14 jaar Allergan protheses
Explantatie topic: viewtopic.php?f=292&t=4679
Beste Lotgenootjes,
Ik heb 14 jaar geleden een borstvergroting gedaan met Allergan implantaten. Mijn klachtenlijstje is inmiddels erg lang geworden. Helaas heb ik afgelopen december pas de link gelegd met mijn siliconen ondanks ik door de jaren heen met verschillende klachten bij de huisarts ben geweest. Daar hadden ze btw nog nooit van de ziekte gehoord. Ik heb de volgende stappen doorlopen:
-aangemeld voor de siliconenzaak tegen Allergan
-aangemeld bij huisarts (komt een doorverwijzing naar pc in het zkh) inmiddels is er een afspraak geweest en echo gemaakt ik wacht op de uitslag)
-aangemeld bij lopende rechtsbijstand
-aangemeld bij rivm meldpunt
-contact gezocht met zorgverzekeraar Zekur
-aangemeld bij dit forum
Ik heb uren gelezen wat het inhoudt, maar mocht iemand nog andere tips voor mij hebben dan hoor ik het graag. Ik wil ze het liefst zsm uit mijn lijf hebben.
Klachtenlijst:
Haaruitval
Oorsuizingen
Pijnlijke borsten
Knobbeltjes
Hoofdpijn
Droge mond
Droge ogen
Droge huid
Uitslag eczeem
Vermoeidheid
Hoge bloeddruk
Depressief op en af
Lactose intolerantie
Schimmelinfecties
Vergeetachtig
Woorden vinden
Miskraam 2x
Menstruatie pms klachten heftiger
Heftige zweetgeur
Slecht slapen
Graag zou ik fotoβs willen zien van explantaties zonder lipofilling zodat ik me kan voorbereiden op wat er gaat komen.
Nogmaals bedankt.
Lieve groetjes Linnie
Beste Lotgenootjes,
Ik heb 14 jaar geleden een borstvergroting gedaan met Allergan implantaten. Mijn klachtenlijstje is inmiddels erg lang geworden. Helaas heb ik afgelopen december pas de link gelegd met mijn siliconen ondanks ik door de jaren heen met verschillende klachten bij de huisarts ben geweest. Daar hadden ze btw nog nooit van de ziekte gehoord. Ik heb de volgende stappen doorlopen:
-aangemeld bij huisarts (komt een doorverwijzing naar pc in het zkh) inmiddels is er een afspraak geweest en echo gemaakt ik wacht op de uitslag)
-aangemeld bij dit forum
Ik heb uren gelezen wat het inhoudt, maar mocht iemand nog andere tips voor mij hebben dan hoor ik het graag. Ik wil ze het liefst zsm uit mijn lijf hebben.
Klachtenlijst:
Haaruitval
Oorsuizingen
Pijnlijke borsten
Knobbeltjes
Hoofdpijn
Droge mond
Droge ogen
Droge huid
Uitslag eczeem
Vermoeidheid
Hoge bloeddruk
Depressief op en af
Lactose intolerantie
Schimmelinfecties
Vergeetachtig
Woorden vinden
Miskraam 2x
Heftige zweetgeur
Slecht slapen
Graag zou ik fotoβs willen zien van explantaties zonder lipofilling zodat ik me kan voorbereiden op wat er gaat komen.
Nogmaals bedankt.
Lieve groetjes Linnie
Beste Linnie,Linnie schreef: β07 feb 2023 22:43Beste Lotgenootjes,
-aangemeld bij dit forum
Klachtenlijst:
Haaruitval
Oorsuizingen
Pijnlijke borsten
Knobbeltjes
Hoofdpijn
Droge mond
Droge ogen
Droge huid
Uitslag eczeem
Vermoeidheid
Hoge bloeddruk
Depressief op en af
Lactose intolerantie
Schimmelinfecties
Vergeetachtig
Woorden vinden
Miskraam 2x
Heftige zweetgeur
Slecht slapen
Nogmaals bedankt.
Lieve groetjes Linda
Welkom op het forum! Ik begrijp dat je door een angstige periode gaat met veel vragen, maar je bent hier op de juiste plek. Ik ben ook pas op de hoogte van mijn lekkende protheses en ik vind hier veel steun en informatie.
Ik zie dat je al een heel eind op weg bent! Een pro-actieve houding, hierin, zal je verder brengen. De medewerkers hier kunnen veel van je vragen beantwoorden en zullen vast gauw bij je komen.
Mocht je vragen hebben over mijn persoonlijke ervaringen, kun je altijd een PB sturen. Ook vind je mijn verhaal onder het volgende topic:
viewtopic.php?f=16&t=4549
Ik wens je heel veel succes toe tijdens je proces, weet dat het uiteindelijk echt allemaal beter wordt. Jij kunt dit!
Lieve groet,
Linda
πππ BV 2006 met de anatomische McGhan 385 CC deels onder de spier ivm tubulaire borst, nu traject voor explantatie bij Dr. Kappel. Protheses gescheurd en van binnen kapot, ingekapselde siliconen in lymfe links. Klachten: oa helse pijnen in benen, vroegtijdige slijtage en operatie aan rug en enkel, spierzwakte, spierpijnen, zenuw- en gewrichtspijnen. πππ
Lieve Linnie,
In dit deel zie je foto's: viewforum.php?f=4
En daarnaast vooral in dit afgeschermde deel: viewforum.php?f=261
Ik zou aan de pc vragen om een verwijzing naar dokter Beekman, want jij hebt duidelijke Asia klachten. Als er geen scheur in de protheses zit, heb je een brief van de internist nodig om voor vergoeding in aanmerking te komen.
Hier lees je daar meer over: viewtopic.php?f=186&t=1952
Ik lees nu je pb.
Heel veel liefs en succes, Luna

In dit deel zie je foto's: viewforum.php?f=4
En daarnaast vooral in dit afgeschermde deel: viewforum.php?f=261
Ik zou aan de pc vragen om een verwijzing naar dokter Beekman, want jij hebt duidelijke Asia klachten. Als er geen scheur in de protheses zit, heb je een brief van de internist nodig om voor vergoeding in aanmerking te komen.
Hier lees je daar meer over: viewtopic.php?f=186&t=1952
Ik lees nu je pb.
Heel veel liefs en succes, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Lieve Linnie, las in je pb dat je naar het VU wordt gestuurd, maar ik zou kiezen voor dokter Verhagen of dokter Beekman, omdat de wachtlijst bij het VU erg groot is.
Hier lees je meer: viewtopic.php?f=95&t=1038
Ik zal over een uurtje je naam wijzigen, want dat kan ik alleen op de pc...
Maar dan weet je alvast dat ik die naam in de andere pb gebruik.
Wens je ontzettend veel sterkte! Het is niet niks allemaal

Hier lees je meer: viewtopic.php?f=95&t=1038
Ik zal over een uurtje je naam wijzigen, want dat kan ik alleen op de pc...
Maar dan weet je alvast dat ik die naam in de andere pb gebruik.
Wens je ontzettend veel sterkte! Het is niet niks allemaal
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Goedemiddag meiden
Ik voel me zo niet serieus genomen
Net door de PC gebeld (Drs. A.J.C. van der Weide Elisabeth zkh Tilburg) haar collega dr. B. van Nimmen heeft mij 14 jaar geleden geopereerd. Ze gaf al aan nou dat ziet er goed uit hΓ¨ toen ik bij der kwam nou daarvoor kwam ik niet maar vanwege de enorme klachtenlijst, nou ze heeft even gevoeld en stuurde me door voor echo en fotoβs van de borsten. Op de echo zagen ze plooien nou dat lijkt mij oa omdat ze niet meer vol zitten, maar ja ik ben geen expert. Zit niks in lymfe (gelukkig) en ze zegt dat de protheses nog heel zijn. Ze zou me naar internist in het VU Amsterdam sturen nu ineens wordt ik intern naar internist doorgestuurd ik vroeg kan het dan naar M.A.H. Berrevoets want die zag ik hier op het forum terug komen. Nou daar kan ik niets in betekenen ze pakken het daar wel op. Ja wat moet ik hier nou mee? Ben zo goed over de zeik of het allemaal niks voorstelt en ze zien er nog goed uit. Die krengen lekken ik heb mega veel klachten waarom wordt hier niet meteen actie op ondernomen, ben echt bang dat dit nog heel lang gaat duren zo. Ze verbeterde me zelfs omdat ik ASIA verkeerd zei Arghhh echt wat een shitzooi. Vaak zie je niet eens met een echo apparaat dat de siliconen lek zijn omdat er kapsel omheen zit. Iemand tips hoe ik dit moet aanpakken want het erge is ik moet hier nog voor gaan betalen ook voor deze kutzorg waar ik geen hol aan heb

Gr Linda
Net door de PC gebeld (Drs. A.J.C. van der Weide Elisabeth zkh Tilburg) haar collega dr. B. van Nimmen heeft mij 14 jaar geleden geopereerd. Ze gaf al aan nou dat ziet er goed uit hΓ¨ toen ik bij der kwam nou daarvoor kwam ik niet maar vanwege de enorme klachtenlijst, nou ze heeft even gevoeld en stuurde me door voor echo en fotoβs van de borsten. Op de echo zagen ze plooien nou dat lijkt mij oa omdat ze niet meer vol zitten, maar ja ik ben geen expert. Zit niks in lymfe (gelukkig) en ze zegt dat de protheses nog heel zijn. Ze zou me naar internist in het VU Amsterdam sturen nu ineens wordt ik intern naar internist doorgestuurd ik vroeg kan het dan naar M.A.H. Berrevoets want die zag ik hier op het forum terug komen. Nou daar kan ik niets in betekenen ze pakken het daar wel op. Ja wat moet ik hier nou mee? Ben zo goed over de zeik of het allemaal niks voorstelt en ze zien er nog goed uit. Die krengen lekken ik heb mega veel klachten waarom wordt hier niet meteen actie op ondernomen, ben echt bang dat dit nog heel lang gaat duren zo. Ze verbeterde me zelfs omdat ik ASIA verkeerd zei Arghhh echt wat een shitzooi. Vaak zie je niet eens met een echo apparaat dat de siliconen lek zijn omdat er kapsel omheen zit. Iemand tips hoe ik dit moet aanpakken want het erge is ik moet hier nog voor gaan betalen ook voor deze kutzorg waar ik geen hol aan heb
Gr Linda
Lieve linda, ik heb even een eigen topic voor je gemaakt, omdat het teveel off topic werd in het topic van Linda77. Ik had hier zelf schuld aan. Ik moet af en toe gesprekken splitsen, maar soms ontgaat het me en dan komt de ene reactie na de andere en dan is het al te laat. Bij deze nu wel gedaan.Linnie schreef: β13 feb 2023 17:22Goedemiddag meiden
Gr Linda
Wat naar dat jij je zo voelt

Ik schrijf zo even verder oke?
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Ik denk dat het juist heel positief is dat je naar een internist binnen het ziekenhuis wordt gestuurd. Ik vind dat een goede ontwikkeling
Voorheen wilden andere internisten dit niet oppakken en nu wel zo te zien
Deze arts kan met Nanayakkara overleggen. Geef dat daar aan, oke? Maar ik denk dat de arts dat wel weet.
Bij interne doorverwijzing gaat alles ook veel sneller, dus dat is alleen maar goed!
Neem de eerste 2 documenten uit deze lijst mee naar de internist: viewtopic.php?f=238&t=71
We zouden een nieuw onderzoeksprotocol van Nanayakkara krijgen, maar dat is nog steeds niet gebeurd. Ik zal kijken of hij die nu wel stuurt. In ieder geval kun je het oude protocol meenemen alsook het protocol voor toetsing medische noodzaak. Deze is heel belangrijk.
Alles komt echt goed!
Had jij je medische dossier bij andere artsen opgevraagd? Of via de huisarts? Het is belangrijk om alles te verzamelen, zodat je zoveel mogelijk naar de internist kunt meenemen. Maak ook een lijstje met al je klachten. Lees hier meer informatie: viewtopic.php?f=238&t=196
Hoop dat ik je wat heb gerustgesteld
Laat je mij weten hoe het verder afloopt?
Dikke kusss lieverd en veel liefs,
Luna

Deze arts kan met Nanayakkara overleggen. Geef dat daar aan, oke? Maar ik denk dat de arts dat wel weet.
Bij interne doorverwijzing gaat alles ook veel sneller, dus dat is alleen maar goed!

Neem de eerste 2 documenten uit deze lijst mee naar de internist: viewtopic.php?f=238&t=71
We zouden een nieuw onderzoeksprotocol van Nanayakkara krijgen, maar dat is nog steeds niet gebeurd. Ik zal kijken of hij die nu wel stuurt. In ieder geval kun je het oude protocol meenemen alsook het protocol voor toetsing medische noodzaak. Deze is heel belangrijk.
Alles komt echt goed!
Had jij je medische dossier bij andere artsen opgevraagd? Of via de huisarts? Het is belangrijk om alles te verzamelen, zodat je zoveel mogelijk naar de internist kunt meenemen. Maak ook een lijstje met al je klachten. Lees hier meer informatie: viewtopic.php?f=238&t=196
Hoop dat ik je wat heb gerustgesteld
Laat je mij weten hoe het verder afloopt?
Dikke kusss lieverd en veel liefs,
Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Lieve Linda/Linnie,
Ik heb onze berichten in je voorsteltopic gezet. Zo hebben we alles in 1 topic staan en houden we overzicht.
Alles komt echt goed lieverd! Fijne avond
Ik heb onze berichten in je voorsteltopic gezet. Zo hebben we alles in 1 topic staan en houden we overzicht.
Alles komt echt goed lieverd! Fijne avond
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Off topic? Misschien.. Zo ben ik wel weer op de hoogte!Linnie schreef: β13 feb 2023 17:22Goedemiddag meiden
Gr Linda
Wat Luna aangeeft; het is een goede ontwikkeling. Maar als jij je prettiger voelt om elders te gaan, gewoon daarvoor gaan staan! Jouw lijf, jouw portemonee.
Succes!
πππ BV 2006 met de anatomische McGhan 385 CC deels onder de spier ivm tubulaire borst, nu traject voor explantatie bij Dr. Kappel. Protheses gescheurd en van binnen kapot, ingekapselde siliconen in lymfe links. Klachten: oa helse pijnen in benen, vroegtijdige slijtage en operatie aan rug en enkel, spierzwakte, spierpijnen, zenuw- en gewrichtspijnen. πππ
Top!
Lieve meiden,
Hoe gaat het met jullie? Ik ben wat vrolijker dan in mijn laatste berichtje phoee maar dat is gelukkig niet zo moeilijk. Ik dacht tijd voor een update want er is veel veranderd sinds mijn laatste bericht.
Ik ben uiteindelijk intern doorgestuurd in het Elisabeth ziekenhuis in Tilburg door PC Drs. A.J.C. van der Weide, zij gaf aan dat ze me niet naar internist M.A.H. Berrevoets direct kon door verwijzen. Dit kan wel, ze wilde niet helpen dus mijn onderbuik gevoel klopte wat dat betreft. Ik kwam goed beslagen ten ijs bij de internist aan mede dankzij Luna en alle documenten die ik van dit forum af heb gehaald. Berrevoets heeft meerdere punten aan kunnen vinken van het ASIA syndroom, hij heeft een medische noodzaak brief gemaakt. Ik ben zelf op zoek gegaan naar een PC waar ik een goed gevoel bij had, Frank Niessen heeft een lange wachtlijst (waarschijnlijk niet voor niks) maar zijn collega mevr. L. Hoorntje had gelukkig eerder plek voor een consult. Dit consult verliep super en haar energie voelde goed, datum operatie gepland 30 mei aanstaande. Mittsu heeft de noodzaak naar de zorgverzekering (Zekur/UnivΓ©) doorgestuurd en deze is goed gekeurd. Aangezien ze niet zijn aangesloten krijg je een lager tarief vergoed en dat geldt alleen voor de Explantatie, de lipofilling betaal je zelf.
Al met al vlotter gegaan dan ik zelf had gedacht, ik kijk uit naar de operatie en zal voor en na fotoβs plaatsen voor eventuele vrouwen die in twijfel zijn of vragen hebben, dit forum heeft mij ook enorm geholpen.
Heeft iemand nog tips qua vitamines of
Dergelijke voor de operatie start? Zodat het herstel beter zal verlopen. Dan hoor ik ze graag.
Nog een kleine 3 weken, vind het stiekem best wel spannend.
Liefs Linnie
Hoe gaat het met jullie? Ik ben wat vrolijker dan in mijn laatste berichtje phoee maar dat is gelukkig niet zo moeilijk. Ik dacht tijd voor een update want er is veel veranderd sinds mijn laatste bericht.
Ik ben uiteindelijk intern doorgestuurd in het Elisabeth ziekenhuis in Tilburg door PC Drs. A.J.C. van der Weide, zij gaf aan dat ze me niet naar internist M.A.H. Berrevoets direct kon door verwijzen. Dit kan wel, ze wilde niet helpen dus mijn onderbuik gevoel klopte wat dat betreft. Ik kwam goed beslagen ten ijs bij de internist aan mede dankzij Luna en alle documenten die ik van dit forum af heb gehaald. Berrevoets heeft meerdere punten aan kunnen vinken van het ASIA syndroom, hij heeft een medische noodzaak brief gemaakt. Ik ben zelf op zoek gegaan naar een PC waar ik een goed gevoel bij had, Frank Niessen heeft een lange wachtlijst (waarschijnlijk niet voor niks) maar zijn collega mevr. L. Hoorntje had gelukkig eerder plek voor een consult. Dit consult verliep super en haar energie voelde goed, datum operatie gepland 30 mei aanstaande. Mittsu heeft de noodzaak naar de zorgverzekering (Zekur/UnivΓ©) doorgestuurd en deze is goed gekeurd. Aangezien ze niet zijn aangesloten krijg je een lager tarief vergoed en dat geldt alleen voor de Explantatie, de lipofilling betaal je zelf.
Al met al vlotter gegaan dan ik zelf had gedacht, ik kijk uit naar de operatie en zal voor en na fotoβs plaatsen voor eventuele vrouwen die in twijfel zijn of vragen hebben, dit forum heeft mij ook enorm geholpen.
Heeft iemand nog tips qua vitamines of
Dergelijke voor de operatie start? Zodat het herstel beter zal verlopen. Dan hoor ik ze graag.
Nog een kleine 3 weken, vind het stiekem best wel spannend.
Liefs Linnie