Iza zorgverzekering

Lees informatie of stel vragen.
Chika

Ongelezen bericht 06 jan 2020 21:27

Ik heb vandaag gebeld (sorry, ik moet gezien mijn klachten ook echt doseren, maar had beloofd het vrijdag of vandaag te doen, dus vandaar mu nog bericht).

Ik heb gechat met een medewerker en het lijkt toch echt zo te zijn
Ik heb het nu in de chat zwart op wit

Hij schrijft ; er dient een verwijzing van de huisarts te zijn,het behandelplan (dus verwijderen van de protheses) en kostenraming.

Ik vroeg hem hierna nog: de plastisch chirurg kan ook de aanvraag doen?
Hij zegt: dat is juist de bedoeling , indien het een gecontracteerde zorgverlener is (dan krijg je zelfs alles vergoed)

Ik vraag : moet hij dan ook de rede van verwijderen uitgebreid benoemen?
Medewerker:nee, enkel behandelplan en kostenraming

Ik: dus er is dan inderdaad geen medische noodzaak nodig. De reden kan dus gewoon zijn dat ik ze er "gewoon" uit wil?
In mijn geval heb ik wel klachten en een verwijzing van de internist, maar die hebben jullie dus niet nodig om toestemming voor de ingreep te geven?

Medewerker: u verzekerrd zich dan voor verwijdering zonder medische noodzaak

Dus het lijkt imderdaad waar....
Chika

Ongelezen bericht 06 jan 2020 21:30

Ik wacht komende dagen nog wel af om mijn arts gecontracteerd word (want dat is nog in behandeling). Zo niet, dan ga ik toch weer terugnaar mijn vorige verzekering en ga ik daar verder in bezwaar voor mijn afwijzing

Ik hoop dat ik je hiermee wat geholpen heb Ilse!
En andere dames nu of volgemd jaar als we weer van zorgverzekering mogen switchen
Laatst gewijzigd door Chika op 06 jan 2020 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Chika

Ongelezen bericht 06 jan 2020 21:34

En Luna, bedankt ook weer voor je uitgebreide reacties.
Ik begrijp ook je frustraties.

Ik heb alles over vergoeding en rechten wel meerdere keren gelezen. Ik heb er veel aan .En ik ga er ook mee verder. Maar er is wel veel energie voor nodig. Bij mij bleek ook nog eens mijn medisch dossier "uit elkaar gevallen en dus incompleet" dus ben daar ook weer twee weken achteraan gegaan wat zo enorm veel tijd en energie kost, die ik eigenlijk niet heb maar nodig heb voor gezin en werk. En dan dus alles op een rij zetten...
Maar Ik geef nog niet op!
AmbervdV

Ongelezen bericht 06 jan 2020 22:56

Hoi,

Ik ben al jaren verzekerd bij de Iza en kreeg mijn operatie volledig vergoed. Ik had echter wel baker 4. Ik ben een half jaar geleden geopereerd en het zou niet vergoed worden als het niet medisch noodzakelijk was. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Scorpio

Ongelezen bericht 06 jan 2020 22:57

Serieus? 😯Ze vergoeden dus explantatie zonder medisch noodzaak. Ik ben net naar OHRA geswitcht, maar volgens mij kun je nog tot 1 februari overstappen toch? Ik ga mij er nogmaals in verdiepen.
Bedankt dames
Meer dan 20jr implantaten. Reden: Nul borstweefsel.
28 feb. 2020 explantatie en lipo bij Niessen ivm zorgen en vage klachten.
Chika

Ongelezen bericht 07 jan 2020 12:38

AmbervdV schreef:
06 jan 2020 22:56
Hoi,

Ik ben al jaren verzekerd bij de Iza en kreeg mijn operatie volledig vergoed. Ik had echter wel baker 4. Ik ben een half jaar geleden geopereerd en het zou niet vergoed worden als het niet medisch noodzakelijk was. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel
Beste amber, was je wel aanvullend 3 dan?

Groetjes Chika
Chika

Ongelezen bericht 07 jan 2020 12:41

Scorpio schreef:
06 jan 2020 22:57
Serieus? 😯Ze vergoeden dus explantatie zonder medisch noodzaak. Ik ben net naar OHRA geswitcht, maar volgens mij kun je nog tot 1 februari overstappen toch? Ik ga mij er nogmaals in verdiepen.
Bedankt dames
Als je nu bent overgestapt naar ohra heb je denk ik ook nog bedenktijd net zoals Ilse? Dn kan ik me voorstellem dat je ook nog naar iza kan

Maar misschien kun jij ook even chatten met Iza, met dezelfde vragen. Want ik geloof het meer, als er meerdere medewerkers met bovenstaande antwoord komen. Soms wordt er nml wel eens verkeerde info gegeven helaas. Gelukkig heb ik het nu wel zwart op wit, maar toch.

Groetjes!
ilse1972

Ongelezen bericht 07 jan 2020 14:09

Scorpio,

als je net bent geswitcht heb je 14 wettelijke bedenktijd dus kun dat nog cancelen na afsluiten polis. Je kunt dan t/m 31-1 nog aansluiten bij IZA.
Ik heb de machtiging ingediend en een offerte maar die is van oktober 2019. die had ik al , het is de vraag of ze goedkeuren. Dit hoor ik binnen 10 werkdagen dus ik weet niet of ik op tijd dat antwoord heb voor je.
fingers crossed
BV 2013 - Explantatie 22 Februari 2020
Op naar herstel🍀❤️🙏
Scorpio

Ongelezen bericht 08 jan 2020 17:00

Ik heb net gebeld met Iza en de medewerker gaf aan dat het inderdaad wordt vergoed. Je moet dan wel extra zorg 3 verzekeren.

https://www.iza.nl/vergoedingen/plastis ... stprothese

Bij gecontracteerde zorgverleners 100 % vergoed en anders 1500 euro. Ze gaf aan dat ik binnen 14 dagen na ontvangen v offerte v huidige zorgverzekering kan annuleren. Ik had nl. net 1 bij Ohra afgesloten. Maar ik ben denk ik te laat. Ze gaf nog tip. Het is blijkbaar mogelijk om de aanvullende te annuleren voor 31 / 1 en alleen een aanvullende af te sluiten bij iza. Ik wist dat niet. Helaas is Dr.Niessen niet gecontracteerd en ik heb het plan al getekend 😔. Jan v Goyen o.a. wel. Balen...anders was ik misschien daar heen gegaan. Ik ga er vanavond nog even voor zitten.

Aan de andere kant is Niessen heel goed in lipo...dus ja.
Misschien handige info vd dames die nog kunnen switchen

Liefs💕
Chika

Ongelezen bericht 08 jan 2020 18:06

Goed dat je gebeld hebt scorpio! Maar bijzonder dat je bij een andere verzekeraar dna waar je de basisdekking hebt je aanvullend kan verzekeren🤔.
Ik denk dat bijna niemand dat weet.. Is jvg nu zeker weten gecontracteerd? Dat was vorige week nog niet... Ik ga gelijk kijken en morgen weer bellen.

Ik kan me voorstellen dat je niet voor die 1500€gaat overstappen. Tenzij je helemaal geen klachten hebt, dan loont het wel want dan zou je het sowieso niet vergoed kunnen krijgen (maar sorry, ik weet jouw situatie even niet meer, meen dat jij wel klachten hebt...)

Bedankt voor je reactie!
Groetjes Chika
Scorpio

Ongelezen bericht 08 jan 2020 18:19

Chika schreef:
08 jan 2020 18:06
Goed dat je gebeld hebt scorpio! Maar bijzonder dat je bij een andere verzekeraar dna waar je de basisdekking hebt je aanvullend kan verzekeren🤔.
Ik denk dat bijna niemand dat weet.. Is jvg nu zeker weten gecontracteerd? Dat was vorige week nog niet... Ik ga gelijk kijken en morgen weer bellen.

Ik kan me voorstellen dat je niet voor die 1500€gaat overstappen. Tenzij je helemaal geen klachten hebt, dan loont het wel want dan zou je het sowieso niet vergoed kunnen krijgen (maar sorry, ik weet jouw situatie even niet meer, meen dat jij wel klachten hebt...)

Bedankt voor je reactie!
Groetjes Chika
Geen probleem. Er zijn zoveel verhalen.😁 Ik denk dat ik de aanvullende ga doen bij iza. Krijg dan in ieder geval zo'n 1000 euro ( minus premie). Beter dan niets. Ik heb vage klachten gehad de afgelopen jaren. Eind januari naar Internist om te bekijken of hij nog iets kan betekenen. Jan v Goyen nog niet helemaal rond maar dat zal vast gebeuren. Daar ging ik vanuit tenminste. Maar misschien handig om in de gaten te houden.

Succes🍀
Chika

Ongelezen bericht 10 jan 2020 18:56

Inderdaad beter dan niets!!

Ik houd jvg nog in de gaten, want de status is inderdaad nog hetzelfde als een week geleden.

😘
Chika

Ongelezen bericht 03 mar 2020 20:13

Yes!!!! Het is niet het allerbelangrijkste maar ik heb het geld van de ok teruggestort gekregen!! Ik ben uiteindeljk in januari toch overgestapt naar Iza met aanvullend 3 extra zorg.
Jvg heeft de machtiging daar ingediend (was uiteindelijk pas na de ok van 3 feb), met de brief van de internist
En na 2 dagen hoorde ik dat het vergoed werd uit de basisverzekering!
Dus niks geen bezwaar meer hoeven maken!

Dus, mochten er eind dit jaar dames zijn die willen overstappen ivm verwijderen van borstprotheses, dan is Iza toch echt een goede keuze.!!
Ben er echt superblij mee!! Heeft me afgelopen maanden toch extra stress gegeven (eerst de aanvraag, dan afwijzing, dan alles opvragen voor bezwaar. Dan was er ineens de mogelijkheid om naar iza over te stappen omdat ze bij aanvullend 3 extra zorg de ingreep zouden vergoeden zonder medische noodzaak.... Dan afwegen of ik die stap zou durven maken gezien mogelijke adders onder t gras.), maar het heeft geloond!
.
Nu vraag ik me wel af of iza het net zo makkelijk zou vergoeden vanuit de basisverzekering als ik me niet aanvullend had verzekerd.. (nu vanuit de basisverzekering moet ik ze natuurlijk nog de eigen bijdrage betalen😉)
Maar who cares!!

Hoop dat vrouwen in de toekomst hier wat aan hebben❤️

Liefs Chika
Chika

Ongelezen bericht 03 mar 2020 20:15

[/quote
Laatst gewijzigd door Chika op 04 mar 2020 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Chika

Ongelezen bericht 03 mar 2020 20:16

Hoe is dat bij jou eigenlijk afgelopen Scorpio?

En JVG is trwns gewoon gecontracteerd. Ze zijn met iedere verzekering gecontracteerd werd me gezegd
[/quote]
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie kosten/vergoeding”