ik ben marjon, al 13 jaar protheses

Protheses vanwege cosmetische reden.
vanda

Ongelezen bericht 10 jan 2013 11:48

Implantaten: McGahn 310 onder de borstspier.

per toeval kom ik op deze site terecht, omdat ik al maande zoekende ben waar ik mijn jeukklachten kan onderbrengen. nooit gedacht (wel eens in het achterhoofd gehouden) dat het wel eens met de siliconen te maken kan hebben. Ik heb al 13 jaar (geen pip) plantaten.
al sinds de zomervakantie heb ik last van jeuk, netelroos, en sinds de laatste maanden alleen maar jeuk rondom de borsten en eronder richting navel. medicijnen, bioresonantie helpen helaas niets...dus verder zoeken. veel andere klachten die jullie beschrijven kan ik me niet in vinden.Ik ben niet vermoeid, heb wel energie maar kan me wel herkennen in de stijfheid, krampen in voeten , kaakproblemen(ik ben wel in de pre overgang)opvliegers ed. het is vooral de vreselijke jeuk die mijn dagen tamelijke kunnen verstoren. Het is allemaal nog nieuw voor me, en op dit moment kan ik me zelf niet zonder protheses voorstellen. het is voor mij destijds een stap geweest wat me ook veel goeds heeft gebracht. Veel zelfvertrouwen...en ik kan me voorstellen als ik ze zou laten verwijderen, dat ik dan weer terugval in die onzekere vrouw. Ik vrees dat ik dus nog wel even tijd nodig heb om aan het idee te wennen dat ik ze zou moeten verwijderen. Ik lees dat een nieuwe implantaat op den duur hetzelfde klachtenbeeld veroorzaakt, maar is er dan nog een andere optie om enigszins borsten te houden? (had echt werkelijk niets..)
enfin, ik lees de komende tijd nog even door op dit forum en ga me zelf beraden wat ik het beste kan doen.
meisie

Ongelezen bericht 10 jan 2013 12:33

Hoihoi,
Welkom op het forum!

Het beste wat je kunt doen is een afspraak maken bij een van de PC's (zie informatie & tips explantatie).

De klachten die je opsomt zijn te moeite van het verder zoeken waard. Je protheses zijn "op leeftijd" en zijn de afgelopen jaar meer gaan zweten. Je lichaam lijkt je toch te vertellen dat ie het niet meer oké vindt!
Veel PC's erkennen deze klachten niet dus wees kritisch in je keuze. Ik heb ook jeuk (gehad) aan mijn borsten, druk gevoel, tintelingen en spierpijn gevoel. Volgens de PC waar ik was de eerste symptomen van silconenklachten. Ik heb geen zin om te wachten tot erger, ze gaan er dus uit.

Succes met je zoektocht!

groetjes
Meisie
2002 McGhan 410 onder spier en in februari 2013 bevrijd!
vanda

Ongelezen bericht 10 jan 2013 12:43

dank je voor de snelle reactie. ik zit nog steeds te lezen...en te rillen. ben al helemaal geen held in ziekenhuizen en als de dood voor onderzoeken. destijds heb ik het gedaan, omdat ik het zo graag wilde. eigenlijk als ik nu de afgelopen jaren voorbij laat gaan, heb ik ook andere klachten. heb al 2 maal een frozen shoulder gehad, waar ik , zelfs nu na 14 maanden therapie, nog niet van af ben. spierpijn in schouders blijft...ik moet me eerst mentaal voorbereiden op deze stap, vreselijk...voelt een beetje als rouwen (gek he?).heb net het ziekenhuis in hilversum gebeld om te laten uitzoeken welke protheses ik dan wel heb, wordt vanmiddag teruggebeld....wordt vervolgd.
Monique256

Ongelezen bericht 10 jan 2013 21:16

Hoi Vanda,
denk goed na, want 13 jaar is al heel erg lang. Mijn eerst pc zei , zolang je geen klachten hebt laten zitten. Mijn klachten namen steeds toe. Na 14,5 jaar zijn ze verwijderd. Bij een MRI zag men niks! Ik heb ze toch laten verwijderen en nu bleek er toch één lek. Gevolg siliconen in mijn lijf. Mijn klachten zijn nu grotendeels weg. En ik kan goed leven en mezelf accepteren zoals ik nu ben.
Je gezondheid is heel veel waard. Onze kinderen zijn weer blij en maken grapjes over siliconen.
Ik hoop dat je veel verhalen leest, misschien bevestigt dat wat het voor een rotzooi je nu bij je draagt en wat dat op den duur allemaal met je kan doen.
Succes verder.
vanda

Ongelezen bericht 11 jan 2013 12:44

slapeloze nacht gehad! ik kan de hele dag wel janken...het is dat ik gisteren op deze site terecht kwam, en ik me wel in veel verhalen kan herkennen. Ik deel echter niet alle klachten, ben niet vermoeid, heb wel lichtelijk spierpijnen en gewrichtsklachen, maar schrijf dus ook veel aan de menopauze toe. Ik heb ze destijds laten zetten, omdat ik echt niets had...cupje aa. ik was 36 (nu 49) en voor mij was borstvergroting de enig optie om een 'gelukkig' leven te leiden. Het heeft me ook veel gebracht, zelfvertrouwen, je eindelijk vrouw voelen, nou ja, hetzelfde wat de meeste vrouwen wel zullen ervaren. Ik kan me er geen voorstelling van maken dat ik ze nu weer kwijt moet en ik weer met een zeer platte borstkas moet rondlopen. Ben net in tranen uitgebarsten, maar mijn man zegt; je weet wat je wilt doen, voor mij had het nooit gehoeven! Maar...ik ben er nog niet aan toe...ik wordt dit jaar 50 en ik beloof mezelf dat het dit jaar gaat gebeuren, maar ik moet eerst de shock verwerken. Ik weet dat het dramatisch klinkt, maar zo voelt het op dit moment ook. Ik maak wel de keuze om ervoor te gaan, maar wanneer ik er klaar voor ben. Het idee om nooit weer strakke truitjes te dragen, badpak...ik zal leren de knop om te moeten zetten, want ik ben er wel zeker van dat "ze ' er uit moeten!
Monique256

Ongelezen bericht 11 jan 2013 16:40

Lieve Vanda,
ben blij dat je steun krijgt van je man, dat is heel erg belangrijk. Ik begrijp heel goed dat je het moeilijk hebt, maar schrijf het van je af!
We hebben hier allemaal flink zitten worstelen. Luctor et emergo.
Als je straks weer platter bent, ga je je pure lichaam wel weer accepteren.
Ben zelf begonnen met gevulde bh's en zo ook sportbh's. Die liggen nu ergens weet ik waar.Ik ben wie ik ben en accepteer mijn lichaam zoals deze is en wat een ander denkt interesseert mij niets meer.
Kopop Vanda, het beste.
meisie

Ongelezen bericht 11 jan 2013 18:03

Hoi Vanda,

Ik kan me zo voorstellen dat je geshockeerd bent!

Ook ik was helemaal van slag toen ik er achter kwam dat mijn "veilige"protheses dat helemaal niet bleken te zijn (en geen enkele is dat). Een zondagavondje voor de buis (de reünie) zette ook mijn wereld op de kop. Je hebt inderdaad tijd nodig om te verwerken. Verwerken dat de kaarten er dus zo bij blijken te liggen én verwerken dat je afscheid moet gaan nemen van je mooie borsten als je gezondheid je lief is...

Mijn uitgangspositie voor de bv was cup AAA. Ik ben geopereerd 3 maand nadat ik gestopt was met borstvoeding. Als ik naar mijn voor-foto kijk van toen is er van enig borstweefsel zelfs helemaal niets terug te vinden... :cry: (mijn lijf had na de involutie van het klierweefsel nog geen tijd gehad om verder te herstellen en weer iets te vullen met een ieni-mini vetweefsel).

De bv heeft mij ook veel zelfvertrouwen gegeven en een veel positiever lichaamsbeeld.

Toch heeft het kijken naar mijn oude foto's (toen ik nog topless zon-de omdat ik geen bikini-top kon vullen) en foto's hier op de site me geholpen om te zien dat met heel kleine borsten eigenlijk niks mis is.

Hier rond lezende (eerst vooral niet iedere dag :) ) heeft mijn proces versneld. Ik heb nog weinig klachten maar het blijken wel de eerste symptomen te zijn die wijzen naar ziekmakende effecten van siliconen...

Ook weet ik dat ik erg zal moeten wennen als de protheses eruit zijn.

Maar alles bij elkaar optellend: de beginnende klachten en de wetenschap wat er kan gebeuren als je borstprotheses hebt... ik heb mijn besluit genomen. Binnenkort ga ik onder het mes en er komen geen nieuwe meer.

En zoals Monique ook al aangaf... in mijn wen-periode moet ik het denk hebben van gevulde bh's :D

Gun jezelf even tijd én gun jezelf ook de tranen en het rouwen... Maar kom vervolgens wél in beweging.

Veel sterkte!

groetjes
Meisie
vanda

Ongelezen bericht 11 jan 2013 20:44

heel erg bedankt voor je reactie, meissie! ik blijf graag met je contact houden via deze site. je verwoord helemaal wat ik nu voel. Mijn man zei al, nu even niet er aan denken, maar gewoon je dagelijkse bezigheden oppakken (nadat ik vandaag alleen maar achter de pc heb gezeten). Ik moet het eerst even loslaten en dan op een ander tijdstip weer oppakken. Nu nog even niet....maar voor mij staat wel vast dat ze er uit moeten. Ben vanavond nog wezen kijken op een site voor lipofilling, misschien is dat een optie daarna, maar dat kost nogal wat en moet eigenlijk weer herhaald worden na 3 maanden. Het scheelt ook dat ik op dit moment nog niet de klachten heb die ik hier zoal lees....maar dat zal een kwestie van tijd zijn. ik weet op dit moment even niet waar ik moet beginnen...
meisie

Ongelezen bericht 11 jan 2013 23:03

vanda schreef: ...je verwoord helemaal wat ik nu voel...
Ach, we zitten in dezelfde levensfase, hebben zelfs bijna dezelfde leeftijd en protheses die ongeveer even oud zijn :lol:

En tijd... die hebben we allemaal nodig vóórdat we echt in beweging kunnen komen...

Stuur me gerust een PB als je daar behoefte toe voelt.

Geniet van je weekend!!!!

groetjes
Meisie
faith

Ongelezen bericht 11 jan 2013 23:50

Oh nee lieverd weer een slachtoffer ik ben zo snel achteruit gegaan als je deze klachten hebt haal ze er gauw uit! Je lichaam geeft het aan, echt geloof me de platte borsten daar kun je wel mee leren leven (Opvulling ed) maar de pijnen die er elke dag nu zijn dat is zoveel moeilijker om mee om te gaan, ik ging en ga nog door hetzelfde heen het is echt heel erg maar negeer de tekens niet! sterkte
meisie

Ongelezen bericht 12 jan 2013 09:37

Tuurlijk Faith!
Ze komt heus in actie maar het stof moet even dalen.
Daar is wat tijd voor nodig. Geen maanden maar toch wel een aantal dagen ;)
Keira

Ongelezen bericht 12 jan 2013 10:12

Hi Vanda,
Welkom hier. Sterkte met deze periode, het is niet niks om ineens zulke dingen te lezen he? Je zit nu een beetje op een punt waar je jezelf zonder borsten niet kunt accepteren maar met implantaten is ook geen optie, heel moeilijk is dat. Ik las hier op het forum een keer een berichtje van luna waarin ze zei dat een borstvergroting een daad van liefdeloosheid naar jezelf toe is. Die kwam wel even binnen bij mij, maar ik dacht erover na en voor mij was dat ook het geval. Ik kon mezelf niet accepteren en zag dit de enige uitweg. Maar voor mij was implantaten juist niet de oplossing en zeker niet nu ik alle risico's hoor over zweten en scheuren etc. Ik heb het even laten bezinken maar wil nu juist de oude ik terug terwijl ik een tijdje geleden nog nooit had kunnen denken ooit zonder "borsten" zelfvertrouwen te kunnen hebben. Ik mis mijn oude mini's zelfs, ik voel me nu eigenlijk nep en nog minder vrouw dan ooit. De grootte van je borsten bepalen je vrouwelijkheid niet, echt niet! Kijk eens naar wat foto's van jezelf voor de bv en vraag je af of er iets mis was met je, het antwoord is absoluut niet. Heb ik ook gedaan. Hielp mij best wel.

Nou heel veel sterkte!!
vanda

Ongelezen bericht 12 jan 2013 10:21

dank je, keira, jullie woorden steunen me, maar ik ben er nog niet aan toe. het idee moet eerst 'rijpen'...bovendien ben ik al helemaal geen held met ziekenhuizen...brrrr. die oude foto's van voor de bv heb ik ergens heel ver in een lade gestopt waar ik ze de afgelopen 13 jaar niet meer uit heb gehaald. Ik ben gewoon nog niet zover dat ik mezelf zonder borsten kan accepteren, maar ik ga zeker mijn best doen. Mijn man zijn vanochtend tegen me; ik hou van je mét borsten en ik houd nog meer van je zonder borsten...tja...zijn steun is dus onvoorwaardelijk!
meisie

Ongelezen bericht 12 jan 2013 10:42

Wat heb je een top vent!

Weet je Vanda, jij bent echt meer dan je borsten! Waarom is je man met je getrouwd, heb je vrienden en vriendinnen??? Volgens mij heeft dat met jou te maken, ik bedoel met wie jij bent, als persoon!!!

Laat ze anders allemaal eens op een papier schrijven wat ze mooi en bijzonder aan jou vinden. En (als ze van je bv afweten) of dat beeld anders zou zijn als jij cup niks had...
Ik weet het antwoord al...

Wil je alsjeblieft eens het verhaal van Olga (de Reünie 16 december'12) bekijken en dat van Rianne (de vijfde dag, 15 maart '12) ?
Doen!!!
Heb jij dat er voor over? Je begint al lichte klachten te krijgen. Ga je wachten tot je er echt (en misschien onomkeerbaar) ziek van wordt? Zoals Faith al schreef, het kan soms heel snel gaan

Ik snap je gevoelens maar kom op! Aan de slag, met jezelf en met je protheses (die op grond van hun leeftijd een in forse name aan het zweten zijn inmiddels!)

Dikke knuffel (en ook een schop onder je kont ;) )
meisie

Ongelezen bericht 12 jan 2013 10:47

oja... als je ziekenhuizen zo eng vindt... dr Kappel heeft spreekuur in een mooi pand waar niks geen ziekenhuis sfeer hangt. Leuk mens en prima voorlichting!
Ze kan je ook dingen vertellen over de monobloc (minder klachten maar kunnen ook klachten geven en toch prothesewissel in de toekomst) en lipofilling. Voor als je echt niet zonder je borsten kan ;)

Ga daar eens op consult (verwijzing huisarts, dan wordt het consult vergoed). Kom in beweging!
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”