker! Houd vol!

Ik weet niet hoeveel naproxen je hebt gebruikt? Ik vind naproxen zelf niet geweldig tegen pijn. Misschien kun je ibuprofen 600mg bruispoeder vragen. Dit komt heel snel in je bloed en werkt best lang door. Je mag het maximaal 3-4x per dag. Maar dat is echt het maximale, meestal geven ze 2x600 per dag.
Je kunt het combineren met de hoogste dosering paracetamol per dag zodat het elkaar versterkt. Dat werkt altijd beter dan alleen het een of het ander.

Tramadol kan natuurlijk ook. Als je naproxen combineert met tramadol en eventueel paracetamol, heb je het meeste effect, anders vrees ik dat je niet veel verschil gaat merken...

Sterkte lieverd en hoop zo dat je zo lekker in slaap valt!

Ik denk aan je!!!🐻💋🙏
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 okt 2019 20:53

Ps. Ik heb zelf vaak genoeg een veel en veel sterkere opioide (lang- en kortwerkende tegelijk) samen met de hoogste dosering nsaid en paracetamol moeten nemen, dus de combinatie kan gewoon. :!: Natuurlijk niet doen zonder overleg met je arts!
Denk laat ik het even zeggen. Nooit zomaar iets doen zonder overleg!😉
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 okt 2019 21:12

Luna MKS

Ongelezen bericht 28 okt 2019 08:08

Lieverd, wat kunnen slapen? Hoop het!!
Hier wat over pijnstilling na een operatie https://www.wza.nl/patiënt/onderzoek-en ... senen-5441
Zolang je nier- en leverfuctie goed zijn mag je best veel tegelijk nemen. Ik zou dat in ieder geval wel doen voor de nacht. Met naproxen (of andere nsaid) en paracetamol moet je niet zomaar stoppen... omdat je altijd een spiegel opbouwt bij deze medicijnen. De maximale werking komt pas later. De tramadol kun je er dan voor de nacht bijnemen. Overleg maar even met je arts.
🥰😘

Linkje aangepast, want werkte niet ;)
Donny

Ongelezen bericht 28 okt 2019 14:04

Hoi Luna,

Overdag slik ik nu eigenlijk al twee dagen niets meer, pijn is redelijk te doen en voor mij een teken het rustiger aan te doen als het erger wordt.
Vannacht vijf uren achter elkaar kunnen slapen door de tramadol, en daarna telkens ingedommeld.
Voelde echt heerlijk. Vannacht maar weer eentje innemen denk ik.
Ik had ze nog liggen van paar jaar terug. Die naproxen met paracetamol deed bij mij idd helemaal niets voor in de nacht. Je ligt dan toch op je rug op die zere flanken.
Linkerborst is ietsje gevoeliger als rechts. Lijkt ook wel of aan bovenkant ietsje meer vocht zit, hoop ik en niet meer vet door lipofilling dan in andere borst anders zit ik nog met een cup maat verschil straks...
Maar het is nu vijf daagjes na de operatie, dus zal wel vocht zijn...
As donderdag morgen op controle dan hoop ik te horen dat alles goed is.
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 okt 2019 15:07

Ooh wat fijn dat je overdag geen echte pijn meer hebt en dat het in ieder geval te dragen is.
Inderdaad als je op je rug en zere flanken ligt is dat niet fijn...
Tramadol heeft naast de pijnstillende werking ook een rustgevende werking, dus dat is wel heel fijn voor het slapen :D
Je kunt nog steeds de andere pijnstilling erbij nemen hoor, dan ga je nog meer slapen ;)
Soms wordt paracetamol ook gebruikt om te slapen, omdat het ook een lichte rustgevende werking heeft. Vooral bij ouderen wordt dit vaak gebruikt als rustgever. Het werkt alleen niet meer als je het te vaak achter elkaar doet. Maar voor nu is het wel goed hoor. Dus ik zou het er gewoon bij nemen.
Hoop dat je snel weer lekker kunt slapen. Ik denk dat het steeds op je rug liggen gewoon niet fijn is als je dit niet gewend bent en je ook uit de slaap houdt.
Succes vannacht lieverd! Iedere dag zal het een beetje beter gaan hoor!!!

X Luna
Onzeker

Ongelezen bericht 28 okt 2019 18:02

Ik nam zelf de eerste dagen ook tramadol in combinatie met paracetamol en dat hielp voor mij wel. Ik nam dit wel verspreid op vaste tijden om mijn spiegel stabiel te houden. Wel werd ik wat licht in mijn hoofd van de tramadol. Weet niet of jij dit ook ervaren heb? Later alleen paracetamol. Nu neem ik als alles gevoelig is en ik moet slapen. Nachtrust is wel belangrijk natuurlijk😉
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms

Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
Donny

Ongelezen bericht 30 okt 2019 20:38

Hoi allemaal,

Vandaag dag 7 na operatie. Met vriendin even meegeweest naar de markt. Zij liep veel harder als mij en ik had moeite om haar bij te houden want lopen gaat nog maar voorzichtig en langzamer.
Tanden op elkaar want zij weet van niets....
Bij de eerste kraam ging het al bijna mis, voelde me helemaal slap worden en klapte bijna tegen de grond. Kon me nog net overeind houden en gauw wat kauwgom in de mond gedaan. Vriendin had niets door die stond af te rekenen.
Daarna nog twee uurtjes rustig geshopt...en toen naar huis.
Maar ik denk dat het teveel van het goede was . Enorme steken in de buik net of er een mesje in snijd....
Ben ik nu al te druk geweest?qua bewegen let ik goed op dat ik niet snel buk, niet te hard loop etc.
Vind het in mijn buik nog steeds erg onaangenaam voelen na die lipo...
Is dit normaal?
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 okt 2019 10:11

Lieve Donny doe alsjeblieft rustig aan lieverd!!! Niet teveel van jezelf vragen. Straks val je nog om!!
En mensen kunnen ook tegen je borsten en zere plekken komen op drukke plaatsen. De markt is best wel druk...
Misschien dat jij meer pijn voelt omdat je vrij slank bent. Dan is het altijd wat pijnlijker... Het komt wel goed hoor ziet het er verder rustig uit? En voel je je niet koortsig?
Heel veel sterkte en echt nog niet te veel en lang naar buiten hoor!!!❤💋
Ange1010

Ongelezen bericht 31 okt 2019 18:01

Donny schreef:
24 okt 2019 10:44
Heb vanmorgen gebeld.
Voor buik was het niet nodig volgens hun, ik verga wel vd pijn.misschien dat ik vanmiddag even bij Hema kijk voor hoog broekje.
Of raden jullie iets anders aan voor de buik? Heb echt wel het idee dat ik het prettiger vind dat er iets straks omheenzit.kunnen jullie me helpen met advies?

Luna, wat bedoel je met juist geen compressie op de borsten, betekent dit dat ik het hesje eigenlijk nu uit moet doen en sport bh aan?

Er is 190 cc per borst ingegaan,dus mijn snoepen vd laatste maanden heeft effect gehad, want dit kwam alleen uit buik en flanken.

Vannacht amper geslapen vd pijn, flanken en buik erg zeer moet echt wel naproxen innemen naast de 8 paracetamol.

Hou jullie op de hoogte.
Liefs donny
HEEL veel beterschap, wat erg dat je zoveel pijn hebt... hopelijk snel weg🍀🙏🏼💋
--------------❤--------------
Laat gaan wat was🦋
Accepteer wat is🙏🏼
Omarm wat komt🕯
--------------🍀------------
Donny

Ongelezen bericht 06 nov 2019 09:01

Twee weken na operatie

Energie level nog redelijk laag. Na huishoudelijke dingen gedaan te hebben na twee uurtjes best moe en lichaam gaat pijn aangeven rondom buik.

Gisteren tijdens aantal keren bukken erge steken in buik, zeker rond de navel zat een harde brede bobbel, was vocht.
Gisteravond zachtjes geprobeerd te wrijven, masseren, dit gaf wat verlichting.
Afgelopen nacht ongesteld geworden, vanmorgen voelde buik zachter aan, was ook veel vocht vast gehouden door menstruatie !

Pas nog steeds mijn oude bh maat 80 D, maar dat zal nog wel kleiner worden vermoed ik.
Huid van gezicht enorm opgeknapt, gister twee pukkeltjes maar ben nu ongesteld dus de huid is dan altijd 2 dagen wat vetter.
Mijn gezichtshuid was in twee jaar enorm verouderd, mede daar het enorm droog was en ik van alles allergische reactie kreeg.
Nu kan ik al vier verschillende crème,s smeren zonder er reactie op te krijgen.......
Zo blij dat dit nu verbeterd is, ik werd er zo zenuwachtig van en ik wist zeker dat dit door de monobloc kwam. Ook die droge ogen en droge keel, het leek wel of die dingen gigantisch vocht deden onttrekken van mijn lichaam!
Borsten zien er goed uit, litteken erg rustig en in de plooi vd borst dus niet te zien.
Blauwe plekken amper gehad op borsten eerder wat gelig, en die zijn nu bijna verdwenen.
Alleen rond de navel nog soort donkerpaarse bloeduitorting/ blauwe plek.
Over vier dagen voor het eerste gaan werken, zie er wel wat tegenop omdat ik dan 7 uren druk in de weer bent met lopen, omkleden etc.
De eerste week van deze operatie vond ik echt tegenvallen en met name het niet kunnen slapen en de pijn. Nu na week twee zou ik er denk ik weer voor kiezen om het te doen, maar zou dan wel een week lekker in vakantie huisje gaan zitten zodat je echt kunt uitrusten. Mijn dochters wisten van niets, had verteld van schouderontsteking, maar als je dan zag hoe moeilijk ik op en vanaf de bank kwam ,,,,tja dat kwam niet van mijn schouder...dat was voor mij eigenlijk het moeilijkste, niemand wist van deze operatie af..mijn ouders niet, vriendinnen niet, collega,s niet etc.
Alleen mijn man, en die heeft me echt goed geholpen met alles en nog steeds want stofzuigen en zware dingen zoals boodschappen doet hij elke x.
Controle na 1 week gehad en alles zag er keurig uit, was een andere arts dan Nio want hij was met vakantie. Ze vond dat ik van mezelf al mooie borsten had qua grootte en dat die perfect bij mijn lichaamsbouw paste. Alles was goed met de controle.
Draag nog wel een elastische corrigerende buikwand voor de stevigheid, zonder voelt mijn buik nog raar aan dus deze houd ik tot week zes maar netjes aan. Tot zover even mijn update!
Tina

Ongelezen bericht 06 nov 2019 22:00

Wat fijn donny dat je al verbetering merkt!! Bizar he, ik had dat idd ook na de operatie. Ze maken mij echt niet meer wijs dat de hydrogel geen klachten kan geven!

Heftig dat bijna niemand er van af wist, dat maakt het wel lastiger inderdaad. Fijn dat het ergste er nu op zit!
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”