Verwijdering implantaten.

Protheses vanwege cosmetische reden.
Zina1966

Ongelezen bericht 13 nov 2023 20:51

Hallo lieve allemaal,

Ik ben Zina 57 jaar en heb inmiddels al 27 jaar dezelfde implantaten!
Iets wat ik onlangs pas heb gehoord dat het veel en veel te lang is.
Maar in de tijd dat ze bij mij geplaatst zijn is mij niks vertelt over de eventuele gevaren ervan, en ook niet dat ze om de zoveel jaar vervangen zouden moeten worden anders had ik er nooit voor gekozen.
Een paar maanden geleden voelde in ineens knobbels onder mijn borst, in eerste instantie dacht ik natuurlijk aan kanker.
Nu blijkt dat beide borsten flink verkalkt zijn en in de linker zit een scheur, dus ze moeten er zo snel mogelijk uit.
Toen ben ik gaan googelen en kwam eerst terecht bij siliconenzaak van Clara Wichmann terecht, daar heb ik me ook aangemeld omdat ik de Allergan siliconen heb, en die hebben me doorverwezen naar hier.
En nadat ik alle klachten eerst had doorlopen was ik diep in schok want het was alsof ze het over mij hadden, iets wat denk ik veel vrouwen hier wel herkennen.
Nu begrijp ik waarom er nooit een uitslag kwam van alle ellende die ik heb moeten doorstaan.
De meeste klachten begonnen al na 2 jaar naar plaatsing maar mijn vorige huisarts heeft het nooit gelinkt aan elkaar, iets wat ik hem zeer kwalijk neem.
Je zou toch denken dat hij ook op de hoogte hiervan had moeten zijn, maar misschien was het in die tijd niet zo, ik weet het niet.
Ik was eerst boos dat ik geen nieuwe zou vergoed krijgen maar na meerdere verhalen hier gelezen te hebben laat ik ze eruit halen zonder er iets nieuws voor terug te laten plaatsen.
Wat ben ik blij dat ik deze site gevonden heb, het geeft me zoveel meer duidelijkheid en inzicht.
Ik wil alle lieve vrouwen die hun verhaal hier hebben gedeeld enorm bedanken voor alle inzichten en adviezen en wens iedereen heel veel sterkte met het herstel.
Met toestemming van het beheer mag ik deze link delen, zouden jullie hem ook zoveel mogelijk voor mij willen delen omdat ik zelf geen social media heb?
Alvast bedankt daarvoor XX
Ik weet niet eens hoe ik de link kan kopieeren maar mijn oproep is te vinden op GoFundMe onder de titel:
geen-verminking-wil-me-vrouw-blijven-voelen
https://gofund.me/9385b70c

Warme groet Zina
Laatst gewijzigd door Zina1966 op 14 nov 2023 18:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Marie41

Ongelezen bericht 14 nov 2023 09:16

Hi Zina,

Wat goed dat je je verhaal deelt! Ik ben 41 jaar en heb inmiddels 22 jaar mijn implantaten. Eind november heb ik een gesprek om ze eruit te halen in het ziekenhuis bij de arts welke ze 22 jaar geleden had geplaatst. Geen idee hoe hij gaat reageren. Vind het heel spannend en zit soms vol twijfels. Vroeger was er idd niet verteld wat de gevaren waren, ik weet zelfs mijn merk niet welke ik heb. Dat ga ik ook vragen tijdens mn gesprek.

Deze forum is fijn om steun bij elkaar te zoeken en te vinden.

Waar ga je ze eruit laten halen? Heb je ook al een datum?

Heel veel sterkte en kracht voor jou!

Liefs Marie
Zina1966

Ongelezen bericht 14 nov 2023 12:02

Hoi Marie,

Bedankt voor je reactie.
Heb jij daarna ook zoveel onverklaarbare klachten gekregen en is dat de reden dat je ze er ook wilt laten uit halen?
Ik ben er pas onlangs achter gekomen na de afspraak welke implantaten ik had.
Toen het jaren geleden in het nieuws kwam over de Allergan implantaten heb ik gelijk het UMCG in Groningen gebeld en gevraagd welke ik had en of ze niet vervangen moesten worden.
Toen werd er tegen mij gezegd nee hoor en we weten niet welke implantaten u heeft, ik denk dat ze toen nog bang waren voor een eventuele schadevergoeding.
Want mij maak je inmiddels niet meer wijs dat ze er toen niks van wisten.
Maar ik geloofde het ziekenhuis helaas.
Tot het moment dat ik dus die knobbels kreeg, toen pas ben ik echt gaan zoeken en bleek ook dat je een kaart had moeten mee krijgen waarop staat welke implantaten je hebt gekregen, iets wat ik niet heb gekregen.
Een paar week geleden weer het UMCG gebeld en erom gevraagd, gelukkig sprak ik toen een Mevrouw die het voor me op wilde vragen (want het stond niet in mijn dossier) en tot mijn grote schrik bleken het idd de Allergan implantaten te zijn.
Dus hou vol als ze tegen je zeggen we weten het niet, het staat hoe dan ook ergens geregistreerd.
Ik weet de exacte datum nog niet want ik wilde in eerste instantie nieuwe implantaten totdat ik terecht kwam bij siliconenzaak en die me hierheen doorwezen en ik alle klachten las.
Nu wil ik ze er zo snel mogelijk uit hebben maar ook een correctie word niet vergoed.
En zelf heb ik niet het geld om dat te betalen, dus volgende week heb ik een telefonische afspraak met de arts wat er mogelijk is.
Wat ik wel weet is als ik een besluit kan nemen ik met voorrang geopereerd iets wat denk ik ook al veel zegt.....!
Maar blijf voor jezelf opkomen mijn ervaring tot nu toe is dat ik van het kastje naar de muur gestuurd word en nog steeds geen duidelijkheid heb.
Zoals het er nu uitziet blij ik met hangende zakjes achter, iets waar ik denk ik moeilijk mee kan leven maar ze erin houden is zeker geen optie meer.
Ik wens jou heel veel kracht en wijsheid bij dit moeilijke besluit, want ook ik heb wekenlang in twijfel geleefd want je wilt je wel graag vrouw blijven voelen.
Maar gezondheid is belangrijker.

Veel liefs en sterkte Zina
Marie41

Ongelezen bericht 14 nov 2023 16:37

Hi Zina,

Ik had destijds ook geen kaart gekregen met alle gegevens erop. Ik was toen 19 en stond daar toen totaal niet bij stil.

Ik heb al jarenlang hartkloppingen en was aantal jaar terug helemaal nagekeken, maar ze konden niks vinden. Nooit eerder bij stilgestaan dat dat daardoor kan komen.

Elke twee jaar de afgelopen 22 jaar op controle geweest. Mri's en mammografie gehad in al die jaren en dan denk je dat het allemaal goed is.

Door een artikel in het AD twee jaar geleden was ik er meer over gaan lezen. Toen ook bij de arts geweest en die wuifde het een beetje weg. Kreeg weer onderzoek en vertrouwde dat alles goed was.

Ik voel mij soms vergeetachtig en heb soms pijnscheuten in mn armen en benen. Terwijl ik gewoon gezond leef.

Nu zullen we natuurlijk nooit zeker weten of het door de implantaten komt....maar je leest zoveel ellende ervan.

Ik hoef ook niets anders meer erin. Zie er enorm tegenop. Voelt als een amputatie en ben bang dat het straks er verschrikkelijk uit gaat zien of dat ik complicaties ga krijgen. Maar ze moeten er toch ooit een keer uit, dan kan ik het beter nu doen.

Maar ik zie ook super mooie foto s hier voorbij komen, dat ik een kleine hoop heb dat het bij mij ook gaat goedkomen.

Houd je mij op de hoogte hoe je afspraak is verlopen?

Liefs Marie
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 nov 2023 17:21

Zina1966 schreef: ↑
13 nov 2023 20:51
Hallo lieve allemaal,

Ik ben Zina 57 jaar en heb inmiddels al 27 jaar dezelfde implantaten!
Iets wat ik onlangs pas heb gehoord dat het veel en veel te lang is.
Maar in de tijd dat ze bij mij geplaatst zijn is mij niks vertelt over de eventuele gevaren ervan, en ook niet dat ze om de zoveel jaar vervangen zouden moeten worden anders had ik er nooit voor gekozen.
Een paar maanden geleden voelde in ineens knobbels onder mijn borst, in eerste instantie dacht ik natuurlijk aan kanker.
Nu blijkt dat beide borsten flink verkalkt zijn en in de linker zit een scheur, dus ze moeten er zo snel mogelijk uit.
Toen ben ik gaan googelen en kwam eerst terecht bij siliconenzaak van Clara Wichmann terecht, daar heb ik me ook aangemeld omdat ik de Allergan siliconen heb, en die hebben me doorverwezen naar hier.
En nadat ik alle klachten eerst had doorlopen was ik diep in schok want het was alsof ze het over mij hadden, iets wat denk ik veel vrouwen hier wel herkennen.
Nu begrijp ik waarom er nooit een uitslag kwam van alle ellende die ik heb moeten doorstaan.
De meeste klachten begonnen al na 2 jaar naar plaatsing maar mijn vorige huisarts heeft het nooit gelinkt aan elkaar, iets wat ik hem zeer kwalijk neem.
Je zou toch denken dat hij ook op de hoogte hiervan had moeten zijn, maar misschien was het in die tijd niet zo, ik weet het niet.
Ik was eerst boos dat ik geen nieuwe zou vergoed krijgen maar na meerdere verhalen hier gelezen te hebben laat ik ze eruit halen zonder er iets nieuws voor terug te laten plaatsen.
Wat ben ik blij dat ik deze site gevonden heb, het geeft me zoveel meer duidelijkheid en inzicht.
Ik wil alle lieve vrouwen die hun verhaal hier hebben gedeeld enorm bedanken voor alle inzichten en adviezen en wens iedereen heel veel sterkte met het herstel.

Warme groet Zina
Lieve Zina,

Ik ben heel blij dat je de waarheid hebt ontdekt en dat je zal worden verlost van die ondingen. Hopelijk ga je je na verloop van tijd ietsjes beter voelen.

Goed dat je je voor de rechtszaak hebt aangemeld. πŸ’ͺ

Ik wens je ontzettend veel succes in je verdere traject. Laat je nog even weten wanneer je geholpen wordt? Dan zet ik je op ons lijstje.

Heel veel liefs en heel veel sterkte πŸ™βœ¨πŸŒˆ

LunaπŸ’–
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 nov 2023 17:24

Marie41 schreef: ↑
14 nov 2023 09:16
Hi Zina,

Wat goed dat je je verhaal deelt! Ik ben 41 jaar en heb inmiddels 22 jaar mijn implantaten. Eind november heb ik een gesprek om ze eruit te halen in het ziekenhuis bij de arts welke ze 22 jaar geleden had geplaatst. Geen idee hoe hij gaat reageren. Vind het heel spannend en zit soms vol twijfels. Vroeger was er idd niet verteld wat de gevaren waren, ik weet zelfs mijn merk niet welke ik heb. Dat ga ik ook vragen tijdens mn gesprek.

Deze forum is fijn om steun bij elkaar te zoeken en te vinden.

Waar ga je ze eruit laten halen? Heb je ook al een datum?

Heel veel sterkte en kracht voor jou!

Liefs Marie
Lieve Marie,

Ook heel veel sterkte voor jou! πŸ€πŸ™πŸŒˆ

Misschien kun je een eigen voorsteltopic maken, dan kun je je uitgebreide verhaal vertellen.

Dikke kus en veel liefs,

LunaπŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 nov 2023 07:43

Lieve Zina,

Ik had je nog even een pb gestuurd ivm je aanmelding op onze besloten Facebookgroep. Zou je die willen lezen? Dankjewel!

πŸ˜˜πŸ’•
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Marie41

Ongelezen bericht 15 nov 2023 07:51

@Luna ik had laatst mij al voorgesteld 😊
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 nov 2023 09:26

Marie41 schreef: ↑
15 nov 2023 07:51
@Luna ik had laatst mij al voorgesteld 😊
Hahaha ja, ik zag het. Sorry!πŸ₯΄

πŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Melissa123

Ongelezen bericht 15 nov 2023 13:56

Lieve Zina
Ik herken zeker jouw verhaal.
Ik ben 19 sept geopereerd ( explantatie)
Ik heb ongeveer 22 jaar de verboden mghan implantaten gehad.
Alles heeft echt tijd nodig...dat heb ik zelf ervaren. En nog steeds.
Het is een heel procesπŸ˜‰
Maar je gaat je na explantatie steeds beter voelen hoor..wel met wat ups and downs....zowel lichamelijk als psychisch is mijn ervaring tot nu toe. Maar ik voel me nu beter als in het begin.
Ook je borsten veranderen echt per week na explantatie...
Heeft na mijn idee maanden de tijd nodig.

1 ding weet ik zeker ik ben blij dat het er uit is.
Ik wens je veel succes.

Liefs melissa
Marie41

Ongelezen bericht 06 dec 2023 13:48

@Zina Hoe gaat het met je? Ik had je nog een PB teruggestuurd, maar zie dat je al eventjes niet meer online bent geweest. Hopelijk gaat alles goed met je.

Liefs Marie
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 dec 2023 10:27

Hoi Marie, ik had Zina een mailtje gestuurd. Hopelijk gaat het redelijk met haar.
Soms nemen vrouwen weer een beetje afstand als het hen teveel wordt. Op Facebook gebeurt dit ook. Er komt teveel op hen af en ze hebben tijd nodig om het te verwerken.

Ik ben heel blij dat jij doorzet!πŸ’ͺ

Kuss😘Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Marie41

Ongelezen bericht 07 dec 2023 11:04

Hoi Luna,

Bedankt voor je berichtje. Ja ze had mij een PB verstuurd, maar zag het veelste laat. Hopelijk komt ze weer online en gaat het goed met haar.

Ja begrijp dat wel, komt ook een hoop op je af en is niet niks allemaal.

Ik ga zeker doorzetten, hoe moeilijk het ook is. Gezondheid is het allerbelangrijkste.

Liefs Marie
Plaats reactie

Terug naar β€œStel jezelf voor (cosmetisch)”