Toch proberen een vergoeding te krijgen?

Lees informatie of stel vragen.
Hallo1234

Ongelezen bericht 28 jan 2023 04:54

Hoi dames,

Ik word net wakker van de pijn in mijn gewrichten zoals ik vaker heb.
En ineens denk ik: ik zou toch gek zijn als ik niet probeer een vergoeding te krijgen?
Ik deed continu alsof mijn klachten wel meevielen omdat ik niet toe was aan een explantatie maar inmiddels staat mijn operatiedatum en heb ik me er bij neergelegd: ik heb echt veel pijn. ('S nachts wakker worden van de pijn kan ook niet echt tussen je oren meer zitten lijkt mij...)

Nu staat mijn operatie datum op 16 mei.
Zou ik het nog redden om voor die tijd naar een internist te gaan en alles met de verzekering te regelen? (stel ik krijg gelijk van de internist.)

Of is dit nu te kort dag en had ik dit veel eerder moeten regelen?

De eerste stappen zijn naar de HA voor een doorverwijzing naar een internist en een aanvraag voor een echo , klopt dat?

Ik zit bij Ziezo en ben aanvullend verzekerd.

Ik heb jullie hulp hard nodig.. πŸ’—
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 jan 2023 10:15

Hallo1234 schreef: ↑
28 jan 2023 04:54
Hoi dames,

En ineens denk ik: ik zou toch gek zijn als ik niet probeer een vergoeding te krijgen?
Ik deed continu alsof mijn klachten wel meevielen omdat ik niet toe was aan een explantatie maar inmiddels staat mijn operatiedatum en heb ik me er bij neergelegd: ik heb echt veel pijn. ('S nachts wakker worden van de pijn kan ook niet echt tussen je oren meer zitten lijkt mij...)

Zou ik het nog redden om voor die tijd naar een internist te gaan en alles met de verzekering te regelen? (stel ik krijg gelijk van de internist.)

De eerste stappen zijn naar de HA voor een doorverwijzing naar een internist en een aanvraag voor een echo , klopt dat?

Lieve schat, ik lees nu echt alleen jouw berichtje, want ben gesloopt om de andere berichten te lezen. Dit vind ik een heel belangrijk bericht.
Jij hebt recht op vergoeding en ik zou daar zeker werk van maken!!!
Maandag gelijk de ha bellen voor een verwijzing naar de internist. En meteen een afspraak maken. Laat weten dat je al een ok datum hebt. Daarna aan je pc laten weten dat je naar de internist gaat i.v.m. klachten en dat jij met de brief van de internist wilt dat hij of zij een aanvraag doet bij jouw verzekeraar. Maar eerst dus ha bellen en afspraak maken bij de internist. Overigens kan jouw pc je ook verwijzen. Kijk maar even wat het makkelijkst voor je is;. Bij problemen bij 1 van de 2 laat me dat direct weten. Je kunt mij mailen via het contactformulier.

En je hebt nog genoeg tijd.

Succes mop! πŸ’ͺπŸ’–πŸ˜˜
Linda77

Ongelezen bericht 28 jan 2023 10:27

Ik wil hier toch wel even graag iets aanvullen..

Vergoeding is alleen zeker bij aangetoonde lekkage. Anders gaat het via een omweg via de Plastisch Chirurg, en dan ligt het eraan wie je treft. Zelfde geldt voor een Internist. Met zijn of haar handtekening lukt het sws, maar tref dan een Internist die gelooft in dit verhaal. En sommige verzekeraars vergoeden alleen al bij klachten. Op FB staat een topic waar mensen reageren met ervaringen en welke verzekeraars dit doen. Ik zou mijn verzekering sws even bellen en informeren, wellicht deze indien nodig nog wijzigen voor 31 januari.

Wat Luna zegt; je hebt er recht op, maar dit gaat niet in alle gevallen helemaal vanzelf.

Ik zou het in elk geval proberen! Lukt het niet 1, 2, 3, is het ook nog te regelen via de Belastingdienst, mits goed onderbouwd.

Succes!
πŸŽ—πŸŽ—πŸŽ— BV 2006 met de anatomische McGhan 385 CC deels onder de spier ivm tubulaire borst, nu traject voor explantatie bij Dr. Kappel. Protheses gescheurd en van binnen kapot, ingekapselde siliconen in lymfe links. Klachten: oa helse pijnen in benen, vroegtijdige slijtage en operatie aan rug en enkel, spierzwakte, spierpijnen, zenuw- en gewrichtspijnen. πŸŽ—πŸŽ—πŸŽ—
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 jan 2023 11:00

Linda77 schreef: ↑
28 jan 2023 10:27
Ik wil hier toch wel even graag iets aanvullen..

Vergoeding is alleen zeker bij aangetoonde lekkage. Anders gaat het via een omweg via de Plastisch Chirurg, en dan ligt het eraan wie je treft. Zelfde geldt voor een Internist. Met zijn of haar handtekening lukt het sws, maar tref dan een Internist die gelooft in dit verhaal. En sommige verzekeraars vergoeden alleen al bij klachten. Op FB staat een topic waar mensen reageren met ervaringen en welke verzekeraars dit doen. Ik zou mijn verzekering sws even bellen en informeren, wellicht deze indien nodig nog wijzigen voor 31 januari.

Wat Luna zegt; je hebt er recht op, maar dit gaat niet in alle gevallen helemaal vanzelf.

Ik zou het in elk geval proberen! Lukt het niet 1, 2, 3, is het ook nog te regelen via de Belastingdienst, mits goed onderbouwd.

Succes!
Lieve Linda, ik ben de oprichter en beheerder van dit forum. Het is mijn werk om van alle regels op de hoogte te zijn. Wij (SVS Meldpunt) hebben samen met het Zorginstituut Nederland, de NVPC en de Internisten Vereniging onderhandeld en ervoor gezorgd dat er bij systemische klachten ook recht is op vergoeding als de vrouw voldoet aan bepaalde voorwaarden. Bij het topic over vergoeding staat uitgebreide informatie.
viewtopic.php?f=186&t=1952
Ik doe daarnaast al jaren vele bezwaarprocedures voor vrouwen. Dus ook voordat het Zorginstituut met haar standpunt in 2018 kwam, lukte het wel degelijk om in bepaalde gevallen de vergoeding door te krijgen zonder scheur of kapsel baker 4. Dit was bij mezelf ook het geval. Dit was in een tijd dat systemische klachten nog niet werden erkend.
Sinds 2018 kwam het Zorginstituut dus met haar standpunt, maar er werd nog altijd vaak niet direct vergoed, omdat verzekeraars alles uit de kast trekken om niet te vergoeden. Na bezwaar lukte het vaak wel. En wanneer het niet lukte, verwees ik de vrouwen naar de SKGZ.
Sinds 2020 zijn de regels voor medische noodzaak versoepeld. Dus nu gaat het gelukkig nog makkelijker. Hoewel er nog geregeld vrouwen bij mij aankloppen. Maar via het bezwaar dan toch hun gelijk halen.

Ik wilde dit allemaal melden, omdat ik niet wil dat er verkeerde informatie de rondte in gaat. En ook niet op Facebook. Danielle Slingerland en Stacy verwijzen vrouwen voor informatie meestal naar het Meldpunt. Dat is en blijft heel erg belangrijk! Vooral over vergoeding en over de rechtszaak. Maar ook de medische kant aangezien wij de expertise in huis hebben sinds 1992.

Dankjewel! Liefs, Luna 😘❀️
Linda77

Ongelezen bericht 28 jan 2023 11:13

Dan had ik het misschien anders moeten verwoorden:

Mijn ervaring, en die van vele vrouwen, is dat het op deze manier gaat; niet altijd vanzelf. En als ik jouw verhaal lees, blijkt precies hetzelfde; dat er soms wel het 1 en ander nodig is. Waarom lopen vrouwen anders tegen zoveel weerstand op?

In mijn reactie schrijf ik ook heel duidelijk dat wat je zegt klopt; dat er recht is op vergoeding.

Het was niet mijn bedoeling verkeerde informatie te delen, wel mijn eigen ervaring.
πŸŽ—πŸŽ—πŸŽ— BV 2006 met de anatomische McGhan 385 CC deels onder de spier ivm tubulaire borst, nu traject voor explantatie bij Dr. Kappel. Protheses gescheurd en van binnen kapot, ingekapselde siliconen in lymfe links. Klachten: oa helse pijnen in benen, vroegtijdige slijtage en operatie aan rug en enkel, spierzwakte, spierpijnen, zenuw- en gewrichtspijnen. πŸŽ—πŸŽ—πŸŽ—
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 jan 2023 11:27

28 jan 2023 11:13
Dan had ik het misschien anders moeten verwoorden:

Mijn ervaring, en die van vele vrouwen, is dat het op deze manier gaat; niet altijd vanzelf. En als ik jouw verhaal lees, blijkt precies hetzelfde; dat er soms wel het 1 en ander nodig is. Waarom lopen vrouwen anders tegen zoveel weerstand op?

In mijn reactie schrijf ik ook heel duidelijk dat wat je zegt klopt; dat er recht is op vergoeding.

Het was niet mijn bedoeling verkeerde informatie te delen, wel mijn eigen ervaring.
Snap ik lieve Linda, en ik neem het jou niet kwalijk. Het gaat erom dat vrouwen duidelijk moeten weten wat hun rechten zijn. Wettelijk gezien is er bij systemische klachten (die aan bepaalde voorwaarden voldoen) recht op vergoeding. En vrouwen moeten zich vooral niet uit het veld laten slaan door artsen of verzekeraars. Verzekeraars zullen altijd proberen eronderuit te komen is mijn jarenlange ervaring bij vele vrouwen. Ik strijd hier echt keihard tegen. En hier is ook mijn meeste tijd en energie naar gegaan al deze jaren. Vandaar dat ik "streng" ben tegen de vrouwen en ze blijf wijzen op hun rechten en blijf aansporen om voor hun rechten op te komen.
Ook internisten hebben een zorgplicht/behandelplicht en mogen vrouwen niet zomaar afwijzen of hun klachten afdoen als niet bestaand of tussen de oren. En ook hier moeten vrouwen voor zichzelf opkomen. Ik had een voorbeeldbrief, deze: https://docs.google.com/document/d/1hNS ... ue&sd=true
Is wel verouderd, maar kun je makkelijk aanpassen.
Hier een artikel over de zorgplicht/behandelplicht: https://www.solopartners.nl/kennisbank/ ... verleners/

Ik neem het niemand kwalijk, maar ik weet dat vrouwen in de war raken als iets niet duidelijk is en het dan opgeven. En dat is niet de bedoeling. We moeten samen een vuist maken πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š
Linda77

Ongelezen bericht 28 jan 2023 11:30

Ik snap je; er is recht, waar soms voor gevochten moet worden :?

En dat moeten we dan maar doen!! ;-)
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 jan 2023 11:35

28 jan 2023 11:30
Ik snap je; er is recht, waar soms voor gevochten moet worden :?

En dat moeten we dan maar doen!! ;-)
Ja, klopt, triest he?😒

Ik vecht op dit moment ook in prive leven voor mijn recht. Ik ben werkelijk gesloopt!

Onrechtvaardigheid is verschrikkelijk! Velen zouden het zelf eens moeten meemaken, dan zouden ze zich beter in de ander kunnen verplaatsen.

Ik stop nu lieverd. Heel veel gedaan deze week het breekt me op. Ik moet mezelf opladen.

Ik kijk of ik vanmiddag even terugkom. Anders morgen. En de zoekfunctie komt dan ook morgen😘❀️
Linda77

Ongelezen bericht 28 jan 2023 11:39

Ik begrijp je helemaal; ook ik heb op dit moment een rechtzaak lopen, wat gewoon een dagtaak kan zijn. Tussen 'ergens recht op hebben' en 'je recht krΓ­jgen', zit nog een wereld van verschil.

Mijn hond overleed door nalatigheid van de DA, ik heb een vordering van 15.000 euro op hem. Maar eer je hierin gehoord of gezien wordt, het is gewoon onmenselijk.
Zodra het om geld gaat worden mensen monsters.

Kom lekker tot rust, het forum is er morgen ook nog. En wij ook!
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 jan 2023 11:49

28 jan 2023 11:39
Ik begrijp je helemaal; ook ik heb op dit moment een rechtzaak lopen, wat gewoon een dagtaak kan zijn. Tussen 'ergens recht op hebben' en 'je recht krΓ­jgen', zit nog een wereld van verschil.

Mijn hond overleed door nalatigheid van de DA, ik heb een vordering van 15.000 euro op hem. Maar eer je hierin gehoord of gezien wordt, het is gewoon onmenselijk.

Vreselijk!😒 Sterkte lieverd!πŸ™πŸŒˆ

Je verwoord het zo goed!!!
Alleen mensen die dit meemaken snappen het. Het is idd ONMENSELIJK!
Het maakt me boos en verdrietig. Vooral ook door de schade die ik kan oplopen door de afhandeling van waar ik in zit. En ik had al genoeg schade opgelopen....

Ik denk aan je lieverd πŸ™πŸ™πŸ™
En ja, ik stop😘❀️
Hallo1234

Ongelezen bericht 28 jan 2023 11:56

Luna MKS schreef: ↑
28 jan 2023 10:15
28 jan 2023 04:54
Hoi dames,

Lieve schat, ik lees nu echt alleen jouw berichtje, want ben gesloopt om de andere berichten te lezen. Dit vind ik een heel belangrijk bericht.
Jij hebt recht op vergoeding en ik zou daar zeker werk van maken!!!
Maandag gelijk de ha bellen voor een verwijzing naar de internist. En meteen een afspraak maken. Laat weten dat je al een ok datum hebt. Daarna aan je pc laten weten dat je naar de internist gaat i.v.m. klachten en dat jij met de brief van de internist wilt dat hij of zij een aanvraag doet bij jouw verzekeraar. Maar eerst dus ha bellen en afspraak maken bij de internist. Overigens kan jouw pc je ook verwijzen. Kijk maar even wat het makkelijkst voor je is;. Bij problemen bij 1 van de 2 laat me dat direct weten. Je kunt mij mailen via het contactformulier.

En je hebt nog genoeg tijd.

Succes mop! πŸ’ͺπŸ’–πŸ˜˜

Bedankt weer lieve Luna, voor alle tijd die je neemt voor me, ondanks je situatie πŸ’—πŸ’—πŸ’—
Dat waardeer ik zo erg!
En wat Linda zegt: dit forum is er morgen ook nog en de week daarna ook dus denk echt aan jezelf!!!

Ik stel nog even wat vragen als dat goed is maar het heeft echt geen haast om te reageren dus voel je alsjeblieft niet verplicht.

Ik ga maandag de huisarts bellen voor een doorverwijzing en klopt het dat ik een doorverwijzing moet vragen naar de internisten die hier ook ergens op het forum staan?
Ik ga zo even kijken of ik dat bericht kan vinden, ik heb hem eens voorbij zien komen.

Ik ga dokter Niessen ook even mailen voor de zekerheid. Even kijken welke weg beter gaat.

Nogmaals 1000 maal dank. Denk aan jezelf. Liefs!!!
Hallo1234

Ongelezen bericht 28 jan 2023 11:57

28 jan 2023 11:39

Oh wat vreselijk voor je Linda.. ik kan me voorstellen dat dit zoveel tijd en energie kost. Ik wil je veel sterkte wensen. πŸ’—
Ook jij bedankt voor je reacties! Ik voel me gehoord en gezien en dat is ontzettend fijn.
Hallo1234

Ongelezen bericht 28 jan 2023 12:11

Oh en:

Kan je ook een vergoeding krijgen voor de explantatie wanneer je wel direct lipofilling wil laten uitvoeren?
Kaatje61

Ongelezen bericht 28 jan 2023 14:57

28 jan 2023 12:11
Oh en:

Kan je ook een vergoeding krijgen voor de explantatie wanneer je wel direct lipofilling wil laten uitvoeren?
Hoi

Ja hoor , dat is geen probleem. Ik had een gescheurde prothese dus heb ik van mijn zorgverzekering een vergoeding gekregen voor explanatie, maar niet voor de lipofilling.

Mijn operatie werd dus in totaal voor de helft vergoed.

groetjes
Kaatje
10-11-1994 borstvergroting met 225 cc PIP voor de spier
Explanatie en lipofilling door Dr Roossink JvG 28-09-2022
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 jan 2023 18:09

28 jan 2023 11:56
Bedankt weer lieve Luna, voor alle tijd die je neemt voor me, ondanks je situatie πŸ’—πŸ’—πŸ’—
Dat waardeer ik zo erg!
En wat Linda zegt: dit forum is er morgen ook nog en de week daarna ook dus denk echt aan jezelf!!!

Ik stel nog even wat vragen als dat goed is maar het heeft echt geen haast om te reageren dus voel je alsjeblieft niet verplicht.

Ik ga maandag de huisarts bellen voor een doorverwijzing en klopt het dat ik een doorverwijzing moet vragen naar de internisten die hier ook ergens op het forum staan?
Ik ga zo even kijken of ik dat bericht kan vinden, ik heb hem eens voorbij zien komen.

Ik ga dokter Niessen ook even mailen voor de zekerheid. Even kijken welke weg beter gaat.

Nogmaals 1000 maal dank. Denk aan jezelf. Liefs!!!
Bedankt lieverd voor jouw lieve woordjes πŸ’–πŸ’– Ook jij Linda en de rest!πŸ’–πŸ’– Ik vind het fijn om jullie te helpen. Het is met LIEFDE!!!
Ik heb wat uurtjes gelegen. Had ik zΓ³ hard nodig. Ik ga ook zo weer terug mijn bed inπŸ˜‰

Hier lees je het topic met de internisten. viewtopic.php?f=95&t=1038
Ik zou naar Beekman of Verhagen gaan. Beekman overlegt altijd met Nanayakkara.

Je kunt Niessen ook vragen om een verwijzing als je dat prettig vindt. Hij mag je ook verwijzen naar Beekman.

Bij sommige vrouwen is lipofilling zeker geen overbodige luxe. Dus je kunt bij de Belastingdienst vragen om toestemming voor het aftrekken van de kosten voor lipofilling. Mits je kunt aantonen dat deze operatie nodig was voor jouw welbevinden, omdat de explantatie schade brengt aan je borsten. Helaas is het wel zo dat dit makkelijker gaat wanneer de lipofilling pas na explantatie wordt gedaan. Dan kun je namelijk aantonen dat je borsten slecht uit de strijd zijn gekomen. Bij meteen lipo is dat lastiger. Wat je wel kunt doen is vragen of dokter Niessen foto's maakt van je borsten nadat de implantaten verwijderd zijn.

Kijk maar even. Je mag me ook een pb of mail sturen als je hier wat dieper op in wilt gaan en hulp nodig hebt.

Succes lieve schat! πŸ˜˜πŸ’•πŸ’žπŸ’•
Plaats reactie

Terug naar β€œExplantatie kosten/vergoeding”