Vergoeding

Lees informatie of stel vragen.
Niqqi

Ongelezen bericht 05 jul 2021 21:34

Hi!

Ik heb begin augustus mijn explantatie gepland staan bij het JvG. Omdat ik ze zsm eruit wilde hebben en hier snel terecht kon bij een arts die goed voelde heb ik deze nu sinds een paar dagen ingepland. Nu komt alleen het volgende; tijdens het gesprek werd aangegeven dat ik waarschijnlijk niet in aanmerking kom voor een vergoeding omdat ik niet heel veel klachten heb. De klachten die ik heb zijn brainfog, steken in borsten, pijn in nek/benen/armen, maagklachten, exceem, slaapproblemen en acne.

Is er een manier waarop ik nu alsnog eventueel een vergoeding zou krijgen voor mijn operatie?
Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?

Ik heb al een paar keer bij de huisarts mijn problemen aangekaard en een paar weken geleden zijn er echo's gemaakt maar die zagen er goed uit, dus toen is er verder niets gebeurd. Dus misschien weer langs en vragen om een verwijzing naar een internist?
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 jul 2021 10:16

Hoi Niqqi,

Zou je mij kunnen zeggen wie van de Jan van Goyen kliniek heeft gezegd dat je waarschijnlijk geen recht hebt op vergoeding?
De klachten die je noemt, vallen onder ASIA. Je moet wel naar de internist, zodat deze een medische indicatie kan afgeven voor de verwijdering.
Ik raad je aan om naar dokter Beekman te gaan.

Lees het topic over vergoeding goed door. Alles wijst zich vanzelf.
viewtopic.php?f=186&t=1952
Daar zie je ook de link naar het topic met info van de internisten.

Succes en liefs! <3
Niqqi

Ongelezen bericht 06 jul 2021 11:18

Luna MKS schreef:
06 jul 2021 10:16
Hoi Niqqi,

Zou je mij kunnen zeggen wie van de Jan van Goyen kliniek heeft gezegd dat je waarschijnlijk geen recht hebt op vergoeding?
De klachten die je noemt, vallen onder ASIA. Je moet wel naar de internist, zodat deze een medische indicatie kan afgeven voor de verwijdering.
Ik raad je aan om naar dokter Beekman te gaan.

Lees het topic over vergoeding goed door. Alles wijst zich vanzelf.
viewtopic.php?f=186&t=1952
Daar zie je ook de link naar het topic met info van de internisten.

Succes en liefs! <3
Dankjewel! Ik ga er vandaag achteraan.
Misschien een domme vraag, maar zou ik dan eerst direct contact op moeten nemen met Beekman bijv. of moet ik dan eerst weer langs de huisarts?

Ik was bij van de Kar en die erkend wel mijn problemen, maar omdat ik verder vrij gezond door het leven ga zei ze dat de kans klein is dat het vergoed wordt.
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 jul 2021 11:21

Hoi,

Je moet aan je ha een verwijzing vragen voor dokter Beekman. Alleen zij kan beoordelen of er een medische indicatie is op basis van systemische klachten. Dat is niet aan de pc om dat te beoordelen.

Ik zal je even een mail sturen, dus bekijk je spam map.

Tot zo!
Niqqi

Ongelezen bericht 06 jul 2021 11:41

Luna MKS schreef:
06 jul 2021 11:21
Hoi,

Je moet aan je ha een verwijzing vragen voor dokter Beekman. Alleen zij kan beoordelen of er een medische indicatie is op basis van systemische klachten. Dat is niet aan de pc om dat te beoordelen.

Ik zal je even een mail sturen, dus bekijk je spam map.

Tot zo!
Ja, zal ik doen. Ik hoop dat ze snel plek heeft want ik wordt begin augustus geopereerd.
Ik zal mijn spam in de gaten houden. Nogmaals bedankt!
Niqqi

Ongelezen bericht 06 jul 2021 11:47

Overigens las ik net ook iets over macro getextureerde prothesen en de vergoeding daarvoor.
Ik heb zelf silimed en deze zijn een aantal jaren geleden uit de markt gehaald omdat er oa metalen en glasvezels...
Dit zou eventueel toch ook kunnen helpen bij een vergoeding?
Mirel

Ongelezen bericht 07 jul 2021 10:37

Verzamel alvast medische gegevens/verslagen van artsen, fysio, echo etc.
Maak voor jezelf een lijstje welke klachten je hebt en wanneer welke klachten begonnen. Wat je zelf geprobeerd hebt.
Ik ben ook bij dr Beekman geweest, ik kon snel bij haar terecht, ze is erg begripvol.
Succes 🍀
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 jul 2021 11:13

Niqqi schreef:
06 jul 2021 11:47
Overigens las ik net ook iets over macro getextureerde prothesen en de vergoeding daarvoor.
Ik heb zelf silimed en deze zijn een aantal jaren geleden uit de markt gehaald omdat er oa metalen en glasvezels...
Dit zou eventueel toch ook kunnen helpen bij een vergoeding?
Hoi Niqqi,

Deze had ik al via de mail beantwoord, maar voor de volledigheid antwoord ik ook nog even in je topic.
Ja, je kunt in je eigen verklaring ook zeker erbij schrijven dat je implantaten hebt die van de markt zijn gehaald en met welke reden die van de markt zijn gehaald. Dit kan meewegen in de beoordeling.
Het is ook belangrijk om je borstklachten te vermelden. En de rest dat ik je schreef.

Succes en liefs!<3

Mirel schreef:
07 jul 2021 10:37
Verzamel alvast medische gegevens/verslagen van artsen, fysio, echo etc.
Maak voor jezelf een lijstje welke klachten je hebt en wanneer welke klachten begonnen. Wat je zelf geprobeerd hebt.
Ik ben ook bij dr Beekman geweest, ik kon snel bij haar terecht, ze is erg begripvol.
Succes 🍀
Hoi Mirel,

Heel goed van je! We raden altijd aan om een chronologische weergave van klachten én beperkingen te schrijven met daarin beschreven wat er eerder is gedaan aan onderzoeken en therapieën.
Vooral laten zien hoe klachten je dagelijkse leven belemmeren is belangrijk, omdat dit de belangrijkste voorwaarde van het Zorginstituut Nederland is. Verder willen ze zien dat er al veel gedaan is om van de klachten af te komen. Explantatie is je laatste redmiddel.
Hierbij een voorbeeld: https://drive.google.com/file/d/1R1ee5V ... un-hy/view

Deze info vind je terug in ons info topic over vergoeding: viewtopic.php?f=186&t=1952

Liefs, Luna
Niqqi

Ongelezen bericht 07 jul 2021 12:36

Helaas kan ik pas na mijn operatie terecht bij Beekman ivm vakantie.
Eventueel nog andere tips qua internisten?
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 jul 2021 12:50

Niqqi schreef:
07 jul 2021 12:36
Helaas kan ik pas na mijn operatie terecht bij Beekman ivm vakantie.
Eventueel nog andere tips qua internisten?
Dokter Verhagen JvG. Zie: https://medischcentrumjanvangoyen.nl/ar ... -verhagen/
BiancaG

Ongelezen bericht 10 jul 2021 06:08

Hoi! Ik ben deze week ook naar een PC geweest. Er wordt nu een brief opgesteld voor de zorgverzekering, maar ik had weinig kans op een vergoeding. Kosten explantatie incl borstlift 5800 in t Alrijne ziekenhuis.
Begrijp ik t nu goed dat ik beter naar dokter Beekman kan gaan, een internist om te beoordelen?
Ik heb weinig klachten...
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 jul 2021 09:33

BiancaG schreef:
10 jul 2021 06:08
Hoi! Ik ben deze week ook naar een PC geweest. Er wordt nu een brief opgesteld voor de zorgverzekering, maar ik had weinig kans op een vergoeding. Kosten explantatie incl borstlift 5800 in t Alrijne ziekenhuis.
Begrijp ik t nu goed dat ik beter naar dokter Beekman kan gaan, een internist om te beoordelen?
Ik heb weinig klachten...
Hoi Bianca, ik had een paar dagen geleden in jouw eigen topic gereageerd: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=3745
En ik had je gemaild. Bekijk je spam map, want daar zit de mail misschien in, helaas...

Liefs, Luna❤
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie kosten/vergoeding”