Mijn geschiedenis vanaf mijn 17e jaar

Protheses vanwege cosmetische reden.
schramir

Ongelezen bericht 19 apr 2013 16:30

Implantaten: Eerste onbekend, tweede: Allergan 410 MF

Dag allen,

Het is de eerste keer dat ik iets meld op dit forum. Best een gek gevoel en een grote stap toch wel! Veel gelezen en dan nu zelf maar mijn ervaringen delen. Vooral om de hele problematiek te steunen rondom siliconen implantaten en natuurlijk om te delen en te horen hoe anderen er over denken.
Ik zal proberen te schetsen hoe mijn geschiedenis eruit ziet als het gaat om de siliconen. Kort zal niet lukken:

Op mijn 17e jaar heb ik helaas de stap gezet om mijn borsten te vergroten. Ik was erg ontevreden over mijn kleine borsten.
Ik heb mij toen laten behandelen door een plastische chirurg van Body consult in Rotterdam (weet geen artsnaam meer). Deze PC vond het geen enkel probleem om mijn borsten te doen want ik was immers toch uitgegroeid. Voordat ik naar deze kliniek ging ben ik ook met mijn moeder naar Bergman kliniek geweest en het ziekenhuis in Zwolle. In principe was de PC van het ziekenhuis niet bereid mij te helpen. Nu achteraf had ik het erbij moeten laten.Hij was de enige die de waarheid sprak.

Op dit moment ben ik 35 jaar en heb ik mijn tweede operatie 4 jaar geleden laten doen bij Dr. van Uchelen bij de Isala Kliniek Zwolle. De reden van de operatie was dat ik al vele jaren scheve borsten had na de eerste operatie. Tevens was er een verkapselt en zat zeer hoog (ook al jaren). Ik had er ook veel last van. Ondanks dat Dr. van Uchelen wist dat beide siliconen er al 14 jaar inzaten wilde hij niets aan de "goede" borst doen. Er was immers niks aan deze goede borst te zien volgens de arts. Zijn motto was; Niet aankomen dus!
Na de reconstructie van die ene harde borst was ik nog steeds hartstikke scheef maar dan precies andersom. De PC zei dat hij anders wel een borstlift wilde doen bij de nieuwe borst. Hij wilde niks doen aan de "oude" borst. Ik als leek vond dit wel vreemd. Waarom dan aan de goede kant gaan snijden?
Nu heb ik wel een mooie druppelvormige borst 4 jaar oud (merk Allergan 410MF, kan geen CE vinden op de sticker) en een oude borst van 18 jaar geleden (merk MC Ghan zonder verdere gegevens).
Na de reconstructie haalden ze de oude borst eruit en bleek ook nog eens lek te zijn. Hoe erg het was dat weet ik niet omdat ik het niet heb gezien. Ook dan denken ze in het ziekenhuis niet van: Haar ene was lek dus laten we die andere er preventief uithalen???

Nu heb ik klachten aan die "oude" borst (18 jaar oud). Hard, steken in de borst, spiersamentrekkingen, branderig gevoel, vervormd, met zeer grote regelmaat heb ik aften in mijn mond, diverse ontstekingen in mijn lichaam gehad. Ik heb gelukkig geen vermoeidheidsverschijnselen. Volgens het meldpunt zou ik nog op tijd kunnen zijn om ze eventueel te laten verwijderen. Onderaan de nieuwe borst van 4 jaar heb ik rare beweegbare bultjes zitten (siliconenresten ??). Ik heb daar ook een ribontsteking gehad.

Anno nu (19 april 2013) heb ik een consult gehad bij Dr.R. Kappel in Zwolle (alweer een aantal weken geleden). Zij heeft aangegeven dat ik om medische redenen zeker nu wat moet ondernemen. Juiste gezien mijn klachten. Alle mogelijkheden hebben wij samen besproken. Sowieso wil ik wil geen siliconen meer. Ik heb gekozen voor EXPLANTATIE. Dat was geen makkelijke beslissing. Ik heb van nature een AA cup, inmiddels twee kinderen (borstvoeding) en er zal dan wel weinig over zijn van mijn borsten. Toch doordat ik positieve ervaringen heb gelezen heb ik de knoop doorgehakt. Ik wil af van die troep en ik hoop nog ergere ellende te kunnen voorkomen. Nu is het wachten op de uitslag van Friesland verzekeringen. Ik heb geen idee of ze het vergoeden maar Dr. Kappel probeert het te regelen.
Unive heeft destijds wel mijn operatie vergoedt vanwege de complicaties.
Nu is het maar wachten en wachten. Dat maakt het vervelend omdat ik er in principe klaar voor ben.

Op de foto die ik erbij doe is goed te zien dat een borst erg hoog zit en onder de borstspier is geplaatst (de oneffenheden zie je als ik mijn armen omhoog doe). De andere borst hangt (dat is die van 4 jaar) . Ik schat nu in gezien mijn klachten dat een prothese kapot is. Dat voel ik gewoon en veel pijn.

Ik ben benieuwd of ik reacties krijg.
gr.M (wil nog niet zeggen wie ik ben)

Afbeelding
Angelique

Ongelezen bericht 19 apr 2013 17:06

Natuurlijk krijg je reacties M. We zijn hier om je ( en elkaar ) te steunen.

Welkom op het forum en wat goed en dapper dat je voor explantatie gaat!!!! Zoals je hier ongetwijfeld hebt gelezen ben je bij dokter Kappel in zeer goede handen. Vraag wel of je de protheses mee mag nemen zodat je zelf kan zien of ze hebben gelekt en zo ja hoeveel.
Wat erg dat ze jaren geleden niet ook je andere prothese hebben gecontroleerd. Heel veel succes meis.

Liefs Angelique
Trots op mezelf! 8-4-2013 was mijn explantatie en nu op naar een gezond lijf!!!
vanda

Ongelezen bericht 19 apr 2013 18:43

hey shramir,

welkom op dit forum. ik had idd gedacht dat er al wat meer reacties op jouw verhaal waren gekomen...wij zijn recent met een best grote groep geexplanteerd en ik moet zeggen dat je dan, 5, 6, 7 weken na de explantatie minder op het forum komt. wij waren een actieve club die elkaar steeds een hart onder de riem staken en elkaar door en door steunden. ik zie inmiddels dat er weer nieuwe mensen zijn bijgekomen, maar onderling hebben jullie nog geen contact? goed van je beslissing! ik zou eerst eens rustig lezen bij de diverse mensen die ook onder het mes bij Kappel zijn geweest. Prima chirurg, ik ben dik tevreden! wel weer een behoorlijk heftig verhaal van jou! zeer herkenbaar voor velen onder ons. ik wens je veel succes bij je operatie, weet je al wanneer dat gaat gebeuren?
Keira

Ongelezen bericht 19 apr 2013 19:29

Hoi lieve M,
Ik heb helaas niet zoveel tijd de laatste weken maar wilde toch even reageren om je een hart onder de riem te steken.
Wat dapper dat je kiest voor explantatie. Ik ben na wat googelen over mijn klachten op dit forum terecht gekomen en heb vrij snel de stap gezet voor explantatie, ook al had ik mijn implantaten "maar" amper twee jaar. Ik was er nog op tijd bij. Ik ben ook door dr kappel geopereerd onlangs en dit was de beste keuze die ik ooit heb gemaakt, de explantatie en dr. Kappel.
Ook ik had een aa cup waar ik totaal miet mee kon leven. Na de bv had ik een D70 cup, omdat mijn chirurg voor zo groot mogelijk ging. Terwijl ik gewoon borsten wilde en niet zo groot mogelijk. Ht resultaat was wel mooi, niet dat het misvormd was, maar wel te groot. En ik had er altijd pijn van, stekende en een soort permanente spierpijn. Aanraking was erg naar omdat ik dan die ballen voelde dus voor mijn liefdesleven ook niet bevorderlijk. En het zijn ook nog eens gifballen, maar over zweten is mij nooit iets verteld.
Ik was enorm bang voor het resultaat en verwachtte een soort leeggelopen of ingedeukt iets, maar dat is me 100% meegevallen.
Dr. Kappel heeft bij mij iets gedaan wat ze normaal nooit snel zou doen, maar tegelijkertijd met explantatie en kapsel verwijderen ook een lipofilling uitgevoerd. Het vet wat ze weggehaald heeft is minimaal maar ik had geen enkele deuk ma de operatie.
Ik ben heel tevreden met het resuktaat en al het nare gevoel is weg, ze voelen weer fijn!
Maar ook al had ik terug mijn oude borsten kunnen krijgen had ik meteen getekend.
Je kunt een foto van mij zien in het foto topic en mijn verhaal zit ergens in het lipofilling topic.

Weet je al wanneer je geopereerd gaat worden?
Liefs en sterkte
Keira
schramir

Ongelezen bericht 19 apr 2013 20:13

Bedankt dat ik een aantal reacties heb gekregen.Wat snel al!
ik blijf het raar vinden dat ik nu niet meer alleen een lezer ben van het forum maar dat ik nu deelneem aan het gebeuren. Vreemd maar ook fijn die steun.

Op dit moment weet ik nog niet wanneer ik geopereerd wordt.Dat heeft o.a. te maken met wat de Friesland verzekering dekt. ik heb al wel een email naar de verzekering gestuurd.Het wachten duurt nu lang omdat ik graag een datum wil prikken.Nog even geduld dus.

Ook nu weer lees ik een positieve ervaring m.b.t. een explantatie.Of ik genoeg vet heb voor een lipo dat is de vraag.Dr.Kappel gaf al aan dat er niet veel te halen was bij mij. We zien wel.

liefs M
Keira

Ongelezen bericht 19 apr 2013 22:16

Hi M.
Ik vond het ook raar en eng om ineens te posten. Maar heb heeft me wel enorm geholpen als ik vragen had. Vaak was er iemand die erg snel antwoord gaf, heel fijn die steun van elkaar!

Lastig dat je op je verzekering moet wachten. Ik duim voor je dat het vergoed gaat worden in ieder geval!
Ik zie aan je foto dat je inderdaad erg slank bent, ik ben ook slank maar had wel wa vetreserves. Maar normaal gesproken doe je eers een tijd het brava systeem (daarmee maak je je borsten optimaal voorzien van bloedtoevoer zodat de vetcellen genoeg "voeding" hebben om te blijven leven). Het was dus wel een risico en ze heeft bij mij maar net een heeeel klein beetje gepakt maar precies genoeg. En mijn lichaam heeft vrijwel niets afgebroken, het was wel een gokje. Ik had ook voor alleen explantatie kunnen gaan maar wist zeker dat ik na deze operatie NOOIT meer eraan zou laten komen. En ik was al blij als ik geen hele ingedeukte had (al trekt dat vaak wel bij).
Ik heb het idee dat ik na de explantatie ook wel op ongeveer dezelfde maat was uitgekomen, in ieder geval niet zo klein als vroeger. Op 1 of andere manier heb ik toch nog meer borstklier (of vet haha) opgebouwd daar in de jaren dat ik de implantaten had. Als ik in mijn borst kneep aan de bovenkant voelde ik wel wat eigen weefsel.
Beetje onverklaarbaar maar er zijn hier wel meer dames die toch een grotere maat hebben dan voor de bv. Heb ik al verschillende keren gelezen.

Nou in ieder geval succes de komende tijd. Het is best heftig allemaal. Ik werd af en toe gek van mezelf omdat ik zo bang was mismaakt wakker te worden of gewoon helemaal niet (wat natuurlijk nooit gebeurt maar narcose is niet niks). Maar ik leefde ook enorm naar het moment toe om weer mezelf te zijn en geen last meer te hebben.
Laat je goed adviseren dooor dr. Kappel over de mogelijkheden met jouw lichaam en als je vragen hebt, vraag raak!
Liefs!
esart88

Ongelezen bericht 19 apr 2013 22:37

Hoi Schramir welkom hier!
Goed van je dat je ook de stap gaat maken tot explantatie,we zitten een beetje in hetzelfde schuitje alleen heb ik al wel een datum,7 mei bij dr Kappel.
Hoop dat je snel bericht krijgt van je verzekering bij mij ging het heel snel..
Het is fijn om hier informatie te krijgen en er is bijna altijd wel iemand die antwoord heeft op je vragen.
En als je het even niet ziet zitten een peptalkje en je kan er weer tegenaan.

liefs Es FLOWER
meisie

Ongelezen bericht 19 apr 2013 23:03

Hoi Schramir,
Welkom hier :)
Spannend eerst, als je inderdaad actief mee gaat doen op het forum. Maar kom gerust met je verhaal. Je zult merken dat er veel meer dames zijn die met dezelfde vragen/zorgen etc zitten. Omdat velen je al zijn voorgegaan krijg je altijd veel tips en kunnen ze je vaak ook gerust stellen.

Je hebt nogal wat achter de rug met je borsten. Zo zonde dat ze de 18 jarige borst ;) niet ook meteen aangepakt hebben toen bleek dat de andere lek was. dan moet er toch een lampje gaan branden. Er wordt te vaak te gemakkelijk over onze gezondheid gedacht!

Ik vind het dapper dat je voor explantatie gaat. Zo spannend om te zien wat er aan eigen weefsel (over) is. Zelf had ik ook een krappe AA cup, na de laatste borstvoeding was er helemaal niets meer over (echt helemaal plat, 3 mnd na stoppen ging ik al voor vergroting dus mijn borsten hebben zich ook niet goed hersteld/weer wat gevuld voor de operatie).
In februari ben ik voor explantatie geweest (ook door dr Kappel). Wat er nu over is, is links een AA en rechts een AAA. Eigenlijk zoals het was voor ik aan kinderen begon. Met een leuke bh (voorgevormde beugel-) ziet het er nog een beetje uit :) maar in m'n blootje is het wel een beetje sneu. Maar ik ben er blij mee: het voelt weer zacht en natuurlijk en ik ben niet minder mijzelf dan met vergrote borsten (die wel erg hard waren).
Lees mijn verhaal ook maar eens (bij voorstellen en onder explantatie ervaringen).
Ik heb geen foto's geplaatst op het forum. Ik zit nog steeds te dubben om het te doen. Ben daar nog niet uit.

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust! We zijn er voor, ook voor jou!

Meisie
=liefs=
2002 McGhan 410 onder spier en in februari 2013 bevrijd!
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 apr 2013 13:18

Hoi lieve Schramir,
Afbeelding
Ik had niet gereageerd op je pm omdat ik even tijdelijk zo min mogelijk op het forum kom. Ik heb ontstoken peesscheden aan de armen en polsen en mag deze niet belasten. Sorry dus dat ik niet reageerde. Ik heb gezien dat je zelf het probleem hebt opgelost.
Zo fijn dat ook jij je verhaal hier verteld. Dit is heel belangrijk voor alle vrouwen die na je komen. En ben zo blij dat ook jij straks verlost wordt van deze ondingen!!! _YEAH_

Ik zou je willen vragen om dit topic even goed door te nemen en ook de vragenlijst op te sturen+ even goed te kijken hoe je foto's plaatst, want zoals je kunt zien, verschijnen er geen fijne beelden bij jouw foto's als je die uitvergroot. :) Ik zal het zelf wel even fiksen nu oke?

Ik wens je heel veel sterkte en succes de komende tijd lieve schat. Het gaat in orde komen met je. Ik geloof in je herstel.
Lees ook over het ontgiften ok?

Doeg, KUS+ Luna
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 apr 2013 13:25

Je hoeft zeker niet je naam te zeggen als je dat niet wilt hoor.

Sterkte nogmaals met alles want het is niet niks waar je doorheen gaat.
schramir

Ongelezen bericht 17 mei 2013 10:33

Dag allen,

Misschien dat sommigen mijn andere topics hebben gelezen maar inmiddels ben ik al weer veel verder qua ontwikkelingen.
Binnenkort zal ik weten wanneer ik mijn explantatie kan ondergaan. De vergoeding krijg ik van de verzekering. Yes
Maar jeetje wat is het allemaal spannend. Zoveel besef dat ik straks misschien weer bijna plat ben. Jammer dan.
Alles om mij heen is "borst". Gevoelens gaan door me heen waarom ik voor al deze ellende heb gekozen en waarom er zoveel ongelijkheid is in de borstcupmaat. Helaas is het gewoon een feit. Waarschijnlijk zal ik altijd naar andere vrouwen kijken die "mooie" borsten hebben. Maar straks hoop ik ook weer zonder pijn door het leven te gaan en ik hoop dat mijn implantaten niet gescheurd zijn. Ze zijn zo raar van vorm. Laten we duimen dat die schade beperkt is gebleven. Op naar de gezondheid.

Vanmiddag ga ik nog even naar de huisarts omdat ik een vreemde harde plek even wil laten checken. Stel ik lig straks op de operatietafel en ze zien dat ik iets vreemds heb. Het zal vast geen borstkanker zijn maar toch!!!

Vanaf vandaag zal ik mijn eigen naam gebruiken omdat ik vind dat ik me niet meer hoef te schamen. Wat mij betreft meer openheid naar de buitenwereld. Alleen dan kunnen we beetje bij beetje de ervaringen met anderen delen.

Liefs Mirjam
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 mei 2013 17:38

schramir schreef:Alles om mij heen is "borst". Gevoelens gaan door me heen waarom ik voor al deze ellende heb gekozen en waarom er zoveel ongelijkheid is in de borstcupmaat. Helaas is het gewoon een feit. Waarschijnlijk zal ik altijd naar andere vrouwen kijken die "mooie" borsten hebben.
Ik ken dat gevoel. Ik deed niets anders dan kijken naar de borsten van andere vrouwen, omdat zij ze wel hebben en ik niet. Maar het gaat wel over. We zijn zoals we zijn, klaar!! Het is niet leuk, maar er zijn veel ergere dingen. Ik heb nu al maanden niet veel mijn armen en handen kunnen gebruiken. Ik had zelfs moeite met mezelf af te wegen na een toilet bezoek. Stel dat ik voor de rest van mijn leven mijn armen niet meer kon gebruiken. Nou dat zou ik veel erger vinden!! Ik heb een paar jaar geleden heel lang niet kunnen lopen. Ik dacht in een rolstoel te eindigen. Nou, dat was veel erger dan dit. En dan niet te spreken over de heljaren die ik heb gehad!!!!Ik ben weer erg ziek geweest en kreeg snacht een aanval. Ik raakte zowat bewusteloos toen ik uit bed stapte om naar de wc te gaan. Weet echt niet wat er gebeurde. Heb de laatste dagen steeds te lage suikerspiegel en ben erg wankel. Nou, ik heb mijn lichaam lief en neem het zoals het is. Ik wil gezond zijn!! Dan maar zonder borsten. Hoe moeilijk ook. Als ik maar gezond ben. Ik weiger nog langer mezelf pijn te doen en mezelf te vergelijken met anderen of hoge eisen te stellen aan mijn uiterlijk. Ik ben zoals ik ben. Precies zoals ik moest zijn vanbinnen en vanbuiten. Er is veel aan mij dat niet klopt. Mijn bovenlichaam en onderlichaam gaan niet samen. Ik heb best brede heupen en van boven ben ik miss anorexia. Maar dat is nou eenmaal zo wat kan ik eraan veranden? Niets! Ik accepeer het gewoon. De afgelopen nachten ben ik weer zo geconfronteerd met de feiten. Hoe kostbaar gezondheid is. Hoe kostbaar ons leven is. Koester het alsjeblieft! Ik wil nooit meer terug naar hoe ik was. Ik ben zo ziek geweest. Ik ben erg geschrokken toen ik de aanval kreeg. Ik wil niet meer terug. Laat niemand en vooral jij zelf je wijsmaken dat je niet mooi bent Mirjam. Je bent een prachtvrouw!
schramir schreef:Vanaf vandaag zal ik mijn eigen naam gebruiken omdat ik vind dat ik me niet meer hoef te schamen. Wat mij betreft meer openheid naar de buitenwereld. Alleen dan kunnen we beetje bij beetje de ervaringen met anderen delen.

Liefs Mirjam
Vind ik mooi en moedig van je lieverd.

Succes bij de huisarts!!

XXXLuna
Laatst gewijzigd door Luna MKS op 17 mei 2013 18:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 mei 2013 18:26

ps. er zijn nog veel ergere dingen dan de mijne. nog veel en veel en veel en veel en veel en veel ergere en het is erg om dat te weten. zo erg, zo erg

hier wat mooie filmpjes voor je: http://www.youarelovemovie.com
http://www.womenoftodaymovie.com/
Hier meer filmpjes: http://www.makeadifference.com/movies/index.htm
schramir

Ongelezen bericht 17 mei 2013 23:30

Luna,
Bedankt voor je peptalk. Je hebt gelijk hoor.Het gaat om wie je bent en wat je doet. Als we ons alleen maar druk moeten maken om hoe wij eruit zien!! Zonde van al onze energie.
Gelukkig staat mijn man volledig achter me. Dat scheelt een stuk. Ik maakte al wel een grapje; geniet nog even van die grote borsten. De laatste keer vrijen met big boobs. ha ha. Mijn man werd er niet warm of koud van. Beetje stoer. Het maakt mij echt niet uit zei hij. Wel lief hoor.

Wat heb jij ook een ellende meegemaakt en zoals ik het nu lees heb je er nog steeds problemen mee. Ik hoop echt voor je dat je gezondheid wat aansterkt.

Trouwens, mijn huisarts wilde mij toch nog een echo laten doen voor 28 mei. Ik heb harde stukjes/harde klieren. Voordat ik onder het mes ga wil ik weten of dit goedaardig is.
Ik belde met het Sophia ziekenhuis Zwolle met de radiologie. De dame wilde vanwege mijn leetfijd (35jaar) geen echo laten doen. Ik moest een mammo doen. Ik zei dat ik dat niet wou vanwege implantaten. Zij zei dat ze dat alleen bij sommige merken doen. Ik merkte dat ik niet moest gaan zeuren en toevallig had ze het over lekkage. Dat kon ook een reden voor een echo zijn. Nou toen ben ik daar maar op in gegaan. Als ik nogmaals wat gezegd had over het knobbeltje had ze misschien weer moeilijk gedaan. Laten we zeggen dat het voelde als vechten voor een plekje. Uiteindelijk kan ik wo 22 mei een echo doen. Voor de zekerheid hoor.

Liefs Mirjam
Francien

Ongelezen bericht 18 mei 2013 10:42

Wat een geschiedenis Mirjam. Je bent bij mevrouw Kappel echt in goede handen hoor. En zo fijn dat nu de operatie vergoed gaat worden. Wat betreft de esthetische resultaten zijn er ook veel veiliger alternatieven he? Keira haalde de lipofilling al aan, en ik heb een lift gehad. Net als jij heb ik ook een enorme borstengeschiedenis, beginnend in mijn tienerjaren!
Mevrouw Kappel maakt ook gebruik van minder schadelijke prothesen, de Monoblocs, waarschijnlijk heeft ze dit altenatief ook aangedragen.
Net als jij wilde ik ook geen prothesen meer, en ik koos voor een lift omdat ik toch al flinke littekens had, en echt te weinig vet voor een lipofilling.

Ik ben heel benieuwd wat de toekomst jou gaat brengen hierin! :)
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”