Dr Kappel of Dr van Selms?

Een lijst met goede chirurgen.
Rowanjeanine

Ongelezen bericht 29 jul 2024 22:49

Hi allemaal!

Eind dit jaar of begin volgend jaar wil ik graag mijn implantaten verwijderen, die ik nu 11 jaar heb (op dit moment geef ik nog borstvoeding).
Vandaag ben ik op consult geweest bij Rita Kappel. Mijn implantaten zijn naar alle waarschijnlijkheid niet gescheurd en van ernstig kapselvorming is ook geen sprake volgens Kappel, dus de enige manier hoe ik in aanmerking zou kunnen komen voor een vergoeding is dmv een verklaring van een internist van mijn klachten die passend zijn bij Breast Implant Illness.

Het liefste zou ik de explantatie bij dr Kappel doen, maar nu heb ik begrepen dat je bij dr Kappel niet alles vergoed krijgt omdat zij geen contract heeft met zorgverzekeraars. Daarom ga ik nu 12 augustus ook op consult bij Dr van Selms bij Jan van Goyen.

Nu heb ik ergens gelezen dat als je een restitutiepolis zorgverzekering hebt, je wél 100% vergoeding kunt krijgen voor Dr Kappel. Klopt dit? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ook zou ik graag ervaringen horen over vrouwen die explantaties hebben ondergaan bij Dr van Selms.
Hoe is de internist van JVG? Werken deze over het algemeen goed mee voor het schrijven van een verklaring voor je zorgverzekering, of gaat dat moeizaam?

Hopelijk kan ik met jullie antwoorden een betere inzicht krijgen voor mijn keuze voor dr Kappel of Dr van Selms!

Liefs Rowan
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 jul 2024 18:32

Lieve Rowan,

Helaas lukt het nu niet jouw bericht te lezen en beantwoorden.

Tot morgen!💖😘
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 jul 2024 08:44

Rowanjeanine schreef:
29 jul 2024 22:49
Hi allemaal!

Eind dit jaar of begin volgend jaar wil ik graag mijn implantaten verwijderen, die ik nu 11 jaar heb (op dit moment geef ik nog borstvoeding).
Vandaag ben ik op consult geweest bij Rita Kappel. Mijn implantaten zijn naar alle waarschijnlijkheid niet gescheurd en van ernstig kapselvorming is ook geen sprake volgens Kappel, dus de enige manier hoe ik in aanmerking zou kunnen komen voor een vergoeding is dmv een verklaring van een internist van mijn klachten die passend zijn bij Breast Implant Illness.

Het liefste zou ik de explantatie bij dr Kappel doen, maar nu heb ik begrepen dat je bij dr Kappel niet alles vergoed krijgt omdat zij geen contract heeft met zorgverzekeraars. Daarom ga ik nu 12 augustus ook op consult bij Dr van Selms bij Jan van Goyen.

Nu heb ik ergens gelezen dat als je een restitutiepolis zorgverzekering hebt, je wél 100% vergoeding kunt krijgen voor Dr Kappel. Klopt dit? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ook zou ik graag ervaringen horen over vrouwen die explantaties hebben ondergaan bij Dr van Selms.
Hoe is de internist van JVG? Werken deze over het algemeen goed mee voor het schrijven van een verklaring voor je zorgverzekering, of gaat dat moeizaam?

Hopelijk kan ik met jullie antwoorden een betere inzicht krijgen voor mijn keuze voor dr Kappel of Dr van Selms!

Liefs Rowan
Goedemorgen lieve meid,

Goed dat je voor explantatie gaat.

Ervaringen van beide artsen zijn er genoeg te vinden op het forum. Helaas kun je deze 2 namen niet via de zoekfunctie zoeken, want komen te vaak voor. Maar hier kun je zoeken naar ervaringen: app.php/explantatie-chirurgen

Je hebt bij een restitutiepolis het recht om te kiezen bij welke zorgaanbieder je behandeld wordt. Hier lees je wat informatie: https://www.consumentenbond.nl/zorgverz ... tutiepolis
Maar ik zou als ik jou was je verzekeraar bellen en dan kun je wat meer vragen stellen. Ben je van plan om van verzekeraar te switchen, dan kun je de verzekeraar waar je naartoe denkt te gaan bellen. Rita Kappel werkt met goede prijzen die zeker niet over het marktconforme tarief heen gaan.

Ik zou altijd kiezen voor Rita Kappel, omdat zij als geen ander de gezondheid van de vrouwen boven alles plaatst. De meeste ervaring heeft en bovenal naar mijn mening de meest integere is. Zij plaatst immers geen implantaten bij andere vrouwen. Als je ziet wat voor een ellende die troep kan veroorzaken, blijf ik het een beetje onbegrijpelijk vinden dat je ze bij de 1 eruit haalt en bij de ander er ook net zo makkelijk in stopt. Ook al snap ik heel goed dat er vele vrouwen zijn die geen alternatief hebben. Toch vind ik dat pc's te makkelijk denken. Ze gaan niet uit van de absolute schadelijkheid van borstimplantaten, Rita Kappel wel degelijk. Dit is natuurlijk mijn eigen mening, maar ik hoop dat ik anderen hiermee ook aan het denken zet.

Bij de Jan van Goyen kun je bij 2 internisten terecht die jouw klachten zullen evalueren om te kijken of je voldoet aan de criteria voor BII. En als dat zo is, dan schrijven zij een brief voor de verzekeraar. Internisten zijn verplicht te werken volgens een protocol dat hiervoor is opgesteld en je mag dus ook zeker van hen verwachten dat ze dit volgens dat protocol doen. We horen goede ervaringen over de internisten van de Jan van Goyen.

Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt. Lees je goed in, op het forum en de website vind je zeer veel informatie en ervaringen. Beide artsen zijn heel goed. Van Selms is ook een arts die de wens respecteert in het verwijderen van kapsels en is een arts die niet zo snel over gaat op het onnodig doen van een borstlift of lipofilling. Daarin vind ik hem wel fair. Dus wat beide zaken betreft heeft hij bij mij ook wel een streepje voor op de anderen. Ik vind het wel jammer dat hij geen drains plaatst. Ik zou dat het liefste willen, zodat de borsten goed worden schoongemaakt vanbinnen. Rita vertelde mij dat dit de belangrijkste reden is dat zij wel altijd met drains werkt. Ik prefereer haar werkwijze, omdat zij weet waar ze het over heeft. Zij heeft immers de problemen rondom borstimplantaten in Nederland op de kaart gezet al meer dan 25 jaar geleden. Als je toen bij andere pc's aanklopte met klachten, werd je voor gek versleten. Helaas is dat nu nog steeds zo... Ook al zullen velen dat niet hardop zeggen. Wat ook zo is, is dat vele pc's die wel erkennen vinden dat het aan de vrouw ligt. Het is de gevoeligheid van de vrouw die ervoor zorgt dat klachten ontstaan. Niet het product. Ook daarin ga ik met Rita mee. Het product deugt niet en dat vinden onze medestrijdsters van Bureau Clara Wichmann ook. Vandaar die grote rechtszaak tegen Allergan. Natuurlijk worden vrouwen met een bepaalde predispositie sneller en heviger ziek, maar uiteindelijk zijn deze stoffen voor niemand gezond. En over vele jaren zal de hele medische wereld hier hetzelfde over denken. Daar ben ik me zeer van overtuigd.

Fijne dag en heel veel succes en vooral ook veel sterkte!

Liefs, Luna💖
Plaats reactie

Terug naar “Welke chirurgen?”