Met dit bericht wil ik graag Dr. Kappel (Zwolle) van harte aanbevelen voor de uitvoering van explantatie. Zij is een zeer kundig en ervaren chirurg, dat als eerste. Daarnaast is zij een hartelijke en begripvolle arts, haar bekendheid met en erkenning van gezondheidsklachten door siliconen implantaten was voor mij (na ons kenningsmakingsgesprek) de reden dat ik voor haar koos voor explantatie. Tijdens dit gesprek onderzocht zij mijn borsten, nam kennis van de bevindingen van de radioloog en hoorde mij aan voor wat betreft mijn angsten, de eventuele opties na explantatie en mijn gezondheidsklachten in de afgelopen jaren. Zij gaf ook duidelijk en onderbouwd aan dat zij geen voorstander was van het tegelijkertijd uitvoeren van de explantatie en een eventuele hersteloperatie (in mijn geval had ik kenbaar gemaakt dat lipofilling mijn voorkeur had). Zij vertelde daar pas na 3 maanden op terug te willen komen. Eerst eens zien hoe de operatie en de maanden daarna zouden verlopen en mijn borsten zich zouden ontwikkelen. ZIj nam ook een positief standpunt aan door te zeggen dat het mij best wel eens heel erg mee zou kunnen vallen hoe mijn borsten er uit zouden zien.
Dit in schril contrast met de houding van en het gesprek met een plastisch chirurg van het UMCG te Groningen wat ik daarvoor had gehad. Ik kwam daar zeer verslagen vandaan.
Ten eerste ontkende hij min of meer dat er gezondheidsklachten zouden kunnen ontstaan door siliconen implantaten en bagatelliseerde het Amerikaanse onderzoek waarop deze bevindingen zouden zijn gestoeld.
Hij onderzocht mijn borsten en impliceerde dat, mede omdat de implantaten al zolang geleden geplaatst waren, het mij waarschijnlijk knap tegen zou vallen hoe ze er uit zouden komen te zien. Hij verliet de kamer even om vervolgens terug te keren met een tasje vol voorbeelden van siliconen implantaten. Hij gaf aan dat in 1 operatie: de implantaten konden worden verwijderd, een borstlift uitgevoerd kon worden en nieuwe implantaten konden worden geplaatst. Van lipovulling had hij wel eens gehoord maar ik moest mij niet al teveel voorstellen van de resultaten. Er werd direct een afspraak ingepland voor 2 weken later, zodat ik de informatie even op mij kon laten inwerken. Shocked verliet ik het ziekenhuis. Het zal jullie dan ook niet verbazen dat ik koos voor explantatie door Dr. Kappel. Wat een andere ervaring.
Op 2 december 2023 vond de explantatie plaats in Amersfoort. Een mooie faciliteit en bijzonder aardige, begripvolle en zorgzame medewerkers. Enkel ccomplimenten voor hen ook.
De nazorg is ook uitermate goed te noemen. Na de operatie, tijdens het eten in het hotel nabij, bleek het drainpotje te lekken. We namen contact op met Dr Kappel en ondanks dat zij de kliniek inmiddels verlaten had keerde zij terug en heeft mij geholpen.
Het, na een aantal dagen, verwijderen van de drainpotjes is in Zwolle gebeurd, snel, kundig en pijnloos. 10 dagen na de operatie kreeg ik helaas een interne bloeding. Ook daarmee kon ik snel bij haar terecht en kreeg goede adviezen, nadat het naprikken geen optie bleek. Eind december kreeg ik zenuwpijnen (dit is voor mij niet ongebruikelik na ingrepen) en was zij ook goed bereikbaar. Zij was het eens met het door mijn huisarts gevoerde medicatiebeleid.
In maart had ik mijn 3 maanden controle, het was een hartelijk weerzien. Dat ik verder nog niet af ben van mijn gezondheidsklachten, vermoeidheid e.d. komt naar alle waarschijnlijkheid dat ik de implantaten 26 (!!) jaar in mijn lichaam heb gehad. De littekens genezen mooi, Dr Kappel heeft de oude littekens heel netjes kunnen openen en weer sluiten. Over een halfjaar hebben wij weer contact of ik dan nog graag een lipofilling operatie zou willen laten uitvoeren.
Ik ben heel erg blij met haar beleid. Geen overhaaste impulsieve besluiten.
Ik raad haar en haar team nogmaals van harte aan.
Ervaring CynthiaL met Rita Kappel
Wat een mooie woorden voor een fantastische vrouw! Dankjewel!CynthiaL schreef: ↑04 apr 2024 14:06Met dit bericht wil ik graag Dr. Kappel (Zwolle) van harte aanbevelen voor de uitvoering van explantatie. Zij is een zeer kundig en ervaren chirurg, dat als eerste. Daarnaast is zij een hartelijke en begripvolle arts, haar bekendheid met en erkenning van gezondheidsklachten door siliconen implantaten was voor mij (na ons kenningsmakingsgesprek) de reden dat ik voor haar koos voor explantatie. Tijdens dit gesprek onderzocht zij mijn borsten, nam kennis van de bevindingen van de radioloog en hoorde mij aan voor wat betreft mijn angsten, de eventuele opties na explantatie en mijn gezondheidsklachten in de afgelopen jaren. Zij gaf ook duidelijk en onderbouwd aan dat zij geen voorstander was van het tegelijkertijd uitvoeren van de explantatie en een eventuele hersteloperatie (in mijn geval had ik kenbaar gemaakt dat lipofilling mijn voorkeur had). Zij vertelde daar pas na 3 maanden op terug te willen komen. Eerst eens zien hoe de operatie en de maanden daarna zouden verlopen en mijn borsten zich zouden ontwikkelen. ZIj nam ook een positief standpunt aan door te zeggen dat het mij best wel eens heel erg mee zou kunnen vallen hoe mijn borsten er uit zouden zien.
Dit in schril contrast met de houding van en het gesprek met een plastisch chirurg van het UMCG te Groningen wat ik daarvoor had gehad. Ik kwam daar zeer verslagen vandaan.
Ten eerste ontkende hij min of meer dat er gezondheidsklachten zouden kunnen ontstaan door siliconen implantaten en bagatelliseerde het Amerikaanse onderzoek waarop deze bevindingen zouden zijn gestoeld.
Hij onderzocht mijn borsten en impliceerde dat, mede omdat de implantaten al zolang geleden geplaatst waren, het mij waarschijnlijk knap tegen zou vallen hoe ze er uit zouden komen te zien. Hij verliet de kamer even om vervolgens terug te keren met een tasje vol voorbeelden van siliconen implantaten. Hij gaf aan dat in 1 operatie: de implantaten konden worden verwijderd, een borstlift uitgevoerd kon worden en nieuwe implantaten konden worden geplaatst. Van lipovulling had hij wel eens gehoord maar ik moest mij niet al teveel voorstellen van de resultaten. Er werd direct een afspraak ingepland voor 2 weken later, zodat ik de informatie even op mij kon laten inwerken. Shocked verliet ik het ziekenhuis. Het zal jullie dan ook niet verbazen dat ik koos voor explantatie door Dr. Kappel. Wat een andere ervaring.
Op 2 december 2023 vond de explantatie plaats in Amersfoort. Een mooie faciliteit en bijzonder aardige, begripvolle en zorgzame medewerkers. Enkel ccomplimenten voor hen ook.
De nazorg is ook uitermate goed te noemen. Na de operatie, tijdens het eten in het hotel nabij, bleek het drainpotje te lekken. We namen contact op met Dr Kappel en ondanks dat zij de kliniek inmiddels verlaten had keerde zij terug en heeft mij geholpen.
Het, na een aantal dagen, verwijderen van de drainpotjes is in Zwolle gebeurd, snel, kundig en pijnloos. 10 dagen na de operatie kreeg ik helaas een interne bloeding. Ook daarmee kon ik snel bij haar terecht en kreeg goede adviezen, nadat het naprikken geen optie bleek. Eind december kreeg ik zenuwpijnen (dit is voor mij niet ongebruikelik na ingrepen) en was zij ook goed bereikbaar. Zij was het eens met het door mijn huisarts gevoerde medicatiebeleid.
In maart had ik mijn 3 maanden controle, het was een hartelijk weerzien. Dat ik verder nog niet af ben van mijn gezondheidsklachten, vermoeidheid e.d. komt naar alle waarschijnlijkheid dat ik de implantaten 26 (!!) jaar in mijn lichaam heb gehad. De littekens genezen mooi, Dr Kappel heeft de oude littekens heel netjes kunnen openen en weer sluiten. Over een halfjaar hebben wij weer contact of ik dan nog graag een lipofilling operatie zou willen laten uitvoeren.
Ik ben heel erg blij met haar beleid. Geen overhaaste impulsieve besluiten.
Ik raad haar en haar team nogmaals van harte aan.
Rita Kappel is echt heel bijzonder en zonder haar waren we nergens.
Ik heb even een apart topic voor je gemaakt, want je schreef in het bericht van Melissa.
Hopelijk herstel je goed!
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Lieve Kiki,
Ik had even jouw bericht aangepast, want er ging iets mis met quoten.
Reageer anders zonder te quoten, dat kan namelijk ook gewoon.
Ik hoop dat Cynthia reageert. Zo niet kan ik haar mailen.
Het was dus gelukt met inloggen? Want ik las je mail van gisteren dat je er niet in kon. Maar ga ervanuit dat het goed zit nu.
Bijna naar Beekman!
Veel liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~