Overgangsklachten

Deel je ervaringen of stel vragen.
Angel

Ongelezen bericht 12 aug 2012 11:28

Lena schreef:Angel, heel veel sterkte op 15 augustus. Ik kreeg inderdaad meteen een datum mee voor de operatie. Je kunt dit samen met de assistent zelf plannen.

Ik kan me je spanning goed voorstellen. En inderdaad vraag of ze de kapsels onderzoeken, want dr. Van Loenen biedt dit helemaal niet standaard aan. Ben daar zelf nu heel boos over eigenlijk, omdat ik lees dat dr. Kingma dit wel standaard doet. Bij mij is het dus niet gebeurd en dat vind ik nu zo jammer, want het had een bewijs kunnen zijn dat ik had kunnen laten zien aan bijvoorbeeld de bedrijfsarts. Nu heb ik alleen het mondelinge commentaar van dr. Van Loenen dat ze flink doorgezweet waren.

Liefs
Lena
http://klachtensilicon.forum2go.nl/even ... -t474.html

Hallo Lena,
Dank je wel voor je bericht.IK zal het vragen aan haar, en hoop dat ze het doet.Het is voor mij ook belangrijk.Ik ben dan al voor 80-100% afgekeurd maar het kost me zoveel moeite om nu 16 uur per week te blijven werken.Vooral de nachten...Hoe kom ik ze nu door???Vreselijke opvliegers, zeker wel meer dan 5 op een nacht.
Ik slaap zo slecht.Ik heb vorige week een andere top matras gekocht en daardoor nu wel veel minder pijn aan mijn gewrichten.Dat helpt wel gelukkig.Maar ik voel me een wrak.Ik hoop dat ik na de operatie me een stuk prettiger ga voelen.
Zit jij nu in de ziektewet?
Uiteraard moet ik na mijn operatie ook de ziektewet in.En de bedrijfsartsen bij mijn werk...pfff totaal geen begrip voor vrouwen hoor!Het liefste moet je maar weer zo snel mogelijk gaan werken hoor.Maar ik laat dat zeker niet gebeuren.Blijf echt thuis zolang ik mij nog niet goed voel.IK weet alleen niet wat ik op het werk moet gaan zeggen...Kan toch niet zeggen dat ik mijn silliconen laat verwijderen?Denk dat ik maar een verhaal ophang dat ik cystes heb of zoiets.Uiteraard gaat de vraag komen, waarom ik geopereerd moet worden, en zwijgen staat ook zo vreemd he?Bovendien verwacht ik ook nog dat mijn collega's een keer op bezoek gaan komen.Aan mijn bedrijfsarts vertel ik uiteraard wel de waarheid, maar wijs hem wel op zijn geheimplicht uiteraard.!
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 aug 2012 12:04

Angel, je kunt hier je ervaringen delen over ziekte en werk.
http://klachtensilicon.forum2go.nl/ziek ... k-f41.html
Liefs, Luna
Lena

Ongelezen bericht 12 aug 2012 12:18

Angel, ik heb ook zo veel opvliegers, inderdaad minstens 5 per nacht. Heftig is dat he. Ik heb nu wel het gevoel dat ze iets minder intens zijn nu ik de explantatie achter de rug heb. Maar voor de operatie was het slapen vreselijk, ook omdat je alles nog voor de boeg hebt. In ieder geval zul je meer rust krijgen als je eenmaal een datum voor een operatie heb, dat was bij mij wel zo. En dan de week voor de operatie is het nog even stressvol, want dan gaat het gebeuren. Maar daarna voel je zo veel opluchting en blijdschap dat het gebeurt is en dat ze er uit zijn.

Over werk kun je inderdaad onder het andere topic ziekte en werk meer vinden. Heb daar mijn ervaringen op het werk beschreven. Naast alle ervaringen met je ziek voelen is het werk, vind ik, ook een enorme issue om mee te dealen.
Angel

Ongelezen bericht 12 aug 2012 13:02

Lena schreef:Angel, ik heb ook zo veel opvliegers, inderdaad minstens 5 per nacht. Heftig is dat he. Ik heb nu wel het gevoel dat ze iets minder intens zijn nu ik de explantatie achter de rug heb. Maar voor de operatie was het slapen vreselijk, ook omdat je alles nog voor de boeg hebt. In ieder geval zul je meer rust krijgen als je eenmaal een datum voor een operatie heb, dat was bij mij wel zo. En dan de week voor de operatie is het nog even stressvol, want dan gaat het gebeuren. Maar daarna voel je zo veel opluchting en blijdschap dat het gebeurt is en dat ze er uit zijn.

Over werk kun je inderdaad onder het andere topic ziekte en werk meer vinden. Heb daar mijn ervaringen op het werk beschreven. Naast alle ervaringen met je ziek voelen is het werk, vind ik, ook een enorme issue om mee te dealen.
Hallo Lena,

Ja het is verschrikkelijk.Zou er zo veel voor willen geven, voor 1 keer een goede nachtrust!
Het topic over werk heb ik gevonden en daar ook een reactie op neer gezet.
liefs,
Angel
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 aug 2012 12:39

Heel veel dames hadden al geschreven over overgansklachten, alleen hadden we dit nog niet in een aparte topic staan. Vanaf nu wel, dus alle ervaringen zoveel mogelijk hier plaatsen als het kan. Bedankt!
Lena

Ongelezen bericht 13 aug 2012 12:47

Wat goed Luna dat je hiervan een nieuw topic hebt gemaakt. Mijn ervaringen met de overgang zijn heel intens en dan te bedenken dat de siliconen in mijn lichaam het nog verergeren. Het zijn niet alleen de opvliegers waar ik last van heb, maar psychisch ervaar ik dit hele proces van ziek zijn, niet kunnen werken, de operatie als heel erg zwaar. Ik denk dat de hormonen het extra zwaar maken. Soms voel ik me zo ontzettend teneergedrukt en dan is er natuurlijk altijd wel iets waar je zorgen over maakt, vooral in dit proces :cry: . En soms is het weer weg en kan ik alles in ene weer een beetje helder en perspectief zien en dan begrijp ik niet waarom ik me niet altijd zo kan voelen. Dat zijn de stemmingswisselingen die veroorzaakt worden door de overgang. De overgang maakt je zo ontzettend kwetsbaar ook voor stress, het komt tien keer harder bij je binnen. In de weken voor de explantatie liep de stress bij mij zo hoog op, dat ik het bijna niet te doen vond. Zo heftig. De hormonen in je lichaam zoeken constant naar dingen die niet goed gaan, waar je je ongerust over voelt. En er is altijd wel iets te vinden natuurlijk :wink: . Hier kan geen therapie tegenop, en ik kan het weten want heb er al velen gevolgd. De enige troost is te weten dat de overgang iets tijdelijks is, dus ooit gaat het over. Ik ben zelf 46 jaar en zit nu toch al 2 jaar in de overgang, dus hoop zo dat het niet meer zo lang duurt en dat de siliconen het niet nog eens extra verlengen.
Lena

Ongelezen bericht 13 aug 2012 12:53

Ik ben benieuwd wat andere dames die ook last van de overgang hebben hier tegen in nemen. Ik heb zelf een lange tijd Teunisbloemolie geslikt, maar het had volgens mij geen enkel effect. Waarschijnlijk omdat de protheses nog in mijn lichaam zaten, dat is natuurlijk vechten tegen de bierkaai.
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 aug 2012 12:56

Het is wat om de boel een beetje overzichelijk te houden :lol:
Dank je wel voor alles wat je schrijft! Daar hebben anderen echt veel aan Lena. Ikzelf ben nog niet in de overgang, maar weet precies hoe jij je voelt, want ik heb last van PMS. Dat is nu minder lijkt wel. Hoop zo dat het zo zal blijven. Je weet soms gewoon niet meer wat je met jezelf aanmoet.
Heb jij ook momenten dat je heel erg agressief word? Ik wel :lol: . Ik doe er een lachebekkie bij, maar het is niet om te lachen.
Joke MKS

Ongelezen bericht 13 aug 2012 12:59

Een goeie website over de overgang is :

http://www.vrouwenovergang.nl/

groet,

Joke
Laatst gewijzigd door Joke MKS op 13 aug 2012 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Lena

Ongelezen bericht 13 aug 2012 13:15

Luna, helaas overheerst er bij mij een verdrietig gevoel. Ik onderdruk, onbewust mijn agressie. Ik wou dat ik wat meer in contact kon komen met mijn agressie, want dat zou me veel kracht kunnen geven. En ik zie bij jou dat het je veel kracht geeft om zo veel werk op dit forum te doen. Op die manier kun je die heftige emotie heel goed transformeren in iets positiefs. Ik lees ook vaak dat de overgang vrouwen de kans geeft hun leven en hunzelf weer op orde te stellen en dat als je er eenmaal doorheen bent je dichter bij jezelf staat en je je niet meer zo druk maakt om alles. Het schijnt dat vrouwen van 60 jaar het gelukkigst zijn! Het is dus ergens goed voor, maar geen gemakkelijke taak.
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 aug 2012 10:11

Onze berichtjes over het uiten van boosheid staan hier: http://klachtensilicon.forum2go.nl/view ... 4e373f245e
Angel

Ongelezen bericht 15 aug 2012 21:46

De overgang...Is een natuurlijk iets...Maar het is op deze manier niet meer vol te houden.Die vreselijke nachten vol met opvliegers en overdag...Dan gutst het zweet uit je lijf.De emoties hebben duidelijk de overhand, en je kan er niks aan doen.Er zijn dagen dat ik eigenlijk alleen maar alleen wilt zijn, en soms zijn er dagen dat ik heel graag wil samenwonen met mijn vriend waar ik al 4 jaar mee lat.Alles is zo onduidelijk.Ik kan geen beslissingen nemen, ben vreselijk onzeker. En dat was ik nooit.De hormonen vliegen door je lijf...
Ik heb wel eens een poosje Ymea gebruikt maar ook daar had ik weinig baat bij.
Ik zit nu al twee jaar in de overgang ben al ruim 1 jaar niet meer ongesteld geweest.Dat mis ik echt niet, maar alles is anders!
Het lijkt wel dat je jezelf niet meer bent.Ze zeggen dat er een nieuw leven aankomt...nou voor mij mag het hoor!
Het gepieker...En dan nu dit nog eens erbij...die siliconen in je lijf...PIjn overal...niet alleen geestelijk maar ook lichamelijk...
Maar ik ben het beu...meld me morgen ziek, en blijf thuis totdat ik geopereerd moet worden.Het word me gewoon te veel.Ik hoop dat het straks allemaal beter zal gaan.Nooit gedacht dat het zo heftig eraan toe kon gaan in je lichaam.
Luna MKS

Ongelezen bericht 16 aug 2012 08:59

Afbeelding
Lena

Ongelezen bericht 16 aug 2012 09:15

Angel ik voel echt met je mee, je weet niet wat je meemaakt als je zo in de overgang zit. Zo goed van je dat je je ziek meldt, het is echt nu tijd om aan jezelf te denken en even rust te krijgen om het allemaal aan te kunnen. Volgens mij gaan wij gelijk op qua overgang. Ik zit er nu ook 2 jaar in en sinds 1 jaar niet meer ongesteld. De onzekerheid is echt vreselijk, ik kan ook helemaal geen beslissingen nemen. Ik kan daar eindeloos over piekeren. Bijvoorbeeld de beslissing om een explantatie te laten doen, nou, wat ik daar niet over gepiekerd heb, maandenlang. Van de week kon ik ook echt voelen dat het de hormonen waren die me emotioneel totaal neerdrukten. Het voelt als een voortdurende PMS. En de nachten nu met het warme weer. Ik heb geloof ik wel 10 opvliegers gehad. De hitte maakt ze nog intenser. Merk je ook dat je stemmingswisselingen hebt? Gisteren voelde ik me weer zo veel beter en had ik een goede dag, waarin ik me weer stabiel voelde. Ik reageer ook heel heftig op koffie. Na 1 kopje koffie kan ik me soms helemaal euforisch voelen. Helaas lukt het niet altijd, maar dat is dan wel even heel erg lekker :D

Ik zag je andere posting. Je bent er doorheen, je hebt een afspraak voor een operatie. Ik hoop echt dat je even in rustiger vaarwater komt. Wanneer worden de kleine katjes geboren?

Veel sterkte en vooral rust toegewenst.

Liefs
Lena
Luna MKS

Ongelezen bericht 16 aug 2012 09:18

Mogen we straks foto's van de katjes zien?? Oooh, ik vind het zo leuk!!
Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”