Hartklachten

Deel je ervaringen of stel vragen.
Gosh

Ongelezen bericht 08 apr 2012 11:57

http://klachtensilicon.forum2go.nl/en-i ... a-t47.html

Ernstige hartklachten had ik ook,het 'pijn op de borst' effect. Bij de eerste EHBO opname speelde dat een rol. Dat maakte me wel onzeker. Toen dat uitgesloten werd was de onrust weg en restte alleen nog de vraag wat ik dan wel had.
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 apr 2012 10:54

Gosh schreef:Ernstige hartklachten had ik ook,het 'pijn op de borst' effect. Bij de eerste EHBO opname speelde dat een rol. Dat maakte me wel onzeker. Toen dat uitgesloten werd was de onrust weg en restte alleen nog de vraag wat ik dan wel had.
Hier de verklaring:
Eleven patients, aged 36 to 55 years, with silicone breast implants had episodes of severe chest pain similar to heart attacks 6 weeks to 7 years after breast implantation; one patient had a severe attack 1 month after explantation. The chest pain, which was not related to physical exertion, lasted from 15 minutes to 4 days, and descriptions of it varied from a "pressing" type of pain to "stabbing" pain with radiation to the shoulders, left arm, and jaw. The associated symptoms were diaphoresis, nausea, vomiting, dyspnea, and palpitations. All of the patients had a normal electrocardiogram (ECG) with the exception of one, whose ECG showed nonspecific ST changes. Ten had cardiac evaluations, all of which yielded normal results. All had implant removal, and five were found to have at least one ruptured implant. Nine had an implant capsule biopsy; all had chronic inflammatory rinds, and five had free silicone in tissue whether or not the implants were ruptured. All eight who had a pectoralis major muscle biopsy had abnormal results: (neurogenic atrophy [six], fasciitis [three], myositis [one], chronic inflammation [one], free silicone [one], and neuroma [one]). We concluded that silicone breast implants may cause an atypical chest pain syndrome, probably due to local inflammatory reactions and neuroma formation.

Lees hier meer: https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... jnsyndroom

Ik had ook veel hartklachten. Soms zelfs zo erg dat het net leek dat ik een hartaanval had. Ook een druk op de borst en dit straalde door naar de linkerarm. Die deed dan erg veel pijn. Had jij ook het gevoel dat je hart werd samengeknepen? Zo’n naar gevoel. Alsof iemand je hart in een vuist houdt en samenperst. Had ook vaak hartkloppingen en overslaan van de hartslag. Ongelofelijk toch wat die bende met ons lichaam doet! Ben heel erg blij dat ze er bijna uit gaan bij je. Nog 1 week te gaan lieve Ria!Ik vind het wel SCHANDALIG dat ze jou zo lang ermee hebben laten rondlopen. Absurd, echt waar.
Laatst gewijzigd door Luna MKS op 15 dec 2012 07:25, 8 keer totaal gewijzigd.
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 apr 2012 11:13

Moest nog even zeggen dat ik zoveel schrijf over mijn klachten omdat ik wil dat vrouwen zien wat er is/kan gebeuren en ook voor de herkenning die ze misschien kunnen vinden in mijn verhaal.
Ik ben heel erg dankbaar dat ik tot nu toe er zo goed van af lijk te komen. Ik heb echt een heel zware weg gehad en dank de HEMEL op mijn knieen dat het nu steeds beter gaat. Ik wens voor iedere vrouw die zich hier meldt hetzelfde.
Heel veel liefs voor jullie, lieve meisjes,
Luna
Gosh

Ongelezen bericht 09 apr 2012 13:10

Lieve Luna

Mijn hart voelde soms alsof het werd samengeknepen. Een brandende pijn links en op het borstbeen,uitstralend. Iedere keer als het gebeurde ging ik liggen; rust nemen dacht ik. Dan voelde ik mijn hart bonzen tot in m'n keel,alles deed ritmisch mee. Alsof het ophol sloeg.. En ik maar braaf proberen te relativeren. Artsen op de EHBO hadden er tenslotte naar gekeken en er was niets mis..

Blij dat je er weer bijna bovenop bent. Je bent een baken voor iedereen,lieve Luna. :)

veel liefs x
Ria
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 apr 2012 13:13

Bedankt lieve Ria.
Kan niet wachten tot je kunt beginnen met chlorella. Gaat je goed doen. xxxjes!
Clio57

Ongelezen bericht 09 apr 2012 14:04

http://klachtensilicon.forum2go.nl/hall ... 7-t77.html

Hallo Ria en Luna,

Dat had ik dus ook, helaas las ik dit onderzoek pas een tijdje geleden :( .
Bij mij begon de klacht pas na de explantatie dus ik zocht het niet in deze hoek.
Artsen konden er niks mee want de onderzoeken naar hartklachten wezen niets uit.
Ik had het ook alleen maar in rust en in episodes, er waren dagen en later weken bij dat het goed ging en dan was het er weer als een donderslag bij heldere hemel.
Op een gegeven moment gooide ik het maar op de overgang want het leek erop dat vooral in de periode van de eisprong en menstruatie het de kop op leek te steken (kon dat niet met zekerheid zeggen omdat mijn menstruaties en dus ook de eisprong niet meer met regelmaat kwamen).
En als de 'hartklachten' op een ander moment kwamen dan gooide ik het er maar op dat mijn lichaam blijkbaar in de war was door de veranderende hormonen (alhoewel ik nog nooit van zo'n overgangsklacht gehoord had en ook de artsen niet).
Ik werd ook wel eens ongesteld en had nergens last van maar dan dacht ik dat ik gewoon eens een keertje geluk had :oops:
Tja, je zoekt een verklaring en dan neem je maar de meest voor de handliggende want verder was ik 'gezond' volgens de onderzoeken....
Ik heb het nu nog wel maar veel minder frequent en ik heb goede hoop dat het helemaal zal verdwijnen want ik lees in het onderzoek niets over dat het blijvend is :D

Liefs
Clio
okt. 2004: Mc Ghan ST-410MM 245 gr. op de spier
juni 2007 : explantatie ivm gezondheidsklachten + borstlift
Wolkje

Ongelezen bericht 09 apr 2012 18:27

http://klachtensilicon.forum2go.nl/hall ... e-t48.html

Dat is inderdaad ook een groot probleem. Er zijn vrouwen die op dit moment vrouwen (die al dan niet geexplanteerd zijn) de pre-menopauze leeftijd hebben en dan over X jaar als ze in de menopauze komen, ontwikkelen die op een gegeven bepaalde lichamelijke klachten. Lichamelijke klachten waarvan kan zijn dat het moeilijk te zeggen is (voor de vrouwen zelf of door serieuze artsen, die prothesen-problematiek erkennen) of het daadwerkelijk door menopauze komt of door (reeds - jaren geleden - gexplanteerde) (siliconen)protheses - terwijl het voor veel artsen goed uitkomt (how convenient) om het op de menopauze te gooien, (lekker makkelijk) terwijl die lich. klachten wel degelijk een gevolg kunnen zijn v/d (verwijderde) (siliconen)prothesen. Of ze krijgen lich. klachten waarvan vrouwen donders goed aanvoelen dat het door de (verwijderde) protheses komt en niet door de menopauze (terwijl artsen het daar dan wel voor het gemak op gooien).

Iedereen veel succes & sterkte met de gezondheid!
Wendy

Ongelezen bericht 09 apr 2012 21:06

http://klachtensilicon.forum2go.nl/wend ... n-t13.html

Ik herken ook de hartklachten! Ik had vooral last van hartkloppingen en versnelde hartslag. Bij mij werd het gegooid op psychische problemen. :? Sinds de explantatie heb ik nauwelijks nog klachten!
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Monique256

Ongelezen bericht 09 apr 2012 21:19

http://klachtensilicon.forum2go.nl/even ... -t141.html

Ik herken die hartklachten ook en wist eerst niet wat ik ermee moest.
Doodeng vond ik het!
Ben er zelfs voor naar de huisartsenpost geweest (dat was in oktober), want ik maakte me vreselijk zorgen, maar daar was mijn bloeddruk en alles normaal.
Ik heb er nog steeds af en toe last van, net zoals bij jullie wisselen de klachten zich af.
Laurie

Ongelezen bericht 15 apr 2012 22:23

Ook ik herken de hartklachten en dan ook vooral hartkloppingen en overslaan, dit heb ik nooit eerder gehad. En nee Wendy om alles psychisch af te doen is te makkelijk, want ik voel gewoon dat het lichamelijk is.
Clio57

Ongelezen bericht 22 apr 2012 11:02

Toch hangen mijn klachten wel samen met mijn cyclus en mijn acupuncturist heeft mij nu even uitgelegd hoe dat kan:
de meesten houden vocht vast voor/tijdens de menstruatie en klieren zetten op (opgezette/pijnlijke borsten) en er is zoveel gebeurd in die borstkas (alleen al de operatie waar bepaalde zaken beschadigd geraakt zijn, littekenweefsel, lekkage siliconen etc) dat (de kleinste) verandering al klachten kan geven.
Hetzelfde dus met borstklieren/lymfeklieren, je cyclus (eisprong/menstruatie)kan daar een enorme invloed op hebben en al helemaal als er sprake is van een overbelasting (zoals in ons geval siliconen)
Vergelijk het met iemand die een litteken heeft en zegt: jeetje, het gaat regenen, mijn litteken doet zo'n pijn.

Het is niet zo dat ik me maar van alles laat wijsmaken, maar hier vind ik wel logica inzitten, net zoals spanning/angst/stress allerlei klachten kan oproepen.

Liefs
Clio
Laatst gewijzigd door Clio57 op 22 apr 2012 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 apr 2012 11:43

Clio, ik begrijp wat je zegt, natuurlijk, maar het feit is: er zitten siliconenen in ons lichaam meer dan bij andere mensen. Mijn pijn in de borsten en klieren had ik niet. Zelfs niet met de vreselijke PMS klachten die ik altijd heb gehad. Bij mij zijn siliconen ontdekt in de okselklier. En dan wil ik niet weten wat er nog meer zit wat niet zichbaar is, want dat er meer zit is gewoon een feit. Ik denk dat als ze bij ons allemaal een klier zouden verwijderen en dit zouden onderzoeken, ze daar echt wel siliconen in zouden zien zitten. Er zijn vele onderzoeken die dit bevestigen. Dit staat zelfs in verschillende brochures van merken implantaten. Dus zelfs fabrikanten bevestigen dit. Dat er bij vrouwen siliconen zijn aangetroffen in de lymfeklieren. Of er nou een scheur zat of niet.
Het probleem met de menstruele cyclus is dat het ons extra gevoelig maakt. De plekken waar we kwetsbaar zijn, waar de meeste siliconen vervuiling zit zal ik maar zeggen, worden dan nog gevoeliger.
Dit had ons allemaal bespaard kunnen blijven Clio. Dat is waar ik naar toe wil. Natuurlijk hebben we onze vrouwelijke klachten, maar dit gaat gewoon te ver. Dit had niet moeten gebeuren.

Clio, ik geloof dat ons eigen lichaam een bewustzijn heeft en dat het heel goed zelf voelt: hier zit het, hier zit iets dat niet bij mij hoort. Haal het weg! En juist rond de menstruatie zijn we extra gevoelig.
Dat zijn de signalen die mijn lichaam mij geeft. Ik voelde dat vorig jaar in augustus ook toen ik twee heel pijnlijke vuurballen in mijn lichaam had zitten. Mijn eigen geestkracht probeerde aan alle kanten deze weg te halen bij me maar dat ging niet zonder de hulp van een chirurg.
Hetzelfde heb ik nu ook. Nu voel ik de resten zitten. Op die plekken heb ik pijn.
Clio57

Ongelezen bericht 22 apr 2012 11:56

'Het probleem met de menstruele cyclus is dat het ons extra gevoelig maakt. De plekken waar we kwetsbaar zijn, waar de meeste siliconen vervuiling zit zal ik maar zeggen, worden dan nog gevoeliger'

dat is dus wat ik probeerde uit te leggen Luna: doordat je al een overbelasting hebt (siliconen) kunnen klachten door interne/externe omstandigheden nog eens worden versterkt/terugkomen, vandaar dat er ook dagen tussen kunnen zitten met minder pijn.
Ik vond het zo gek dat ik soms toch nog de klachten had die ik destijds ook had toen ik de implantaten had, het enige grote verschil is dat ik de klachten toen dagelijks had en veel heftiger en nu in periodes (behalve de auto-immuunziekte, daar heb ik geen symptomen meer van :D ).
Hoe je het ook wendt of keert, je lichaam heeft een enorme opduvel gehad en sommigen zelfs jarenlange overbelasting door de troep die in je lichaam zat en dat laat echt zijn sporen na.
Gelukkig heeft mijn lichaam zich aardig hersteld gezien de situatie waarin het jarenlang heeft verkeerd.

liefs Clio
Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”