Even voorstellen

Protheses vanwege cosmetische reden.
Keira

Ongelezen bericht 30 dec 2012 12:17

Implantaten: Eurosiliconen

Hai iedereen,

Ik ben Keira en 27 jaar. Ben hier op het forum terecht gekomen omdat ik eens wat was gaan googelen over klachten die ik heb. Ik heb ongeveer 2 jaar geleden een borstvergroting ondergaan, in de Bergman kliniek met Eurosilicone implantaten. Op zich heb ik qua gezondheid niet zo heel veel te klagen, ik heb alleen veeeel hoofdpijn en ben vaak moe. Maar mijn werk is ook erg stressig dus chronische moeheid en migraines had ik eigenlijk ook al een paar jaar eerder, dus of de implantaten nu echt de oorzaak zijn..dat betwijfel ik.

De beslissing om zo'n ingrijpende operatie te ondergaan neemt geen enkele persoon denk ik licht, en ik heb er ook jaren over nagedacht om dit te doen. Ik zag geen andere uitweg wegens de psychische problemen en het gevoel van minderwaardigheid waar ik last van had. Dat zal waarschijnlijk meer vrouwen bekend voorkomen. Ik wilde het al vanaf mijn 17e maar heb nog gewacht tot ik 25 was omdat ik "volwassen" wilde zijn en het besluit goed wilde overwegen.Ik zag toen gewoon geen andere uitweg omdat ik al 1000x mezelf heb proberen te accepteren zoals ik was en dat lukte mij gewoon niet. Ik werd er zo ongelukkig van. Uiteindelijk op consult geweest en me eigenlijk ook een beetje laten ompraten om een wat grotere maat te nemen dan ik eigenlijk wilde. Onder het mom van "alle vrouwen krijgen vaak spijt dat ze dat maatje groter niet genomen hebben". Heel dom maar ik was nog wat naiever toen denk ik. Ik wilde gewoon borsten en mij vrouw voelen, geen seksbom grote DD's! Ik kwam van een kleine A cup en zit nu op een grote C, kleine D cup. Ik ben erg smal gebouwd, dus ze zijn wat groter uitgevallen. Gelukkig was het resultaat wel mooi, in het begin was ik in de zevende hemel, en ook de operatie en herstel voorliep voorspoedig.

Maar nu er een jaar en acht maanden overheen zijn geworden beginnen ze me steeds meer tegen te staan.
Ik wil er niet mee pronken dus koop alleen beugelbh's zonder foam (anders zijn ze veel te groot en opvallend naar mijn mening) en ik kleed me veel af om ze te verbergen. Eigenlijk is dat heel erg gek, niet? Verder kan ik gewoon niet wennen aan het gevoel van die "ballen" in mijn lichaam te hebben, ze zijn best wel stevig en dual plane geplaatst. Misschien heeft dat daarmee te maken?
Ze doen best wel vaak pijn, mijn spieren en vooral bovenop, als ik iemand knuffel of met mijn hondje speel en een borst wordt per ongeluk aangeraakt doet het gewoon pijn. Niet een hele erge pijn dat je meteen neervalt, maar gewoon een lastige storende (spier)pijn. Ook heb ik vaak in mijn linkerborst een stekende pijn, die gaat ook altijd weer vrij snel weg maar is wel lastig.
Verder heb ik nog steeds last van gevoelloosheid waar ik op internet zeer weinig over terug kan vinden. Op fora alleen meisjes die vlak na de operatie of tot 7 maanden na de operatie last van hebben. Ook lees ik op sites van pc's alleen maar berichten dat het na de operatie kan gebeuren maar dat het gevoel snel weer terug zal komen.
Bij mij is het een al bijna 2 jaar en de onderkanten van mijn borsten zijn nog gevoelloos, mijn linkertepelhof is doof en mijn tepel is OVERgevoelig. Mijn rechtertepel is wel normaal, ietsje minder gevoel van voorheen. Ik heb het later nog eens aan de pc gevraagd maar die mompelde iets in de trant van dat dat nog wel terugkomt en dat ik me er geen zorgen over moet maken want het resultaat is toch zo mooi.. ik heb het idee dat het er tijdens de operatie niet zo zachtjes aantoe gegaan is en dat daardoor de zenuwen voor altijd kapot zijn gemaakt. Hij had namelijk gepast en de extra cc's erbij gepropt.

Maar goed, al met al beginnen ze me gewoon steeds meer tegen te staan. Soms denk ik ook, je moet je niet zo aanstellen, je hebt toch wat je wilde?? Maar ook steeds vaker bekruipen andere gedachtes mij en weet ik niet of de nadelen nog wel op wegen tegen de voordelen.
De gezondsheidsrisico's!!, het neppe, de pijn, het gevoel van vreemde objecten in je lichaam (af en toe voelen mijn borsten gewoon KOUD aan, dat zijn vast de implantaten), ik kan er gewoon niet aan wennen. Ook al heb ik nu nog een goede gezondheid, is het me dat wel waard om op het spel te zetten?
Ik weet nu gewoon even niet meer wat te doen. Is een explantatie de oplossing? Ik ben enorm bang om weer onder het mes te gaan, bang dat het heel lelijk wordt en vooral dat er dadelijk vanbinnen nog meer zenuwen beschadigd worden en dat ik straks helemaal geen gevoel meer heb! Ook ben ik bang dat ik weer psychische klachten krijg, mezelf toch niet kan accepteren en de obsessie weer van voren af aan begint...ik hoop hier op het forum wat lotgenoten te vinden en wat advies.

Liefs,
Keira.
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 dec 2012 15:50

Hoi Keira
Afbeelding
Ben blij dat je op het forum terecht bent gekomen.
Wat een verhaal weer zeg. Dat je er zoveel psychische problemen van had is wel heel erg. En jeetje, wat heeft hij bij je erin gestopt zeg?
Moet zeggen dat de klachten die je hebt zeker niet mis zijn hoor. Dat jij klachten aan je borsten hebt, wil zeggen dat er wel degelijk meer aan de hand is. En van eurosiliconen komen heel veel klachten binnen trouwens. Het is echt verstandig om ze te laten verwijderen en hoe sneller hoe beter, want hoe langer je ze hebt, hoe meer je eigen weefsel eronder lijdt. En zeker als je veel cc hebt.
Mocht je echt niet kunnen wennen aan je kleinere borsten na verwijdering dan kun je lipofilling overwegen met eigen vet. En als je te dun bent en geen vet hebt aan je buik/billen/dijen, dan moet je gewoon aankomen en dan is er genoeg hoor hahaha.
Trouwens, als je zo smal bent, dan is het niet eens mooi grote borsten. Je vind het zelf ook niet zeg je. Dat past gewoon niet bij je bouw.
Nou lieve Keira, ik wens je heel veel sterkte en succes met de beslissingen die je gaat nemen.Wij zijn er om je te helpen dus vraag zoveel je wilt, ok?

Heel veel liefs, Luna

Hier ons subtopic over schoonheid: http://klachtensilicon.forum2go.nl/schoonheid-f30.html

Zou je ook nog dit topic willen lezen? http://klachtensilicon.forum2go.nl/post2375.html#2375
Thanks!
Keira

Ongelezen bericht 30 dec 2012 16:46

Hoi Luna,

Ik heb al het eea aan berichten gelezen en ik heb heel veel aan de informatie die ik hier vind! Daar ben ik zeker blij om. Ik was me wel bewust van een aantal risico's, maar voornamelijk over de operatie en evt. complicaties. Maar er werd mij (en met mij heel veel vrouwen) verzekerd dat met de "nieuwe" cohesieve implantaten alle risico's die je had met de andere slappere implantaten weg zijn. Dit natuurlijk ook omdat het niet bewezen is dat er een verband staat. Uiteraard wel een hoop ervaringen van vrouwen gelezen en hoe zij het ervaarden. Het gevoel van vreemde objecten in je lichaam, daar tilde ik niet zwaar aan en dacht dat dat wel zou wennen. Maar uiteindelijk went het dus niet. Ik begin me steeds meer te beseffen dat het best wel heel slecht is om zo te leven, tegennatuurlijk.
Ik weet nog precies de problemen die ik had, het niet vrouw voelen en gewoon de obsessie over borsten (niet) hebben. Ik denk dat het destijds wel het beste besluit was, maar nu weet ik het niet zo zeker meer. Het stoppen van stukken plastic in je lijf maakt je niet meer vrouw..hoe ik dat toch ooit heb kunnen denken? De laatste jaren heb ik wel enorm veel zelfvertrouwen erbij gekregen, en een gevoel van eigenwaarde. Toen dacht ik gewoon dat mijn gevoel van lage eigenwaarde puur aan het borstenprobleem lag, maar er zijn ook andere dingen gebeurd waar ik nu beter mee om kan gaan waardoor ik een heel ander beeld heb gekregen. En ik heb gelukkig een hele lieve vriend, die het destijds ook absoluut niet nodig vond maar mij wel steunde in mijn keuze. Hij vond mij toen mooi, en nu ook. Borsten interesseren hem ook niet zoveel, mij meer, haha. Hij wil gewoon dat ik gelukkig ben!
Ik kan er met hem ook heel goed over praten, hij snapt het wel maar is bang, net als ik dat er weer psychische klachten komen. Hij heeft al een hoop moeten verduren met me en de laatste jaren gaat het zoveel beter nu, maar dat komt niet door de implantaten maar doordat ik zelf ander ben geworden. Ik heb het gevoel dat ik het ook wel aankan en juist mezelf na een explantatie 100% kan waarderen, ik mis de oude ik!

Ik wist trouwens niet dat er zoveel klachten zijn over eurosiliconen, maar ik schrok er wel van. Ik heb niet het idee dat er nu 1 kapot is, maar zweten zal altijd wel plaatsvinden denk ik. Ik zie het niet zitten om elke 10 jaar geopereerd te worden. Mijn pc was daar wel eerlijk over trouwens, die zei al meteen je moet niet denken dat ze levenslang meegaan ook al zit er levenslange garantie op.

Super bedankt voor het plaatsen van de foto's trouwens. Die zien er echt supergoed uit! We hebben vergelijkbare borsten, dat geeft mij goede hoop dat het bij mij ook weer terug richting normale staat zou gaan. Ik had al wat meer plaatjes gezien en die vielen me alles mee. Ik weet niet waarom maar ik dacht dat zonder implantaten het echt leegelopen balonnetjes zouden worden met tepels die naar beneden wijzen maar dat zie ik helemaal niet terug in de foto's.
En had jij dat koude en gevoelloze ook? Dat is fijn dat ik niet de enige ben die dat heeft. Zo raar dat daar niks over te vinden is op internet. Misschien vinden een hoop vrouwen het de moeite waard en hebben ze er daarom geen last van?
Maar bij jou is het gevoel ook weer teruggekomen? Ik weet niet of dat bij mij kan, nu in ieder geval niet omdat de implantaten er zitten en volgens mij herstelt het daarom niet. Ik heb wel het eea over de procedure gelezen en het verwijderen van het kapsel (of niet). Ik wil graag alle "zooi" eruit maar ben bang dat als ze het kapsel eruit halen er nog meer zenuwen beschadigen. denk je dat dat klopt of zit ik ernaast? Had jij zelf veel gevoelloosheid na de operatie? Of viel dat mee?
Lipofilling lijkt me wel een goed alternatief maar ik moet er eigenlijk niet aan denken. Ik wil geen gepruts meer aan mijn borsten eigenlijk!

Ik ben in ieder geval blij wat mede lotgenoten gevonden te hebben! Bedankt voor de welkom en je lieve berichtje. Ik zal je misschien nog wat meer vragen stellen, dit is ook alweer een heel verhaal geworden! Verder ga ik even goed nadenken proberen een besluit te nemen.

Veel liefs,
Keira
Keira

Ongelezen bericht 30 dec 2012 16:51

Ik heb trouwens 260cc erin. Hoeveel cc had jij?
Ik ben wel klein maar ze zijn niet veeel te groot voor mijn lichaam maar wel gewoon fors. Ik heb een kleine omtrek, draag 70d nu. Maar mijn nep 70d ziet er met kleren veel kleiner uit dan vrouwen met echte d's! Zolang ik maar geen voorgevormde bh aantrek want dan wordt het echt te groot, dat heb ik altijd al gevonden vanaf dag 1.
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 jan 2013 14:30

Hé Keira,

Ik reageer in stukjes op jouw tekst:
Bij mij werd dat ook gezegd, dat cohesieve implantaten niet lekken en bij mij werd er net als bij Wendy gezegd: ‘Gaat een leven lang mee en hoeft niet vervangen te worden!’ De bv was trouwens 10 jaar geleden. Toen was er volgens mij ook nog niet zo veel over te vinden. Ik ben ook nooit echt gaan zoeken eerlijk gezegd, omdat ik volledig vertrouwde op wat de pc mij zei. Maar helaas ben ik net al alle andere vrouwen belazerd. Artsen leggen de eed van hypocritus af i.p.v. de eed van Hippocrates!

Borsten maken niet de vrouw inderdaad. Een cupje kleiner kan ook heel mooi en sexy zijn hoor. http://koens-blogger-de.blogspot.nl/201 ... fabet.html En tegenwoordig zijn er allemaal trucjes en hele goede bh’s.

Ben heel blij dat je meer zelfvertrouwen hebt gekregen! Dat komt vanzelf als je ouder wordt. Dan besef je hoe relatief alles eigenlijk is. En je lieve vriend heeft daar zeker wel aan bijgedragen. Zo belangrijk een man aan je zijde die je bevestigt en liefheeft.

Er zijn heel veel klachtmeldingen binnen gekomen van eurosiliconen. Je hebt het verhaal van Faith gelezen. Erg toch? Maar iedereen die dit leest: Het merk maakt op zich niets uit, want met alle merken kun je klachten krijgen! Het meldpunt en de verhalen op het forum bewijzen dat!! http://klachtensilicon.forum2go.nl/welk ... -t136.html

Ik vond het zelf helemaal niets om mijn borsten te showen, maar het is voor een goed doel. Ben blij dat vrouwen er wat aan hebben.

Bij mij is het gevoel helemaal teruggekomen en heb ook geen koude borsten meer.

Heel goed dat je de kapsels eruit wilt laten halen. Alles moet weg!

Na de operatie had ik wel een tijdje last van gevoelloosheid aan de onderkant van de borsten. Nu is dat vele malen minder. Het gevoel is niet zoals aan de bovenkant van mijn borsten, maar dat maakt me verder niet zoveel uit. Ik voel in ieder geval wel iets en ben SILICONEN VRIJ!

Ik had hetzelfde met bh’s na de BV! Ik droeg na mijn BV ook geen voorgevormde bh’s of push ups meer, omdat het te opvallend was dan.

Ik had dezelfde CC als jij hoor, dus je kunt mijn borsten echt wel vergelijken met jouw borsten!

Heel veel liefs, Luna
Keira

Ongelezen bericht 04 jan 2013 22:49

Hi Luna,

Bedankt voor je reply, ik heb er echt heel veel aan! Ik heb eergisteren een mailtje gestuurd naar dr. Kappel om een afspraak te maken. Ze mailde terug dat ze wil weten wat voor klachten ik heb (dat had ik niet gemeld, had het mailtje kort gehouden want ik wilde liever gewoon mijn vragen op een rij zetten en ze bij consult vragen) en ze zei dat ze een doorverwijzing van de dokter nodig heeft. Is dat laatste nodig? Of alleen als je het vergoed wilt krijgen van de verzekering? Ik heb eigenlijk niet eens gemeld bij de dokter dat ik ze heb genomen (ik kom er eigenlijk nooit) en ik zie er een beetje tegenop om daarheen te gaan en mijn verhaal uit te leggen..erg he? Omdat ik minimale lichamelijke klachten heb voel ik me dan een beetje opgelaten en schaam ik me, bang om veroordeeld te worden denk ik. Ik denk ook wel eens bij mezelf..argh waarom heb ik ze ooit genomen..wat dacht ik wel niet? Ik dacht heel volwassen te zijn maar kijk nu inderdaad heeeel anders tegen dingen aan. Maar ik vind het allemaal gewoon heel eng om er iets aan te doen. :(
Bovendien voldoe ik vast niet aan de criteria om het vergoed te krijgen, want mijn klachten zijn lang niet zo erg als ik van sommige dames hier te lezen krijg!

Veel liefs,
Keira
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 jan 2013 15:29

Een verwijzing is inderdaad nodig om het consult vergoed te krijgen.
Ik begrijp je wel hoor. Ik had mijn huisarts ook niets verteld, maar omdat ik zo ziek was moest ik wel naar mijn huisarts en wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan. Was 1 van de eerste en weinige artsen die echt achter mij stond. Als je een goed gevoel hebt bij je huisarts en met andere vragen altijd goed bij hem terecht kan, dan moet je gewoon gaan hoor. Artsen begrijpen veel meer dan we denken. En hij zal je zeker niet veroordelen hoor. Echr niet. Maar goed, als je niet wilt gaan, dan is dat natuurlijk ook prima. Trouwens, zelf kun je niet bepalen of je nou wel of niet in aanmerking komt op vergoeding. Wie weet wat de arts zal zien. Misschien heb je ook wel kapselvorming. Dan krijg je alles vergoed hoor.

Wees niet bang dat je straks te veel vel overhoud, want er zijn dames met 400 cc die geen lift hebben laten doen en ouder zijn dan jij en tevreden zijn met het resultaat. Als ik me niet vergis had Lena 400 cc.

Lieverd, heel veel succes nu de komende tijd! En ga gewoon naar de huiarts joh. Vraag of je vriend mee gaat met je. Dat maakt het makkelijker.

Doeg, veel liefs,
Luna
meisie

Ongelezen bericht 06 jan 2013 19:36

Keira schreef:...ik zie er een beetje tegenop om daarheen te gaan en mijn verhaal uit te leggen..erg he? Omdat ik minimale lichamelijke klachten heb voel ik me dan een beetje opgelaten en schaam ik me, bang om veroordeeld te worden denk ik...
Lieve Keira,
Je opgelaten voelen, schamen, bang veroordeeld te worden? NIET doen! :!:

Oké, je hebt een aantal jaren gelden een beslissing genomen waarvan je nu vindt dat je dat beter niet had kunnen doen. Dat is niet iets om je voor te schamen maar getuigt van moed. Dat maakt je een sterk mens.
En bang zijn voor wat komen gaat? Zijn we dat niet allemaal? In ieder geval voordat ze er daadwerkelijk uit zijn..

Laat wat anderen mogelijk van je vinden ver maar dan ook ver achter je. Jij weet wat je voelt, hebt inmiddels meer informatie over mogelijke gevolgen en weet wat er kan gebeuren.

Je hebt alleen verantwoording aan jezelf af te leggen. Hoe zou het voelen als je later wel allerlei (ernstiger) klachten hebt ontwikkeld?

Kom op meid! Go for it!

groetjes
Meisie
2002 McGhan 410 onder spier en in februari 2013 bevrijd!
faith

Ongelezen bericht 06 jan 2013 19:47

Keira schreef:Hi Luna,

Bedankt voor je reply, ik heb er echt heel veel aan! Ik heb eergisteren een mailtje gestuurd naar dr. Kappel om een afspraak te maken. Ze mailde terug dat ze wil weten wat voor klachten ik heb (dat had ik niet gemeld, had het mailtje kort gehouden want ik wilde liever gewoon mijn vragen op een rij zetten en ze bij consult vragen) en ze zei dat ze een doorverwijzing van de dokter nodig heeft. Is dat laatste nodig? Of alleen als je het vergoed wilt krijgen van de verzekering? Ik heb eigenlijk niet eens gemeld bij de dokter dat ik ze heb genomen (ik kom er eigenlijk nooit) en ik zie er een beetje tegenop om daarheen te gaan en mijn verhaal uit te leggen..erg he? Omdat ik minimale lichamelijke klachten heb voel ik me dan een beetje opgelaten en schaam ik me, bang om veroordeeld te worden denk ik. Ik denk ook wel eens bij mezelf..argh waarom heb ik ze ooit genomen..wat dacht ik wel niet? Ik dacht heel volwassen te zijn maar kijk nu inderdaad heeeel anders tegen dingen aan. Maar ik vind het allemaal gewoon heel eng om er iets aan te doen. :(
Bovendien voldoe ik vast niet aan de criteria om het vergoed te krijgen, want mijn klachten zijn lang niet zo erg als ik van sommige dames hier te lezen krijg!

Veel liefs,
Keira
Lieve Keira,
Wees niet bang ik snap je angst wel dat had ik ook! Maar echt waar zo snel als ik achteruit ging dat wil je niet, achteraf is het behoorlijk meegevallen, als je buitenkant er mooi uitziet is en je bent nog niet zo ziek dan is het moeilijker om te beslissen dat begrijp ik, maar wacht er niet te lang mee het kan zo snel gaan het is gewoon vergif... sterkte
Keira

Ongelezen bericht 08 jan 2013 21:55

Hi lieve meiden, dankjewel voor jullie berichtjes. Ik heb al mailcontact gehad met dr. Kappel en gebeld maar kreeg haar helaas niet te pakken vandaag. Hopelijk belt ze me snel terug. Ik twijfel nog steeds of ik naar de dokter ga, ik voel me niet zo op mijn gemak bij hem, maar misschien moet ik dan maar eens aan andere dokter zoeken.. maar ik twijfel nog want als het alleen om de vergoeding gaat van het consult, tja dat betaal ik dan zelf wel. Ik heb nooit iets dus ook een hoog eigen risico, ik zal het toch zelf moeten betalen vermoed ik.
Ik twijfel ook nog om een afspraak te maken met dr. Kingma of dr. van Loenen. Spannend en eng maar stapje voor stapje kom ik er wel dus!
Liefs,
Keira
meisie

Ongelezen bericht 09 jan 2013 08:25

Hoi Keira,
Mooi dat je al mailcontact hebt gehad! En dat je telefonisch meteen contact kreeg... misschien was ze net in consult? Ze zal zo ook haar operatiedagen hebben en dan ook minder goed bereikbaar zijn. Gewoon blijven proberen.

Wat betreft je huisarts: als jij je niet op je gemak voelt bij hem (of haar?) bespreek dat vooral! Huisartsen weten niet eerder wat er bij hun patiënten leeft als het niet gezegd wordt. Probeer voor jezelf helder te formuleren wat je vervelend vindt en ga in gesprek. Lukt het daarna nog steeds niet dan ga je uit elkaar maar je zou niet de eerste zijn die door een gesprek de relatie met haar huisarts verbetert. Veel huisartsen willen je graag tegemoet komen. En natuurlijk zijn er horken bij, daar moet je zo snel mogelijk vanaf ;)

Spannend en eng blijft het allemaal, vind ik ook nog steeds hoor, maar je doet het voor de goede zaak nl jezelf :)

groetjes
Meisie
Keira

Ongelezen bericht 09 jan 2013 15:34

Hé meisie,

Ja je hebt helemaal gelijk wat huisartsen betreft. Sommige zijn gewoon horken. Dat klopt. Ik heb vandaag gebeld met het slotervaart ziekenhuis en ik kan de 17e al terecht! Had ik niet verwacht. Dr. Kappel nog steeds niet te pakken gekregen maar die probeer ik morgen gewoon nog eens. Die zal inderdaad niet altijd op haar kantoor zijn.
Bij het ziekenhuis vroegen ze niet om een doorverwijzing, ze legde me uit dat je verzekering het wel vergoedt maar dat het van je eigen risico gaat. Die is bij mij heeeeel hoog hihi. Consult kost rond de 80 euro, dat heb ik er wel voor over.

Thanks en jij veel succes, je hebt morgen consult toch? Ik hoor graag hoe heb geweest is en of je nog dingen vergeten was. Dan kan ik daar ook rekenig mee houden :)

Liefs!
Keira

Ongelezen bericht 11 jan 2013 20:10

Hai iedereen,

Aankomende week heb ik een afspraak in het Slotervaart in Amsterdam.
Dr. Kappel kreeg ik telefonisch niet te pakken maar gisteren belde ze me ineens en vroeg ze me of ik toevallig niet meteen kon komen. Toevallig kon ik dat wel dus zijn we maar meteen in de auto gesprongen. Snel en spannend maar ook fijn omdat het me 100% meeviel! Het was echt een heel fijn en verhelderend gesprek. Ze heeft me alles uitgelegd over het type implantaat wat ik heb, de samenstelling, het zweten. Ik heb op dit moment geen ernstige klachten dus de mijne zullen (nog) niet (erg) aan het zweten zijn. Ze heeft me ook uitleg gegeven over de monobloc en waarom zij ermee opereert. Wij konden gewoon niet begrijpen dat andere artsen zo blijven opereren met die cohesieve siliconen implantaten, maar als ze ineens zouden overstappen naar monobloc geven ze natuurlijk impliciet toe dat er inderdaad vrouwen NIET tegen kunnen...en dat kan natuurlijk niet want dan is het hek van de dam!

Ik mocht haar alles vragen en ging echt met een goed gevoel naar huis, helemaal niet dat ik nog vragen had, ze legt alles zo verhelderend uit. En ze is ook echt een oprecht en aardig mens met echte interesse in de patient!
Ook vertelde ze alles over de operatie, specifiek in mijn geval, wat het inhoudt en wat ik kan verwachten na een explantatie.
Ze probeerde me niets aan te praten, ze zei ook echt dat ik moest nadenken wat ik nu wilde. Explantatie en terug naar de oude situatie, of toch voor de monobloc, of evt lipofilling.
Ik heb dus genoeg stof tot nadenken, ik weet alleen gewoon dat ik geen vreemde objecten meer in mijn lichaam wil hebben, ook al zou de monobloc aanvoelen als je eigen borst en niet een stomme koude bal in je lichaam. Ik wil het dan nog niet, je blijft er andere nadelen van hebben (het wisselen om de zoveel jaar). Alleen ik wil het allemaal gewoon even laten bezinken omdat ik zo'n besluit niet over één nacht wil maken.
Ik twijfel wel een beetje over de lipofilling, maar alleen omdat er geen risico's aan zijn en het eigen weefsel is, en je er nog een beetje meer van kunt maken dan niets. Dat is toch iets, toch? Ik heb stiekem al wel afscheid genomen van de huidige ik en wil gewoon de oude ik terug, zonder grote (nep)borsten.

Nou, volgende week eerst maar eens naar die andere afspraak en dan zien we weer verder!

Liefs!
meisie

Ongelezen bericht 18 jan 2013 09:05

Hallo Keira,

Laat je ons nog even weten hoe het in het Slotervaart gegaan is?

We zijn allemaal toch wel erg benieuwd ;)

groetjes
Meisie
Keira

Ongelezen bericht 18 jan 2013 09:33

Hee iedereen,

Wegens omstandigheden heb ik even geen internet, behalve op mn telefoon. Typt een beetje moeilijk dus sorry voor de typfoutjes hihi.
Gisteren idd op consult geweest en ook even wat stabdpunten van een ander oogpunt gehoord. Het was een hele aardige vrouw die ook goed doorvroeg wat mijn reden was. Ze legde uit over het zweten, dat dat nog onderzocht wordt. Hoe de operatie eruit zou zien. Dat ze kapsel verwijdert of spoelt.
Over de monoblocs vertelde ze dat ze die absoluut niet zou adviseren omsat daar helemaal geen keurmerk op zit. Maar goed die overweeg ik ook niet. Ik wil ze eruit.
Ze heeft me ook verteld over het resultaat sat het echt wel slapper zal worden. Dat ik daar goed op voorbereid ben.
Ik moet er gewoon even heel goed over nadenken door welke dokter ik het wil laten uitvoeren. Mijn gevoel zegt nu dr kappel. Ik ben even twee weken niet actief op het forum wgens geen internet (we gaan op vakantie en daar is geen verbinding). Dan ga ik het allemaal even laten bezinken.

Hoor graag van jullie. Ik lees jullie berichtjes zodra ik weer in nl ben. Of misschien is er wifi in het tussenstation vanavond :)

Liefs,
Keira
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”