Dag allen,
Het is de eerste keer dat ik iets meld op dit forum. Best een gek gevoel en een grote stap toch wel! Veel gelezen en dan nu zelf maar mijn ervaringen delen. Vooral om de hele problematiek te steunen rondom siliconen implantaten en natuurlijk om te delen en te horen hoe anderen er over denken.
Ik zal proberen te schetsen hoe mijn geschiedenis eruit ziet als het gaat om de siliconen. Kort zal niet lukken:
Op mijn 17e jaar heb ik helaas de stap gezet om mijn borsten te vergroten. Ik was erg ontevreden over mijn kleine borsten.
Ik heb mij toen laten behandelen door een plastische chirurg van Body consult in Rotterdam (weet geen artsnaam meer). Deze PC vond het geen enkel probleem om mijn borsten te doen want ik was immers toch uitgegroeid. Voordat ik naar deze kliniek ging ben ik ook met mijn moeder naar Bergman kliniek geweest en het ziekenhuis in Zwolle. In principe was de PC van het ziekenhuis niet bereid mij te helpen. Nu achteraf had ik het erbij moeten laten.Hij was de enige die de waarheid sprak.
Op dit moment ben ik 35 jaar en heb ik mijn tweede operatie 4 jaar geleden laten doen bij Dr. van Uchelen bij de Isala Kliniek Zwolle. De reden van de operatie was dat ik al vele jaren scheve borsten had na de eerste operatie. Tevens was er een verkapselt en zat zeer hoog (ook al jaren). Ik had er ook veel last van. Ondanks dat Dr. van Uchelen wist dat beide siliconen er al 14 jaar inzaten wilde hij niets aan de "goede" borst doen. Er was immers niks aan deze goede borst te zien volgens de arts. Zijn motto was; Niet aankomen dus!
Na de reconstructie van die ene harde borst was ik nog steeds hartstikke scheef maar dan precies andersom. De PC zei dat hij anders wel een borstlift wilde doen bij de nieuwe borst. Hij wilde niks doen aan de "oude" borst. Ik als leek vond dit wel vreemd. Waarom dan aan de goede kant gaan snijden?
Nu heb ik wel een mooie druppelvormige borst 4 jaar oud (merk Allergan 410MF, kan geen CE vinden op de sticker) en een oude borst van 18 jaar geleden (merk MC Ghan zonder verdere gegevens).
Na de reconstructie haalden ze de oude borst eruit en bleek ook nog eens lek te zijn. Hoe erg het was dat weet ik niet omdat ik het niet heb gezien. Ook dan denken ze in het ziekenhuis niet van: Haar ene was lek dus laten we die andere er preventief uithalen???
Nu heb ik klachten aan die "oude" borst (18 jaar oud). Hard, steken in de borst, spiersamentrekkingen, branderig gevoel, vervormd, met zeer grote regelmaat heb ik aften in mijn mond, diverse ontstekingen in mijn lichaam gehad. Ik heb gelukkig geen vermoeidheidsverschijnselen. Volgens het meldpunt zou ik nog op tijd kunnen zijn om ze eventueel te laten verwijderen. Onderaan de nieuwe borst van 4 jaar heb ik rare beweegbare bultjes zitten (siliconenresten ??). Ik heb daar ook een ribontsteking gehad.
Anno nu (19 april 2013) heb ik een consult gehad bij Dr.R. Kappel in Zwolle (alweer een aantal weken geleden). Zij heeft aangegeven dat ik om medische redenen zeker nu wat moet ondernemen. Juiste gezien mijn klachten. Alle mogelijkheden hebben wij samen besproken. Sowieso wil ik wil geen siliconen meer. Ik heb gekozen voor EXPLANTATIE. Dat was geen makkelijke beslissing. Ik heb van nature een AA cup, inmiddels twee kinderen (borstvoeding) en er zal dan wel weinig over zijn van mijn borsten. Toch doordat ik positieve ervaringen heb gelezen heb ik de knoop doorgehakt. Ik wil af van die troep en ik hoop nog ergere ellende te kunnen voorkomen. Nu is het wachten op de uitslag van Friesland verzekeringen. Ik heb geen idee of ze het vergoeden maar Dr. Kappel probeert het te regelen.
Unive heeft destijds wel mijn operatie vergoedt vanwege de complicaties.
Nu is het maar wachten en wachten. Dat maakt het vervelend omdat ik er in principe klaar voor ben.
Op de foto die ik erbij doe is goed te zien dat een borst erg hoog zit en onder de borstspier is geplaatst (de oneffenheden zie je als ik mijn armen omhoog doe). De andere borst hangt (dat is die van 4 jaar) . Ik schat nu in gezien mijn klachten dat een prothese kapot is. Dat voel ik gewoon en veel pijn.
Ik ben benieuwd of ik reacties krijg.
gr.M (wil nog niet zeggen wie ik ben)