Vocht bij prothese

Deel je ervaringen of stel vragen.
Givon

Ongelezen bericht 13 dec 2019 13:16

Hallo allemaal ,
Ik ben 35 jaar en sindskort voor de 2de keer moeder
Ik ben de eigenaar van Mcghan protheses en sinds een paar weken heb ik vocht in mijn rechter borst
Ik gaf borstvoeding aan aan mijn nu 6 weken jonge dochtertje waarbij een borstontsteking kwam.
Ben daar 3 dagen ziek van geweest maar na goed kolven etc leek de ontsteking verholpen
Echter bleef mijn borst gezwollen maar niet pijnlijk ofzo
Ik heb toen van de Ha antibiotica gehad.
Na een week antibiotica was de zwelling nog niet weg en ben ik dus weer terug gegaan naar de Ha. Zij heeft mij toen doorverwezen naar het zkh voor een echo
Ik moest gelijk de volgende dag al voor een echo,
Op de echo constateerden ze dus vocht tussen me inkapseling en mijn prothese.
Een aantal dagen daarna moest ik naar een arts in het zkh
Hij heeft naar me borsten gekeken en bevestigde de zwelling en heeft verder niets gezegd over hoe en wat behalve dat ik een mri moest ondergaan.
Vorige week donderdag dus de mri ondergaan en afgelopen dinsdag weer naar de arts geweest
Me protheses zijn in tact maar ze konden weinig zien verder ivm het vocht in me borst.
Alles wat ik vraag aan de arts heeft hij geen antwoord op het enige wat hij zei uw protheses moeten eruit 🤷🏻‍♀️
Nu heeft hij mij dus verwezen naar een collega van hem die plastische chirurg is . Ik kon pas half januari terecht maar hij eisde dat ik zsm moest komen
Waardoor ik nu dus 19 dec moet komen

Ik heb echt geen idee wat ik nu moet doen kan verwachten en vragen etc
Als ik vocht bij prothese Google kom ik alleen maar op berichten over bia alcl.
Zijn er nog meer aandoeningen die vocht veroorzaken ??
Alvast bedankt voor de reacties
wilmaatje

Ongelezen bericht 13 dec 2019 19:31

Ik snap niet dat ze geen punctie van dat vocht hebben genomen en idd getest hebben op CD30 Bia Alcl. meestal word er bij een echo, waarbij vocht word ontdekt, direct een punctie genomen, ik zou dit alsnog zsm mogelijk laten doen om AlCl uit te sluiten. Uiteraard is vocht in je borst niet direct ALCL, maar het feit dat het tussen je kapsel en prothese zit maakt het wel verdacht. laat eerst een punctie maken voordat je je protheses verwijderd, of protheses enbloc verwijderen zodat alle rommel in het kapsel blijft voor onderzoek
Givon

Ongelezen bericht 13 dec 2019 23:09

wilmaatje schreef:
13 dec 2019 19:31
Ik snap niet dat ze geen punctie van dat vocht hebben genomen en idd getest hebben op CD30 Bia Alcl. meestal word er bij een echo, waarbij vocht word ontdekt, direct een punctie genomen, ik zou dit alsnog zsm mogelijk laten doen om AlCl uit te sluiten. Uiteraard is vocht in je borst niet direct ALCL, maar het feit dat het tussen je kapsel en prothese zit maakt het wel verdacht. laat eerst een punctie maken voordat je je protheses verwijderd, of protheses enbloc verwijderen zodat alle rommel in het kapsel blijft voor onderzoek
Dank je voor je reactie
Nadat ik ben gaan kijken op internet over vocht begrijp ik dus ook echt niet waarom ze geen punctie gedaan hebben
Ik ga dat ook echt donderdag eisen van die nieuwe arts als ze dat niet gaat doen dan ga ik naar een ander ziekenhuis
Ik ben nu onder behandeling in het Spaarne gasthuis Haarlem maar hun staan niet echt heel erg goed bekend met diagnoses en behandelingen dus ik heb er niet echt vertrouwen in
Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”