komt triggerduim ook voor na explantatie?

Deel je ervaringen of stel vragen.
Mirdik!

Ongelezen bericht 13 nov 2019 12:05

Ik heb een vraag. Zoals jullie weten heb ik een explantatie ondergaan op 7 oktober j.l. Nu ben ik 6 weken verder en mijn lichamelijke klachten verergeren alleen maar. Erg veel pijn in mijn knieën waardoor ik telkens moeilijk kan opstaan als ik even heb gezeten. Ook ben ik vorige week weer aan een triggerduim geholpen. Beide duimen zijn nu gedaan. Zouden deze klachten veroorzaakt kunnen worden door het verwijderen van het implantaat? Ik heb ook fibromyalgie maar deze hechtige pijnen heb ik nooit zo gehad. Altijd wel spierpijnen in gewrichten maar niet zoals nu dat ik dagelijks veel pijn medicatie moet innemen. Volgens de PC zou er geen relatie zijn met de siliconenprothese. En ook zou het VUmc geen goede wetenschappelijke onderbouwingen beschikbaar zijn. Dus met andere woorden is het dus niet bewezen dat de klachten die men ervaart gerelateerd kunnen worden aan protheses. Wat denken jullie hiervan en hebben degene die een explantatie hebben ondergaan ook allerlei klachten gekregen. Je leest wel van het lichaam moet ontgift worden maar hierover is tegenover mij niks gezegd. Ik hoor graag jullie mening hierover.

Lieve groetjes Mirdik
Moeke

Ongelezen bericht 13 nov 2019 14:34

Hi Mirdik, ik heb je vraag even verplaatst naar andere vragen over lichamelijke klachten en ziekten op het forum. Je stond nu bij het topic over hoe je een topic plaatst ;) Best lastig om een beetje wegwijs te worden op het forum in het begin maar dat went wel snel hoor!

Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag over triggerduimen. Wel heb ik erg veel last van mijn rechter been gehad waardoor ik amper kon gaan staan vanuit een zithouding. Veel meer pijn dan ik voor explantatie had. Dit is wel weer overgegaan maar komt terug in de periodes dat ik actief aan het ontgiften ben. Ik neem dus geen pijnstilling hiervoor maar zorg dat de toestroom van gifstoffen weer afneemt. Veel drinken is belangrijk om je nieren te ondersteunen en de gifstoffen kwijt te raken. Genoeg eiwitten eten en je zou kunnen kijken naar het zonedieet.

Ben je actief aan het ontgiften? Dan zou ik daar mee stoppen.
Ook als je verder niets inneemt is je lijf druk bezig met een grote schoonmaak. Hierdoor kunnen de klachten die je al had voor explantatie tijdelijk juist verergeren. Valt natuurlijk behoorlijk tegen als je verwacht dat het juist beter zal gaan. Juist na een maand of twee ga je dit ervaren. Precies waar jij nu dus bent nu. Dit kan zo'n half jaar duren maar dat is per persoon verschillend. Mij is gezegd dat het wel twee jaar kan duren.
Niet alles is te koppelen aan de siliconen. Gelukkig ben je verlost van de siliconenbron en kun je langzaam aan zelf ervaren wat er wel beter gaat en wat langer tijd nodig heeft. Helaas gaat niet alles over na explantatie maar dit is erg persoonsgebonden.
Zijn er klachten waar je wel al verbetering in ziet?

Er zijn veel antwoorden te vinden over klachten na explantatie. Ik raad je aan daar eens te gaan kijken. Je zult veel herkenning vinden!
viewforum.php?f=161

voor de meeste antwoorden kun je ook hier kijken:
viewtopic.php?f=208&t=2033

viewtopic.php?f=201&t=2127

Liefs, Moeke
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”