Sorry dat ik niet gereageerd had! Ik was in het buitenland en er is veel gebeurd privé. Ik gebruik nog andere mailadressen dus had helemaal niet meer gezien dat jullie mij berichtjes hadden gestuurd!
Het gaat verder ondanks wat privé gedoe lichamelijk wel heel goed met mij! Ik heb nog geen dag spijt gehad van de explantatie. Ook niet van de lipofilling. Ik heb op mijn dijbeen nog een heel klein littekentje omdat het wondje van de lipo daar open was gegaan (ik was eigenwijs en had de hechting er iets te vroeg uit gehaald toen het begon te jeuken). Het is een soort rood rondje, net een bultje. Ook heb ik aan de ene kant op mijn dijbeen soms ineens erge jeuk van binnen en als ik dan krab voelt het een beetje gek, alsof ik niet bij de jeuk kan komen. Het gevoel op die plekken waar de lipo heeft plaatsgevonden is praktisch helemaal teruggekomen, laat zeggen voor 98%. Het voelt alleen door de jeuk soms gek (en volgens mij kunnen dat nog herstellende zenuwen zijn) of als je heel zachtjes met je nagel erover gaat. Lastig uit te leggen.
Met mijn borsten gaat het ook heel goed. Ik heb van de linkerborst het meeste last, in de zin dat het volgens mij nog steeds van binnen niet helemaal genezen is. Soms stoei ik met mijn vriend en dan doet het wel eens pijn. Maar dat is lang niet te vergelijken met de pijn/ongemakkelijk gevoel wat ik dagelijks ervaarde toen ik implantaten had. En dat wordt ook steeds minder. Ik heb nog een hele tijd gehad dat als ik te lang zonder BH liep dat het ook pijn ging doen, dus deed ik mijn sporttopje maar weer even aan thuis en om te slapen. Maar ook dat is beter geworden, dat heb ik nu niet meer.
Het gevoel is helaas niet meer teruggekomen, maar dat verwachtte ik ook niet. Mijn linkerborst heeft nog steeds het minste gevoel in het stukje onder de tepel tot aan het litteken, waaronder ook de tepel zelf, daar voel ik bijna niets meer. Die doet af en toe pijn als ik ergens langs ga ofzo, hij reageert nog wel op gevoel en kou. Dus ondanks dat ik er het minste mee voel, is hij wel het gevoeligste, gek he?
De rechterborst is een stuk beter geworden en daar heb ik een stuk meer gevoel in mijn tepel teruggekregen dan voor de explantatie. Het is niet wat het was ooit, maar komt wel in de buurt. Ook heb ik daar een stukje gevoelloosheid op en rondom het litteken.
En qua grootte is het volgens mij redelijk hetzelfde gebleven. Ik ben zelf 1,5 kilo afgevallen deze zomer en toen had ik het idee dat mijn borsten ook iets geslonken waren. Maar het kan ook zijn dat ze nu weer wat kleiner lijken omdat het beeld van jezelf in je hoofd weer verandert tov het beeld wat ik had toen ik die veel te grote bollen had. Mijn bh's zitten nog steeds hetzelfde, ik kan niet elk type bh aan omdat mijn borst in verhouding wat breder is en wat platter. Ik heb een setje van Marie-Jo aangeschaft (wilde mezelf even verwennen
Maar goed, ik sta er in het dagelijks leven eigenlijk niet meer zo bij stil. Ik ben elke dag blij met mijn borsten en de obsessie is ook weg, vroeger had ik altijd de neiging om mezelf te vergelijken met andere vrouwen want die hadden toch altijd veel grotere. Dat heb ik helemaal niet meer. Afgelopen zomer in mijn bikini voelde ik me ook helemaal lekker. Als ik dan een vrouw zag met overduidelijk siliconen dacht ik altijd bij mezelf pfff ben blij dat ik daar vanaf ben, ziet er zo ongemakkelijk uit die dingen en zo voelde het ook. Ik had altijd de neiging naar zo'n meid toe te gaan en haar te waarschuwen voor de gevaren of te vragen of ze zich er wel lekker bij voelt.
Nou goed, het is een heel verhaal geworden! Ikke, weet je inmiddels al wat je gaat doen? Toch lipofilling? Als ik je mag aanraden, zou ik wel ook met het BRAVA systeem werken, dan weet je zeker dat je lichaam optimaal voorbereid is om de cellen een leefbare plaats te geven zodat ze niet afgevoerd worden. En als je niet verwacht er twee cupmaten mee naar boven te gaan, en je hebt er lang genoeg over nagedacht, zou ik zeggen: go for it!
Als je nog meer vragen hebt, zet maar neer en zal ik antwoorden!
Tevens zal ik in mijn topic nog even een recente foto plaatsen, die zal ik straks nog even maken en uploaden.
Liefs XX!