Belastingen en kosten operatie

Lees informatie of stel vragen.
Joanna

Ongelezen bericht 01 mar 2020 14:23

Hoi allemaal,

Vond niet echt een onderwerp over belastingen.
Is er iemand die weet hoe je het kan regelen met je belastingen dat het voordeliger word?
Ik krijg sowieso niets vergoed omdat ik van België ben en me in Nederland laat opereren.

Groetjes

Joanna
wilmaatje

Ongelezen bericht 01 mar 2020 16:59

Wat je niet vergoed krijgt kan je idd opvoeren bij de belastingsienst, ook km vergoeding en extra kleding/beddengoed etc...
Joanna

Ongelezen bericht 01 mar 2020 19:57

dankje wilma!
Weet jij ook hoe je dat doet?
Zou ik gewoon zelf naar de belastingen kunnen bellen om dit na te vragen?
Simone 61

Ongelezen bericht 02 mar 2020 08:47

Joanna schreef:
01 mar 2020 14:23
Hoi allemaal,

Vond niet echt een onderwerp over belastingen.
Is er iemand die weet hoe je het kan regelen met je belastingen dat het voordeliger word?
Ik krijg sowieso niets vergoed omdat ik van België ben en me in Nederland laat opereren.

Groetjes

Joanna
Hai beste Joanna.

Als je ook in België aangifte doet dan is er heel weinig over te vinden of dit mogelijk is ik heb wel de belasting gids 2019 voor je gevonden https://www.aclvb.be/sites/default/file ... s-2019.pdf maar daar kon ik zo direct niets in vinden.
Er is heel weinig te vinden over zorgkosten aftrekken in België(ook op google) als het er al is dan staat het niet openbaar....!
Mijn raad ga eens naar een goede belasting adviseur en vraag het aan hun zij weten doorgaans veel over dit soort items.

In Nederland kun je het gewoon openbaar vinden https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... zorgkosten heel veel kun je aftrekken.
Ik ga altijd naar een fiscaal jurist als het moeilijk word betaal hem 100,- euro en dan word het goed geregeld ik heb nog nooit belasting betaald
en heb altijd mijn zelf betaalde zorgkosten(ook rekeningen die ik betaald heb in Duitsland) gedeeltelijk terug gekregen.
Veel succes en ook luna viewtopic.php?f=186&t=1359 heeft onder dit onderwerp hier wat staan .

Groetjes /liefs Simone.
Joanna

Ongelezen bericht 02 mar 2020 16:01

Dankje Simone!

Ik belde net al met de belastingendienst om hier info over te krijgen en de man zei dat dat in België niet mogelijk is.. :( Weet niet goed of het 100% waar is dan of niet.

Nederland staat wel veel voor altijd omtrent zorg, dus het kan wel dat het in België niet zo is.

Toch heel erg bedankt voor je hulp. :)

Liefs Joanna
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie kosten/vergoeding”