Ruptuur na 3 jaar. Wat is de te volgen weg?

Topics over de werking van het forum.
Henriette

Ongelezen bericht 24 sep 2025 15:06

Het forum is mij nog niet helemaal duidelijk. Ik weet nl niet hoe ik een bericht bij een bepaald onderwerl kan plaatsen.
Ik heb wel gezocht, maar helaas.
Dan maar even zo.

Gisteren heb ik een screening opborstkanker gehad, middels een Mama- ct in Lumc Leiden.
Dit omdat ik geen mammografie of echo wil. Ik heb toen vorig jaar een mri gehad, maar de bewuste arts zei tegen mij dat je daarop niet de voorstadia van borstkanker kunt zien en zei dat ik daarvoor toch een mammografie moest.
Nu had ik al het e.e.a. uitgezocht en wist daarom van het bestaan van de Mamma-ct in Leiden.
Eigenlijk kwam ik daar volgend jaar pas voor in aanmerking, maar omdat ik ongerust was omdat ze vorig jaar een knobbeltje hadden ontdekt tijdens de mri, heb ik dit een jaar naar voren kunnen halen.

Gisteren was dus de mamma-ct en daar kwam uit dat de borsten gelukkig oké waren. Maar ze vertelden mij wel dat er siliconen aan de buitenkant van de rechterprothese zaten en dat er op die plek een scheurtje zat.

Ik heb ze nog maar 3 jaar.

Dan kom je thuis en ga je op zoek naar informatie.
Ik heb gelijk contact opgenomen met de leverancier van de Polytech implantaten, want die zijn geplaatst. Ik heb levenslang garantie op deze implantaten.
Maar eigenlijk is nu wel het vertrouwen weg, doordat ze nu lek zijn.
Vanmorgen kreeg ik een reactie en daarin werd gelijk al gesteld dat de scan onbetrouwbaar kan zijn en dat de arts ook bij plaatsing iets geraakt kon hebben, want deze Polytech worden stuk voor stuk met de hand gemaakt

Maar ja, wat schiet ik ermee op? De scan verteld mij toch dat ze gescheurd zijn en eruit moeten.

Polytech vervangt dus alleen een implantaat.

Maar welke weg moet ik bewandelen? Wat moet ik nu als eerste en als laatste regelen?

Ik heb al wel contact gehad met mijn ziekenfonds. Die gaan het verwijderen wel vergoeden. Maar dat is waarschijnlijk alleen het kapotte implantaat?

En wat kan ik verwachten van Polytech? Moet ik eerst de implantaten gaan verwijderen en wordt dan pas uitgezocht of ik een implantaat vergoed krijg?
Moet ik eerst alles voorschieten?

En wat als na onderzoek blijkt dat het toch door de arts komt. Kan ik hem hier dan nog aansprakelijk voor stellen 3 jaar na de operatie?

Jullie lezen het al wel. Veel vragen opeens, waar ik niet op zat te wachten, want ik stond ook al op een wachtlijst voor een correctie op mijn buikwandcorrectie.
Plaats reactie

Terug naar “Werking van het forum”