Al even niet meer hier echt actief geweest. Inmiddels is het bijna (in juli) een jaar geleden sinds explantatie! Momenteel ben ik hoogzwanger en nog steeds dolblij dat ik besloten heb tot explantatie. Ik had mijn implantaten niet zo lang (6 maanden) maar heb er toch veel last van ondervonden. Mijn huid, wat mijn grootste klacht was, is zo ontzettend verbeterd en eigenlijk weer zoals het altijd was, minus de roodheid die nu van de zwangerschap komt. Verder heb ik eigenlijk totaal geen klachten meer (los van zwangerschapskwaaltjes
Mijn borsten zijn goed hersteld, nu vanwege zwangerschap ogen ze wat anders maar verder eigenlijk hetzelfde als voor de implantaten. Wel heb ik nu natuurlijk twee littekens onder de borsten, en hoewel ik het soms wel storend vind en daardoor spijt kan krijgen van wat ik mijn lichaam (en mijn portemonnee) heb aangedaan, probeer ik ze maar te zien als ‘warrior stripes’.
Oh en bij mij waren de kapsel trouwens niet verwijderd. Ik had de implantaten nog maar kort en had de monobloc hydrogel, die bekend staan om weinig kapselvorming. Hierdoor was het kapsel flinterdun en viel het uit elkaar. Desondanks zijn mijn klachten volledig verdwenen. Nogmaals, ik had ze natuurlijk maar kort, maar wil alleen maar aangeven dat we ons hierover niet teveel onnodige zorgen moeten maken (mn achteraf bedoel ik, ik heb me namelijk heel erg zorgen gemaakt om de achtergebleven kapsels!).
Heel veel liefs en veel sterkte voor iedereen die nu door dit proces gaat. Uiteindelijk kom je er sterker uit!