Fliertje met Monobloc Hydrogel CMC wil contact met andere vrouwen

Lees of deel ervaringen.
Fliertje

Ongelezen bericht 12 mar 2019 11:07

Langs deze weg wil ik graag in contact komen met vrouwen die ook Monobloc Hydrogel CMC implantaten hebben of hebben gehad. Mijn historie: na borstkanker beiderzijds amputatie. Reconstructie na 2 jaar met Monobloc Hydrogel CMC (zoutwatervulling en CMC). Na de reconstructie / implantatie, kapsel contractie baker IV. Prothese wissel 3 1/2 jaar geleden, nieuwe monobloc Hydrogel CMC + doorklieft kapsel weefsel. Na de prothesewissel diverse klachten, diagnose ASIA syndroom (Dr. Nanayakarra) dringend advies verwijderen implantaten.
Implantaten zijn eind vorig jaar verwijderd (Dr. Nio Parkklinek Rotterdam), kapsel weefsel niet verwijderd. Echter wel biopten genomen van linker- en rechterborst van het kapselweefsel en de omliggende weefsel en huid. Er heeft pathologisch onderzoek plaatsgevonden + onderzoek naar de implantaten uitgevoerd door Pathologisch Anatomische afdeling Radboud Ziekenhuis UMC te Nijmegen.

Resultaat: PA onderzoek van weefsel vertoonde ontstekingsreacties en siliconen partikels gevonden in kapsel en daarbuiten. Vergelijkend onderzoek van de implantaten duiden op osmose en loslaten van siliconen deeltjes van de shell. Immers de shell van de Monobloc Hydrogel CMC bestaat uit elastomeer en siliconen. Mijn implantaten kwamen er gemankeerd uit (kleur diep blauw, glad en nauwelijks structuur, 18 % minder in gewicht). Met vergelijkend onderzoek wordt bedoeld dat mijn implantaten vergeleken zijn met nieuwe ongedragen Monobloc Hydrogel CMC implantaten.
Dit alles in tegenstelling met hetgeen de fabrikant beweert, dat de shell volkomen veilig en niet doorlaatbaar is. Bovenstaande wordt ook niet vermeld in de voorlichting of bijsluiter van de fabrikant en importeur.

Gevolgen nu: klachten ASIA iets verminderd, daarvoor in de plaats borstpijn, pijn in de oksels en armen. Advies van internist...verwijdering kapsels. Deze operatie gaat op korte termijn plaats vinden. Ik spreek de hoop uit dat door deze ingreep er niet nog meer siliconen partikels in mijn lijf kunnen migreren.

Indien je soortgelijke ervaringen hebt, laat me dat weten. Tevens wil ik andere vrouwen waarschuwen dat ook deze implantaten schadelijke gevolgen kunnen hebben. Er is té weinig onderzoek gedaan naar de gevolgen van de klachten van het dragen van de Monobloc Hydrogel CMC.

Fliertje
Sol

Ongelezen bericht 12 mar 2019 12:16

Welkom Fliertje

En hartelijk bedankt voor je bijdrage. Inderdaad zijn er vrouwen, waaronder jij, die ook de Monobloc niet verdragen kunnen. Wat een traject heb je al achter de rug en je staat nog voor een operatie :cry:

Ik heb weleens gedacht, al die testen op implantaten. Je zult het nooit kunnen vergelijken met een lichaam wat continu om de 37 graden is, en constant biochemische processen doorloopt. Een implantaat zit daar gewoon te 'bakken'. :shock:. En de jaren verglijden...
Mag ik je heel veel succes wensen voor je komende operatie? En van harte uitgenodigd om hier je bijdragen te leveren 😘

Liefs, Sol
Fliertje

Ongelezen bericht 12 mar 2019 12:40

Dank voor de reactie! Binnenkort verschijnt er weer een wetenschappelijk rapport over siliconen waarin mijn Monobloc onderzoek implantaten ook worden meegenomen. Ik zal aangeven wanneer het gepubliceerd wordt.
Fliertje
Muisje

Ongelezen bericht 12 mar 2019 18:31

Hoi Fliertje,

Ik heb ook monoblock hydrogel protheses sinds 2010. In 2011 werd ik ziek, burn-out werd gezegd. In 2013 kreeg ik heel veel darmklachten, niet specifieke colitis ulcerosa waarvoor ik medicatie kreeg. Psychisch kreeg ik steeds meer klachten, angsten. In 2017 werd alles steeds erger, ik viel onverklaarbaar af, mijn darmproblemen werden erger maar was niet de colitis. Alles is onderzocht maar ze kunnen de oorzaak niet vinden. Ik word voor steeds meer voedingsmiddelen allergisch en mijn bloeddruk schommelt erg. Hen last van pijn op borst/luchtpijp en veel nekklachten met hoofdpijn.
Nu ben ik al een tijd bang dat het door de protheses komt en heb ik besloten ze te laten explanteren.

Liefs en sterkte met de operatie bij jou. Hoop dat je je beter gaat voelen.

Mieke.
Laatst gewijzigd door Muisje op 22 aug 2019 04:48, 1 keer totaal gewijzigd.
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 mar 2019 19:16

Fliertje is nou een heel goed voorbeeld waarom de kapsels er altijd zoveel mogelijk uit moeten. En zij heeft nooit siliconen gehad...

Ik wil je ook nog heel veel sterkte wensen voor de komende operatie Fliertje!!🙏

😘 Luna
diana1967

Ongelezen bericht 13 mar 2019 22:09

heftig Fliertje
jee, weer onder het mes, is jouw kapsel dik genoeg om te verwijderen?
die van mij was volgens de PC te dun, zou alleen borstweefsel beschadigen
ik wens je heel veel sterkte, en hoop dat dit de laatste operatie voor je zal zijn
lieve groetjes
Diana
Vanderspek

Ongelezen bericht 13 mar 2019 22:15

Hoi Fliertje
Ik heb monobloc laten plaatsen nadat ik tijdens het kolven voor mijn baby erachter kwam dat mijn siliconen protheses niet in orde waren; de melk plakte, het voelde letterlijk als lijm.
Op advies van dokter Kappel heb ik monobloc Hydrogel laten plaatsen. Wat mij opvalt is dat ik eigenlijk nooit meer de oude ben geworden en nog altijd last heb. An jeuk, voedselintoleranties, gezwollen klieren die afnemen zodra ik antihistaminica neem.
Anyway ik heb me een jaar geleden laten opereren door dokter Kappel en ik ben zeker weten krachtiger en minder angstig en panisch en ziek, maar het zit me toch niet lekker.
Ik ga binnenkort met haar praten om te kijken of lipofilling een optie is . Mét protheses pas ik nog steeds een a-cup dus kun je nagaan hoe het er zonder uit ziet. Zodoende dat ik wel iets zou willen doen wanneer mogelijk. Ik heb geen ernstige spoed en zal nog war geld bij elkaar moeten rapen maar jouw verhaal doet voor mij wel dat extra zetje in de rug.
Ik weet 1 ding zeker en dat os dat we voor een groot deel kunnen helen, alleen gaat dat niet zomaar en zal dit veel tijd kosten. Misschien wel net zo lang als hoelang de protheses er in gezeten hebben.

Heel veel geluk met de operatie ik hoop dat alle rotzooi eruit gehaald wordt en dat je je weer snel beter mag voelen. Dikke knuffel en zet hem op!
Sabrah

Ongelezen bericht 14 mar 2019 10:56

Ik heb de monoblocs gehad na PIPS. Na aanhoudende ASIA klachten na 3 jaar de monblocs laten verwijderen op advies van dr Cohen Tervaert waar ik onder behandeling was. Alle klachten zijn verminderd! Ik ben niet volledig hersteld, maar dit kan ook haast niet. Ik heb siliconen in lymphen zitten van de PIPS. Maar alles is minder getriggerd. Hartslag is lager, vermoeidheid minder en allergieklachten zijn in rust. Mijn lichaam heeft dus duidelijk aangegeven geen implantaat meer te accepteren. Buiten dat vondt ik ze trouwens niet mooi, ze voelden heel erg nep en rimpelden.
Vanderspek

Ongelezen bericht 14 mar 2019 21:20

@fliertje

Heb je voor het plaatsen van de monoblocs tissue expanders gehad eigenlijk?
Vanderspek

Ongelezen bericht 14 mar 2019 21:21

@fliertje

Heb je voor het plaatsen van de monoblocs tissue expanders gehad eigenlijk?
Fliertje

Ongelezen bericht 21 mar 2019 13:02

Ja inderdaad, de implantaten zijn achter mijn borstspier geplaatst.
Fliertje

Ongelezen bericht 21 mar 2019 13:03

Correctie, ja ik heb expanders gehad voordat de imlantaten werden geplaatst.
Fliertje

Ongelezen bericht 21 mar 2019 13:18

Dag allen,
Vervolg van mijn explantatie november.
Na bezoek aan 4 PC's wordt me duidelijk dat het kapselweefsel niet verwijderd kan worden , mijn kapselweefsel is mogelijk vergroeid met onderliggend weefsel en mijn huid is té dun...een PC wil het wel doen maar ik moet vantevoren wel een akkoord ondertekenen voor de operatie...lastige beslissing. Voorlopig stel ik het uit tot september en ben momenteel wel onder behandeling van een pijnkliniek en fysiotherapeut. Enorme pijnen aan linkerarm en oksels. Ik heb angst dat wanneer de kapsels blijven zitten er meer siliconendeeltjes kunnen migreren naar de rest van mijn lichaam. Wie heeft ook de kapsels niet verwijderd?
Fliertje
Muisje

Ongelezen bericht 23 mar 2019 18:34

Hoi Fliertje,

In mijn consult bij dr. Niessen zei hij meteen dat de kapsels bij de monoblock hydrogel vaak zo dun zijn dat ze niet te verwijderen zijn. Ik heb gevraagd het in ieder geval te proberen.
Als ik het goed lees in jouw eerste bericht waren de implantaten nog diep blauw bij verwijdering, klopt dat? Dat hoop ik bij mij ook, dan hebben ze in ieder geval de methyleenblauw niet gelekt.

Liefs Mieke.
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Fliertje

Ongelezen bericht 25 mar 2019 12:11

Dag Mieke,
Dank voor je reactie, en ja Dr Niessen heeft geadviseerd de kapsels te laten zitten. Mijn huid is te dun en een operatie zou te risicovol zijn. Ik ga in april overleggen met Dr Nannayakarra en stel de operatie even uit. Dr. Nio wil de kapsels eventueel verwijderen, maar dan alleen wat mogelijk is, gedeeltelijk. Inderdaad mijn implantaten waren diep blauw, geen idee of de blauwe methyleenkleurstof volledig is blijven zitten. Overigens heb ik me laten vertellen dat deze kleurstof kan conflicteren met andere medicatie. Mijn eerste monobloc implantaten waren geel toen ze eruit kwamen.
Fliertje
Plaats reactie

Terug naar “Vrouwen die explantatie deden”