Welke klachten zijn blijvend?

Deel je ervaringen of stel vragen.
BostonCream70

Ongelezen bericht 09 jan 2020 16:56

Hi allemaal,

Kort geleden heb ik dit forum ontdekt en er zijn zoveel puzzelstukjes op zijn plek gevallen

Inmiddels afspraak voor intake op 3/2 bij dr Kappel.

Ik heb al 28 jr protheses Inamed 300cc
Ik heb al jaren vage klachten waar ik nog nooit voor bij een huisarts ben geweest. Ze worden erger.
Woordvindproblemen
Vergeetachtigheid
Concentratie problemen
Watten in hoofd
Band om hoofd
Pijnlijke spieren en gewrichten
Slechte kwaliteit bindweefsel
Droge ogen
Vermoeidheid weinig energie

De enige verklaring voor deze klachten zijn siliconen...

De protheses laat ik verwijderen hoe erg ik dat ook vind.
Ik zou graag ervaringen lezen van mensen die ná explantie verbeteringen hebben in bovenstaande klachten.

Ik maak me dus vooral zorgen over mijn hoofd...
Komt dat ooit nog goed?
Kan ik nog werk vinden? Voel me overal te dom voor... kan immers niets onthouden en ben erg onzeker hierdoor

Ik hoop op veel reacties met ervaringen🙏
Rocky

Ongelezen bericht 09 jan 2020 18:54

Hi BostonCream,

Ik ben zelf nog maar een week geleden geopereerd, dus kan er nog niet al te veel over zeggen. De klachten die jij omschrijft herken ik en daarnaast had ik ook andere klachten zoals uitvalsverschijnselen. Die laatste klachten heb ik sinds de operatie niet meer gehad. Ook mijn nekklachten zijn sterk afgenomen en de mistigheid in mijn hoofd is weg (ik ben nu wel moe door de operatie, maar het voelt anders dan voorheen).

Groetjes,
Rocky
Sabine

Ongelezen bericht 14 feb 2020 21:22

Hoi lieve BostonCream!

Hoe ging je consult bij dr Kappel?
Wat knap van je dat je gelijk hebt doorgezet.
Misschien heb je zelfs al een datum dat je implantaten eruit gaan?
Ben erg benieuwd. Laat je wat van je horen?

Liefs Sabine 😇
• Na 4 maand alweer explantatie ivm klachten •
• Day of Freedom by dr. Kappel: 7 maart 2020 •
🌿Mijn harde wijze les: Je bent mooi zoals je bent!🌿
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 feb 2020 22:46

Lieve Boston Cream,

Jouw berichtje niet gezien...

Deze klachten zullen allemaal verminderen, wacht maar af.

Sterkte en succes in jouw weg naar genezing!!!🍀🍀🍀

😘💕
Susana

Ongelezen bericht 16 feb 2020 13:40

BostonCream, welkom hier 🌸
Ik had voornamelijk brainfog, brandende en stekende pijn op borstgebied. Dit is allemaal weg. Nergens meer last er van.
Ik wens je heel veel succes met jouw proces 🍀💜
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Veertje

Ongelezen bericht 26 apr 2021 15:58

Goede vraag! ik vraag mij dit ook steeds af. Over bijvoorbeeld geheugenproblemen en voedselintoleranties/prikkelbare darm. Ik mag bijna niets meer eten op dit moment, ik is gewoon echt niets meer aan op deze manier.
Natural me again

Ongelezen bericht 26 apr 2021 16:29

Inderdaad een goede vraag. Er is misschien niet één antwoord op te geven, ik kan me voorstellen dat het afhankelijk is van hoe je herstelt, hoe lang je implantaten hebt gehad en hoe ernstig je klachten waren.

Mijn internist gaf aan dat ze in het eerste jaar de grootste verbetering ziet. Ik ben zelf 10 maanden na de operatie en merk een aanzienlijke verbetering. Eerst had ik steeds zwaar ontstoken gewrichten, zware vermoeidheid, een hele droge mond etc. Al mijn klachten heb ik nog wel, maar ze zijn veel minder erg. Ik heb bijvoorbeeld nog wel af en toe gewrichtspijn, maar dit voelt dan meer als stijfheid terwijl het destijds toen ik siliconen had soms echt niet uit te houden was qua pijn.

Kortom, mijn ervaring is dat de klachten niet volledig weg zijn gegaan maar wel aanzienlijk verbeterd en daarom geen grote invloed meer hebben op mijn leven. En ik denk dat meespeelt dat ik 15 jaar implantaten had en vrij heftige klachten had. Misschien gaat bij jou dus wel alles weg, ik hoop het! Veel succes!
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 apr 2021 17:13

Geef het tijd lieve Natural Me Again. Ontgiften kan jaren duren...
Ik weet zeker dat je je wat beter gaat voelen.

Lieve Veertje,
Geheugenklachten verbeteren vaak wel voor het grootste deel. Brainfog ook. De darmklachten die je hebt, kunnen hardnekkig zijn, dit kan echt langer duren. Bij mij duurde het erg lang...

Geef niet op op! Ik weet zeker dat jij je een stuk beter gaat voelen straks!❤
Veertje

Ongelezen bericht 05 mei 2021 09:12

Natural me again schreef:
26 apr 2021 16:29
Inderdaad een goede vraag. Er is misschien niet één antwoord op te geven, ik kan me voorstellen dat het afhankelijk is van hoe je herstelt, hoe lang je implantaten hebt gehad en hoe ernstig je klachten waren.

Mijn internist gaf aan dat ze in het eerste jaar de grootste verbetering ziet. Ik ben zelf 10 maanden na de operatie en merk een aanzienlijke verbetering. Eerst had ik steeds zwaar ontstoken gewrichten, zware vermoeidheid, een hele droge mond etc. Al mijn klachten heb ik nog wel, maar ze zijn veel minder erg. Ik heb bijvoorbeeld nog wel af en toe gewrichtspijn, maar dit voelt dan meer als stijfheid terwijl het destijds toen ik siliconen had soms echt niet uit te houden was qua pijn.

Kortom, mijn ervaring is dat de klachten niet volledig weg zijn gegaan maar wel aanzienlijk verbeterd en daarom geen grote invloed meer hebben op mijn leven. En ik denk dat meespeelt dat ik 15 jaar implantaten had en vrij heftige klachten had. Misschien gaat bij jou dus wel alles weg, ik hoop het! Veel succes!
Hi Natural me again,

Dank je wel voor je reactie, heel interessant! En goed om te horen dat je echt vooruit bent gegaan, wauw! Ik ben ook nu wel benieuwd na hoeveel jaar van de 15 jij klachten begon te bemerken?

Liefs!
Veertje

Ongelezen bericht 05 mei 2021 09:14

Luna MKS schreef:
26 apr 2021 17:13
Geef het tijd lieve Natural Me Again. Ontgiften kan jaren duren...
Ik weet zeker dat je je wat beter gaat voelen.

Lieve Veertje,
Geheugenklachten verbeteren vaak wel voor het grootste deel. Brainfog ook. De darmklachten die je hebt, kunnen hardnekkig zijn, dit kan echt langer duren. Bij mij duurde het erg lang...

Geef niet op op! Ik weet zeker dat jij je een stuk beter gaat voelen straks!❤
Dat zou zo fijn zijn! En ik hou dat in gedachten. jammer dat het bij jou langer duurde. Heb je ergens geschreven op dit forum wat jouw buikklachten waren?

There is only one way to find out.. kan niet wachten.

❤❤❤❤
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 mei 2021 15:06

Ik had bijna iedere dag diarree en had hierdoor ondergewicht. Na 3-4 jaar ging ik langzaam aankomen. Hoewel ik nog steeds last had van de darmen en niet alles binnenhield. Maar minder frequent en minder waterig wel breiig.
Sorry voor dit onsmakelijke verhaal.
De darmklachten kunnen extreem zijn. Momenten dat je darm gewoon lijkt te knappen. Maar ook hevige steken. Vooral in de nacht heb ik daar last van.
Natural me again

Ongelezen bericht 05 mei 2021 20:14

Veertje schreef:
05 mei 2021 09:12

Hi Natural me again,

Dank je wel voor je reactie, heel interessant! En goed om te horen dat je echt vooruit bent gegaan, wauw! Ik ben ook nu wel benieuwd na hoeveel jaar van de 15 jij klachten begon te bemerken?

Liefs!
Hi Veertje,
Achteraf gezien heb ik wel vrij snel klachten gekregen (na een jaar ofzo), maar die waren 'vaag'; vaak moe en een onrustige huid. Pas na een jaar of 14 kreeg ik reumatische klachten, en ongeveer een jaar later heb ik explantatie gedaan. Hoe lang heb jij al klachten?

Ook vervelend van je buikklachten. Ik had moeite met eten, kon amper iets verdragen overal misselijk van en na mijn operatie werd dat even nog erger. Maar nu is het vrijwel weg :) Zo blij mee! Eindelijk weer genieten van eten. Wens iedereen toe om te herstellen, het is zo fijn om steeds kleine geluksmomentjes te hebben als de pijn weer is afgenomen, eetlust terug komt, droge mond verdwijnt, langzaam meer energie etc.
Trudie

Ongelezen bericht 06 mei 2021 18:02

Ik had geen duidelijke klachten..maar nu ik je lijstje zo lees realiseer ik me dat ik een stuk minder last heb van droge ogen..

Voorheen elke ochtend op de badkamer eerst een paar druppels contactlensvloeistof indoen omdat ik zulke droge ogen had. REaliseer me nu dat dat al even geleden is!
Veertje

Ongelezen bericht 26 mei 2021 20:22

Natural me again schreef:
05 mei 2021 20:14
Veertje schreef:
05 mei 2021 09:12

Hi Natural me again,

Liefs!
Hi Veertje,
Achteraf gezien heb ik wel vrij snel klachten gekregen (na een jaar ofzo), maar die waren 'vaag'; vaak moe en een onrustige huid. Pas na een jaar of 14 kreeg ik reumatische klachten, en ongeveer een jaar later heb ik explantatie gedaan. Hoe lang heb jij al klachten?

Ook vervelend van je buikklachten. Ik had moeite met eten, kon amper iets verdragen overal misselijk van en na mijn operatie werd dat even nog erger. Maar nu is het vrijwel weg :) Zo blij mee! Eindelijk weer genieten van eten. Wens iedereen toe om te herstellen, het is zo fijn om steeds kleine geluksmomentjes te hebben als de pijn weer is afgenomen, eetlust terug komt, droge mond verdwijnt, langzaam meer energie etc.
Bijzonder he dat je achteraf pas ziet hoe je eraan toe was destijds. Mijn klachten begonnen vooral in 2017 erg te worden, daarvoor was het er al in geslopen denk ik toch. Voor iedereen dit het interessant zou vinden, ik ga naar een heel goede mesoloog. Zij heeft mij al zo geweldig geholpen dat mijn klachten nu draaglijk zijn. Ik kan haar van harte aanbevelen. Volgende week mijn operatie dus vanaf dan kan het alleen maar beter worden denk ik.

Wat me vooral is opgevallen aan alles wat ik heb geleerd over deze gezondheidscrisis (want dat is het), is dat veel klachten te herleiden zijn naar de lever. Het blijft daarop terugkomen, echt bizar.
Veertje

Ongelezen bericht 26 mei 2021 20:24

Luna MKS schreef:
05 mei 2021 15:06
Ik had bijna iedere dag diarree en had hierdoor ondergewicht. Na 3-4 jaar ging ik langzaam aankomen. Hoewel ik nog steeds last had van de darmen en niet alles binnenhield. Maar minder frequent en minder waterig wel breiig.
Sorry voor dit onsmakelijke verhaal.
De darmklachten kunnen extreem zijn. Momenten dat je darm gewoon lijkt te knappen. Maar ook hevige steken. Vooral in de nacht heb ik daar last van.
Heel herkenbaar juist! Vreselijk. Misschien zou je ook nog iets kunnen hebben aan mesologie. Maar mogelijk heb je al dingen geprobeerd.

Liefs!!
Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”